Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limerick

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

Ik heb me ook aangemeld en een dame toegewezen gekregen

heb haar net een mail gestuurd..ben erg benieuwd!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

Lijkt me wel echt leuk om te proberen :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:50

Annash schreef:
Voor kerst gaat niet meer lukken (pakket dan) heb ik al gehoord van iemand op 't forum met ervaring. Het duurt blijkbaar een maand voordat het pakketje eerst in Amerika is. Dozen kan je bij de Primera halen, en daar haal je ook de douaneformulieren!

Geen ramp, maar dan weet ik nu wel wie ik aan moet spreken over hoe of wat.. Ook met t forum kom ik er geen wijs uit :P

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:54

Kunt hier altijd vragen, er is altijd wel iemand die het weet....

Een kaartje sturen gaat veel sneller, misschien dat dat nog wel gaat voor de kerst?
Ik denk dat je het best kunt mailen als dat gaat.

Via een vriend is ook een toestand zeg! Dan zit je soldaat wel erg verborgen en zal hij wel heeeeeeeeel blij zijn met zijn post!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:58

even een stipje, dit lijkt mij ook wel echt interessant! hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Heb niet het geduld gehad om het topic door te lezen :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:01

nog geen soldaat hier, ze zijn vast op :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:02

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de Deutsche Post, want het schijnt dat het veel sneller gaat wanneer je je post naar Duitsland stuurt, omdat daar ook een Amerikaanse militaire afdeling zit, of zo.

Ik heb gevraagd of dit werkelijk zo is en of ze mij vertellen kunnen of ik mijn brieven en pakketten veilig via Duitsland kan sturen zonder bang te zijn dat ze terug komen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:06

Robin schreef:
Gewoon, wat ze denken nodig te hebben. Ik denk dat als er meer bokkers dit willen doen de kosten best gedrukt zouden kunnen worden. Of gewoon iets leuks vanuit hier in Nederland.

Klompen _O-

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:06

xDramaQueen schreef:
nog geen soldaat hier, ze zijn vast op :')

Bij mij heeft het 4 dagen geduurd en bij sommige langer, sommige korter. Heb geduld :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:07

Ik denk dat ik het maar gewoon bij mailtjes, kaartjes en eventueel gewone brieven hou. Of ze moet aangeven dat ze iets wil hebben maar volgens mij is het niet goedkoop om een pakketje te sturen. Vind een enkel keertje niet erg maar ga niet elke maand een pakketje sturen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:10

Ik moet gewoon naar 'register' toch?

Ik krijg daar allemaal info over een online informationboard :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:15

Wat slim! Ik woon zowat aan de Duitse grens! Wil je me wat laten weten als je antwoord hebt?

Die soldaten worden helemaal gek van die bokkers.... 8)7

Ik ga ook niet de hele tijd dingen opsturen, dat moet de familie maar doen. Maar een (Hollands) kleinigheidje wil ik best eens sturen. Ik houd het zo klein dat het door de brievenbus past, dat gaat veel sneller en is veel goedkoper.

Tip: Bij Xenos en Blokker wordt je doodgegooid (oei! _-:( ) met Hollandse prulletjes, pennen. notitieboekjes, stickertjes, kraaltjes. Ook altijd goed: een klein fotolijstje, een (Engelstalig) tijdschrift, een klein boekje over Holland, of..... de kalender van ons Koningshuis! _O-

Jess, het is inderdaad een hele klus om het allemaal te kunnen volgen. Als je tot aan de FAQ's kunt komen, ben je al een heel eind!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:19

jamiroquai schreef:
Wat slim! Ik woon zowat aan de Duitse grens! Wil je me wat laten weten als je antwoord hebt?

Die soldaten worden helemaal gek van die bokkers.... 8)7

Ik ga ook niet de hele tijd dingen opsturen, dat moet de familie maar doen. Maar een (Hollands) kleinigheidje wil ik best eens sturen. Ik houd het zo klein dat het door de brievenbus past, dat gaat veel sneller en is veel goedkoper.

Tip: Bij Xenos en Blokker wordt je doodgegooid (oei! _-:( ) met Hollandse prulletjes, pennen. notitieboekjes, stickertjes, kraaltjes. Ook altijd goed: een klein fotolijstje, een (Engelstalig) tijdschrift, een klein boekje over Holland, of..... de kalender van ons Koningshuis! _O-

Jess, het is inderdaad een hele klus om het allemaal te kunnen volgen. Als je tot aan de FAQ's kunt komen, ben je al een heel eind!

