Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:30

mika11 schreef:
_San87_ schreef:

Ja? Jij kan mij vertellen welke persoon volgens jou gek is? Jij kan aan de buitenkant zien dat iemand van binnen helemaal verrot is? Ik zal je eens wat leuks vertellen.

Een vriend van mij. Helemaal vol tattoo's en piercings, rijdt een Harley, cowboyboots en een doodshoofd op zijn leren motorjack, zou niet misstaan in de bajes. Meest eerlijke persoon die ik ooit tegen ben gekomen. Hoezo schijn bedriegt? :).

Nou, het gaat niet speciaal om gek, maar ook om gevaarlijk, man of vrouw, uitdrukking van iemand.
Mannen vol tattoo's en piercings vertrouw ik ook niet op het eerste gezicht, zelfs als zou het eerlijk, vriendelijk persoon zijn.

En aan wie ligt dat? Mijn vriend met zijn tattoo's en piercings, of jou?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:30

Heino schreef:
mika11 schreef:
Mannen vol tattoo's en piercings vertrouw ik ook niet op het eerste gezicht, zelfs als zou het eerlijk, vriendelijk persoon zijn.

Aan wie ligt dat dan? De mensen met piercings en tattoo's, of aan jou?

Aan beide, denk ik.
Ook aan mij zelf, dat ontken ik niet.
Maar als je zo onder de tattoos en piercings zit, dan weet je dat mensen misschien anders naar je gaan kijken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:31

Electra63 schreef:
We kunnen als conclusie trekken: het wordt veiliger in Nederland door het verbod van de burka? :D
We zullen het zien over een jaar, aan de misdaadcijfers.

Ik vind het gewoon prettig dat ik weet met wie ik te maken heb, ongeacht of het er nu veiliger op maakt of minder veilig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:33

mika11 schreef:
Heino schreef:

Aan wie ligt dat dan? De mensen met piercings en tattoo's, of aan jou?

Aan beide, denk ik.
Ook aan mij zelf, dat ontken ik niet.
Maar als je zo onder de tattoos en piercings zit, dan weet je dat mensen misschien anders naar je gaan kijken.

Behoorlijk bekrompen. Maar dat is dan ook maar mijn bescheiden mening :). Mensen veroordelen op hun uiterlijk is nergens voor nodig.

Ken je Anders Breivik nog? Hele normale man om te zien.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 17-09-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:34

MamboBeach schreef:
Ik vind het gewoon prettig dat ik weet met wie ik te maken heb, ongeacht of het er nu veiliger op maakt of minder veilig.

Dit vind ik dan ook het enige verstandige argument voor een burka verbod :)

Mika, waarom associeer jij tattoo's/piercings met niet te vertrouwen zijn?

sarabande

Over het algemeen spreek je voorbijgangers niet aan, die gaan je gezichtloos voorbij. Tot ze een Burka aanhebben dan willen jullie opeens wel weten wie het is, heel merkwaardig

Winddancer

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:
We kunnen als conclusie trekken: het wordt veiliger in Nederland door het verbod van de burka? :D

Ik ook :j Ik vind ze trouwens ook "eng" uit zien als ze op mijn werk komen ofzo....voel me er niet prettig bij.
Dan zie ik toch liever wie voor me staat.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:35

Michael Jackson droeg ook wel eens een boerka, dus er kunnen best wel verknipte mensen onder zoiets schuilen. Een verbod is dus te begrijpen, alleen stelt 380 Euro niet echt veel voor, zeker niet als een een zakenman betaalt. verder zie ik nog wel praktische problemen. Als een vrouw niets draagt onder de boerka, kan je niet vragen hem uit te trekken, bijvoorbeeld.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:36

wij begrijpen elkaar gewoon niet dan MamboBeach.

MamboBeach schreef:
SimoneDV, begrijp je mijn verhaal echt niet of wil je het niet begrijpen? Klinkt als, dat er iets kan gebeuren en de politie wil weten wie diegene is. Lijkt mij niet zo heel vreemd hoor...

