'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: 'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:01

Beetje kort door de bocht om de regering de schuld te geven, al ben ik daar geen fan van. Nederland heeft nu eenmaal iternationale verplichtingen en afspraken. In het grootste deel van deze aardbol bestaat helemaal geen bijstandsuitkering en ga je dood vande honger als je niet wil of kan werken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:17

Electra63 schreef:
Beetje kort door de bocht om de regering de schuld te geven, al ben ik daar geen fan van. Nederland heeft nu eenmaal iternationale verplichtingen en afspraken. In het grootste deel van deze aardbol bestaat helemaal geen bijstandsuitkering en ga je dood vande honger als je niet wil of kan werken.

Niet de schuld v.d. regering?
Sorry maar die 3 maken heel Nederland kapot!
Natuurlijk moet er bezuinigd worden,dat is elk jaar zo.Maar bezuinig dan niet op de zwakkere ons onder.
Bezuinig niet op de zieke mensen onder ons,bezuinig niet op de oudere onder ons.
De mensen in de bijstand zijn zowat elk jaar de dupe met de bezuinigingen.
Je begrijpt dat alleen maar als je zélf met je gezin in de bijstand hebt gezeten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:36

Amy77 schreef:
Ik denk om te benadrukken dat we voor iedereen betalen, in Nl maar ook daarbuiten..ze zegt niet dat ze niet voor asielzoekers wilt betalen..
Door het grote ego van Nl en het voorop willen staan met 'kijk eens hoe behulpzaam we zijn, denk aan Griekenland' zit Nl er nu bar bij en moeten er flink bezuinigd worden en door die grote fouten van de regering, moet Nl er nu voor boeten..

Als NL nou eens nadenkt bij het stemmen, dan hoeven we achteraf ook niet zo te klagen.

Pardon? Het grote ego? Ik vind het toch aardig onzeker overkomen :+ Er worden geen beslissingen genomen en als dat dan wel gedaan wordt wordt er alleen maar wat achter andere landen aangehobbeld.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:38

Ja zo kunnen we nog even doorgaan:
bezuinig niet op onderwijs
bezuinig niet op zorg
bezuinig niet op milieu
bezuinig niet op..........

Ofwel: helemaal niet bezuinigen en straks met z'n allen in de plomp zakken.
Ik zou graag willen zien hoe jij jouw uitspraak dat er ieder jaar op mensen in de bijstand wordt bezuinigt, onderbouwt.
Armoede is een relatief begrip.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:47

Forcalquier schreef:
Maar nu inmiddels weer voorzien van een leuke en goede baan en beleef nu via de andere kant hoe makkelijk sommige mensen denken:

Mensen die aan de andere kant van het land wonen en solliciteren (via e-mail)omdat ze toch wel weten dat ze nooit worden aangenomen omdat ze niet in bezit van rijbewijs zijn. Word je vervolgens gebeld door de uitkerende instantie of het klopt dat mevr. Bladiebla bij ons op sollicitatie gesprek is geweest....Nee hoor alleen per mail, oke mevrouw bedankt wij weten voldoende
Mensen die reageren terwijl ze ver onder het gevraagde niveau zitten.

Hier wil ik even op reageren: er zijn zgn. reïntegratieprogramma's waarvoor mensen 10 brieven per dag moeten schrijven, maakt niet uit wat voor achtergrond/scholing je hebt gehad. Dan krijg je dus dit soort uitwassen: 1) als je niet aan je quotum komt, word je gekort op je uitkering; 2) omdat er nu tijdens de crisis natuurlijk nooit 10 banen per dag bijkomen waarvoor iedereen geschikt is, ben je gedwongen te solliciteren op banen waarvan je van tevoren al weet dat je ze nooit kunt krijgen.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die er met de pet naar gooien, of bewust solliciteren op banen die ze niet krijgen, maar er zijn er ook bij die gevangen zitten binnen zo'n traject en er zelf de nuttoloosheid van zien.

Verder wil ik nog even reageren op de uitspraak die hier ook vaak voorbij is gekomen, dat er altijd werk te vinden is. Dit is echt niet het geval, helaas. Zelfs voor productiewerk in de fabriek vraagt men tegenwoordig ervaring!
Mensen die in dorpen wonen, hebben sowieso natuurlijk minder keus - niet omdat ze zelf niet ver willen reizen, maar omdat veel werkgevers liever iemand uit de nabije omgeving hebben.

