Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:_San87_ schreef:De PGB wordt niet afgeschaft
Voor 90%, dat is zo goed als afschaffen en de zorgboerderijen hebben al aangegeven dat hun bedrijven in de problemen gaan komen, die zijn helemaal afgestemd op deze vorm van zorg.
Dat zijn er zon 700 stuks, kunnen ook allemaal fijn in de bijstand straks
joenohoe schreef:gohya schreef:@Brainless
Klopt,Ermelo heeft deze regeling idd.
Met de kerst krijgen ze ook bonnen voor de Mac. Donalds.
Bonnen voor de McDonalds voor kerst, hoe sneu is dit nu ??? Maar goed, kennelijk wonen de meeste mensen dus in een gemeente die royaler is dan mijn werk- en woon gemeente hier in Friesland. Zoals mensen het hier vertellen is de bijstand een soort feestje van gratis dingen, dat is hier dus echt niet het geval.
Yel schreef:En eurodisney? Lijkt me nog steeds sterk, maar als een gezin die het moeilijk heeft daar een fijn weekend heeft gehad kan ik er niet wakker van liggen.
riona schreef:1 op 1 oppas moet kunnen?? mee naar voetbal gaan ook omdat pa en ma niet kunnen. Vind dat echt te belachelijk voor woorden. Regel dan als ouders dat je die ene dag eerder vrij bent.
_San87_ schreef:sarabande schreef:Voor 90%, dat is zo goed als afschaffen en de zorgboerderijen hebben al aangegeven dat hun bedrijven in de problemen gaan komen, die zijn helemaal afgestemd op deze vorm van zorg.
Dat zijn er zon 700 stuks, kunnen ook allemaal fijn in de bijstand straks
Nee. Afschaffen is als 't helemaal niet meer bestaat, dus voor de volle 100% weg. De PGB blijft bestaan, alleen niet meer voor iedereen.
Diablo schreef:Inderdaad. Mijn ene dochter moet één keer in de week met haar paard naar de manege (waar ik overigens alles zelf moet betalen), maar ik moet zelf met paard, kind en trailer heen en weer rijden. Mijn andere dochter gaat wekelijks naar de volleybal, maar ook daar ben ik op mezelf aangewezen. Waarom hoef je dit niet zelf te doen als je een 'ziek' kind hebt?
sarabande schreef:Diablo schreef:Inderdaad. Mijn ene dochter moet één keer in de week met haar paard naar de manege (waar ik overigens alles zelf moet betalen), maar ik moet zelf met paard, kind en trailer heen en weer rijden. Mijn andere dochter gaat wekelijks naar de volleybal, maar ook daar ben ik op mezelf aangewezen. Waarom hoef je dit niet zelf te doen als je een 'ziek' kind hebt?
Dat begrijp je niet
Diablo schreef:riona schreef:1 op 1 oppas moet kunnen?? mee naar voetbal gaan ook omdat pa en ma niet kunnen. Vind dat echt te belachelijk voor woorden. Regel dan als ouders dat je die ene dag eerder vrij bent.
Inderdaad. Mijn ene dochter moet één keer in de week met haar paard naar de manege (waar ik overigens alles zelf moet betalen), maar ik moet zelf met paard, kind en trailer heen en weer rijden. Mijn andere dochter gaat wekelijks naar de volleybal, maar ook daar ben ik op mezelf aangewezen. Waarom hoef je dit niet zelf te doen als je een 'ziek' kind hebt?
gohya schreef:@Diablo
Je zou eens een weekje moeten ruilen met mensen met een 'ziek' kind.
Ik denk dat je dan wel begrijpt waarom mensen [zoals jij o.a] dat zelf moeten doen met de kinderen en mensen met een 'ziek' kind niet,waarom die PGB krijgen en jij niet.
gohya schreef:@Diablo
Je zou eens een weekje moeten ruilen met mensen met een 'ziek' kind.
Ik denk dat je dan wel begrijpt waarom mensen [zoals jij o.a] dat zelf moeten doen met de kinderen en mensen met een 'ziek' kind niet,waarom die PGB krijgen en jij niet.
Yel schreef:Op alle uitzonderingen na; als je kind bijvoorbeeld autistisch is, is het niet even snel naar de manege maar gaat hier uren aan voorbereiding aan te pas. Als er iets veranderd (stel je komt in de file), raakt het kind in paniek, moet je daar weer op in spelen etc. Kortom wat voor je kind even een uur ontspanning is, is voor jou als ouder een uur belasting/ zorgverlening.
Laat staan als er broertjes en zusjes zijn, deze zijn blij met een uur onverdeelde aandacht van moeders zonder de zorgen voor het zieke kind.
Die begeleiding is dus zorg, dus wordt vergoedt.
Iedereen die jaloers is omdat die ouders dat niet hoeven te doen, beseffen niet wat het is om een kind met zorgvraag te hebben denk ik. En nogmaals voordat er weer voorbeelden komen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er misbruik van maken, maar op deze manier is de begeleiding bedoeld, voor begeleiding zorg dus!
Yel schreef:Ik heb eerst jaren in de bijstand gezeten omdat ik niet op de hoogte was van alle regelingen, en mij pas later duidelijk is geworden dat ik in de WAjong terecht hoor. Sinds ik 80 tot 100 % ben afgekeurd kan ik je wel vertellen dat mijn inkomen ondanks mijn PGB die bij de indicatie hoorde flink is achteruit gegaan in vergelijking met de bijstand.
Ja ik kan mijn zorg inkopen en dat scheelt mij bakken geld, maar ik kom niet meer in aanmerking voor het kwijtschelden van de kosten van gemeentelijke belastingen etc, netto gezien heb ik nu minder te besteden dan met bijstand.
Mijn zorg is 100% vooruit gegaan, mijn netto inkomen niet. Vergeet niet dat je eenmaal met indicatie voor een hoop andere problemen komt te staan, door gebruik te maken van PGB geef je eigenlijk aan niet op een "normale" manier mee te kunnen draaien in de maatschappei. Behalve dat dat voor jezelf zwaar is om toe te geven, mag je eens stil staan over hoe mensen over je oordelen (en zoals te lezen valt in het topic, komen wij budgethouders er weer mooi op te staan).
Nogmaals, ik dacht hier informatie en ervaringen te vinden voor en misschien ook door mensen die in hetzelfde schuitje zouden zitten. Tot nu toe is heel deze discussie niet verder gekomen dan dat er aan alle kanten wordt geoordeeld, beoordeeld en feiten worden verdraaid. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn met andere ervaringen, en fraude gevallen kennen, maar die zie je overal (denk maar eens aan studiefinanciering, en zodra daarin gekort dreigde te worden stond heel het land op de achterbenen).
En eurodisney? Lijkt me nog steeds sterk, maar als een gezin die het moeilijk heeft daar een fijn weekend heeft gehad kan ik er niet wakker van liggen.