Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:05

Shahazai schreef:
_San87_ schreef:
Dit heeft met de betekenis van een woord te maken, niet met onze meningen :).

Wat jij wil, die discussie is zinloos. :)

Zinloos, kansloos of weerloos?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:08

FlyAway schreef:
Shahazai schreef:

Zinloos, kansloos of weerloos?

_O-

Ik ga voor kansloos :7.

Diablo

Zoolgangster schreef:
Wat zullen we trouwens doen met al die Nederlandse mensen die paling levend in het zout laten kruipen, zodat ze ontslijmd worden en doodgaan door verstikking? Lijkt me een nog veel wredere dood dan een zwaardsteek die hopelijk goed gericht was. (En dat gaat dus niet altijd op).
Of zeggen we dan: "Des lands wijs, des lands eer?"

En daar gaan we weer. Daar gaat de discussie hier niet over. Maar om je vraag te bantwoorden: dat vind ik net zo erg en sneu en ook dat soort mensen wens ik hetzelfde toe. Of wil je horen dat we dat oké vinden omdat het in Nederland gebeurt?

Kitsolu

FlyAway schreef:
Shahazai schreef:
Ik weet niet hoe dit voor de rest van de bokkers geldt, maar als verdediging voor mijzelf: ik eet bvb. geen vlees en vis, en ik heb nog nooit bewust een dier (insecten inbegrepen) dood gemaakt.

En onbewust dan? :D

Onbewust zal ik vast wel met de auto brb vliegen tegen mijn voorruit gehad hebben, of al lopen ergens op gestaan hebben ofzo.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:10

_San87_ schreef:
Ik ga voor kansloos :7.

Ook goed.
Wel een beetje laag dat hierop persoonlijk ingespeeld moet worden.
Maar goed, het krijgt voor mij een erg nare toon dus ik ben hier weg.
+:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:11

Shahazai schreef:
_San87_ schreef:
Dit heeft met de betekenis van een woord te maken, niet met onze meningen :).

Kan ook geen discussie over zijn, want het zijn feiten :+
Maar goed, maakt niet uit, we dwaalden wel erg af :D

Edit: volgens mij was dit hierboven niet banketstaaf bedoelt... tenminste zo las ik het niet, ik zou het niet te persoonlijk opvatten joh :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:12

Citaat:
Er zijn bijvoorbeeld voldoende asiels die hun honden niet na een maand af laten maken.

Dit is iid een probleem in Spanje volle asiels maar denk niet dat een ander land dit moet oplossen maar het land zelf , hun bevolking leren omgaan met dit probleem.

Honden die afgemaakt worden hebben vaak ziektes en parasiten zoals leishmañosis, hartworm etc ook een dik probleem als deze honden naar andere landen worden verplaatst.

Maar ik heb nog nooit gezien dat een hond geschoten word , jaren terug was er en sintbernard van duitsers die liet zijn baasje niet meer naar binnen en vrouwtje niet meer naar buiten die is wel doodgeschoten , en ja kan me voorstellen dat ze wilde honden afschieten die zijn niet zomaar te pakken en nog gevaarlijk ook (bij mij in de buurt nooit meegemaakt hoor)

Citaat:
Ik weet niet hoe dit voor de rest van de bokkers geldt, maar als verdediging voor mijzelf: ik eet bvb. geen vlees en vis, en ik heb nog nooit bewust een dier (insecten inbegrepen) dood gemaakt

Dan vind ik jou mening dus super in dit topic :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:14

Fiffill schreef:
Shahazai schreef:

Edit: volgens mij was dit hierboven niet banketstaaf bedoelt... tenminste zo las ik het niet, ik zou het niet te persoonlijk opvatten joh :)

Was ook niet persoonlijk. Vanuit mijn reactie iig niet :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:15

Ik eet ook geen vlees of vis. Insecten laat ik voor wat ze zijn maar een prikkende mug kan toch een klap verwachten hoor. :7 Vind alleen dat het niet uitmaakt of je wel of geen vlees eet, het gaat hier tenslotte om het stierenvechten.

Nu we het er toch over hebben, wat doen ze eigenlijk met die dode stieren? Worden die nog opgegeten door iets of iemand of gooien ze die zomaar weg?

FlyAway

Diablo schreef:
Zoolgangster schreef:
Wat zullen we trouwens doen met al die Nederlandse mensen die paling levend in het zout laten kruipen, zodat ze ontslijmd worden en doodgaan door verstikking? Lijkt me een nog veel wredere dood dan een zwaardsteek die hopelijk goed gericht was. (En dat gaat dus niet altijd op).

En daar gaan we weer. Daar gaat de discussie hier niet over. Maar om je vraag te bantwoorden: dat vind ik net zo erg en sneu en ook dat soort mensen wens ik hetzelfde toe. Of wil je horen dat we dat oké vinden omdat het in Nederland gebeurt?

Mee eens. Jammer dat er iedere keer weer die vergelijking gemaakt moet worden. En inderdaad, ik vind het net zo erg dat die palingen lijdend aan hun einde moeten komen. Net als dat ik het verschrikkelijk vind dat er in een zinloze actie straks ganzen vergast gaan worden, wat ook geen humane methode is. Maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over het gruwelijk laten lijden van een stier, ter vermaeck van het volk. Als je graag wilt discussieren over het leed van de palingen of misschien de ganzen in Nederland, open daar dan een separaat topic voor. In dit topic de vergelijking maken met ander leed dient slechts één doel; innerlijke gemoedsrust over het feit dat die stieren gruwelijk leiden. Het wetenschappelijke verhaal achter dit fenomeen is ook al eerder aan bod gekomen in dit topic ;)

Jolliegirl

Dit is een delicatesse. De dode stieren worden geslacht :) en verkocht op de markten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:16

Jolliegirl schreef:
Dit is een delicatesse. De dode stieren worden geslacht :) en verkocht op de markten.

