Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rachel_j schreef:echt afschuwelijk , ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje (11) ineens niet meer thuis zou komen en van de aardbodem verdwenen zou zijn.
alleen al de gedachte is genoeg om nachtmerries van te krijgen.
toch....als hij door het ijs zou zijn gezakt, dan zou dat toch zichtbaar zijn?
ik bedoel , je krijgt een gat in het ijs, incl brokstukken, en dat vriest opnieuw dicht , en blijft vervolgens zichtbaar......
hoe het ook zij, en wat er ook met het manneke is gebeurd, of wellicht nog steeds , die ouders en familie leven op dit moment in de hel!
ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, zij het positief, zij het negatief , maar op dit moment is denk ik alles beter dan niets........
Mjetterd schreef:Char_elle schreef:Bahbah, gisteren op het nieuws was er ook weer een heel stuk over. Maar zag een foto van het steegje waar hij doorheen moest. Als hij rechtstreeks naar huis zou zijn gelopen zou er toch helemaal geen water in de buurt zijn? Lijkt me toch raar dat zo'n jongetje 'van het pad afwijkt'.
Ook dat stukje is niet duidelijk wat betreft de artikelen die op internet staan,
Ik citeer uit de krant van vanochtend:
'Hoe ver is het van de Ruiterstraat in Luttelgeest waar zijn opa en oma wonen naar het ouderlijk huis aan de Lange Brink van Michael van Dijk? Misschien tweehonder meter. Een kwestie van een steeg door en een straat oversteken, meer niet. Maar toen Michael woensdagmiddag rond vier uur het huis van zijn opa en oma verliet, was het niet zijn bedoeling rechtstreeks naar huis te gaan, "Hij is lopend weggegaan en zei dat hij nog buiten ging spelen. Michael is enorm gefascineerd door water en ijs en hij speelt heel graag buiten" vertelt oma Wil Blomsma. ........ "De moeder zit er helemaal doorheen" aldus Blomsma. De oma heeft het sterke vermoeden dat Michael is meegenomen. Zij wijst naar de zoekactie van woensdagavond met een helikopter en speurhonden. Dat spoor leidde eerst naar de Kade aan de rand van het dorp, vervolgens naar de ijsbaan en eindigde in het nieuwbouwwijkje van het dorp. "Daar verloren de honden het spoor. Dan kan het bijna niet anders of hij moet meegenomen zijn" vertelt de oma.'
Rintah schreef:rachel_j schreef:echt afschuwelijk , ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje (11) ineens niet meer thuis zou komen en van de aardbodem verdwenen zou zijn.
alleen al de gedachte is genoeg om nachtmerries van te krijgen.
toch....als hij door het ijs zou zijn gezakt, dan zou dat toch zichtbaar zijn?
ik bedoel , je krijgt een gat in het ijs, incl brokstukken, en dat vriest opnieuw dicht , en blijft vervolgens zichtbaar......
hoe het ook zij, en wat er ook met het manneke is gebeurd, of wellicht nog steeds , die ouders en familie leven op dit moment in de hel!
ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, zij het positief, zij het negatief , maar op dit moment is denk ik alles beter dan niets........
ja, maar als daar vervolgens een laag sneeuw op valt dan zie je alsnog niks ..
ik hoop dat het goed afloopt, voor alle betrokkenen....
Elan_GV schreef:Het AA is ook niet om 18:00 uur gegeven, pas om 22.00 uur geloof ik.. Om 18:00uur is ie als vermist opgegeven, misschien moest hij wel om 5 uur binnen zijn en normaal gesproken altijd op tijd is en nu ineens niet?
Mindfields schreef:Hoe cru het ook mag lijken(ik vind het verschrikkelijk voor alle betrokkenen!) maar als je weet dat hij gefascineerd is door ijs en water.....dat hij verstandelijk beperkt is...snel afgeleidt is...dat het ijs nog niet stevig genoeg was...waarom laat je hem dan zonder toezicht buiten spelen?
Mindfields schreef:Hoe cru het ook mag lijken(ik vind het verschrikkelijk voor alle betrokkenen!) maar als je weet dat hij gefascineerd is door ijs en water.....dat hij verstandelijk beperkt is...snel afgeleidt is...dat het ijs nog niet stevig genoeg was...waarom laat je hem dan zonder toezicht buiten spelen?