Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Henkjan schreef:Als de consument niet meer wil betalen kan de boer moeilijk meer kosten maken..
riannhuh schreef:Heb jij zelf wel eens voet gezet op een boerderij? Vraag een boer in de buurt eens of je mag kijken, echt niet alle bedrijven zijn zo slecht als de media doet voorkomen. Tuurlijk pikken zij de ergste beelden eruit.
In elke branche zijn slechte 'bedrijven', zo zijn er ook wel verzorgingstehuizen waarvan je niet wilt weten wat daar gebeurt, maar om dan te gaan roepen dat alle verzorgingstehuizen slecht zijn, slaat natuurlijk nergens op.
Annemiek_ schreef:Miracle_ schreef:Het gaat mij niet om de sterfgevallen, of de zieke dieren. Die zijn er altijd. Het gaat mij om de leefruimte, die naar mijn mening belachelijk is.
Al draagt de leefruimte waarschijnlijk wel bij aan de sterfgevallen en de zieken.![]()
Maargoed, ik ben het qua leefruimte met je eens.
Annemiek_ schreef:riannhuh schreef:Heb jij zelf wel eens voet gezet op een boerderij? Vraag een boer in de buurt eens of je mag kijken, echt niet alle bedrijven zijn zo slecht als de media doet voorkomen. Tuurlijk pikken zij de ergste beelden eruit.
In elke branche zijn slechte 'bedrijven', zo zijn er ook wel verzorgingstehuizen waarvan je niet wilt weten wat daar gebeurt, maar om dan te gaan roepen dat alle verzorgingstehuizen slecht zijn, slaat natuurlijk nergens op.
Mijn paard staat op een boerderij en heeft op een koeienboerderij gestaan. De koeien stonden daar ook in kleine hokken met veel te veel koeien, maar zij mochten wel naar buiten. Deze boer gaat trouwens bijna failliet.
Annemiek_ schreef:Miracle_ schreef:Al zou het wel zo moeten,op sommige dingen na dan.
Precies, varkens zijn net als paarden gewoon dieren.
Anita0 schreef:Bedrijven die vernieuwd zijn gaan ook failliet omdat er te weinig inkomsten zijn omdat de consument te weinig betaald
Duke schreef:Leuk puntje eigenlijk, dit.AnnemiekvM schreef:Iemand die ik ken is ook bij een varkenstal gaan werken en vond ineens onverdoofd castreren niet zielig. En waarom ineens niet?
Heb je hem dat gevraagd? Waarom hij van mening veranderde?
Ik denk dat hij met eigen ogen zag dat onverdoofd castreren helemaal niet zo vreselijk is als beweerd wordt in de media. Dat die persoon zag dat de biggetjes helemaal niet zoveel last hadden van dat castreren. Maar goed, daar gaat deze discussie verder niet over, want onverdoofd castreren is toch al verboden. Biggetjes blijven beer of worden verdoofd gecastreerd.
touchofpink schreef:De reden dat de dieren zo klein gehouden worden is omdat de consument niet meer wil betalen voor een stukje vlees en nog steeds de kiloknallers koopt. De wettelijke norm wordt door de varkenshouders nageleefd maar ze zullen ook nog een boterham moeten verdienen. Tevens met alle milieu eisen ivm het Besluit huisvesting e.d. moet er al zoveel geinvesteerd worden. Geloof mij maar dat (de meeste) veehouders goed voor de dieren zijn.
magda_90 schreef:...maar is dat de schuld van de varkensboer, van de EU, of van ons?Met 1 verschil. Paarden zijn nu luxe dieren en worden als dier aangezien terwijl varkens consumptiedieren zijn en als een product worden gezien door de EU en veel boeren.