Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:54

Heino schreef:
Weet je, dit soort topics begint altijd leuk, vaak fel maar over het algemeen respectvol. Totdat er een Bokker begint met generaliseren. En dan houdt de discussie inhoudelijk op en begint het gediscussieer over persoonlijke ervaringen.

Oh en nog even zo'n dooddoener ontkrachten: ik woon in een wijk in een grote stad vol van Polen, Marokkanen en weet ik al wat niet meer. Dus niet op een boerderijtje ver van de bewoonde wereld.

Heino,
Jij hebt gelijk, dit soort topics lopen altijd uit de hand. Ik ga lekker ff sporten, er loopt daar altijd een hele grote Pool, ik zal eens vragen wat hij ervan vindt :D . Ol en er sporten daar ook Antillianen, Marokkanen, Turken, Surinamers en wat oostblokkers, heel gezellig, maar als ik vanavond niet meer online komt, bel a.u.b. 112.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:57

Ik vind het bijzonder dat als je niet met de kudde meeloopt en ergens een mening over hebt , en ook al is die scherp of onredelijk, dat dat niet kan omdat je jong bent dat noem ik pas bijzonder. En wanneer draag je wat bij aan de maatschappij? Als je er 30 jaar arbeidsverleden op hebt zitten? Of al 50 jaar belasting heb betaald? Hoelang moet ik gewerkt hebben en hoeveel belasting betaald hebben voor ik ergens wat over mag zeggen dan?

Ik oordeel gewoon na mijn ervaringen. En die zijn nou eenmaal niet zo best.. Jammer dat ik dat niet mag delen want ik vind het heus interessant om de positieve verhalen ook te lezen.

Maar dan moet er uitgezocht worden hoe oud iemand is voor er daadwerkelijk een reactie op een post wordt gegeven. En behoorlijk flauw om te zeggen meestal zijn het de studenten die zeuren over de allochtonen. Nee dat is pas over een kam scheren. Dan kun je ook zeggen het zijn de oudjes die ze beschermen want die hebben er toen der tijd achter gestaan en alles binnen gehaald.

Er wordt hier altijd geroepen over een kam scheren en vooroordelen. Nee dat mag niet over de buitenlander maar over je eigen medemens mag dat blijkbaar wel :j

En tja die post van Electra komt nou eenmaal een beetje euh denigerend over. En jij kan daar misschien bij inkomen fillifil maar ik vind "aangezien jou leeftijd" nou ook niet echt een volwassen reactie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:58

Elk topic wat over wilders gaat eindigd in een slotje.
Zal met dit topic ook wel gebeuren want we dwalen erg af van de OP.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:01

Fiffill schreef:
Wat is er mis met persoonlijke ervaringen?

Die voegen in dit soort topics heel weinig toe vind ik, het is nu eenmaal altijd zo dat er altijd mensen zijn met negatieve ervaringen én mensen met positieve ervaringen. Dan til ik zo'n topic liever naar een wat abstracter maar nuttiger niveau, bvb "wat kunnen we doen aan de onvrede bij bepaalde mensen?" en "hoe ver mag Wilders gaan?".

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:06

Tiffany schreef:
Ik vind het bijzonder dat als je niet met de kudde meeloopt en ergens een mening over hebt , en ook al is die scherp of onredelijk, dat dat niet kan omdat je jong bent dat noem ik pas bijzonder. En wanneer draag je wat bij aan de maatschappij? Als je er 30 jaar arbeidsverleden op hebt zitten? Of al 50 jaar belasting heb betaald? Hoelang moet ik gewerkt hebben en hoeveel belasting betaald hebben voor ik ergens wat over mag zeggen dan?

Ik oordeel gewoon na mijn ervaringen. En die zijn nou eenmaal niet zo best.. Jammer dat ik dat niet mag delen want ik vind het heus interessant om de positieve verhalen ook te lezen.

Maar dan moet er uitgezocht worden hoe oud iemand is voor er daadwerkelijk een reactie op een post wordt gegeven. En behoorlijk flauw om te zeggen meestal zijn het de studenten die zeuren over de allochtonen. Nee dat is pas over een kam scheren. Dan kun je ook zeggen het zijn de oudjes die ze beschermen want die hebben er toen der tijd achter gestaan en alles binnen gehaald.

