PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:11

kanniet schreef:
Ik zeg nu dagdag tegen dit topic, gewoon omdat ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen.

Ja en omdat gewoon lezen wat er staat zonder dat uit zijn verband te rukken wel erg moeilijk lijkt te zijn

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:27

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:21

papagroom schreef:
niet omt een of ander....maar dit vind ik dus pas vrouwonvriendelijk...en dan bedoel ik dat deel over abortus.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/2f1e3fce-417b- ... 258c33246/

En dan durven ze te zeggen dat de VS steeds meer het ´slechte voorbeeld van Europa´ gaat volgen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:40

randalinpony schreef:
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&p ... el_id=4263

Het verschil tussen de situatie in Nederland en die in enge dictaturen elders op deze aardkloot, is voor zover ik het zien kan, dat in de Nederlandse situatie het voornamelijk de eigen kring en familie is die gevaar oplevert voor de man of vrouw die buiten de geloofssfeer stapt of dingen doet die in ogen van de eigen kring ontoelaatbaar zijn (terwijl de staat er juist alles aan probeert te doen dit tegen te gaan), terwijl in de enge dictatuur dit geweld geinstitutionaliseerd is en daardoor legaal is geworden.

Eigenlijk een stap verder (vandaar dat ik ook altijd roep dat de SGP net zon enge club is als orthodoxe moslims, als die aan de macht komen, willen ze van Nederland 'Gods koninkrijk op aarde maken.)

Zoals ik al meermalen schreef is er in NL het door de extreem christelijken opgelegde bedekken van schouders en buik de de reglementen voor endurance.
Is nu elke amazone die daaraan gehoor geeft een ondersteuner van de vrouwenonderdrukking door christelijk extremisme in NL?
Nogmaals; dit is een concreet voorbeeld van de siuatie in Néderland.
Omdat dit een uitvloeisel is van de Néderlandse cultuur is díe opgelegde vrouwenbedekking wel goed?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:43

Electra63 schreef:
kanniet schreef:
De mannen die een keppel dragen doen dat vrijwillig. Alleen in het gebedshuis wordt van je verwacht dat je een keppel draagt.

Dus als ik het goed begrijp: vind jij het wel normaal dat Wilders (of mannen) een keppel opzetten bij een bezoek aan een gebedshuis, maar vind jij het abnormaal dat Bea/Maxima (vrouwen) een hoofddoek dragen bij een bezoek aan een Moskee?

Dat is een mooi voorbeeld van de kortsluiting tussen de gedachtenkronkels mbt islam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:03

Ik wil jullie deze tweet van de "Koningin" niet onthouden _O-

Citaat:
Koningin_NL Koningin Beatrix
De monarchie heeft natuurlijk een magische uitstraling, maar Wij hebben een heel professionele staf. Geen toverstaf. https://p.twimg.com/Ai1JnNlCMAAckv8.jpg

Die foto erbij _O- _O- _O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:05

De koningin op twitter is geniaal. I'm a follower. :j

(stiekum denk ik dat dat eigenlijk beatrix écht is, maar dan undercover als nepkoningin. :D)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:06

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... met-keppel

Wat leuke afbeeldingen van Geert Wilders.

Als Geert zo principieel is in en het echt zou menen met zijn strijd tegen religieuze vrouwenonderdrukking, dan distantieert hij zich ook van het jodendom (en van het christendom en van de andere religies waarin de positie van de vrouw ondergeschikt is aan die van de man), in plaats van zich zo nadrukkelijk met het jodendom in te laten. Op zijn minst zou je verwachten dat hij er geen verwantschap mee zou tonen. Dat zou geloofwaardig zijn. Maar over andere religies, waar in de leer de positie van de vrouw ook ondergeschikt is gemaakt in voor feministes tenenkrommende bewoordingen, hoor je hem niet eens. Terwijl er binnen alle religies, ook het jodendom, extremisten/orthodoxen zijn die hun leer letterlijk hanteren. Dat is niet alleen zo bij de moslims zoals Wilders ons graag wil doen geloven. Dat zou toch te denken moeten geven.

Ik denk echter dat Geert zijn verwantschap met het jodendom en Israel juist de reden is van zijn afkeer van de islam. De vrouwenondrukking (binnen het jodendom en het christendom en de islam of waar dan ook ) interesseert hem geen lor, het is voor hem alleen een middel om mee te scoren en mensen angst aan te jagen voor de zogenaamde islamisering. De positie van Henk en Ingrid trouwens ook niet volgens mij. Het gaat hem vooral om hun stem die hij vervolgens kan inzetten tegen de islam.

