Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:48

Eefske schreef:
Dus. Geen meerderheid in de eerste kamer voorlopig..

Joechei.

Mooi, kan de coalitie hoogstwaarschijnlijk telkens in onderhandeling met de oppositie over alle heikele punten :D

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:48

Ach de échte uitslag is pas vanacht tussen 2 en 3 uur zeggen ze.
Vind het zo'n ongelooflijk slappe opmerking "vind het eng" slaat totaal nergens op.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:49

Sowieso zijn de mensen hier op bokt al dierenliefhebbers, dus kan me niet voorstellen dat veel mensen vóór de bouw van megastallen zijn. Dat is maar een voorbeeld maar het maakt het geen objectieve 'steekproef'.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:50

Voor geïnteresserden: [NM] Politieke voorkeur en partner/vriendenkeuze

Ik denk trouwens dat het wel goed is als de oppositie hier wint. Ik denk dat het belangrijk is dat er een balans is tussen links en rechts, en die balans raakt zoek denk ik wanneer de regering hier ook een (ruime) meerderheid behaalt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:51

M3lisss schreef:
Sowieso zijn de mensen hier op bokt al dierenliefhebbers, dus kan me niet voorstellen dat veel mensen vóór de bouw van megastallen zijn. Dat is maar een voorbeeld maar het maakt het geen objectieve 'steekproef'.

Daarbij heeft juist de PVV dierenwelzijn hoog in het vaandel staan. Dus zo gek vind ik het ook niet dat er bokkers zijn die PVV stemmen om die reden. Niks mis mee, imo.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:52

spiritxxx schreef:
LizMD schreef:
Ik heb PvdA gestemd. Ik vind het eng hoeveel mensen PVV gestemd hebben.

Ja ik ook!

En ik vind het eng hoeveel mensen PvdA gestemd hebben.

Vind dat zoiets raars, waarom zou de PVV een enge partij zijn? 8)7 Ze hebben duidelijke standpunten en ik ben het ook niet met alles eens, maar om het nou een enge partij te noemen, nee.. Dan vind ik de pvda enger met hun idee van steel van de rijken en geef aan de armen :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:53

_San87_ schreef:
Hoe voelt dat nou, leven in angst? :')

Ik vind je reactie een beetje jammer. Ik vind het eng dat Wilders met zijn provocerende manier van doen mensen weet te triggeren en dat er mensen zijn die het serieus eens zijn met zijn denkbeelden.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:53

_San87_ schreef:
M3lisss schreef:

Daarbij heeft juist de PVV dierenwelzijn hoog in het vaandel staan. Dus zo gek vind ik het ook niet dat er bokkers zijn die PVV stemmen om die reden. Niks mis mee, imo.

Daar doelde ik ook op. Lijkt me dat een bokker minder snel zal stemmen op een partij die dit niet zo hoog in het vaandel heeft staan als de gemiddelde Nederlander.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:54

Aranel schreef:
spiritxxx schreef:

Ja ik ook!

En ik vind het eng hoeveel mensen PvdA gestemd hebben.

Vind dat zoiets raars, waarom zou de PVV een enge partij zijn? 8)7 Ze hebben duidelijke standpunten en ik ben het ook niet met alles eens, maar om het nou een enge partij te noemen, nee.. Dan vind ik de pvda enger met hun idee van steel van de rijken en geef aan de armen :+

Robin Hood, maar dan minder nobel en legaal.

Nee, de PvdA helpt het land alleen maar naar de klote met het alleen maar geven en geven.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:54

Zullen we niet de ander demoniseren? Allebei de kanten :) Het lijkt me leuker om hier allemaal lekker met elkaar te blijven kletsen zonder de ander eng te vinden :) ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:56

Krips schreef:
@LizMD: Hoe bedoel je? In de peilingen ofzo?

Zoals ik het zei, zowel op de site van De Volkskrant en Het Parool stond een poll, waar bij allebei de PVV als nr 1 uit de bus kwam.

Aranel

Haha, dat wilde ik er nog bijzetten _San87_ , Robin Hood partij :+
Ik hoop op een meerderheid voor rechts, maar ik ben bang dat het er niet inzit..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

LizMD schreef:
_San87_ schreef:
Hoe voelt dat nou, leven in angst? :')

Ik vind je reactie een beetje jammer. Ik vind het eng dat Wilders met zijn provocerende manier van doen mensen weet te triggeren en dat er mensen zijn die het serieus eens zijn met zijn denkbeelden.

Misschien moet je je eens verdiepen in de standpunten van de partij en dan vervolgens bedenken of je het nog steeds zo'n enge partij vindt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:57

Aranel schreef:
Haha, dat wilde ik er nog bijzetten _San87_ , Robin Hood partij :+
Ik hoop op een meerderheid voor rechts, maar ik ben bang dat het er niet inzit..

