Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:In deze tijd van crisis mag het geld anders uitgegeven worden, zoals bv kinderen van asielzoekers die ineens het land uit moeten omdat het geld op is???
Waves schreef:russel schreef:In deze tijd van crisis mag het geld anders uitgegeven worden, zoals bv kinderen van asielzoekers die ineens het land uit moeten omdat het geld op is???
Deze laatste zin slaat werkelijk nergens op. Misschien toch beter je rechtenstudie af kunnen maken? Deze kinderen worden terugestuurd omdat zij juridisch in eerste instantie al geen recht hadden om hier te zijn.
Dat een ziek persoon een studie afmaakt zou je juist moeten toejuichen, dat is vaak de enige kans om aan het werk te komen aangezien fysiek werk er meestal niet inzit. Een beetje thuis in je eigen tempo studeren terwijl je verder niets te doen hebt lijkt mij geen bewijs dat iemand dus maar niks mankeert en net zo goed in de fabriek kan staan. Want dat is wat jij in feite suggereert..
russel schreef:Waar ik op val is dat iemand dus wel de druk van studie en presteren aan kan, maar niet voor een paar uur achter een receptie kan zitten voor die 900 euro....maar zielig wil zijn en in de hoop dat de tegens hiervan afgebrand worden, want zij kunnen niks.
russel schreef:Meisje, je hebt van je zelf een persiflage gemaakt.
Nee, russel, dat heb jij inmiddels gedaan
Een korte toelichting
Als je in staat bent om in het afgelopen jaar een HBO opleiding af te maken en je bachelor Rechten te doen, dan heb je wel energie hoor...
Ik heb het afgelopen jaar niet een HBO opleiding afgemaakt en mijn bachelor rechten gedaan
Ik heb nl ook een jaar rechten getracht te studeren, via de OU, zodat ik geen druk had, nou ik was er totaal niet toe in staat...en ik had al behoorlijk wat rechtenachtergrond...dus wat is moe, wat is ME/CVS....Moet ik hier uit concluderen dat ik er nog slechter aan toe was en dat ME/CVS dan wel mee valt?
Nee, je moet hieruit concluderen dat je met deze alinea voortboorduurt op de vorige onjuiste aanname
Het bericht van Nicolletje geloof ik op de draad, is niet uit de duim gezogen..en juist daardoor.....als ik ga werken met 35 jaar werkervaring, mag ik hopen op een brutosalaris van 2000 euro en zo krom is het dan,omdat ik geen HBO opleiding heb? Maar de uitkering wordt wel gebaseerd op iemand die een HBO baan zou hebben...moet je eerst nog maar eens zien te krijgen als je nooit in een uitkering hebt gezeten en na de opleiding werk zoekt en misschien wel MBO moet starten. Die meiden werken voor wellicht een honderdje of 2 meer dan de uitkering.
Nee, de uitkering is niet gebaseerd op een HBO-baan, jullie hebben een zin gewoon verkeerd geinterpreteerd en blijven daardoor voortborduren op een onjuiste aanname
De wet van ongelijkheid en ik snap nu ook heel goed waar de makkelijke houding vandaan komt.
Ook die baseer je weer op bovenstaande onjuiste aannames
Ik baseer je BOKTstatus uit je berichten en zie de tijden er tussen door.....het lezen tussen het plaatsen van berichten wordt niet geadministreerd.
precies
Door iedereen voor stom uit te maken en rare stellingen in de weer te gooien, krijg je geen respect.
Dan is het zinvol voor jouw om de voorbeelden die genoemd worden van mensen uit ieders omgeving die daar te laten dan ze op je zelf te betrekken en daardoor de discussie steeds weer die rare draai te geven..waardoor je dus van alles over je zelf afroept.
Als je stof tot nadenken wil, dan zou ik zeggen, ga je gang...wat jij nu bewijst is nl net wat je niet zou willen..
Nee russel, je bewijst precies wat ik vermoedde, alleen zie je het zelf niet
Maar als je mijn dochter was geweest, had ik jouw toekomst al lang anders aangepakt, maar dan was alles al anders gelopen...
.....................normaal gesproken zou ik met stomheid geslagen zijn door zo'n opmerking, maar in het licht van de hele discussie niet meer
IIG heb je bij mij het tegendeel bewezen...
![]()
De uitkering is voor mij voor gehandicapten, aantoonbare gehandicapten, mensen op leeftijd met een gezin waar aantoonbaar wat aan mankeert en door arbeid ongeschikt zijn geworden.
Mooi!
Niet voor schoolverlaters, die op zichzelf willen gaan wonen en een inkomen willen hebben zonder op hun ouders te steunen...daar hoeft de gemeenschap niet voor te dokken....laat dat maar de kinderbijslag blijven zodat je mee kan blijven eten en douchen.
Waarbij je dus weer aanneemt dat ik een schoolverlater ben. En mijn ouders kinderbijslag krijgen
In deze tijd van crisis mag het geld anders uitgegeven worden, zoals bv kinderen van asielzoekers die ineens het land uit moeten omdat het geld op is???