Edit: bericht wat aangepast
Laatst bijgewerkt door Boras op 11-01-12 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:10

Boras schreef:
Ik denk echter dat Geert zijn verwantschap met het jodendom en Israel juist de reden is van zijn afkeer van de islam. De vrouwenondrukking (binnen het jodendom en het christendom en de islam of waar dan ook ) interesseert hem geen lor, het is voor hem alleen een middel om mee te scoren en mensen angst aan te jagen voor de zogenaamde islamisering. De positie van Henk en Ingrid trouwens ook niet volgens mij. Het gaat hem vooral om hun stem die hij vervolgens kan inzetten tegen de islam.

:)*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:12

Nee, ja, wie dacht dan ook dat zon rightwing-VVD-politicus ineens het licht gezien zou hebben?

Grappig is dat de groep in de VS waaraan hij gelieerd is, nou niet bepaald een cluppie is waar je als vrouw goed zit - er is daar een orthodox christelijke tendens die het feminisme en de emancipatie van de vrouw de schuld geeft van 'de teloorgang van de westerse samenleving/normen'' - wat dat ook maar moge zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:17

randalinpony schreef:
Nee, ja, wie dacht dan ook dat zon rightwing-VVD-politicus ineens het licht gezien zou hebben?

Grappig is dat de groep in de VS waaraan hij gelieerd is, nou niet bepaald een cluppie is waar je als vrouw goed zit - er is daar een orthodox christelijke tendens die het feminisme en de emancipatie van de vrouw de schuld geeft van 'de teloorgang van de westerse samenleving/normen'' - wat dat ook maar moge zijn.

Precies, hij is zo doorzichtig als wat.
Hij is daar waar zijn gedachtengoed de meeste aanhang vergaart. Niet waar vrouwenondrukking wordt bestreden. Dat rijmt nu niet eenmaal niet lekker met elkaar.

Anoniem

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:41

Wilders is tegen Islamisering van de Fundamentalisten! Hun gedachtegoed en dat is een heel groot verschil dan tegen de moderne islam...dat onderscheid moet je wel blijven zien.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:47

Waar lees jij dat russel?

Grappige quote uit een stukje van een artikel op Vrij Nederland online. Wat ik frappant vind, is dat hier een soortgelijke constructie wordt gebruikt als in het argument van de hoed van de koniging die bedekt wordt door een sluier, wat een soort knieval betekent aan de Islam. Hier buigt Obama voor koning Abdullah en ook dat wordt uitgelegd (hoewel vergezocht) als onderwerping, eerder dan volgen van een protocol in een land waar je gast bent. Frappant is daarbij ook dat Gaffney banden met Wilders heeft.

Citaat:
Gaffney gelooft dat Obama Amerika wil onderwerpen aan de sharia-wetgeving. Zijn bewijs: Obama's ontmoeting met koning Abdullah van Saoedi-Arabië. Gaffney: 'Als hij een woord als "respect" gebruikt in de context van een buiging voor de koning van Saoedi-Arabië en praat over respectvolle taal, dan is dat een code voor hen die de sharia aanhangen dat wij ons zullen onderwerpen aan de sharia.'

http://www.vn.nl/Dossiers/Meer-dossiers ... ollars.htm

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:49

russel schreef:
Wilders is tegen Islamisering van de Fundamentalisten! Hun gedachtegoed en dat is een heel groot verschil dan tegen de moderne islam...dat onderscheid moet je wel blijven zien.

Wilders ontkent dat er iets bestaat als een gematigde Islam, dus dat verschil moet je hem misschien even uitleggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:54

Dat lees ik niet, dat heeft hij zelf meermaals gezegd. Hij is niet tegen het geloof, wel tegen de extreme uitdragingen van het geloof en de extreme uitleg van het geloof.

Vergeet niet dat er veel Moslima's juist het uiterste opzoeken in het uitdragen van hun hoofddoek en kleding, heb met zo een meisje gewerkt. Prachtig modern kapsel met highlights. Gigantisch dik opgemaakt, een etui vol met allerlei make-up...dikke lijnen onder haar ogen, dikke lagen vuurrode lippenstift, maar wel hoofddoek en kleding tot handen en enkels in de dikke ....hitte van de hittegolf 2 jaar geleden in de zomer... ging op strandvakantie en dan nog zo lopen he??? Haar vent vind het onzin, van haar vent hoeft ze dat allemaal niet...maar zij was er steeds als de kippen bij om kleine reldiscussies aan te voeren...ik geef haar nog een jaartje of 10 en dan loopt ze er bij zoals wij...overigens loopt ze thuis gewoon zo als wij hoor en dan is het een blikvangertje en dat wil ze ook.......want ze vroeg zich af waarom de gelovigen in de biblebelt er zo saai bij liepen, hun wenkbrauwen lieten groeien, haren op hun benen hadden...duh...