Nou en? En als je daar loopt en je hebt niets gedaan, is er toch ook geen probleem dat je je moet identificeren?

Weet je, waarom maak je je het zo moeilijk? Waarom overal tegenaan schoppen? Dat is hier gewoon een regel! Punt! Regel is ook dat je een rijbewijs hebt met autorijden! Punt!
"Bevoegd" over straat lopen... Tuttut, je snel in een verdomhoekje laten schoppen is makkelijk hoor. Bevalt het je niet? Emigreer dan en loop niet te zeuren!

Tuurlijk wil de politie weten wie er iets heeft gedaan. Mijn punt is dat die criminelen zich heus niet gaan laten oppakken met ID kaart braaf op zak en herkenbaar in beeld op de camera beelden.

Maar jij legt je dus neer bij alle regels die de overheid in stelt? Als iedereen dus straks een zendertje krijgt zodat de politie altijd en overal kan weten wie waar is, want dat is natuurlijk super handig om de misdaad te bestrijden (ja nadat die al gepleegd is...) dan ga je daar ook braaf in mee?

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:

je weet sowieso NIET met wie je te maken hebt als je over straat loopt...

sarabande schreef:
Over het algemeen spreek je voorbijgangers niet aan, die gaan je gezichtloos voorbij. Tot ze een Burka aanhebben dan willen jullie opeens wel weten wie het is, heel merkwaardig
sarabande schreef:

helemaal mee eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:36

Joost toch what a dithy mind :D :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:38

Heino,
Een paar tattoos of wat piercings interesseert mij niks, hoor.
Maar als iemand er mee overladen is, ziet het er soms wat afschrikwekkend uit.
Helemaal als iemand er dan ook nog extra stoer bij gaat lopen, met bepaalde kleding.
Wat voor beeld wil je dan van jezelf geven?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:38

sarabande schreef:

Ik spreek vreemden nooit of te nimmer aan als ze voorbij lopen (doet toch niemand of wel?), maar als ik alleen in een straat loop en er komt iemand in een burka aangelopen, ja dan voel ik me niet op mijn gemak. Je ziet niet wie eronder zit en of die aankijkt etc. Ik vind het gewoon akelig. Zou het net zo akelig vinden als er een Nederlander in een burka of met een laken over zijn hoofd aan zou komen hoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:39

mika11 schreef:

Wat is er dan precies afschrikwekkend aan? Hoe komt het dat jij de neiging hebt terug te deinzen voor mensen met tattoo's? En hoe terecht is dat, denk je?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:40

Winddancer schreef:
Zou het net zo akelig vinden als er een Nederlander in een burka of met een laken over zijn hoofd aan zou komen hoor.

Die mensen zíjn doorgaans Nederlander...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Winddancer schreef:
sarabande schreef:

Ik spreek vreemden nooit of te nimmer aan als ze voorbij lopen (doet toch niemand of wel?), maar als ik alleen in een straat loop en er komt iemand in een burka aangelopen, ja dan voel ik me niet op mijn gemak. Je ziet niet wie eronder zit en of die aankijkt etc. Ik vind het gewoon akelig. Zou het net zo akelig vinden als er een Nederlander in een burka of met een laken over zijn hoofd aan zou komen hoor.

Zou je je ook zo voelen als er een gigantische neger op je af komt stappen, beladen met gouden kettingen, een oorring en tattoo's en een zonnebril op? Of als er een blanke Harley rijder langs komt lopen, vaak van die grote, gespierde mannen met tattoo's en baard, je kent het wel, ook met een zonnebril op?

ambre

Ik wilde er eigenlijk net 1tje aanschaffen voor als ik een offday heb.
Lekker ff nie gezien worden...Jammer hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:42

sarabande schreef:

:? Wie zegt dat, dat maak jij er van!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:45

Heino schreef:
Winddancer schreef:
Zou het net zo akelig vinden als er een Nederlander in een burka of met een laken over zijn hoofd aan zou komen hoor.