Waves schreef:Ik ken meerdere Wajoners die hoger opgeleid zijn dan alle paardenmiepen hier bij elkaar en die krijgen 700,- per maand. Geen cent meer. E dat waarschijnlijk voor de rest van hun leven!
gummie schreef:@ Jessix: Ik vind het inderdaad wel heel knap als iemand rechter kan studeren met CVS/ME en daarop afgekeurd is, maar volgens mij had TS meerdere diagnoses, toch?
Ik heb geen rechten gestudeerd terwijl ik afgekeurd was op CVS/ME
Ook dat ik hierop zou reageren omdat ik me aangesproken voel,, of iets dergelijks, is een aanname. Dat ik er op reageer is om aan te tonen hoeveel aannames mensen doen, gebaseerd op geen informatie, weinig informatie, informatie die niet duidelijk is, informatie die ze niet begrijpen, etc. en dat mensen voortborduren op die aannames, en zo tot allerlei wilde conclusies komen, omdat ze in zin 1 al uitgaan van onwaarheden
Dus ja wederom een nuttige reactie van o.a. russel
Wat ik mensen vraag zich af te vragen, is wat het over hun eigen opvattingen, houding, etc. zegt als ze profielen gaan doorspitten, en op zoek gaan naar tekens dat iemand ten onrechte een uitkering ontvangt. Maar die vraag is inmiddels beantwoordEn zoals ik al eerder aangaf was dat nuttig voor mij, omdat ik daar inzicht in probeerde te krijgen
russel schreef:Maar als je mijn dochter was geweest, had ik jouw toekomst al lang anders aangepakt, maar dan was alles al anders gelopen...
Nicolletje schreef:Ik moet eerlijk zeggen: voor die 300 euro extra per maand zou ik mijn bed ook niet uitkomenwant ik ga uit dat die 1000 euro gebaseerd is op 20 of meer uur.
Als het dan ook nog tegenzit kom je ook meteen niet meer in aanmerking voor allerlei toeslagen.
Nou bedankt, laat maar zitten, ik werk wel niet
Nicolletje schreef:In mijn voorbeeld van dat werken voor 300 euro extra zou ik zeggen: weet je wat laat die uitkering maar zitten ik werk wel alleen voor 1000 euro per maand.
Maar je snijdt jezelf gigantisch in de vingers als je dat doet.
Nicolletje schreef:Ik moet eerlijk zeggen: voor die 300 euro extra per maand zou ik mijn bed ook niet uitkomenwant ik ga uit dat die 1000 euro gebaseerd is op 20 of meer uur.
Als het dan ook nog tegenzit kom je ook meteen niet meer in aanmerking voor allerlei toeslagen.
Nou bedankt, laat maar zitten, ik werk wel niet
Nicolletje schreef:In mijn voorbeeld van dat werken voor 300 euro extra zou ik zeggen: weet je wat laat die uitkering maar zitten ik werk wel alleen voor 1000 euro per maand.
Maar je snijdt jezelf gigantisch in de vingers als je dat doet.
gummie schreef:als de mentaliteit van de ander niet bekend is, wat kan een antwoord dan zeggen over jouw eigen mentaliteit als je toch een algemeen oordeel uit over de mentaliteit van die ander?
Citaat:is het dan niet vanuit die opvatting te verklaren dat je ervanuit uitgaat dat uitkeringstrekkers liever thuis zitten dan werken? (projectie)
Pluizebolpum schreef:Al is dat wel een onderwerp waar veel mensen een erg uitgesproken mening over hebben en dus idd erg leuk om over te filosoferen waarom het zo tegen het zere been stoot dat er mensen zijn die misbruik maken van dat systeem.
Nicolletje schreef:Ik vraag me altijd weer af, als de uitkering zo ontzettend terecht is, waarom mensen dan zozijn als een ander er commentaar op heeft, zelfs al in het algemeen.
Dat komt omdat deze discussie hier op bokt automatisch emotioneel ipv rationeel gevoerd wordt, en men daardoor de aanname doet dat zo'n topic gestart wordt vanuit calimero-gevoelens ipv vanuit een gewone behoefte aan informatie-uitwisseling en analyse van maatschappelijke problemen/ zaken.
In dat geval kan ik de bal ook terugkaatste naar de TS:
"Als jij weet dat jouw mentaliteit de juiste is, en jouw uitkering terecht, wat kan jou het dan schelen wat een handvol mensen op Bokt, Fok of wat dan ook zeggen? Wat kan jou het schelen dat er anderen zijn die er wel misbruik van maken zolang jij in je recht staat doe je niks fout?"
Je stelt 2 vragen.
1. wat kan het jou schelen wat er op bokt wordt gezegd? Mijn antwoord: omdat ik geinteresseerd ben in de herkomst van vooroordelen en veel en diep doordenk over hoe zulke dingen geanalyseerd kunnen worden
2. wat kan het jou schelen dat er mensen zijn die er wel misbruik van maken, zolang jij in je recht staat en niks fout doet? Antwoord: of het mij iets kan schelen dat anderen misbruik maken van het systeem, is in dit topic niet relevant. Omdat het topic gericht is in het uitwisselen van gedachten over mogelijke oorzaken van stereotyperingen. Toch heb ik antwoord gegeven op die vraag, zoals velen: er is niemand die misbruik goedkeurt. Ook ik niet.