Er wordt hier altijd geroepen over een kam scheren en vooroordelen. Nee dat mag niet over de buitenlander maar over je eigen medemens mag dat blijkbaar wel :j

En tja die post van Electra komt nou eenmaal een beetje euh denigerend over. En jij kan daar misschien bij inkomen fillifil maar ik vind "aangezien jou leeftijd" nou ook niet echt een volwassen reactie.

Niet met de kudde meelopen? Jij loopt net zo goed met een kudde mee hoor, net zo goed als dat ik ook een mening heb. Of iemand anders. Er staat ook helemaal nergens dat jij geen mening mag hebben (en ook niet dat je die niet mag hebben vanwege je leeftijd), waar je dat nou weer vandaan haalt..... natuurlijk mag je ergens wat over zeggen. Vind ik dan, ik zeg er tenslotte zelf ook wat over ondanks dat ik op dat gebied inderdaad nog niet zoveel heb bijgedragen aan de maatschappij. Maakt ook niet uit toch?

Je mag van mij zeker je ervaringen delen. Maar, en dat is al vaker genoemd, onzinnige dingen zoals "9 op de 10" etc (ik ga niet wéér alles herhalen ;) ) daar zit inderdaad niemand op te wachten. Niks mis met ervaringen, maar ze moeten wel enigsinds in perspectief geplaatst worden. Ik heb positieve ervaringen, maar dat maakt echt nog niet dat alle Polen heilige boontjes zijn, zeker niet.
Maar goed, eigenlijk vind ik gewoon dat onze ervaringen er weinig toe doen, je kunt toch immers beter het probleem aanpakken bij de wortel (en dat is dus niét door een of ander meldpunt op te richten)

Ik denk dat Electra het niet denigrerend bedoelde, ondanks dat ik de opmerking zelf ook niet helemaal nodig vond, vat ik 'm niet zo vervelend op. Het is maar net hoe je het leest en jij verdraaide het wel heel erg (maar ze heeft er zelf ook al uitleg over gegeven).

Edit:

Heino schreef:
Fiffill schreef:
Wat is er mis met persoonlijke ervaringen?

Die voegen in dit soort topics heel weinig toe vind ik, het is nu eenmaal altijd zo dat er altijd mensen zijn met negatieve ervaringen én mensen met positieve ervaringen. Dan til ik zo'n topic liever naar een wat abstracter maar nuttiger niveau, bvb "wat kunnen we doen aan de onvrede bij bepaalde mensen?" en "hoe ver mag Wilders gaan?".

Ja, dat zei ik ook, klopt hoor. Maar desondanks vind ik dat ervaringen delen best leuk/leerzaam kan zijn (als het een beetje op een normale manier gaat dan). :)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:12

Weet je waar ik last van heb??! Van Geert Wilders zelf, wat een ongelovelijke debiel!
Het enige wat hij kan is discrimineren en idiote dingen zoals films en klaagsite's maken..!! :(

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:32

silverbrumby schreef:
Weet je waar ik last van heb??! Van Geert Wilders zelf, wat een ongelovelijke debiel!
Het enige wat hij kan is discrimineren en idiote dingen zoals films en klaagsite's maken..!! :(

:?
Volgens mij als onze medemens zich gewoon aanpast en de taal spreekt is er niets aan de hand hoor! Als wij bijv. in Oostenrijk willen wonen verwachten ze van ons toch ook op zijn minst de taal te spreken???? Of is dat dan al teveel gevraagd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 21:36

De "zogenaamde" eigen ervaringen zijn heel voorspelbaar. Degenen die pro Wilders zijn, hebben alleen maar hufterige Oost Europese mensen meegemaakt, degenen die geen warme gevoelens voor Wilders hebben (sic) kennen alleen maar aardige mensen uit Oost Europa.
Buiten dat die ervaringen verzonnen of verkleurd kunnen zijn, is het natuurlijk nooit zo dat iemand alleen maar slechte of goede ervaringen heeft.
Draarom zijn deze gekleurde eigen ervaringen zelden een waardevolle toevoeging in een discussie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:45

sarabande schreef:
De "zogenaamde" eigen ervaringen zijn heel voorspelbaar. Degenen die pro Wilders zijn, hebben alleen maar hufterige Oost Europese mensen meegemaakt, degenen die geen warme gevoelens voor Wilders hebben (sic) kennen alleen maar aardige mensen uit Oost Europa.
Buiten dat die ervaringen verzonnen of verkleurd kunnen zijn, is het natuurlijk nooit zo dat iemand alleen maar slechte of goede ervaringen heeft.
Draarom zijn deze gekleurde eigen ervaringen zelden een waardevolle toevoeging in een discussie

