kanniet schreef:Ik zeg nu dagdag tegen dit topic, gewoon omdat ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen.
Ja en omdat gewoon lezen wat er staat zonder dat uit zijn verband te rukken wel erg moeilijk lijkt te zijn
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
papagroom schreef:niet omt een of ander....maar dit vind ik dus pas vrouwonvriendelijk...en dan bedoel ik dat deel over abortus.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/2f1e3fce-417b- ... 258c33246/
randalinpony schreef:http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&p ... el_id=4263
Het verschil tussen de situatie in Nederland en die in enge dictaturen elders op deze aardkloot, is voor zover ik het zien kan, dat in de Nederlandse situatie het voornamelijk de eigen kring en familie is die gevaar oplevert voor de man of vrouw die buiten de geloofssfeer stapt of dingen doet die in ogen van de eigen kring ontoelaatbaar zijn (terwijl de staat er juist alles aan probeert te doen dit tegen te gaan), terwijl in de enge dictatuur dit geweld geinstitutionaliseerd is en daardoor legaal is geworden.
Eigenlijk een stap verder (vandaar dat ik ook altijd roep dat de SGP net zon enge club is als orthodoxe moslims, als die aan de macht komen, willen ze van Nederland 'Gods koninkrijk op aarde maken.)
Electra63 schreef:kanniet schreef:De mannen die een keppel dragen doen dat vrijwillig. Alleen in het gebedshuis wordt van je verwacht dat je een keppel draagt.
Dus als ik het goed begrijp: vind jij het wel normaal dat Wilders (of mannen) een keppel opzetten bij een bezoek aan een gebedshuis, maar vind jij het abnormaal dat Bea/Maxima (vrouwen) een hoofddoek dragen bij een bezoek aan een Moskee?
Citaat:Koningin_NL Koningin Beatrix
De monarchie heeft natuurlijk een magische uitstraling, maar Wij hebben een heel professionele staf. Geen toverstaf. https://p.twimg.com/Ai1JnNlCMAAckv8.jpg
Boras schreef:Ik denk echter dat Geert zijn verwantschap met het jodendom en Israel juist de reden is van zijn afkeer van de islam. De vrouwenondrukking (binnen het jodendom en het christendom en de islam of waar dan ook ) interesseert hem geen lor, het is voor hem alleen een middel om mee te scoren en mensen angst aan te jagen voor de zogenaamde islamisering. De positie van Henk en Ingrid trouwens ook niet volgens mij. Het gaat hem vooral om hun stem die hij vervolgens kan inzetten tegen de islam.
randalinpony schreef:Nee, ja, wie dacht dan ook dat zon rightwing-VVD-politicus ineens het licht gezien zou hebben?
Grappig is dat de groep in de VS waaraan hij gelieerd is, nou niet bepaald een cluppie is waar je als vrouw goed zit - er is daar een orthodox christelijke tendens die het feminisme en de emancipatie van de vrouw de schuld geeft van 'de teloorgang van de westerse samenleving/normen'' - wat dat ook maar moge zijn.
Citaat:Gaffney gelooft dat Obama Amerika wil onderwerpen aan de sharia-wetgeving. Zijn bewijs: Obama's ontmoeting met koning Abdullah van Saoedi-Arabië. Gaffney: 'Als hij een woord als "respect" gebruikt in de context van een buiging voor de koning van Saoedi-Arabië en praat over respectvolle taal, dan is dat een code voor hen die de sharia aanhangen dat wij ons zullen onderwerpen aan de sharia.'
russel schreef:Wilders is tegen Islamisering van de Fundamentalisten! Hun gedachtegoed en dat is een heel groot verschil dan tegen de moderne islam...dat onderscheid moet je wel blijven zien.
Cayenne schreef:Ik wil jullie deze tweet van de "Koningin" niet onthoudenCitaat:Koningin_NL Koningin Beatrix
De monarchie heeft natuurlijk een magische uitstraling, maar Wij hebben een heel professionele staf. Geen toverstaf. https://p.twimg.com/Ai1JnNlCMAAckv8.jpg
Die foto erbij![]()
![]()
randalinpony schreef:De koningin op twitter is geniaal. I'm a follower.![]()
(stiekum denk ik dat dat eigenlijk beatrix écht is, maar dan undercover als nepkoningin.)
Abiola schreef:russel schreef:Wilders is tegen Islamisering van de Fundamentalisten! Hun gedachtegoed en dat is een heel groot verschil dan tegen de moderne islam...dat onderscheid moet je wel blijven zien.
Wilders ontkent dat er iets bestaat als een gematigde Islam, dus dat verschil moet je hem misschien even uitleggen
russel schreef:Dat lees ik niet, dat heeft hij zelf meermaals gezegd. Hij is niet tegen het geloof, wel tegen de extreme uitdragingen van het geloof en de extreme uitleg van het geloof.
russel schreef:Abiola schreef:
Wilders ontkent dat er iets bestaat als een gematigde Islam, dus dat verschil moet je hem misschien even uitleggen
Dat heeft hij nooit ontkent.
Boras schreef:Ik denk echter dat Geert zijn verwantschap met het jodendom en Israel juist de reden is van zijn afkeer van de islam. De vrouwenondrukking (binnen het jodendom en het christendom en de islam of waar dan ook ) interesseert hem geen lor, het is voor hem alleen een middel om mee te scoren en mensen angst aan te jagen voor de zogenaamde islamisering. De positie van Henk en Ingrid trouwens ook niet volgens mij. Het gaat hem vooral om hun stem die hij vervolgens kan inzetten tegen de islam.
Edit: bericht wat aangepast
russel schreef:Dat heeft hij nooit ontkent. Beantwoord jij dan eens de vraag waarom er genoeg moslims zijn die hun geloof serieus nemen en gewoon als jonge meid mogen lopen en het ook doen en uit liefde trouwen, werken en een mening hebben??? Is dat geen gematigde Islam? Daar heeft hij geen moeite mee, want ik heb hem nog nooit horen roepen dat die mensen het land uit moeten en geweerd moeten worden....het gaat juist om de verkeerde groep....als de bv Marokkanen juist ook die groep eens zelf aanpakt, maar daar zit ook een groot probleem, want dat zijn overwegend Berbers en dat zijn geen Marokkanen van betere komaf, die spreken niet eens Arabisch, die zijn overwegend niet geschoold en leven nog in de middeleeuwen...die kennen het tegenwoordige Marokko in de grote steden niet en willen die niet kennen, die groep is makkelijk te beinvloeden en dat gebeurd ook, zowel hier als in eigen land in de bergdorpen....en dat hij daar tegen is, vind ik heel goed, want die groep vormt een gevaar tegen de samenleving...die vormen terreur...die zijn tegen alles wat niet is zoals zij...en dat mag je niet verwaarlozen....dat is een etterbult.
Cayenne schreef:Ik wil jullie deze tweet van de "Koningin" niet onthoudenCitaat:Koningin_NL Koningin Beatrix
Die foto erbij![]()
![]()