wij begrijpen elkaar gewoon niet dan MamboBeach.
MamboBeach schreef:SimoneDV, begrijp je mijn verhaal echt niet of wil je het niet begrijpen? Klinkt als, dat er iets kan gebeuren en de politie wil weten wie diegene is. Lijkt mij niet zo heel vreemd hoor...
Nou en? En als je daar loopt en je hebt niets gedaan, is er toch ook geen probleem dat je je moet identificeren?
Weet je, waarom maak je je het zo moeilijk? Waarom overal tegenaan schoppen? Dat is hier gewoon een regel! Punt! Regel is ook dat je een rijbewijs hebt met autorijden! Punt!
"Bevoegd" over straat lopen... Tuttut, je snel in een verdomhoekje laten schoppen is makkelijk hoor. Bevalt het je niet? Emigreer dan en loop niet te zeuren!
Tuurlijk wil de politie weten wie er iets heeft gedaan. Mijn punt is dat die criminelen zich heus niet gaan laten oppakken met ID kaart braaf op zak en herkenbaar in beeld op de camera beelden.
Maar jij legt je dus neer bij alle regels die de overheid in stelt? Als iedereen dus straks een zendertje krijgt zodat de politie altijd en overal kan weten wie waar is, want dat is natuurlijk super handig om de misdaad te bestrijden (ja nadat die al gepleegd is...) dan ga je daar ook braaf in mee?
MamboBeach schreef:Electra63 schreef:We kunnen als conclusie trekken: het wordt veiliger in Nederland door het verbod van de burka?
We zullen het zien over een jaar, aan de misdaadcijfers.
Ik vind het gewoon prettig dat ik weet met wie ik te maken heb, ongeacht of het er nu veiliger op maakt of minder veilig.
je weet sowieso NIET met wie je te maken hebt als je over straat loopt...
sarabande schreef:Over het algemeen spreek je voorbijgangers niet aan, die gaan je gezichtloos voorbij. Tot ze een Burka aanhebben dan willen jullie opeens wel weten wie het is, heel merkwaardig
sarabande schreef:Over het algemeen spreek je voorbijgangers niet aan, die gaan je gezichtloos voorbij. Tot ze een Burka aanhebben dan willen jullie opeens wel weten wie het is, heel merkwaardig
helemaal mee eens.