De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:57

Ik heb geen TV.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 13:03

Scotland Yard want joint investigation...just announced

http://www.bbc.co.uk/news/uk-25124643

The Metropolitan Police wants to set up a "joint investigation team" with the Portuguese authorities into the disappearance of Madeleine McCann.
Met Police Commissioner Sir Bernard Hogan-Howe said the force was seeking agreement for the team from the UK and Portuguese and UK governments.
He said it would be more effective than the current "ad-hoc" approach to working together.
Madeleine disappeared from Praia da Luz, in the Algarve, in May 2007.
Last month, Portuguese police reopened their inquiry into the disappearance of Madeleine, who was three when she went missing from her family's holiday apartment as her parents dined at a nearby tapas bar.
Portugal's attorney general said "new elements of evidence" justified the continuation of the investigation, which was shelved in 2008.
That came a week after an appeal by British police - launched on BBC One's Crimewatch programme - prompted 2,400 responses.
E-fits released
The senior investigating officer of the British inquiry, Det Ch Insp Andy Redwood, is due to provide an update on the programme on Thursday night.
But BBC home affairs correspondent Danny Shaw said Det Ch Insp Redwood was not expected to release any major new information.
In the appeal, detectives released two e-fits of a man seen carrying a child in Praia da Luz at 22:00 on the night Madeleine, from Rothley, Leicestershire, went missing.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 13:19

Hier de highlights van de twee Maddie specials die CMTV (Portugal) in november uitzond.
Gaat voornamelijk over de contradicties in de getuigenissen van de Tapas 9, maar ook over aanwijzigingen die nooit verder zijn uitgezocht, bijvoorbeeld Payne in relatie tot de Gaspar getuigenissen.
http://joana-morais.blogspot.com/2013/1 ... egura.html

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 13:25

Trouwens de eerste keer dat ik dit zo stellig lees (dat er twee medewerkers waren van het restaurant die hebben verklaard dat Gerry daar niet was om 22.00 uur).:

Voiceover – Another question that remains unanswered is the place where Gerry was at 10 p.m. Two Tapas Bar employees said that Gerry was not at the restaurant. According to Gonçalo Amaral, there are only three moments that the authorities are able to locate in time. This is not one of them.

Gonçalo Amaral – As far as accurate times are concerned, there are only three: The time at which they pick up Maddie from the crèche, which is at 5.30 p.m., the time of the payment at the restaurant by the Irish family, which is at 9.22 or 9.27 p.m., and the time of the phone call to GNR, which is at 10.47 p.m. From there on, nothing is certain.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:46

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:56

Waarom vind ik dit zo ongeloofwaardig?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:57

LOL

Sorry hoor.
In dergelijke zaken mag, als er bewijs is, interpol gewoon arresteren, anders zouden alle dieven in het buitenland veilig zitten.

Waarschijnlijker is dat ze gewoon helemaal niet echt mensen op het spoor zijn, anders was het hier ook wel groot nieuws.

Verklaard ook totaal de bloedsporen achter de bank niet bv. En het feit dat er helemaal geen inbraaksporen waren...

Ik schat zomaar dat de oorspronkelijke bron een van de kranten of nieuwszenders waar de vrienden van de McCanns een vinger in de pap hebben? Ik ga even checken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:59

Ik vind dit ook erg ongeloofwaardig. Maar zag het voorbij komen op facebook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:05

Nou even de bron nagespeurd. Tabloid "the Mirror."

Het enige dat ze hebben is dat de mannen ongewoon veel telefoontjes met elkaar hebben gepleegd...

Helemaal geen inhoud, dus het is een beetje achterlijk om op grond daarvan aan te nemen dat het meteen maar over Maddie ging.

"Mobile phone analysis shows the men made an unusually high number of calls to each other in the hours after she disappeared aged three in Praia da Luz, Portugal."

