‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:05

bello2005 schreef:
Electra63:

en ik vind van niet, waar een kind ontstaat zijn 2 schuld, dan had je je benen bij elkaar moeten laten.
ik zou me dat zelf nooit vergeven als ik een kind zou weg laten halen, jij wel ?

Kyara27:

qua opvang, het waren meerdere kinderen, vaak genoeg op het nieuws geweest.
en het maakt ook niet uit, jij hebt jou mening daarover en ik de mijne.

dan moet je niet aan kinderen beginnen, vind ik. kinderen kosten geld en tijd. en over abortus, zoals je hierboven ook al kunt lezen
waar een kind gemaakt word zijn 2 schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden
je bent oud en wijs genoeg om sex te hebben, dan moet je ook voor de concequenties opdraaien mocht het fout gaan.

het is misschien allemaal ouderwets wat ik zeg, maar het is mijn mening en ik snap niet waarom iedereen daar zo over hapt.. wat maakt het uit wat een ander erover denkt ?

en over het thuiswerken, het is misschien niet alles, maar nja beter iets dan niet toch ?? informeren of iets wel klopt..
veel aanbieders op internet zijn niet veilig.. maar ja daar heb je internet voor om het uit te zoeken.
je gaf al aan inpak werk,, ?? dat wil je dus al niet ??
ik bedoel wie het kleine niet eert is het grote niet weert ..;)

Jij bent niet wijs. Met alleen kinderopvang besparen ben je er niet. Mijn keuze is om, in plaats van een beknibbelende thuismoeder te zijn die geen geld heeft voor iets extra's, een werkende moeder te zijn die wel geld heeft om met haar gezin om vakantie kan, wel een dagje dierentuin/pretpark te doen. Tegenwoordig kan dit allemaal niet meer op 1 salaris, en ja, dit wil ik ook. Ik wil een kind, een auto, een paard, een leuk huis en dat kost geld. Dus werkt deze moeder, en niet alleen daarom, ik heb gestudeerd. Dus ga ik geen inpakwerk thuis doen, ik wil een echte baan.

Het raakt me niet Bello, maar ik probeer wat aan ontwikkelingswerk te doen in jouw geval. Want volgens mij kom jij uit een diep-donker-prehistorisch-dorp.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:10

Viennanova schreef:
Jij bent niet wijs. Met alleen kinderopvang besparen ben je er niet. Mijn keuze is om, in plaats van een beknibbelende thuismoeder te zijn die geen geld heeft voor iets extra's, een werkende moeder te zijn die wel geld heeft om met haar gezin om vakantie kan, wel een dagje dierentuin/pretpark te doen. Tegenwoordig kan dit allemaal niet meer op 1 salaris, en ja, dit wil ik ook. Ik wil een kind, een auto, een paard, een leuk huis en dat kost geld. Dus werkt deze moeder, en niet alleen daarom, ik heb gestudeerd. Dus ga ik geen inpakwerk thuis doen, ik wil een echte baan.

Het raakt me niet Bello, maar ik probeer wat aan ontwikkelingswerk te doen in jouw geval. Want volgens mij kom jij uit een diep-donker-prehistorisch-dorp.

Maar als een thuisblijvende moeder daar nu geen moeite mee heeft en de vader, wat is dan het probleem? Een beknibbelende huismoeder? :? Zoals jij boven beschrijft hoeft het niet te gaan voor alle gezinnen waar de moeder van thuis blijft...

Viennanova

Re: ‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:17

Nee, ik heb het nu over mijn geval, wat denk ik representatief is voor een groot gedeelte van Nederland. Niet elke vader verdient genoeg om zijn gezin zo te kunnen onderhouden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:22

Nee, maar het kan in andere gezinnen wel anders zijn, ik zie het probleem dan niet. :)

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:26

Dan is er toch ook geen probleem lijkt me. Als de vader een prima inkomen heeft, graag fulltime werkt, en de moeder vind het heerlijk om thuis te blijven, dan is dat toch ook prima. Maar dat is het moelijke (of leuke) aan deze discussie, er is niet maar 1 goede mogelijkheid. Je moet doen wat in jouw gezin het beste werkt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:30

Viennanova schreef:
Nee, ik heb het nu over mijn geval, wat denk ik representatief is voor een groot gedeelte van Nederland. Niet elke vader verdient genoeg om zijn gezin zo te kunnen onderhouden.