Ik heb een beetje het gevoel, dat je de discussie door een trechter probeert te gieten met als uitkomst: degene die wel hard werken en die uitkering niet voor elkaar hebben gekregen, en op uitkeringsgerechtigen commentarieren, hebben daar eigenlijk stevig de balen van en zitten liever ook thuis.
Inderdaad: ik probeer de reacties die niets te maken hebben met de vraag in dit topic uit te zeven. Ik maak het topic dus niet smaller dan die zou moeten zijn, jullie maken em breder dan die zou moeten zijn. Doordat jullie de vraagstelling niet begrepen. Daardoor moet ik steeds opnieuw die trechter te voorschijn halen.
gummie schreef:Nicolletje schreef:Ik vraag me altijd weer af, als de uitkering zo ontzettend terecht is, waarom mensen dan zozijn als een ander er commentaar op heeft, zelfs al in het algemeen.
Dat komt omdat deze discussie hier op bokt automatisch emotioneel ipv rationeel gevoerd wordt, en men daardoor de aanname doet dat zo'n topic gestart wordt vanuit calimero-gevoelens ipv vanuit een gewone behoefte aan informatie-uitwisseling en analyse van maatschappelijke problemen/ zaken.
In dat geval kan ik de bal ook terugkaatste naar de TS:
"Als jij weet dat jouw mentaliteit de juiste is, en jouw uitkering terecht, wat kan jou het dan schelen wat een handvol mensen op Bokt, Fok of wat dan ook zeggen? Wat kan jou het schelen dat er anderen zijn die er wel misbruik van maken zolang jij in je recht staat doe je niks fout?"
Je stelt 2 vragen.
1. wat kan het jou schelen wat er op bokt wordt gezegd? Mijn antwoord: omdat ik geinteresseerd ben in de herkomst van vooroordelen en veel en diep doordenk over hoe zulke dingen geanalyseerd kunnen worden
2. wat kan het jou schelen dat er mensen zijn die er wel misbruik van maken, zolang jij in je recht staat en niks fout doet? Antwoord: of het mij iets kan schelen dat anderen misbruik maken van het systeem, is in dit topic niet relevant. Omdat het topic gericht is in het uitwisselen van gedachten over mogelijke oorzaken van stereotyperingen. Toch heb ik antwoord gegeven op die vraag, zoals velen: er is niemand die misbruik goedkeurt. Ook ik niet.
Ik heb een beetje het gevoel, dat je de discussie door een trechter probeert te gieten met als uitkomst: degene die wel hard werken en die uitkering niet voor elkaar hebben gekregen, en op uitkeringsgerechtigen commentarieren, hebben daar eigenlijk stevig de balen van en zitten liever ook thuis.
Inderdaad: ik probeer de reacties die niets te maken hebben met de vraag in dit topic uit te zeven. Ik maak het topic dus niet smaller dan die zou moeten zijn, jullie maken em breder dan die zou moeten zijn. Doordat jullie de vraagstelling niet begrepen. Daardoor moet ik steeds opnieuw die trechter te voorschijn halen.
Omdat hier door meerdere mensen is aangegeven dat de bedoeling van het topic niet begrepen wordt, mijn vraagstelling niet begrepen wordt en ik niet helder formuleer en volgens een enkeling misschien wel autistisch of borderline ben gezien mijn wijze van discussieren, heb ik exact dezelfde redeneringen/ vraagstelling en bedoeling voorgelegd aan mensen op een ander forum. Mensen die ik niet ken, die mij niet kennen, die dit forum niet kennen.
Ik heb de vraag gesteld of zij mij kunnen vertellen waar mijn kronkel in het redeneren zit, waar de oorzaak zit van het feit dat veel mensen mijn manier van discussieren en mijn vragen niet begrijpen, etc. Ik heb stap voor stap opgeschreven wat ik hier ook heb opgeschreven. Iedereen daar vond het volstrekt helder wat ik schreef.
Het verbluffende resultaat is dat ALLE personen op dat forum mijn vraagstelling, mijn redenering en mijn bedoeling van het topic direct begrijpen. Met als gevolg dat ik op dat andere forum wel kan discussieren over de werkelijke vraag, ipv te blijven hangen in steeds weer opnieuw op verschillende manieren uitleg geven over wat ik bedoel.
Ik heb dus de keuze gemaakt om daar verder over dit onderwerp te discussierenDat is voor de mensen hier, en voor mezelf, prettiger
![]()
Dus nogmaals bedankt voor jullie reacties! Ik ga daar verder. (voor de geinteresseerden: het is een forum voor hoogbegaafden. Dat is geen waarde-oordeel, dat is een feitelijke omschrijving die ik geef omdat ik vermoed dat mensen anders zullen vragen: welk forum dan?)
gummie schreef:@ Electra: en met welk doel zou ik dat dan moeten doen?
@ Nicolletje: ik begrijp dat daarover frustratie ontstaat, dat roept bij mij ook irritatie op namelijk..