Jongen vermist **update, gevonden**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:07

Jeetje wat erg, voor hem en voor de ouders en familie...
Ik vrees ook het ergste, zo'n jong kind en dan met die kou s'nachts buiten..

Pff.. ik hoop dat het nog goed afloopt...

*brand kaarsje*

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:08

rachel_j schreef:
echt afschuwelijk , ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje (11) ineens niet meer thuis zou komen en van de aardbodem verdwenen zou zijn.
alleen al de gedachte is genoeg om nachtmerries van te krijgen.
toch....als hij door het ijs zou zijn gezakt, dan zou dat toch zichtbaar zijn?
ik bedoel , je krijgt een gat in het ijs, incl brokstukken, en dat vriest opnieuw dicht , en blijft vervolgens zichtbaar......
hoe het ook zij, en wat er ook met het manneke is gebeurd, of wellicht nog steeds , die ouders en familie leven op dit moment in de hel!
ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, zij het positief, zij het negatief , maar op dit moment is denk ik alles beter dan niets........

ja, maar als daar vervolgens een laag sneeuw op valt dan zie je alsnog niks .. :n

ik hoop dat het goed afloopt, voor alle betrokkenen....

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:09

GamblersCup schreef:
En met honden? Motoragent moet het ook maar op het oog doen...

Niet gezien, maar dat zegt niets.
Was gisteren begin van de middag, dus geen idee wat ze daarna nog gedaan hebben daar.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:15

Mjetterd schreef:
Char_elle schreef:
Bahbah, gisteren op het nieuws was er ook weer een heel stuk over. Maar zag een foto van het steegje waar hij doorheen moest. Als hij rechtstreeks naar huis zou zijn gelopen zou er toch helemaal geen water in de buurt zijn? Lijkt me toch raar dat zo'n jongetje 'van het pad afwijkt'.

Ook dat stukje is niet duidelijk wat betreft de artikelen die op internet staan,
Ik citeer uit de krant van vanochtend:
'Hoe ver is het van de Ruiterstraat in Luttelgeest waar zijn opa en oma wonen naar het ouderlijk huis aan de Lange Brink van Michael van Dijk? Misschien tweehonder meter. Een kwestie van een steeg door en een straat oversteken, meer niet. Maar toen Michael woensdagmiddag rond vier uur het huis van zijn opa en oma verliet, was het niet zijn bedoeling rechtstreeks naar huis te gaan, "Hij is lopend weggegaan en zei dat hij nog buiten ging spelen. Michael is enorm gefascineerd door water en ijs en hij speelt heel graag buiten" vertelt oma Wil Blomsma. ........ "De moeder zit er helemaal doorheen" aldus Blomsma. De oma heeft het sterke vermoeden dat Michael is meegenomen. Zij wijst naar de zoekactie van woensdagavond met een helikopter en speurhonden. Dat spoor leidde eerst naar de Kade aan de rand van het dorp, vervolgens naar de ijsbaan en eindigde in het nieuwbouwwijkje van het dorp. "Daar verloren de honden het spoor. Dan kan het bijna niet anders of hij moet meegenomen zijn" vertelt de oma.'

of hij is eerst in dat dorp geweest en toen naar t ys gegaan, dan is er verder geen geurspoor meer,, weet niet of dat natuurlijk kan, maar goed er is iets vreselijks iig aan de hand.
En meegenomen kan natuurlijk altijd miss is hij wel ergens geweest waar hij heel onopvallend meegenomen is.
Er zaten toch ruim 2 uur tussen, alleen wat ik me afvraag, als hij om 4 uur tegen oma zegt ik ga nog niet naar huis maar buiten spelen, dan kan t vaak gebeuren dat kinderen iets later thuis zijn, dus waarom om zes uur dan al een amber alert? Vind ik toch vreemd dus je zou toch denken dat hij gelijk vanuit oma naar huis zou gaan, kijk en is hij er dan 2 uur later nog niet dan begrijp ik dat ze AA uitsturen.
Maar goed zit natuurlijk ook maar te speculeren, want wil zo graag dat t goed afloopt, al word t met de minuut steeds minder ws dat hij nog in leven is , gezien de omstandigheden.

Elan_GV

Re: Jongen vermist, vrees het ergste..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:22

Het AA is ook niet om 18:00 uur gegeven, pas om 22.00 uur geloof ik.. Om 18:00uur is ie als vermist opgegeven, misschien moest hij wel om 5 uur binnen zijn en normaal gesproken altijd op tijd is en nu ineens niet?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:23

Dit was mijn eerste amber alert, wat een schrik zeg! Ik kom zelf uit die omgeving, ben een paar jaar geleden verhuist. Maar wat een schrik zeg!! Het komt dan wel dicht bij.. Wat een angst zullen die ouders en familie hebben.. Ik vrees ook dat hij door het ijs is gezakt.. natuurlijk hoop ik dat hij ongedeerd en spring levend gevonden wordt!