En tenslotte nog een reactie op mensen die het schandelijk vinden dat werkelozen niet gemotiveerd zijn voor elke baan die ze kunnen krijgen: ik denk dat veel werkelozen graag willen werken, maar het is toch begrijpelijk dat ze niet voor ELKE baan even warm lopen? Dat doet niemand van jullie toch wel? Iedereen heeft toch voorkeuren en toekomstplannen/-dromen?

NB.: Ik ben ook absoluut tegen misbruik van het systeem, maar ik vind dat er soms wel erg hard gereageerd wordt! Alles is niet zo zwart-wit.

Zo, nu ga ik weer een paar sollicitatiebrieven schrijven :D
Laatst bijgewerkt door VeerenAshley op 03-04-12 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:52

gohya schreef:
Dit vind ik helemaal niet terecht! Je kind hoort niet jou te onderhouden!Omdat je niet kán werken moet je eigen kind je maar onderhouden.

Je zit niet in de bijstand omdat je niet kunt werken, als je niet kan werken dan is er WAO of WAJONG.
Niet meer dan normaal, maar deze regel is er altijd al geweest, dat is ook de reden dat ik jong op eigen benen stond.
Waarom moet er een bijstandsuitkering betaald worden als er bv 3 thuiswonende kinderen zijn die alle 3 een fulltime salaris binnen halen? Nee hoor, dat regelen ze dan maar onderling en anders moeten de kinderen gewoon op eigen benen gaan staan.

*Gaat verder lezen*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:53

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Natuurlijk moet er bezuinigd worden,dat is elk jaar zo.Maar bezuinig dan niet op de zwakkere ons onder.
Bezuinig niet op de zieke mensen onder ons,bezuinig niet op de oudere onder ons.
Je begrijpt dat alleen maar als je zélf met je gezin in de bijstand hebt gezeten.

Waar moet dan wel op bezuinigd worden? Op de mensen die keihard werken voor hun geld en onderhoud? :+

Uitkeringen zo onaantrekkelijk mogelijk maken!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:01

En als de mensen die toch thuis zitten, zich nu iets meer bekommeren om de zwakkeren onder ons (even helpen in een bejaardenhuis, boodschapjes doen noem het maar op) wordt het een stuk leuker, maar heel veel mensen hebben sterk de intentie tot klagen (niet iedereen uiteraard). (soms zelf met meerdere auto's en forse veestapel rond het huis)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:02

Nies_ schreef:
Moet zeggen dat ik het een prachtige reactie vind. Gaat in op iets wat helemaal niet aan de orde is (ik heb iig niemand horen zeggen dat die mensen maar onder het minimum moeten gaan werken), logica ontbreekt geheel en het slaat kant noch wal imo. Als ik het zo zie precies wat ik altijd al dacht over de SP. Grappig.

Anyway, ben het met je eens, Anne_GTI

Hier ben ik het niet mee eens, ik vind de reactie juist precies ingaan op waar we het hier over hebben. Want de mensen waar we het steeds over hebben moeten dus wel degelijk onder het min. loon gaan werken. Verplicht, want anders wordt de uitkering helemaal stop gezet.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:04

fiona1 schreef:
En als de mensen die toch thuis zitten, zich nu iets meer bekommeren om de zwakkeren onder ons (even helpen in een bejaardenhuis, boodschapjes doen noem het maar op) wordt het een stuk leuker, maar heel veel mensen hebben sterk de intentie tot klagen (niet iedereen uiteraard). (soms zelf met meerdere auto's en forse veestapel rond het huis)

Ja MAG helemaal geen vrijwilligerswerk meer doen tegenwoordig! Dat is dus het kromme! Initiatieven die kunnen leiden tot werk zoals onbetaalde stages/die mensen bezig houden en zich nuttig doen voelen, worden niet goedgekeurd, want die passen niet in "het systeem".

