Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Het gaat hier om het weekend, dan moet je altijd betalen (40%). Of je nu een kaartje koopt of je chipkaart scanten volgens mij klopt het inderdaad dat je sinds het invoeren van het verplichte inchecken voor studenten geen kaartje meer mag kopen in het weekend en gewoon je pas moet gebruiken
(helaas
)
_Tara_ schreef:Yessy schreef:Hmm dat is gek. Je begon dus op 16,60, checkte in, toen ging er 10 euro af en zag je 6,60 op de automaat staan. 5 euro erbij is 21,60 en vervolgens 12,80 eraf is 8,80. Waar is die 5 euro dan gebleven? Heb je gepind? Anders zou je kunnen checken of er een transactie is geweest. Heb je wel de chipkaart voor de automaat gehouden na het betalen?
Ben ik 5 euro kwijt geraakt? Dan kan al helemaal niet trouwensToen ik incheckte stond er ook nog maar 6,60 op m'n kaart. Dat weet ik zeker. Daar heeft echt geen 16,60 opgestaan toen ik incheckte
![]()
Ik wist namelijk dat m'n saldo eigenlijk te laag zou zijn om in te checken. Was eigenwijs, probeerde toch in te checken en dat lukte
Fiffill schreef:patatkraam schreef:Ja maar wat voor reden zit daar achter dan? Wat maakt het uit of je een kaartje koopt of op dat ding saldo zet. Dat moet ik toch zelf kunnen beslissen.
Vind ik ook hoorik verdenk ze er ook nog steeds van dat ze gewoon willen controleren hoe en wat en waarheen studenten reizen
Fiffill schreef:Voor niet-studenten is het zelfs 20 eurodit komt omdat ze er 20 (of 10 dus) afhalen voor je gaat reizen, dat wordt weer terug gezet als je uitcheckt (min het reisbedrag natuurlijk
). Niet geheel onlogisch dat het zoveel is, want stel het was 5 euro en mijn reis kost 18 euro dan kan ik natuurlijk ook gewoon niet uitchecken.. en ben ik maar 5 euro kwijt
paardje13g schreef:Ik heb even snel een vraagje.
Ik moet zo naar school, maar het is erg koud. Dus wil ik met de bus
Maar een ritje naar mijn school kost volgens mij 1.98
Maar ik heb er nu nog 2.50 opstaan.. dus kan ik dan wel met de bus?
Want in het begin schrijven ze er altijd 4 euro af..
dus dan zou ik -1.50 moeten staan... of lukt dat gewoon?
Sani schreef:Hebben er meer mensen via de ns site een abbonement besteld wat op de ovchip kaart komt te staan?
ik heb alles gedaan, betaling is gedaan maar ik krijg geen bevestigingsmail.
Ik wacht tot vanavond, dan ga ik er een belletje tegenaan gooien, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.
just_kiki schreef:Magrathea schreef:
Ik neem aan dat je student bent?
Dan mag je alleen nog maar op je ov reizen, niet meer met een kaartje...
niks moet,
als je studenten-gedoe hebt,heb je je ovkaart natuurlijk gratis (als in, gratis reizen)
koop je een kaartje, dan moet je zelf betalen![]()
je hoeft je ovkaart niet te scannen als je een loskaartje gekocht (en gestempeld) hebt
Citaat:•Reizen met een papieren vervoerbewijs tijdens de kortingsuren is uitsluitend bij NS voorlopig nog toegestaan.