Ik heb gewoon geen slechte ervaringen uit eigen hand, ik heb nog nooit Polen zien stelen bijv. Wel van horen zeggen uiteraard. :) En nee... ik ken niet alleen maar "aardige" Oostblokkers... maar écht vervelende ervaringen heb ik er niet mee :n wel met Marokkanen, en daarmee ook meer dan met Nederlanders trouwens ;) maar goed, ik snap wel wat je bedoelt, maar dan nog vind ik het wel leuk om ervaringen te lezen of het nou bijdraagt aan de discussie of niet :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:51

sarabande schreef:

als jij een negatieve ervaring als 'gekleurd' ziet schiet het niet op natuurlijk ;)

Misschien is het zo dat de mensen die voor Wilders zijn juist voor Wilders zijn vanwege hun slechte ervaringen?Net andersom dus

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:51

Natuurlijk heb ik niet alleen maar goede ervaringen met Oostblokkers. Maar wel overwegend goede, net als met Nederlanders, Marokkanen, Engelsen, leraren, hindoes, politiemensen, Bokkers, moet ik nog doorgaan? Dat generaliseren, dáár word ik een beetje moe van.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:52

Mwoh... ik heb best wat vervelende ervaringen met Marokkanen... maar ook goede... ik vind Wilders gewoon op veel punten te extreem en daarbij zegt hij een hoop maar de helft voert hij toch niet uit :n

Blue_Eyes schreef:
Natuurlijk heb ik niet alleen maar goede ervaringen met Oostblokkers. Maar wel overwegend goede, net als met Nederlanders, Marokkanen, Engelsen, leraren, hindoes, politiemensen, Bokkers, moet ik nog doorgaan? Dat generaliseren, dáár word ik een beetje moe van.

Precies :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:54

Tiffany schreef:
Oke dat is een beetje overdreven :+ maaree wat mijn voorgangers al zeiden google is voor de grap. En ik heb nog nooit een oostblokker zien afrekenen in de winkel hoor :')

wat is dit nou weer voor een uitspraak? Wij doen op vrijdag altijd boodschappen bij de Aldi, en dan lopen er diverse mensen uit het oostblok, en die rekenen allemaal keurig af, maar goed, dat zullen dan wel uitzonderingen zijn....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:56

Mariska85 schreef:
silverbrumby schreef:

Volgens mij als onze medemens zich gewoon aanpast en de taal spreekt is er niets aan de hand hoor! Als wij bijv. in Oostenrijk willen wonen verwachten ze van ons toch ook op zijn minst de taal te spreken???? Of is dat dan al teveel gevraagd?

Ga dat maar eens vertellen dat tegen de vele Engelsen, Amerikanen etc. die geen woord Nederlands spreken omdat ze aan alleen Engels meer dan genoeg hebben ;)

geerke

Blue_Eyes schreef:

daar heb je gelijk in....mij maakt het ook niet zo uit wat voor kleur of nationaliteit iemand heeft.
Je moet je gewoon gedragen.
Ik denk ook dat Nederland erg slap is met het aanpakken van de raddraaiers.Mensen zonder verblijfsvergunning die niet werken en twee overvallen per dag plegen moeten er gewoon uitgeknikkert worden....dat is gewoon een nuchtere gedachte,heeft niets met wilders te maken.
En ik kan mij niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt.

Als ik mij hier misdraag...in Frankrijk dan mag ik linea recta terug naar Nederland hoor!