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:05

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Gohya, ik ben geen fan van deze regering en zeker niet van de PVV, maar opmerkingen altijd als Nederland moet stoppen met geld geven aan het buitenland, vind ik altijd kort door de bocht. En bezuinigen wil niemand, ook ik niet, maar het zal wel moeten. En inderdaad is er een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken. Er zijn nog steeds duizenden jonge mensen die van school gaan, zonder diploma en/of werk. Deze belanden uiteindelijk in de bijstand. Voor deze mensen is het wel goed om in de kassen te werken, leren ze dat voor niets de zon op gaat. Het is niet meer nodig om zonder (basis)diploma van school te gaan. Er wordt hier een tweede Maasvlakte gebouwd, men zit te springen om (technisch) personeel, maar het is er niet. Omscholen dus, alle jonge mannen in het Rijnmondgebied en stuur ze maar naar de Maasvlakte.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:08

VeerenAshley schreef:
Ja MAG helemaal geen vrijwilligerswerk meer doen tegenwoordig! Dat is dus het kromme! Initiatieven die kunnen leiden tot werk zoals onbetaalde stages/die mensen bezig houden en zich nuttig doen voelen, worden niet goedgekeurd, want die passen niet in "het systeem".

http://www.vipinfo.nl/vrijwilligerswerk ... kering.htm

Iemand in de bijstand kan dus héél prima met oudjes naar de markt etc.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:13

@Quellian
Er was een tijdje terug een programma op t.v. en dat heette geloof ik 'Over de Balk'.
Dat ging over hoeveel geld er over de balk werd gesmeten door de regering.En dat waren echt miljoenen euro's.Ik heb dat niet allemaal kunnen onthouden,maar geloof me er word héél veel geld weg gegooid.

@Electra63
Je kan ze wel omscholen maar als ze té oud zijn worden ze niet eens aangenomen in de kassen.Ze zijn dan te duur.En logisch nemen ze liever goedkope Polen aan dan een duurdere nederlander,dat snap ik ook.
Laatst bijgewerkt door gohya op 03-04-12 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:13

Dat maak je toch zelf uit of je met je oude buurvrouw een stukje gaat wandelen, of even haar ramen lapt. (als je een hele woning bij een vreemde gaat reinigen krijg je een ander verhaal, maar je eigen familie bv, mag je toch wel helpen?) Het gaat om een stukje sociaal contact een helpend handje. Normaal gaat er niemand meer met bejaarden naar de markt, dus je ontneemt niemand een baan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:16

gohya schreef:
@Quellian
Er was een tijdje terug een programma op t.v. en dat heette geloof ik 'Over de Balk'.
Dat ging over hoeveel geld er over de balk werd gesmeten door de regering.En dat waren echt miljoenen euro's.Ik heb dat niet allemaal kunnen onthouden,maar geloof me er word héél veel geld weg gegooid.

Oh absoluut, ik vind de verkeersdrempels ook méér dan onzin en ik vind dat er geen geld gestoken hoeft te worden in nieuwe prullenbakken langs het hondenschijtveldje. En ik vind het méér dan belachelijk hoeveel geld er naar het buitenland gaat (ik ben nog steeds voorstander van uit de EU stappen), maar om te klagen hoe slecht mensen in de uitkering het hebben vind ik walgelijk. Dan moeten die mensen lekker naar Afrika verhuizen, mogen ze blij zijn als ze wat vuilnis vinden wat nog eetbaar is. En maar klagen, klagen en klagen. Díe mensen mogen niet gekort worden (want ze hebben het al zo zwaar), maar mensen die zich 6 slagen in de rondte werken (en wél een ZELF GEGENEREERD inkomen hebben) moeten dan maar geplukt worden?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:22

Quellian schreef:
VeerenAshley schreef:

http://www.vipinfo.nl/vrijwilligerswerk ... kering.htm

Iemand in de bijstand kan dus héél prima met oudjes naar de markt etc.

Ik kan je verzekeren dat deze informatie òf niet up-to-date is, òf niet op elke gemeente van toepassing is - en ik spreek helaas uit eigen ervaring!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:12

VeerenAshley schreef:
Verder wil ik nog even reageren op de uitspraak die hier ook vaak voorbij is gekomen, dat er altijd werk te vinden is. Dit is echt niet het geval, helaas. Zelfs voor productiewerk in de fabriek vraagt men tegenwoordig ervaring!

Ik heb momenteel geen vaste baan en zou zo'n productiebaantje sowieso nooit krijgen. Heb me bij stapels uitzendbureaus ingeschreven voor een baantje voor voorlopig, tot ik wél die baan vind die bij m'n 7 jaar vakgerichte ervaring past.