Precies :)
Ik zou best kunnen stoppen met werken hoor, maar dan weet ik niet of we in ons huis kunnen blijven wonen, dan zal de auto eruit moeten, net als de paarden. Wil ik dat? Nee, dat is geen leven voor mij. Buiten dat... ik zou gék worden als ik 24/7 bij mijn kind/thuis zou zijn. Maar ieder zo het zijne.

Buiten dat; ik geniet van luxe, heb daar altijd heel hard voor gewerkt, werk daar nog steeds heel hard voor en ook mijn kind geniet daarvan :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:31

[code][/code]
tones schreef:
Twiggy2008 schreef:
Laat me maar eens weten wat voor geweldig betaalde thuisbanen er zijn dan, want daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. ;)

Ik ook, dingen zoals doosjes vouwen of in een chatbox aan de gang vind ik niet erg aanlokkelijk, maar als er wat beters is? Graag!

Ze zijn er wel :j Ik werk/sta onder contract bij een [***], kan de afspraken zelf inplannen wanneer het mij uitkomt (vooral 's avonds en onder schooltijd dus) en deed risicoinventarisaties en voorlichting over het financiële plaatje en belastingen. Al het administratieve kan vanuit huis. :j Alleen ontbreekt aan dat ideale plaatje een fijne warme baas die het personeel met respect behandelt. :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:34

Quellian schreef:
Volgens mij zit hier een heel ggggggggggggggristelijk iemand in het topic :D Ik ga slapen, moet morgen weer werken :D

over kindermisbruik gesproken 8-)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:44

Quellian schreef:
Volgens mij zit hier een heel ggggggggggggggristelijk iemand in het topic :D Ik ga slapen, moet morgen weer werken :D

Ik mag hopen dat het daar niet van komt, want mijn gggristelijke tenen trekken er ook krom van O:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:48

bello2005 schreef:
Electra63:

en ik vind van niet, waar een kind ontstaat zijn 2 schuld, dan had je je benen bij elkaar moeten laten.
ik zou me dat zelf nooit vergeven als ik een kind zou weg laten halen, jij wel ?

Ik vind je niet erg respectvol, om het maar op een vriendelijke manier te zeggen.

moonprayer schreef:
ik ken een thuisblijfmoeder, die maar klaagt dat haar man zoveel werkt, ze hebben altijd te weinig geld (wel de duurste telefoon abbo's en grootste TV van de hele straat he)

haar jongsten zijn 10, ze had ook part time kunnen gaan werken, zodat niet alle financiële druk op haar man valt, zodat hij niet 50 uur per week hoeft te werken, en zij niet hoeft te klagen..

nee, moeder MOETEN zeker niet thuis blijven...vrije keuze tot daar aan toe. :)

Wat wil je hier nu mee zeggen?

Kyara27 schreef:
Dan is er toch ook geen probleem lijkt me. Als de vader een prima inkomen heeft, graag fulltime werkt, en de moeder vind het heerlijk om thuis te blijven, dan is dat toch ook prima. Maar dat is het moelijke (of leuke) aan deze discussie, er is niet maar 1 goede mogelijkheid. Je moet doen wat in jouw gezin het beste werkt.

Zo is dat. Ik ben thuis en vind het goed zo en wens daar niet op aangekeken/veroordeeld te worden.

Anderzijds is het ook prima als moeders om wat voor reden dan ook werken en zich daar goed bij voelen, ook die hoeven daar niet op aangekeken te worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:54

Diablo schreef:
Anderzijds is het ook prima als moeders om wat voor reden dan ook werken en zich daar goed bij voelen, ook die hoeven daar niet op aangekeken te worden.

