Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:30

Yasmine schreef:
Wat een reactie := Ik las op Alternative Press ook dat een bandlid van een band die midden in de set zijn moeten stoppen dit had getweet:
"stage collapsed, max almost got crushed by the trees. I hope pukkelpop has insurance bc all our oliebol is broke." :=
Gelukkig heeft hij even later wel dit geplaatst "Apologize to anyone who mistook tweet. Wrote direclty after running off stage. Just found out the extent of damage. All of prays go out to those hurt."

Het is wel te begrijpen dat ie eerst zo reageert, hoe erg dat nu achteraf ook overkomt. Op dat moment kon die persoon dat ook niet inschatten en heeft ie gewoon logisch gereageerd, denk ik. Z'n reactie achteraf is wel netjes.

Ayasha, ik zou er ook niet alleen naartoe gaan hoor, als ik jou was ;) Ik stond er ook op dat moeder niet alleen meer ging, maar iemand (zus of ik) meeging. Ben nogal ellendig de laatste dagen, dus zus is gegaan.

Dat onweer komt echt weer op gang, vrees ik..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:30

Oh nee, weer onweer. Kan me voorstellen dat dat ook nog enige paniek veroorzaakt...

Yasmine schreef:
Spirit schreef:
Ik las net een bericht van iemand op Facebook, dat hij naar één van zijn vrienden stuurde. Stond iets in als: "Wees blij dat je Foo Fighters al gezien hebt dit jaar, want dit zou mijn Pukkelpop tenminste hard verpesten."
Heb me moeten inhouden om niet te reageren... :x (al vraag ik me af hoe hij het werkelijk bedoelt, want ik vind hem echt geen persoon om zoiets te zeggen)

Wat een reactie := Ik las op Alternative Press ook dat een bandlid van een band die midden in de set zijn moeten stoppen dit had getweet:
"stage collapsed, max almost got crushed by the trees. I hope pukkelpop has insurance bc all our oliebol is broke." :=
Gelukkig heeft hij even later wel dit geplaatst "Apologize to anyone who mistook tweet. Wrote direclty after running off stage. Just found out the extent of damage. All of prays go out to those hurt."

Ja, die tweet las ik ook! Maar snap zo'n reactie aan de ene kant wel als je nog niet weet dat er gewonden en zelfs doden zijn, maar toch... je kan dat misschien toch ook wel een beetje inschatten. Goed dat hij daarna nog zijn verontschuldigingen heeft aangeboden.

Moet nog steeds op mijn vingers zitten om niet te reageren op dat Facebook-bericht. := Die is pas een uur geleden geplaatst namelijk.
Laatst bijgewerkt door Spirit op 19-08-11 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:31

Ayasha
Blogger

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:32

Mja als ik weet dat er mensen staan te wachten ga ik rustig alleen maar alleen gaan zoeken tussen die groep vind ik iets anders...

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:33

Anoniem

Maar wat bedoelt die jongen eigenlijk met zijn post over de Foo's?

Spirit

Zonnetje81 schreef:

Nog weinig als er maar één Nederlander tussen de gewonden zit. Als je bedenkt hoeveel er daar rondlopen.

Al vind ik het altijd zo belachelijk dat het eerste wat op een journaal wordt gevraagd bij zo'n soort gebeurtenissen is of er Nederlanders onder de doden of gewonden zijn... alsof het dan erger is.

Roosch

Ik neem aan dat er wel meer Nederlandse mensen onder de gewonden zijn.. Het krioelt er van de Nederlanders..
Typisch Telegraafnieuws trouwens, al was het een Australier uit Canada, het blijft even erg..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:34

Robin_S schreef:
Maar wat bedoelt die jongen eigenlijk met zijn post over de Foo's?

Foo Fighters spelen nu niet door wat er gebeurd is, en het zou zijn Pukkelpop verpesten als hij daar nu was en FF zouden niet spelen.

Veertje96

Moets ik ook even vragen, zo heet de band.

Zonnetje81

Ja en telegraaf heeft zn bericht nog niet aangepast naar 4 overledenen....raar hoor....maar misschien verwacht ik teveel vd telegraaf..?

Spirit

Roosch schreef:
Typisch Telegraafnieuws trouwens, al was het een Australier uit Canada, het blijft even erg..

Helaas doet lang niet alleen de Telegraaf dit... :\

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:35

Tja, dat de Foo's niet spelen zou voor mij ook een kleine ramp zijn, maar vergeleken met de andere gebeurtenissen stelt het niets voor.

De Foo's kennende proberen die misschien nog wel een inhaalconcert te fixen ofzo.

Tieneke

Moeder was daar ook Amerikaanse meisjes tegengekomen, dus ik denk dat alle nationaliteiten daar zitten!

Ooooh boy, zware regen hier plots. Denk dat het hier weer binnen gaat regenen... Als ik kon, ging ik paard naar binnen halen...

Zonnetje81

Roosch

Oh gats, Tieneke, dat is geen goed nieuws.. dat bemoeilijkt de hulpgeving slechts..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:36

Roosch schreef:
Tja, dat de Foo's niet spelen zou voor mij ook een kleine ramp zijn, maar vergeleken met de andere gebeurtenissen stelt het niets voor.

De Foo's kennende proberen die misschien nog wel een inhaalconcert te fixen ofzo.

Kan me voorstellen dat je er van baalt, maar vind het echt een ongepast bericht eigenlijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:36

Tieneke schreef:
Het is wel te begrijpen dat ie eerst zo reageert, hoe erg dat nu achteraf ook overkomt. Op dat moment kon die persoon dat ook niet inschatten en heeft ie gewoon logisch gereageerd, denk ik. Z'n reactie achteraf is wel netjes.

Netjes van hem inderdaad, maar die eerste vond ik sowieso niet kunnen. Het is niet dat ze zomaar uit voorzorg van het podium moesten, nee, ze moesten het podium verlaten omdat een boom op dat moment op de tent neerkwam en de boel instortte. Dan weet je sowieso dat het linke boel is...

Ik heb net trouwens gesmst met een vriend van me die daar was. Die stond onder zo'n proximusstand op het moment dat er een boom op neerstortte... Denk dat hij ook van geluk mag spreken dat hij nog leeft.

Hier trouwens ook weer bliksem.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:37

Spirit schreef:
Roosch schreef:

Kan me voorstellen dat je er van baalt, maar vind het echt een ongepast bericht eigenlijk.

Die reactie op Twitter (of was het Facebook) vind ik inderdaad erg ongepast.

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:37

Wel in dat bericht hebben ze het over een persoon, en de rest dan? De doden, de zwaar gewonde? Tellen die niet mee omdat ze Belgisch zijn ofsow??

Anoniem

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:39

Goh misschien was die jongen zo'n 16-jarig ventje die de ernst van de situatie niet kan inschatten ofzo..
Je kan ook van die rare dingen zeggen puur uit zenuwen / onzekerheid denk ik.

Yasmine

Citaat:
Wel in dat bericht hebben ze het over een persoon, en de rest dan? De doden, de zwaar gewonde? Tellen die niet mee omdat ze Belgisch zijn ofsow??

Ach, belgische pers doet dat ook, hoor :) Als er een ramp is, zeggen ze ook meteen "onder de slachtoffers waren geen/zoveel belgen".

Tieneke

Ja ok, dikke stortregen dus...

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:40

Ik denk dat die band niet door had wat er gebeurt was op dat moment, ze hadden daar geen internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:40

Ai dat is niet goed! Arme mensen die daar buiten staan!