Vergeet niet dat er veel huiskamermoskeeen zijn waar extreme anti christenleer gepredikt wordt en dat hij daar tegen is, want die willen nl ook Islamisering van de wereld, daar sta ik volledig achter....
Maar ik ben het niet eens met zijn manier van aanpak, manier van praten, manier van onbeschoft gedebatteer.

Enne voor de genen die het nu ineens voor het eerst lezen, ga eens wat vaker voor de tv zitten, hij heeft het al zo vaak uit gelegd....

Alecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:58

Cayenne schreef:

Citaat:
De monarchie heeft natuurlijk een magische uitstraling, maar Wij hebben een heel professionele staf. Geen toverstaf. https://p.twimg.com/Ai1JnNlCMAAckv8.jpg

Uhuh! Nederland heeft een echte sprookjeskoningin! *\o/*

randalinpony schreef:
De koningin op twitter is geniaal. I'm a follower. :j

(stiekum denk ik dat dat eigenlijk beatrix écht is, maar dan undercover als nepkoningin. :D)

Ik kende dat account nog niet, maar het zou wel leuk zijn als dat echt zo was. Ik kan me voorstellen dat de Koningin zich af en toe best frustreerd als ze officiëel niets mag zeggen, buiten haar jaarlijkse kersttoespraak.
Laatst bijgewerkt door Alecks op 11-01-12 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:58

Dus omdat er een aantal rel-islamieten rondloopt, moeten ze allemaal hun hoofddoek maar afdoen?
Nogmaals, als Wilders ontkent dat er ook een gematigde Islam stroming is, dan kun je toch l#llen tot je een ons weegt, dan kom je er niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:59

Abiola schreef:
russel schreef:

Wilders ontkent dat er iets bestaat als een gematigde Islam, dus dat verschil moet je hem misschien even uitleggen :D

Dat heeft hij nooit ontkent. Beantwoord jij dan eens de vraag waarom er genoeg moslims zijn die hun geloof serieus nemen en gewoon als jonge meid mogen lopen en het ook doen en uit liefde trouwen, werken en een mening hebben??? Is dat geen gematigde Islam? Daar heeft hij geen moeite mee, want ik heb hem nog nooit horen roepen dat die mensen het land uit moeten en geweerd moeten worden....het gaat juist om de verkeerde groep....als de bv Marokkanen juist ook die groep eens zelf aanpakt, maar daar zit ook een groot probleem, want dat zijn overwegend Berbers en dat zijn geen Marokkanen van betere komaf, die spreken niet eens Arabisch, die zijn overwegend niet geschoold en leven nog in de middeleeuwen...die kennen het tegenwoordige Marokko in de grote steden niet en willen die niet kennen, die groep is makkelijk te beinvloeden en dat gebeurd ook, zowel hier als in eigen land in de bergdorpen....en dat hij daar tegen is, vind ik heel goed, want die groep vormt een gevaar tegen de samenleving...die vormen terreur...die zijn tegen alles wat niet is zoals zij...en dat mag je niet verwaarlozen....dat is een etterbult.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:03

russel schreef:
Dat lees ik niet, dat heeft hij zelf meermaals gezegd. Hij is niet tegen het geloof, wel tegen de extreme uitdragingen van het geloof en de extreme uitleg van het geloof.

We kunnen binnenkort een actie van hem verwachten tegen de door christelijk extremisme bij endurance verplichte bedekking van schouders en buik *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:06

het gaat hem niet perse om de bedekking maar om de gedachte er achter en wat er nog meer bij komt.

Dit vind ik dus een zeer ondoordachte en generaliserende opmerking. A la Wilders. Overigens woon ik in de Biblebelt en alleen de zure en ontevreden mensen vind ik afschuwelijk, maar die heb je ook onder de niet gelovigen...vergeet niet dat die vrouwen zich niet onderdrukt voelen en het juist fijn vinden dat ze niet hoeven te werken, die sores niet hebben en alle verantwoordelijkheden van het leven niet hebben, maar de man...dat het krijgen van veel kinderen ook heel veel voordeel oplevert en dat hun kinderen altijd werk hebben,want dat verzorgen de ondernemers binnen die groep en dat zij altijd te eten hebben en kleding, dat verzorgd de kerk en de groep weer, dat je altijd iemand hebt die voor jouw je stoepje gaat leggen want de volgende keer komen die zoons jouw boompjes rooien...die groep heeft het enorm goed. Die hebben heel veel sociale ontmoetingen, nooit eenzaam, nooit zonder hulp...die vrouwen hebben het niet slecht en die groep regelt alles voor elkaar zelfs op gemeentelijk niveau..