En nee dan kun je niet zomaar Portugal inkomen om mannen te gaan arresteren, vind je het vreemd?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:16

De uren na haar verdwijning was gewoon avond en nacht, dan bellen zoveel mensen veel met elkaar om af te spreken. Kan gewoon zo gaan:
"waar zit je?"
" nou in een cafe"
"leuk, ik kom ook, ik vraag of x ook komt"
"zeg x, y zit daar en daar zin in een biertje"
"ja goed, maar vraag even of het niet in een ander cafe kan"
"zeg, kan het in een ander café, x kan niet daar"
"ja is goed waar dan?
"even vragen"
"nou, hij kan wel ergens anders heen, wat had jij in je hoofd?"
"die en die"
"zeg hij wil naar die en die, is dat okee?"
" nee dat lukt niet, wat dacht je van daar en daar?"
"even vragen"
"wat dacht je van daar en daar?"
"ja dat is goed"
"ja dat is goed zien we je daar"
"zeg ik kan het niet vinden, het was toch daar?"
"nee, daar de hoek om, zo rijden en als je in de buurt van dat bent bel je maar weer"
"ik ben in de buurt van"
" nou nu rechts af en dan links en dan daarheen"
"volgens mij zag ik y net voorbij rijden, ik rijdt hem achterna"
"y je hebt x achter je kont"
"he x, ik zit inderdaad voor je, weet jij beter de weg?"
etc.

Best veel telefoontjes maar totaal onschuldig... maar bij mensen met een strafblad wordt er meteen gedacht aan een inbraak en een kind meenemen dat wakker wordt...Redelijk apart. Helemaal omdat er geen inbraaksporen waren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 14:29

Het is totaal ongeloofwaardig en ik geloof ook niet dat de politie ook maar iets te maken heeft met dit verhaal.
Waarom niet? Omdat het totaal onlogisch is.
Ten eerste waren er geen sporen van braak in het appartement.
Ten tweede: waarom zouden inbrekers in paniek geraakt door een kind dat wakker is geworden, het kind meenemen? Die willen toch zo snel mogelijk ongezien wegwezen. Inbrekers nemen geen kinderen mee; dat is alleen maar ballast. Die zijn daar niet op voorbereid. Ik schat SY wel wat hoger in dan een dergelijke tactiek te bedenken. Ze kunnen zich beter concentreren op het telefoonverkeer van de McCanns en hun vrienden op die avond en de gewiste SMS berichten op Kates en Gerry's mobieltje.

Het is m.i. gewoon tactiek van de McCanns om de aandacht af te leiden van de zaak McCann vs Amaral waarvan de uitspraak 7 januari wordt verwacht.
Nu de "bundleman" sighting van Tanner op een zijspoor staat en Smithman (die verdacht veel blijkt te lijken op Gerry McCann) onderwerp is van nader onderzoek, moet er natuurlijk weer een nieuwe afleidingsmanoeuvre worden bedacht.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:39

Tsjonge wat een zinloos bericht weer idd... :roll:

Ik heb het boek van Amaral eindelijk binnen, ga er van de week eens in beginnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:57

Niks te vinden op de site van Scotland Yard.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:00

Ik vraag me af of hier iemand het boek van de Mccanns heeft gelezen. Daarin wordt nl het e.a. uitgelegd over dat bloed en de afwezigheid van braaksporen etc. Vraag me niet het te herhalen (geheugenprobleem) maar het had mij na jaren scepsis eindelijk overtuigd van hun onschuld :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:11

Ik volg ook nog steeds Babootje!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 15:17

knabbelgirl schreef:
Ik vraag me af of hier iemand het boek van de Mccanns heeft gelezen. Daarin wordt nl het e.a. uitgelegd over dat bloed en de afwezigheid van braaksporen etc. Vraag me niet het te herhalen (geheugenprobleem) maar het had mij na jaren scepsis eindelijk overtuigd van hun onschuld :j