Electra63

Ach, mijn opmerkingen moet je ook niet serieus nemen, maar als iemand een opmerking maak dat alle polen zuipen of stelen, kan ik iemand niet echt serieus nemen en kijk ik in het profiel omdat ik wel nieuwsgierig ben naar de achtergrond van zo iemand. Iedereen heeft wel eens negatieve en positieve ervaringen met mannen/vrouwen/studenten/oudjes van wat voor achtergrond dan ook.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:58

sarabande schreef:

Wat heb je aan mensen die een ander onderuit proberen te halen door net te doen alsof alles naar wens gaat in ons landje? Hoe wil je ergens een standpunt over innemen als ervaringen er niet toe doen? Juist door ervaringen op te doen kun je een standpunt innemen of een mening vormen. En niemand hoeft haar of zijn mening onder stoelen of banken te stoppen, dat station zijn we allang gepasseerd. Waarom zouden eigen ervaringen verzonnen of gekleurd moeten zijn, ze kunnen ook nog altijd wel gewoon de waarheid kunnen zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:59

laat ik het zo zeggen...de polen die ik heb gekend hier in Frankrijk....een stuk of 40 misschien?
Die dronken stevig hoor,ik ben zelf met ze naar de super gereden om yerrycans wijn te halen,en ik moest rijden omdat hij al teveel op had :D
Maar dat zegt natuurlijk nietveel over alle polen,misschien wel iets over polen die huizen verbouwen?

LadyMadonna

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:06

Maar goed, de site gaat er dus om over wat voor kast je er zelf van hebt. Dan kan ik kort zijn, want wat je hier leest: bezopen op het werk komen, stelen uit de winkel.... Het zal allemaal wel. Ík heb daar geen last van, en daar ging het aanvankelijk om :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:13

Het zit wel een beetje in de Poolse cultuur om veel te drinken. Maar geeft dat nou direct overlast?
Om nog even op die eigen ervaringen door te gaan: op een feestje heb ik na een paar biertjes (voor hen dan, ik drink niet graag ;)) meer last van mijn Nederlandse oom dan van mijn Poolse buurman. Die laatste kan best stevig drinken, maar blijft te allen tijde rustig en vriendelijk. Mijn oom krijgt een waffel van hier tot Tokyo en probeert met iedereen zware discussies aan te gaan ;)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:21

Heino schreef:
Mariska85 schreef:

Ga dat maar eens vertellen dat tegen de vele Engelsen, Amerikanen etc. die geen woord Nederlands spreken omdat ze aan alleen Engels meer dan genoeg hebben ;)

Daarvan vind ik ook dat ze gewoon nederlands moeten leren als ze hier aan de bak willen of hier willen wonen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:33

Mjah, ze worden alleen vaak voor werk hiernaartoe gehaald door bedrijven. Nederlands leren is dan punt twee, zien ze geen noodzaak toe want iedereen spreekt toch Engels - en daar hebben ze vaak ook geen tijd voor.
Enige oefening krijgen ze trouwens ook niet, want zo gauw als je hier iemand aanspreekt om iets te vragen en je hebt een accent (en bent gewoon blank of iig herkenbaar niet-Noord-Afrikaans), beginnen ze meteen in het Engels te praten.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:43

Blue_Eyes schreef:
Mjah, ze worden alleen vaak voor werk hiernaartoe gehaald door bedrijven. Nederlands leren is dan punt twee, zien ze geen noodzaak toe want iedereen spreekt toch Engels - en daar hebben ze vaak ook geen tijd voor.
Enige oefening krijgen ze trouwens ook niet, want zo gauw als je hier iemand aanspreekt om iets te vragen en je hebt een accent (en bent gewoon blank of iig herkenbaar niet-Noord-Afrikaans), beginnen ze meteen in het Engels te praten.

Daarom zeg ik dat zoiets in bv oostenrijk doodnormaal is om de taal te leren en dat dat hier niet verwacht word terwijl dat wel zou moeten (vind ik dan). Ik zeg ook niet dat de fout bij hun ligt maar wij werken het wel in de hand. En daardoor belemmer je toch de inburgering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:14

De enige Engelsen of Amerikanen waar ik mee gewerkt hadden, waren manager of hadden speciale expertise...het bedrijf had dan al een Engelse grondslag...het Nederlands spreken??

Maar ik heb wel voor een Amerikaan gewerkt die is eerst naar een taal instituut gegaan en sprak verstaanbaar Nederlands..het kan wel, maar omdat hij het zelf leuk vond.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 10:53

De taal leren voor mensen die niet van plan zijn om te blijven is niet echt nodig, zolang ze wel begrijpen hoe je tulpen moet afsnijden of asperges steken.
In Amerika bestaan hele steden uit mensen die geen Engels spreken, maar wel hard werken.