xHaithi schreef:Dat is dan erg droevig want iemand die 'niet vloekt' heeft daarom niet meer inhoud of meer capaciteiten om een goed mens te zijn dan iemand die wel vloekt. 'Niet vloeken' geeft geen meerwaarde aan een persoon, net als dat AN praten dat niet doet. Je kan je er nog wel aan ergeren omdat je zelf je taal het liefst netjes gebruikt (ik ben zo iemand), maar dat heeft niets te maken met een beter mens zijn.
Netjes doen is trouwens ook maar uiterlijke schijn en heeft letterlijk gezien geen waarde.
Daarnaast is het hoegenaamd geen teken van onmacht, maar van frustratie die er effe uit moet. En zelfs al zou het in sommige gevallen een teken van onmacht zijn omdat je in een situatie zit waar je geen uitweg in ziet, wat is er dan zo verkeerd aan om eens te vloeken? En eigenlijk spreken we dan alsnog van frustratie over die situatie eruit te laten, dus weer opnieuw 'frustratie' en geen onmacht. Misschien frustratie die er komt door onmacht, maar dat is geen letterlijke onmacht.
Of ik snap jouw link vloeken-onmacht niet. Die moet je dan nog maar eens uitleggen
Ik denk toch echt wel dat het een meerwaarde heeft als persoon wanneer je niet vloek en ABN spreekt trouwens ook. Ga het maar eens uitproberen in een sollicitatie gesprek. Daarmee wil ook meteen weerleggen dat je er niets aan kan doen.. Tijdens een sollicitatie gesprek zou je niet zomaar vloeken, ook al stoot je je teen tegen de stoelpoot. Je hebt een keus om iets wel of niet uit te spreken.
Je kan je nog zo gefrustreerd voelen of machteloos bij welke situatie dan ook, je hebt de keus om te gaan staan vloeken of niet. Ik kies ervoor om dat niet te doen. Maar nogmaals, als andere mensen zich daar wel prettig bij voelen, ga vooral je gang. Mij heb je er niet mee.