Precies!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:04

Kyara27 schreef:

Nee, lijkt me ook en dat is wat ik duidelijk wil maken. :)
Maar iedere keer wordt er op de werkende moeder of thuisblijvende moeder neer gekeken.
Al heeft een gezin geen geld voor extra dingen maar zijn gelukkig, so what?
Als beide ouders werken, fulltime, so what?
Ik zie het probleem niet.
Ik heb beide mee gemaakt en ik moet wel eerlijk zeggen dat ik voor de contacten en sociale gebeuren geen baan hoef, daar haal ik mijn behoeften niet uit. Als een andere moeder dat wel heeft, prima!
Ben ik een leukere moeder als ik werk? Nee, ook niet. Voor mij gaat die vlieger dus niet op maar als dat voor een ander wel zo is, dan is het toch helemaal prima! :)

Van de week zei ik nog tegen mijn man dat we helemaal niet mogen klagen...

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:14

Ik ben t er mee eens, als je kinderen "neemt" moet je er ook zelf voor zorgen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:18

OldSkipper schreef:

ja.. je moet er zelf voor zorgen dat je kinderen het goed hebben!! helemaal mee eens.
en in mijn situatie betekent dat dat ik ga werken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:20

OldSkipper schreef:

En vertel eens, hoeveel kinderen heb jij en hoe heb jij het opgelost?

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:20

Blue_Eyes schreef:
OldSkipper schreef:

En vertel eens, hoeveel kinderen heb jij en hoe heb jij het opgelost?

Ik heb er 3 en ben fulltime moeder. En onderbouw mijn menig niet. Dit is gewoon hoe ik er over denk, heel simpel. Als je niet voor kinderen wil/kan zorgen moet je geen kinderen "nemen".
Laatst bijgewerkt door OldSkipper op 09-02-12 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:21

waar leef je van dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:24

Als je je mening niet wenst te onderbouwen, wat kom je dan doen op een discussieforum?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:27

OldSkipper schreef:
Ik heb er 3 en ben fulltime moeder. En onderbouw mijn menig niet. Dit is gewoon hoe ik er over denk, heel simpel. Als je niet voor kinderen wil/kan zorgen moet je geen kinderen "nemen".

Daarom werk ik, anders heb ik geen geld om voor een kind te zorgen :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:34

Twiggy2008 schreef:
Ik ken overigens een aantal fulltime werkende moeders (overigens met oudere kinderen), die thuis extra hulp hebben voor de kinderen, het eten maken en het huishouden. Dan heb je het toch een stuk minder druk, hoor. ;)

Tja, dat is heel mooi geregeld! Dus die betalen iemand anders om hun kinderen op te voeden en hun huis schoon te houden. Het is maar waar je je prioriteiten legt? Ik zou het zo echt niet willen. :n
Maar ieder voor zich natuurlijk. Ik ben ook van mening, dat ieder gezin het moet regelen op de manier waar zíj zich het beste bij voelen.

Odetteke en Heino verwoorden eigenlijk grotendeels ook hoe ik er over denk. :j
Dan maar middeleeuws. *D (Ik ben toch al gek op geschiedenis. _O- )

Wat Langcara zegt vind ik wat kort door de bocht. Ja, er scheiden veel mensen, maar dat is niet alleen omdat vrouwlief het niet langer pikt wat manlief allemaal uitspookt. Daar zijn meer redenen voor.

Haha, wat je ook doet: Goed doe je het nooit, maar als je dood bent, dan was je zo'n wereldmens! *\o/*

Hebben jullie Radar gezien? Daar ging het over BSO/KDV. Een heel zielig vrouwtje kon haar KDV niet meer volledig vergoed krijgen, omdat ze maar 8 uur werkte in 2 dagen en 22 uur afnam op het KDV. Ze ging er daardoor een paar maandsalarissen op achteruit. En dat werd nog als problematisch benadrukt. Hoe denken we daar dan over?
Ik vind eigenlijk, dat iemand die kiest om te werken, dan KDV/ BSo moet zien als investeren in diens eigen toekomst. Dus dan is je werk voorlopig je hobby. En niet als iets wat we met ons allen moeten financieren voor die paar. Het is prima dat dat uurgebonden gaat worden. (Volgens mij ook een flinke knuppen in het hoenderhok...)
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 09-02-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:42

er zijn een boel dingen over ouderschap die ik niet begrijp...