Nou, ik heb het gelezen en ben alleen nog maar meer gaan geloven in betrokkenheid van de McCanns. Maar dan moet je natuurlijk wel de "ins" en "outs" van het politieonderzoek kennen.
Bizar hoeveel feiten ze hebben verdraaid. Iedere keer hebben ze hun eerdere verklaringen over de avond dat Madeleine verdween aangepast. Als je de originele verklaringen naast het boek legt, klopt daar niets meer van... Maar ja, de meeste mensen kennen de feiten uit het onderzoek niet eens of nemen niet de moeite ze te leren kennen. En dan is Kate's boek een mooi verhaal, dat begrijp ik wel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:39

Wat mij meteen opviel heel in het begin, is dat Kate niet MOCHT praten van Gerry en als ze dat dan toch perongeluk deed hij er direct overheen ging en haar de mond snoerde. Ze mocht alleen heel summier een aantal nietsbetekenende dingen blijven herhalen over haar gevoel bv.
En dat Gerry elke vraag antwoordde met een wedervraag of kwam met irrelevante dingen om zand in de eogen te strooien. Hij heeft op NIET EEN vraag in welk interview dan ook een fatsoenlijk, recht door zee antwoord kunnen geven.

Op elk nieuw bewijs gingen ze een advokaat die het in een rechtszaak heeft kunnen weerleggen benaderd, om er achter te komen welk tegenargument ze konden gebruiken....

En hoe lijkgeur van Maddie (nee niet gewoon een lijklucht, maar persoonsgebonden, daar was die hond op getrained) op haar kleding terecht is gekomen, daar kan ze zich niet uitkletsen, sorry.
Dan maar zeggen dat de hond niet deugt (die er nog nooit naast heeft gezeten) op grond van het feit dat een advokaat idd zoiets ooit heeft kunenn weerleggen omdat er ooit eens 1 hond is geweest die zich 1 keer vergist heeft.

Ik twijfel er niet aan dat Kate en Gerry door een hel zijn gegaan en nog veel verdriet hebben, ze hebben uiteindelijk wel hun kind verloren, maar ik geloof echt niet in hun onschuld. Daar weet ik teveel voor uit heel andere bronnen dan de vrienden en kennissen van de McCanns die de buitenlandse pers lekker voedde met van alles.

En ik heb dus ook nog twee andere zaken meegemaakt waarbij er tranen met tuiten gejankt werd bij een oproep om het arme kind te vinden waarbij uiteindelijk bleek dat ze gewoon door hen vermoord waren en in een geval zelf de verdwijning in scene gezet op een markt. Ik heb dus gezien tot welke dingen men in staat is om zoiets te proberen te verbergen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:12

Ik vond dat stuk uit Kate's boek over die honden idd echt lariekoek. Maar er kloppen wel meer dingen niet in haar boek.

Vreselijk he Lusitana, dat mensen tot zoiets in staat zijn...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:48

Ook ik blijf bij mijn gevoel dat de ouders er iets vanaf weten en iets hadden gedaan. Ik blijf deze topic volgen en ben zeer benieuwd wanneer de waarheid eindelijk boven water komt drijven.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:07

Ik blijf ook volgen. Volgens mij gaat de waarheid meer richting de speculaties/ bevindingen van die rechercheur amaral. Ben echter bang dat de waarheid nooit aan het licht komt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:41

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:54

Dit had ik hier ook al neer gezet. Alleen mist er hier een zin uit de andere link.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:04

Verzinsel van skynews, waar Kate vriendin heeft zitten.
Hier kwam net op de radio dat Scotland Yard niet bezig met drie man hier ondanks de berichten daarover die circuleren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:07

Lusitana schreef:
Hier kwam net op de radio dat Scotland Yard niet bezig met drie man hier ondanks de berichten daarover die circuleren.

_O-

Zijn die mensen nu écht zó dom???? -O-

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:27

Lusitana schreef:

Dat meen je niet _O-

Als het niet over een verdwijning ging, zou het bijna grappig zijn...