Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Beetje kort door de bocht om de regering de schuld te geven, al ben ik daar geen fan van. Nederland heeft nu eenmaal iternationale verplichtingen en afspraken. In het grootste deel van deze aardbol bestaat helemaal geen bijstandsuitkering en ga je dood vande honger als je niet wil of kan werken.
Amy77 schreef:Ik denk om te benadrukken dat we voor iedereen betalen, in Nl maar ook daarbuiten..ze zegt niet dat ze niet voor asielzoekers wilt betalen..
Door het grote ego van Nl en het voorop willen staan met 'kijk eens hoe behulpzaam we zijn, denk aan Griekenland' zit Nl er nu bar bij en moeten er flink bezuinigd worden en door die grote fouten van de regering, moet Nl er nu voor boeten..
Als NL nou eens nadenkt bij het stemmen, dan hoeven we achteraf ook niet zo te klagen.
Forcalquier schreef:Maar nu inmiddels weer voorzien van een leuke en goede baan en beleef nu via de andere kant hoe makkelijk sommige mensen denken:
Mensen die aan de andere kant van het land wonen en solliciteren (via e-mail)omdat ze toch wel weten dat ze nooit worden aangenomen omdat ze niet in bezit van rijbewijs zijn. Word je vervolgens gebeld door de uitkerende instantie of het klopt dat mevr. Bladiebla bij ons op sollicitatie gesprek is geweest....Nee hoor alleen per mail, oke mevrouw bedankt wij weten voldoende
Mensen die reageren terwijl ze ver onder het gevraagde niveau zitten.
gohya schreef:Dit vind ik helemaal niet terecht! Je kind hoort niet jou te onderhouden!Omdat je niet kán werken moet je eigen kind je maar onderhouden.
gohya schreef:Electra63 schreef:Beetje kort door de bocht om de regering de schuld te geven, al ben ik daar geen fan van. Nederland heeft nu eenmaal iternationale verplichtingen en afspraken. In het grootste deel van deze aardbol bestaat helemaal geen bijstandsuitkering en ga je dood vande honger als je niet wil of kan werken.
Niet de schuld v.d. regering?
Sorry maar die 3 maken heel Nederland kapot!
Natuurlijk moet er bezuinigd worden,dat is elk jaar zo.Maar bezuinig dan niet op de zwakkere ons onder.
Bezuinig niet op de zieke mensen onder ons,bezuinig niet op de oudere onder ons.
De mensen in de bijstand zijn zowat elk jaar de dupe met de bezuinigingen.
Je begrijpt dat alleen maar als je zélf met je gezin in de bijstand hebt gezeten.
Nies_ schreef:Moet zeggen dat ik het een prachtige reactie vind. Gaat in op iets wat helemaal niet aan de orde is (ik heb iig niemand horen zeggen dat die mensen maar onder het minimum moeten gaan werken), logica ontbreekt geheel en het slaat kant noch wal imo. Als ik het zo zie precies wat ik altijd al dacht over de SP. Grappig.
Anyway, ben het met je eens, Anne_GTI
fiona1 schreef:En als de mensen die toch thuis zitten, zich nu iets meer bekommeren om de zwakkeren onder ons (even helpen in een bejaardenhuis, boodschapjes doen noem het maar op) wordt het een stuk leuker, maar heel veel mensen hebben sterk de intentie tot klagen (niet iedereen uiteraard). (soms zelf met meerdere auto's en forse veestapel rond het huis)
gohya schreef:Electra63 schreef:Beetje kort door de bocht om de regering de schuld te geven, al ben ik daar geen fan van. Nederland heeft nu eenmaal iternationale verplichtingen en afspraken. In het grootste deel van deze aardbol bestaat helemaal geen bijstandsuitkering en ga je dood vande honger als je niet wil of kan werken.
Niet de schuld v.d. regering?
Sorry maar die 3 maken heel Nederland kapot!
Natuurlijk moet er bezuinigd worden,dat is elk jaar zo.Maar bezuinig dan niet op de zwakkere ons onder.
Bezuinig niet op de zieke mensen onder ons,bezuinig niet op de oudere onder ons.
De mensen in de bijstand zijn zowat elk jaar de dupe met de bezuinigingen.
Je begrijpt dat alleen maar als je zélf met je gezin in de bijstand hebt gezeten.
VeerenAshley schreef:Ja MAG helemaal geen vrijwilligerswerk meer doen tegenwoordig! Dat is dus het kromme! Initiatieven die kunnen leiden tot werk zoals onbetaalde stages/die mensen bezig houden en zich nuttig doen voelen, worden niet goedgekeurd, want die passen niet in "het systeem".
gohya schreef:@Quellian
Er was een tijdje terug een programma op t.v. en dat heette geloof ik 'Over de Balk'.
Dat ging over hoeveel geld er over de balk werd gesmeten door de regering.En dat waren echt miljoenen euro's.Ik heb dat niet allemaal kunnen onthouden,maar geloof me er word héél veel geld weg gegooid.
Quellian schreef:VeerenAshley schreef:Ja MAG helemaal geen vrijwilligerswerk meer doen tegenwoordig! Dat is dus het kromme! Initiatieven die kunnen leiden tot werk zoals onbetaalde stages/die mensen bezig houden en zich nuttig doen voelen, worden niet goedgekeurd, want die passen niet in "het systeem".
http://www.vipinfo.nl/vrijwilligerswerk ... kering.htm
Iemand in de bijstand kan dus héél prima met oudjes naar de markt etc.
VeerenAshley schreef:Verder wil ik nog even reageren op de uitspraak die hier ook vaak voorbij is gekomen, dat er altijd werk te vinden is. Dit is echt niet het geval, helaas. Zelfs voor productiewerk in de fabriek vraagt men tegenwoordig ervaring!
HLPhoto schreef:VeerenAshley schreef:Verder wil ik nog even reageren op de uitspraak die hier ook vaak voorbij is gekomen, dat er altijd werk te vinden is. Dit is echt niet het geval, helaas. Zelfs voor productiewerk in de fabriek vraagt men tegenwoordig ervaring!
Ik heb momenteel geen vaste baan en zou zo'n productiebaantje sowieso nooit krijgen. Heb me bij stapels uitzendbureaus ingeschreven voor een baantje voor voorlopig, tot ik wél die baan vind die bij m'n 7 jaar vakgerichte ervaring past.
Denk je dat ik ook maar één telefoontje gekregen heb?
Als je beroepservaring hebt, vooral op een wat hoger niveau, kan je productie- of inpakwerk echt vergeten.
Quellian schreef:Oh absoluut, ik vind de verkeersdrempels ook méér dan onzin en ik vind dat er geen geld gestoken hoeft te worden in nieuwe prullenbakken langs het hondenschijtveldje. En ik vind het méér dan belachelijk hoeveel geld er naar het buitenland gaat (ik ben nog steeds voorstander van uit de EU stappen), maar om te klagen hoe slecht mensen in de uitkering het hebben vind ik walgelijk. Dan moeten die mensen lekker naar Afrika verhuizen, mogen ze blij zijn als ze wat vuilnis vinden wat nog eetbaar is. En maar klagen, klagen en klagen. Díe mensen mogen niet gekort worden (want ze hebben het al zo zwaar), maar mensen die zich 6 slagen in de rondte werken (en wél een ZELF GEGENEREERD inkomen hebben) moeten dan maar geplukt worden?
Electra63 schreef:Als jouw vriend goed functioneert, waarom zou hij dan niet door zijn proeftijd komen?