Ja daar schiet ik niets mee op :') Moet ik nu wel of niet dat 'register' volgen? :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:23

Ik had begrepen dat versturen naar Duitsland momenteel niet goed werkt, 90% van de pakketjes etc wordt terug gestuurd naar de verzender. Ik heb Hawkeye van het forum ook wat vragen erover gesteld omdat zij er ervaring mee schijnt te hebben.

pakketje naar duitsland is goedkoper dan naar de usa :=

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:30

Hihi ik zat net ook al te denken dat het topic wel erg gezellig is ook.. ! :D
Ik wacht ook rustig verder.. :P ben wel echt benieuwd.. :D dit leid/lijd me ook wel goed af.. :P morge krijg ik uitslag van MRI en ben er erg zenuwachtig voor.. :P dit is ook nog eens een goede afleiding.. :P
Jammer dat paketjes zo lang duren.. maar voor kerst een kaart zou dat wel lukken nog dan.. ?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:32

Jess ik ben zoooooooooooooooo handig met een computer :n , ik ga het METEEN voor je uitzoeken *\o/* en als ik de oplossing heb over een jaar of 10,, meld ik me weer, goed? -O-

Je moet inderdaad register volgen om je in te schrijven, en als je die hebt verstuurd krijg je een e- mail met de volgende stap :list:

LiEeJuHh, lees hier maar lekker mee dan voor de afleiding. Ik weet niet of een kaart het wel redt, hangt er ook een beetje vanaf waar ze zitten....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:34

jamiroquai schreef:
Jess ik ben zoooooooooooooooo handig met een computer :n , ik ga het METEEN voor je uitzoeken *\o/* en als ik de oplossing heb over een jaar of 10,, meld ik me weer, goed? -O-

Je moet inderdaad register volgen om je in te schrijven, en als je die hebt verstuurd krijg je een e- mail met de volgende stap :list:

LiEeJuHh, lees hier maar lekker mee dan voor de afleiding. Ik weet niet of een kaart het wel redt, hangt er ook een beetje vanaf waar ze zitten....

Het was ook niet rot bedoeld ;) Misschien was je het zelf allemaal al doorlopen :=

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:34

@liesjuh: Succes met je Mri uitslag morgen! Ik ga zo slapen, morgen vroeg eruit. Ik hoop wel stiekem op een mailtje maar denk dat het nog even duurt.
Las net op het forum dat het ook maanden kan duren voor je een reactie krijg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:41

jilleroo schreef:
Ik had begrepen dat versturen naar Duitsland momenteel niet goed werkt, 90% van de pakketjes etc wordt terug gestuurd naar de verzender. Ik heb Hawkeye van het forum ook wat vragen erover gesteld omdat zij er ervaring mee schijnt te hebben.

pakketje naar duitsland is goedkoper dan naar de usa :=

Daarom heb ik Deutsche Post rechtstreeks gemaild. Het scheelt gewoon zoveel geld.

Ik ben ondertussen maar begonnen met het maken van een kerstkaart, lekker voorbarig, maar goed, als ik ook mijn soldaat heb, kan ik deze meteen opsturen. Ik heb een hondje geschilderd die een kerstmuts in zijn bek heeft, daar komt met rood papier een kader omheen. De rest moet ik nog verzinnen :+.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-12-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:41

dank jullie wel.. ! :)

Haha bliksempje ik hoop de hele tijd stiekem op een mailtje.. :P slaap lekker.. !!
Phoe maanden.. :oo dat is lang.. :oo

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:43

Ik ook, controleer elk uur wel even mijn mail als het niet meer is :=

Welterusten en ik lees morgen weer bij

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:44

naar duitsland zou ik nog best een pakketje willen sturen maar usa word me echt te duur :') ik heb niet veel geld te makken :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:45

Ik heb mn eigen uitgezonden soldier vandaag nog geschreven....

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:48

Ja hoor, die tellen we ook mee.....

@ Jess: was ook niet zo bedoeld hoor, zie de smileys.
Ik vind de site ook moeilijk te begrijpen soms. Maar als je straks eenmaal een adres hebt, heb je met die site eigenlijk niet meer te maken. Als je een rechtstreeks adres hebt tenminste.

Maar ben je er al achtergekomen nu?

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:49

Wow dit is gaaf zeg! Wil dit ook even volgen, als ik eens tijd heb ga ik die site doorlezen. Wie weet ontstaat er zo nog stelletjes :D