Daar tegen zijn gaat moeilijk, want je hebt geen idee....die groep is niet zielig en onderdrukt, is totaal geen vergelijk met de onderdrukte islamvrouw. Die wordt geslagen, bespuugt, en in huis vastgehouden, mag soms zelfs niet eens uit de keuken komen, slaapt soms op de grond in de keuken.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-12 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:06

russel schreef:
Abiola schreef:

Dat heeft hij nooit ontkent.

Als PVV adept zou je toch eigenlijk zijn programma moeten lezen:
http://www.pvv.nl/images/stories/Webver ... mmaPVV.pdf

Zie pagina 13, tweede alinea, eerste zin.

Wat zeker niet bestaat is een gematigde islam

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:07

Boras schreef:

Edit: bericht wat aangepast

De verwantschap met het jodendom van Wilders bestaat alleen in zijn hoofd. Als iedere niet jood die ooit in een Kibboets geleefd heeft zichzelf het jodendom zou aanmeten, zouden er veel joden zijn. Een niet jood kan hoogstens na een zware studie opgenomen worden in het joodse geloof, joods wordt hij nooit je wordt als jood geboren. Hoe graag Wilders zijn Indonesische afstamming ook wil inruilen tegen een joodse.

Wat ik opmerkelijk vind is die enorme publieke verontwaardiging van de PVV als er een (homo) stel wordt weggepest.
Maar als die, dat is in Limburg gebeurt, daar aandacht voor vragen bij de PVV en de belagers blijken niet van Marokkaanse afkomst maar gewoon blank tuig, dan verliest de PVV direct iedere belangstelling, ze zijn echt begaan met de mensen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:11

russel schreef:
Dat heeft hij nooit ontkent. Beantwoord jij dan eens de vraag waarom er genoeg moslims zijn die hun geloof serieus nemen en gewoon als jonge meid mogen lopen en het ook doen en uit liefde trouwen, werken en een mening hebben??? Is dat geen gematigde Islam? Daar heeft hij geen moeite mee, want ik heb hem nog nooit horen roepen dat die mensen het land uit moeten en geweerd moeten worden....het gaat juist om de verkeerde groep....als de bv Marokkanen juist ook die groep eens zelf aanpakt, maar daar zit ook een groot probleem, want dat zijn overwegend Berbers en dat zijn geen Marokkanen van betere komaf, die spreken niet eens Arabisch, die zijn overwegend niet geschoold en leven nog in de middeleeuwen...die kennen het tegenwoordige Marokko in de grote steden niet en willen die niet kennen, die groep is makkelijk te beinvloeden en dat gebeurd ook, zowel hier als in eigen land in de bergdorpen....en dat hij daar tegen is, vind ik heel goed, want die groep vormt een gevaar tegen de samenleving...die vormen terreur...die zijn tegen alles wat niet is zoals zij...en dat mag je niet verwaarlozen....dat is een etterbult.

Je hebt het over mensen van boven de 60 die hier naar toe zijn gehaald om onze rotzooi op te ruimen. Die met 6 man op een kamertje gegooid werden en waar niemand zich druk om maakte of die Nederlands spraken. Die vaak vanuit hun religieuze cultuur voornamelijk in aanraking kwamen met werksters, die toen niet de heffe des volks vormden en wiens gedragingen haaks stonden op hetgeen zij gewoon waren.
Die generatie is daarom in zichzelf en naar elkaar toe gekeerd, en daar heeft ook niemand wat aan gedaan.
Wil je die nog Nederlands leren, of scholen????

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

Cayenne schreef:

Citaat:

Die is echt geweldig,ik mag deze humor wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Hij heeft het over gematigde moslims..maar is van mening dat de islam niet gematigd is en dat kan ik ook weer begrijpen omdat de Koran nl niet over gematigdheid spreekt en als het boek gevolgd wordt of nog extra scherp wordt uitgelegd, dan is er geen gematigde islam...immers er zijn geen 2 boeken...WEL zijn er gematigde moslims en dat is het verschil............en zo bedoelt hij het ook.