kiezen voor een kind terwijl je al moeite hebt met rondkomen,
of kiezen voor een 2e terwijl je het al zo moeilijk hebt financieel met 1.

tja, maar ik begrijp ook wel dat mensen een kinderwens niet helemaal reeël tegen het licht houden en er dan van af kunnen zien

en ik ben eigenlijk wel vóór werkende moeders en vaders, mijn ouders hebben ook altijd gewerkt, mijn moeder part time, ik heb nooit naar na-schoolse opvang gehoeven, ik heb het goede voorbeeld van huis uit meegekregen (werken voor je centjes) én, op mijn 11e kreeg ik een pony..we gingen elk jaar wel naar een pretpark of centerparcs gebeuren. kon natuurlijk nooit als mijn ouders van 1 inkomen afhankelijk waren.

nou ken ik ook een voorbeeld, waarbij het kindje 4 dagen bij oma logeerd, en 3 dagenthuis is, vanwege 2 werkende ouders, ik weet nog neit wat ik daarvan moet denken, die oma is wel heel jong nog, en heel tof...maar ik zou zelf niet zo gelukkig zijn in die situatie :n.

momenteel hebben ik en mijn vriend een kindje ( niet "voor gekozen":= )
maar wel goed over nagedacht, en welkom, en het kan financieel.

volgens mijn is 99% van dit topic pro- werkende moeders :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:49

Daar zeg je iets moonprayer. De meesten van nu, gaan wel naar de BSO. En ik stond dus regelmatig op het schoolplein met een teleurgesteld kind, omdat het kind waar mee is afgesproken naar de BSO móet. Ergens vind ik het ook beperkend voor de persoonlijke, sociale ontwikkeling van kinderen, dat ze daarheen moeten. Hun vriendengroep kan er door beperkt raken. Sommige kids konden niet eens naar verjaarspartijtjes hierom. Dat vind ik dan ronduit triest. Ze zitten sinds kort op een andere school, daar is dat onderling wel veel beter geregeld en ik loop nu dus veel minder hier tegen aan. Momenteel tref ik veel oma's en opa's, die genieten van hun kleinkids! :D
Als ik het zo geregeld zou kunnen krijgen, zoals jij omschrijft, dat ik er kan zijn als de kids uit school komen, dan ga ik ook werken. Maar ja, dat doe ik al. Het heeft me jaren gekost om zo'n baan te vinden. Dat wel!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:54

moonprayer, maar waarom is 99% van dit topic pro-werkende moeders?
Ik bedoel, wat interesseert jou het nou wat een ander gezin doet? Dat gevoel heb ik namelijk altijd met dit soort discussies. Waarom vindt een ander dat je financieel niet afhankelijk bent, meegemaakt? Waarom voor sociale contacten? Ik bedoel, dat werkt toch voor iedereen anders en we kunnen toch niet in elkaars beurs kijken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:57

Momenteel zit mijn vriend in de WW, dus hebben we weinig met kinderopvang (ja, 1 dag per week KDV op eigen kosten), maar als zoonlief naar de basisschool gaat dan worden mijn werktijden aangepast. Had ik het toevallig gisteren nog over op het werk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:58

Ik ben helemaal niet pro-werkende moeders, of anti-werkende moeders.

Ik ben wel helemaal vóór de eigen keuze die mensen daarin maken, en of opvang zoveel slechter is, en welke vormen dan al dan niet slecht zijn....dat is maar de vraag.

Ik ben wel helemaal tégen dat eeuwige gezeur dat moeder dít moeten, of dát moeten... waarom kan iedereen dat niet gewoon voor zichzelf beslissen, zolang mensen hun rekeningen maar betalen is dat verder niet ons probleem.