Die mensen zíjn doorgaans Nederlander...

Nee hoor....naja krijgen een Nederlands paspoort misschien, maar daar heb je het mee gehad. Krijgen de Duitsers hier ook en passen zich misschien nog wel minder aan, maar dat is een andere discussie ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:45

Winddancer schreef:
sarabande schreef:

Wat saai, ik zeg mensen vaak goeiendag als ik ze tegenkom en glimlach ze toe. En ik kijk iedereen gewoon recht aan. Gewoon dat kleine beetje aandacht vrolijkt ieder mens op. En weet je, ik kan echt met iedereen door 1 deur en ben voor niemand bang alleen om uiterlijkheden. Ik behandel ieder mens zoals ik zelf behandeld wil worden. Ik wens niet genegeerd te worden dus sluit ik bij voorbaat niemand buiten. Juist die kleurrijke personen maken het onderscheid ten opzichte van de grijze massa. Leuk toch!

patatkraam

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:46

Hoe ver mag je gaan om iemand iets te verbieden..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:47

Winddancer schreef:
Nee hoor....naja krijgen een Nederlands paspoort misschien, maar daar heb je het mee gehad. Krijgen de Duitsers hier ook en passen zich misschien nog wel minder aan, maar dat is een andere discussie ;)

Daar denkt de staat toch anders over :) Lijkt me handig om algemeen gehanteerde definities aan te houden, maakt discussiëren wat gemakkelijker ;) Waar blijft die bron trouwens waarin ik terug kan vinden dat 99% van de burka-dragers van Nederland profiteert? Ik sta te trappelen van nieuwsgierigheid namelijk ;)

Winddancer

_San87_ schreef:
Zou je je ook zo voelen als er een gigantische neger op je af komt stappen, beladen met gouden kettingen, een oorring en tattoo's en een zonnebril op? Of als er een blanke Harley rijder langs komt lopen, vaak van die grote, gespierde mannen met tattoo's en baard, je kent het wel, ook met een zonnebril op?

Nee, die kun je nog "lezen" en ga zelf vaak genoeg met "dat soort prototypes" om.

Het gaat niet of iemand kwaad in de zin heeft of niet, maar door de burka vind ik ze dreigend en akelig overkomen omdat je de persoon niet kunt zien.

MamboBeach

SimoneDV, ik vind dat je er omheen draait. Jij hebt het nu zelf over criminelen. Ik zeg alleen dat dit een regel is in NL, dat je je moet kunnen identificeren. Helaas pindakaas. Je vraag of ik zo braaf ben. Mwah, valt mee hoor maar dat heeft er niets mee te maken. Als ik te hard rij en krijg ik een boete, dan is het zo, eigen schuld. Ik mag niet harder dan 120 bijvoorbeeld, of 130 en als ik dan toch harder rijdt ben ik de Sjaak.

Ik kan aan uiterlijk niet zien wie of wat je bent maar ik heb al eerder gezegd dat ik het prettig vindt om een gezicht te zien. Is dat zo vreemd? En ik ben wel heel sociaal vaardig ja, ik kan echt zo met iedereen een praatje maken, dus wie zegt dat ik dat niet doe?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:48

Heino schreef:
mika11 schreef:

Wat is er dan precies afschrikwekkend aan? Hoe komt het dat jij de neiging hebt terug te deinzen voor mensen met tattoo's? En hoe terecht is dat, denk je?

Nee, niet voor een paar tattoos of piercings. Maar als het geheel provocerend eruit ziet, wat wil dat zeggen over die persoon?
Dat weet je niet, dus zou ik niet gelijk die persoon 'vertrouwen'.
Maar dit gaat niet meer over de burka's.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:49

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:

Dat kan ik mij voorstellen, maar de meesten hier geven aan dat zij zich veel veiliger voelen als de burka verboden wordt. Of het ook veiliger wordt, is natuurlijk de vraag.
Behalve die stelende moslima's met burka in Wijchen, hoor ik niet veel over misdaad door vrouwen met burka's. :D