Sterkte aan familie en betrokkenen gewenst Y;(

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:24

NIEUWS: Ik hoor net dat er een grote groep van de marine komt om het kanaal uit te pluizen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:25

Rintah schreef:
rachel_j schreef:
echt afschuwelijk , ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje (11) ineens niet meer thuis zou komen en van de aardbodem verdwenen zou zijn.
alleen al de gedachte is genoeg om nachtmerries van te krijgen.
toch....als hij door het ijs zou zijn gezakt, dan zou dat toch zichtbaar zijn?
ik bedoel , je krijgt een gat in het ijs, incl brokstukken, en dat vriest opnieuw dicht , en blijft vervolgens zichtbaar......
hoe het ook zij, en wat er ook met het manneke is gebeurd, of wellicht nog steeds , die ouders en familie leven op dit moment in de hel!
ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, zij het positief, zij het negatief , maar op dit moment is denk ik alles beter dan niets........

ja, maar als daar vervolgens een laag sneeuw op valt dan zie je alsnog niks .. :n

ik hoop dat het goed afloopt, voor alle betrokkenen....

ALs iemand door het ijs zakt, zakt die persoon als eerste naar de bodem tot alle lucht eruit is.
Zodra het verrottingproces gaat beginnen komen er gassen vrij en dan drijft zo iemand pas naar de oppervlakte

Omdat het nu extreem koud is, blijft zo'n persoon wat langer vers

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:26

jee wat een nieuws! hopelijk vinden ze de die kleine jongen.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:27

Ik hoorde ook dat hij vermist is ..
Vreselijk

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:27

Elan_GV schreef:
Het AA is ook niet om 18:00 uur gegeven, pas om 22.00 uur geloof ik.. Om 18:00uur is ie als vermist opgegeven, misschien moest hij wel om 5 uur binnen zijn en normaal gesproken altijd op tijd is en nu ineens niet?

ok dacht om zes uur,, maar dan nog t blijft gissen en hopen he ,, bahh vind t zo erg

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:31

tjee is dat arme kereltje nog steeds niet gevonden :\
Ik hoop dat de marine hem vind.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:33

Ik vrees ook het ergste .. en denk dat hij het nu ook niet echt makkelijk nog zou halen in deze kou savonds helemaal alleen...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:33

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:35

Hoe cru het ook mag lijken(ik vind het verschrikkelijk voor alle betrokkenen!) maar als je weet dat hij gefascineerd is door ijs en water.....dat hij verstandelijk beperkt is...snel afgeleidt is...dat het ijs nog niet stevig genoeg was...waarom laat je hem dan zonder toezicht buiten spelen?

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:36

Mindfields schreef:
Hoe cru het ook mag lijken(ik vind het verschrikkelijk voor alle betrokkenen!) maar als je weet dat hij gefascineerd is door ijs en water.....dat hij verstandelijk beperkt is...snel afgeleidt is...dat het ijs nog niet stevig genoeg was...waarom laat je hem dan zonder toezicht buiten spelen?

Daar ben ik het mee eens.. Dat zou ik persoonlijk nooit doen.. maarja dit konden die ouders natuurlijk ook niet van te voren weten

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:37

vreselijk! Duim voor een goede afloop!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:37

Echt super dat er zoveel mensen worden ingezet!!
(krijg helemaal de kriebels bij die foto met dat plastic........ %) )
Hoe erg het ook is als ze hem in het water vinden, zijn ouders kunnen daar meer mee dan die slopende onzekerheid...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:38

Nouja, ik vindt van wel. Zal wel half bokt over me heen krijgen nu hoor, zal best maar in die situatie en met dit weer....

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:40

kinderen zijn zowiezo altijd wel voor een uitdaging in, en je weet niet in hoeverre hij zelfstandig was, maar snap wel wat je bedoelt.
Maar ik waarschuw mn kids ook steeds en toch willen ze soms nog ff eigenwijs zijn.
Er is gisteren ook een jongen door een wak gezakt die helemaal geen achterstand had, maar gelukkig hebben ze hem op tijd kunnen redden , ook al moest hij wel gereanimeerd worden

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:42

Vinden jullie speculaties over of hij wel of niet alleen buiten mocht hier op zijn plaats? Lijkt me onnodig kwetsend.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:42

Mindfields schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, ik snap dat ook niet goed.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:43

Ik vind het nogal kwetsend dat zo'n jochie nu waarschijnlijk dood is door dat er gedacht is: och dat kan wel joh. Ja sorry hoor zo denk ik er echt over.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:43

chevax schreef:
Vinden jullie speculaties over of hij wel of niet alleen buiten mocht hier op zijn plaats? Lijkt me onnodig kwetsend.

Je zou het ook als waarschuwing kunnen zien voor andere ouders.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:43

Je kan een kind niet 24/7 in de gaten houden, helaas. :\
Daarbij hoef je ook niet alles uit te spreken wat je denkt, denk dat je daar eerder mensen verdriet mee doet dan dat iemand er iets aan heeft.
Niet dat ik denk dat ze op bokt meelezen maar toch :+
De Marine gaat de vaart van hier (de kade) tot aan de Marknesserweg bekijken.