Ah oké, dat is goed :) zou zonde zijn om het vlees weg te gooien.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:17

_San87_ schreef:
Fiffill schreef:

Was ook niet persoonlijk. Vanuit mijn reactie iig niet :).

Van mij ook niet. Eerder een poging de angel er een beetje uit te halen, maar goed, ik begrijp dat "de poging tot humor" mislukt is. Jammer :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:17

Fiffill schreef:
Jolliegirl schreef:

Ah oké, dat is goed :) zou zonde zijn om het vlees weg te gooien.

Nou.. dat vlees eet ik dus niét he.... :n :n :n
ga toch geen vlees eten van een gemarteld dier...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:18

Zoolgangster schreef:

-O- gaan we weer,ja dat is ook afschuwelijk en onnodig dierenleed,maar daarom mag je toch nog wel een mening hebben over ander dierenleed,of mag dat niet omdat er en sielugh paard in nederland is geweest,of omdat nederland bio industrie kent,en ik dit jaar wel 1000 vliegen vermoordt heb...

elke vorm van dierenleed is vreselijk en daar waar het zelfs blijkt te gaan om vermaak nóg veel erger eigenlijk...er is geen reden deze stieren te laten lijden voor hun dood,behalve het vermaak van het publiek en die macho mannetjes die dat doen

als er geen publiek meer naar toe gaat denk je nu echt dat ze dan nog die stieren zo zullen doden,of gaan ze dan wel gewoon naar slachthuis en is de kogel ,dus snelle dood is dan wel goed genoeg?

er zijn landen waar ze honden eten deze worden langzaam opgehangen,want hoe langer het duurt voor de hond dood is hoe lekkerder het vlees smaakt,dat is ook afschuwelijk en dat mag van mij ook heel snel afgeschaft worden,en daar zal ik ook mijn ongezouten mening over geven als dat ter discussie komt,je kan toch niet zeggen dat je er geen mening over mag hebben omdat wij nederlandsers palingen in een bak zout laten spartelen??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-10-11 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:19

Jolliegirl schreef:

Het rug en schouderstuk moeten ze in ieder geval niet meer vermalen voor gehakt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:20

*\o/* JESS!! eigenschuld dikke bult :')
En idd. ik eet ook geen vlees ;)

Jolliegirl

lesilla schreef:
Jolliegirl schreef:

Het rug en schouderstuk moeten ze in ieder geval niet meer vermalen voor gehakt

Nee idd :+
Wordt een lekkere prut dan!

jus

stierenstaartsoep.

Voorheen werd het opgegeten maar geloof met die gekke koeien ziekte (die nog nooit is voorgekomen bij een toro barvo)niet meer mag omdat de leeftijd te hoog zou zijn maar weet het niet zeker hoor.

Ik vind dat het er wel mee te maken heeft of je vlees en eieren eet want deze vleesdieren hebben een k*tleven vooral wat ik gezien heb van varkens en kippen, hier in het topic Spanjaarden uit zitten maken voor beulen en zelf een frikandel speciaal naar binnen werken.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:21

Slechte karma. :)
Hoop voor die man dat hij nog een lang en pijnlijk herstel mag hebben. Als die hoorn zo door zijn hoofd heen gaat beloofd dat nog heel wat moois voor de toekomst aan herstel.
En nu maar hopen dat het toch weer een stap in de richting is naar realisme en het stoppen van deze verschrikkelijke mishandelingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:21

jus schreef:
stierenstaartsoep.

Voorheen werd het opgegeten maar geloof met die gekke koeien ziekte (die nog nooit is voorgekomen bij een toro barvo)niet meer mag omdat de leeftijd te hoog zou zijn maar weet het niet zeker hoor.

Ik vind dat het er wel mee te maken heeft of je vlees en eieren eet want deze vleesdieren hebben een k*tleven vooral wat ik gezien heb van varkens en kippen, hier in het topic Spanjaarden uit zitten maken voor beulen en zelf een frikandel speciaal naar binnen werken.

Ik ben vegetariër :). Dus ik vind dat ik Spanjaarden voor beulen uit mag maken wanneer het op stierenvechten aankomt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:22

maai_ke schreef:
Hoop voor die man dat hij nog een lang en pijnlijk herstel mag hebben.

:j ( :') )

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:23

_San87_ schreef:
jus schreef:
stierenstaartsoep.

Ik ben vegetariër :). Dus ik vind dat ik Spanjaarden voor beulen uit mag maken wanneer het op stierenvechten aankomt.

En ik eet alleen eieren van onze eigen loslopende kippen, vlees van de biologische slager die zijn vee hier in de regio uit de weilanden haalt, dus die beesten hebben nèt zo`n goed leven gehad als die stieren in spanje. Alleen ze worden een stuk humaner gedood. Dus ik mag ook zeggen dat ik spanjaarden voor beulen uit mag maken als het over stierengevechten gaat :j

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:24

_San87_ schreef:
jus schreef:
stierenstaartsoep.

Helemaal mee eens, maar Portugezen , Fransen , Noord en Zuid Amerikanen vechten ook .

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:27

Citaat:
En ik eet alleen eieren van onze eigen loslopende kippen, vlees van de biologische slager die zijn vee hier in de regio uit de weilanden haalt, dus die beesten hebben nèt zo`n goed leven gehad als die stieren in spanje. Alleen ze worden een stuk humaner gedood. Dus ik mag ook zeggen dat ik spanjaarden voor beulen uit mag maken als het over stierengevechten gaat

Mee eens als het zo is , maar bijna geen enkel beest heeft het leven van een toro bravo toch een aanrader voor mensen dit mee te maken en ze in vrijheid te zien.