Een voorlopige prognose van onderzoeksbureau Synovate in opdracht van de NOS meldt woensdagavond dat de coalitiepartijen VVD en CDA samen met gedoogpartner PVV waarschijnlijk geen meerderheid behalen in de Eerste Kamer.

In de prognose komen de drie partijen samen uit op 35 zetels: VVD op 15, CDA op 11 en PVV op 9. De voorlopige prognose is gebaseerd op de resultaten tot aan 20.30 uur van onderzoek op veertig vooraf geselecteerde stembureaus tijdens de woensdag gehouden Provinciale Statenverkiezingen. De stemlokalen waren open tot 21.00 uur.

Fok.nl

Ik hoop niet op een meerderheid voor rechts. Ik ben het helemaal niet eens met een deel van de plannen van het huidige kabinet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:58

LizMD schreef:
Krips schreef:
@LizMD: Hoe bedoel je? In de peilingen ofzo?

Zoals ik het zei, zowel op de site van De Volkskrant en Het Parool stond een poll, waar bij allebei de PVV als nr 1 uit de bus kwam.

Ja, maar ik snap niet wat je daar mee wil zeggen. :o Sorry.
Omdat zowel op de site van de volkskrant en het parool de PVV als nr 1 uit de bus kwam.....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:58

Ik heb PVV gestemd :) , vind het helemaal geen enge partij maar een partij met goede standpunten waar ik me in kan vinden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:03

_San87_ schreef:
Misschien moet je je eens verdiepen in de standpunten van de partij en dan vervolgens bedenken of je het nog steeds zo'n enge partij vindt.

Waarom ga je er vanuit dat ze de standpunten niet kent?
Ik heb bij de tweede kamer verkiezingen alle partijprogramma's gelezen van elke partij en nu een groot deel en toch deel ik haar mening.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:03

eng vind ik het goede woord niet, ik heb soms zelfs zo iets van: laat ze het maar eens proberen, kijken wat er dan van over blijft... grote woorden die niet waar te maken zijn.

Maar goed, ik heb ook op robin hood gestemd, lees ik hier, wie zou dan de sheriff of nottingham zijn? :+

Anoniem

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:04

Ik denk dat we er ook niet vanuit moeten gaan dat iemand stemt zonder dat hij / zij weet waarvoor hij stemt. Ik heb ook de standpunten voor mijn provincie doorgelezen. En daarop mijn stem gebaseerd.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:04

Ik stem ook pvv (zoals eerder gezegt), maar wat ik nou echt dom van de meeste mensen die "anti pvv" zijn (die ik dan in mijn omgeving heb gesproken dan wel op tv of elders heb gezien): men focust alleen op het standpunt van de islam, maar men kijkt niet naar de andere standpunten van de pvv. Zoals op het gebied van dieren, hypotheek, ontslagrecht, meer politie, meer verplegers, en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Laatst bijgewerkt door Douraque op 02-03-11 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Peperkroket

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:05

Douraque, op dit argument van jou zijn al meerdere mensen in gegaan, als je even een beetje terugleest..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:06

Hé Yvanka, jij ook hier? :))

Ohja, ik vroeg me af wat hier 'eng' aan is..?

• Alarmnummer voor dieren in nood 113
• Professionele dierenpolitie
• Professionalisering dierenambulance
• Rechten van het dier in de Grondwet
• De bio-industrie op lange termijn afbouwen
• Na veroordeling wegens dierenmishandeling, levenslang verbod op het houden van
dieren
• Verbod op ritueel slachten
• Bescherming vissers tegen EU-regelgeving
En vooral: hoge minimumstraffen voor dierenmishandelaars

Invoeren van hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen
• Minimum prostitutieleeftijd naar 21 jaar
• Geen alcohol achter het stuur
• Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out
• Geen taakstraffen
• Geen TBS
• Geen vervroegde invrijheidstelling bij goed gedrag
• Bezuinigen op de reclassering
• Afschaffen verjaring van gewelds- en zedenmisdrijven
• Heropvoedingskampen
• Versobering gevangenissen
• Geen coffeeshops in een straal van 1 kilometer rond scholen
• Kraken verbieden

Dit zijn maar een paar punten waarop ik het helemaal eens ben met de PVV..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:07

Chris schreef:
Douraque, op dit argument van jou zijn al meerdere mensen in gegaan, als je even een beetje terugleest..

Klopt maar ik geef mijn persoonlijke mening, geen argument

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:07

ik heb ALLE standpunten bekeken van de partijen in mijn provincie, en ook toen buggelde de pvv bij mij onderaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:08

Ja fyenna ben ook eindelijk 18 :))

Helemaal met je eens :)