Denk je dat ik ook maar één telefoontje gekregen heb?

Als je beroepservaring hebt, vooral op een wat hoger niveau, kan je productie- of inpakwerk echt vergeten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:31

HLPhoto schreef:
VeerenAshley schreef:

Ik heb momenteel geen vaste baan en zou zo'n productiebaantje sowieso nooit krijgen. Heb me bij stapels uitzendbureaus ingeschreven voor een baantje voor voorlopig, tot ik wél die baan vind die bij m'n 7 jaar vakgerichte ervaring past.

Denk je dat ik ook maar één telefoontje gekregen heb?

Als je beroepservaring hebt, vooral op een wat hoger niveau, kan je productie- of inpakwerk echt vergeten.

Ik ben wel nieuwsgierig wat jouw opleiding/vakgebied is?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:36

HBO propedeuse, 7 jr. ervaring in ERP software.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:37

HLPhoto, hoe lang ben je werkloos? Je zit nu in de WW?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:42

HLPhoto schreef:
HBO propedeuse, 7 jr. ervaring in ERP software.

Ka je niet via een detacheringsbureau werken? Ik ken best wel wat ICT-ers die werken voor een detacherings/bemiddelingsbureau en dan voor (langere) tijd worden ingehuurd en soms worden overgenomen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:46

In alles is het moeilijk werk vinden momenteel.

Mijn vriend werkte 5 jaar gedetacheerd (SAP Consultant) bij een bedrijf (vast contract, zegt ook niets meer) en kreeg afgelopen oktober te horen dat hij er per 1 januari uit lag ivm financiële problemen. Hij én nog 6 anderen hadden geen baan meer.
Hij heeft zich 6 slagen in de rondte gesolliciteerd en heeft sinds gisteren weer een baan (godzijdank), maar ja... zie in deze tijd ook nog maar eens je proeftijd (2 maanden) door te komen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:49

Ja, ik ken ook meerdere mensen, die de afgelopen maanden hun baan zijn kwijtgeraakt door financiële problemen van hun werkgever. Als jouw vriend goed functioneert, waarom zou hij dan niet door zijn proeftijd komen?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:50

Quellian schreef:
Oh absoluut, ik vind de verkeersdrempels ook méér dan onzin en ik vind dat er geen geld gestoken hoeft te worden in nieuwe prullenbakken langs het hondenschijtveldje. En ik vind het méér dan belachelijk hoeveel geld er naar het buitenland gaat (ik ben nog steeds voorstander van uit de EU stappen), maar om te klagen hoe slecht mensen in de uitkering het hebben vind ik walgelijk. Dan moeten die mensen lekker naar Afrika verhuizen, mogen ze blij zijn als ze wat vuilnis vinden wat nog eetbaar is. En maar klagen, klagen en klagen. Díe mensen mogen niet gekort worden (want ze hebben het al zo zwaar), maar mensen die zich 6 slagen in de rondte werken (en wél een ZELF GEGENEREERD inkomen hebben) moeten dan maar geplukt worden?

Amen :)
Idd mensen die gewoon hard werken voor hun geld mogen het ruimer hebben dan al die uitkeringstrekkers die maar lopen te klagen. En t gros deel zijn allemaal gevalletjes van niet willen werken. De meeste zouden het echt wel kunnen. En wij maar betalen voor die mensen hun uitkering.

En tja als ik van iemand weet dat diegene een uitkering heeft en daarnaast ook nog eens zwart werkt geef ik die gene aan. Mijn centen kunnen wel beter gebruikt worden denk ik dan maar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:53

Electra63 schreef:
Als jouw vriend goed functioneert, waarom zou hij dan niet door zijn proeftijd komen?

Zit denk ik tussen mijn oren :+

Mii_Jessica, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.
Hoewel ik dat wel een keer heb gedaan hoor. Diegene had 50% ziektewet, 50% WW + inkomsten voor 20 uur per week.
De WW werd gewoon door betaald en zij zei: 'geen slapende honden wakker maken', maar ik vind slapende honden heel niet interessant joh, wakker zijn ze leuker.
Sja... die moest een smak geld terug betalen, jankend aan de deur: 'van een kale kip kun je niet plukken'. Mwah... Belastingdienst of UWV kunnen dat wel hoor :D