Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:Dan neem ik aan dat als je als vrouw tegen je zin uitgehuwelijkt wordt aan een vreemde man in een ver vreemd land met een vreemde cultuur en een totaal andere taal dat het ook onder verkrachting valt als deze man zijn huwelijk consumeert? Per saldo is de vrouw in dat geval totaal afhankelijk (economisch en sociaal) en daardor in de macht van haar man. Je kan van alles onder de noemer verkrachting zetten, of het dat is, is maar de vraag. Feit is dat Lucassen eervol ontslagen is.
Het blijft een wikken en wegen of het het waard is om het kabinet hiervoor te laten vallen. Ik vind van niet, dus ben ik het er mee eens dat Lucassen blijft zitten. Bovendien is de PVV niet aan de macht. Zijn partij gedoogd, en dat is iets heel anders.
Hermelientje schreef:Er zijn een aantal partijen ik dacht D66, SP, CU en GL die een "wetenschappelijke aanpak" van misdaad willen. Hierin spelen niet alleen de pakkans en straffen een rol maar ook en juist het aanpakken van onderliggende risicofactoren voor crimineel gedrag: verslaving, psychosociale problemen, gebrekkige opleiding, te weinig ondersteuning tijdens de detentie en tijdens de periode van terugkeer in de maatschappij.
kanniet schreef:Net zoveel als jouw opmerking over de marokkanen.
kanniet schreef:Net zoveel als jouw opmerking over de marokkanen.
Heino schreef:Hermelientje schreef:Er zijn een aantal partijen ik dacht D66, SP, CU en GL die een "wetenschappelijke aanpak" van misdaad willen. Hierin spelen niet alleen de pakkans en straffen een rol maar ook en juist het aanpakken van onderliggende risicofactoren voor crimineel gedrag: verslaving, psychosociale problemen, gebrekkige opleiding, te weinig ondersteuning tijdens de detentie en tijdens de periode van terugkeer in de maatschappij.
Ik begrijp echt niet waarom er niet voor deze aanpak gekozen wordt. Iemand die het me uit kan leggen? Dit is in mijn ogen de enige manier waarop je criminaliteit werkelijk aanpakt en niet alleen aan symptoombestrijding doet
Hermelientje schreef:Weet je wat grappig is als een land een willekeurige groep jonge mannen (bijvoorbeeld 25%) uit de groep kansarmen opsluit - zonder dat ze daders zijn - vanaf hun 18e tot hun 30ste dan zou de misdaadcijfers een daling laten zien, als je 100% van deze groep opsluit zou je zelfs een spectaculaire daling zien. Dus als het enige doel is om de misdaadcijfers omlaag te krijgen dan moet je gewoon alle jonge mannen opsluiten.
Anoeska schreef:Iemand de Volkskrant Magazine van zaterdag gelezen. Artikel over Lodewijk Asscher. Die had weer zo'n mooi genuanceerd verhaal over Amsterdam. Dat hoor je nog maar weinig in de politiek in Den Haag. Standpunten die onderbouwd zijn, voors- en tegens afgewogen, met oog voor de context. Maar nee, dat mag tegenwoordig niet meer, genuanceerd zijn, dan ben je meteen aan het meebewegen en kopjes thee aan het drinken....
Electra63 schreef:Het zou IMO hetzelde zijn als Femke met een Hummer naar haar werk zou komen.
Dat wil niet zeggen dat een Groen-links-lid geen auto mag hebben, maar een Hummer staat nou niet bekend als goed voor het milieu.
Electra63 schreef:Die heeft toch toegezegd op bepaalde punten de regering aan een meerderheid te helpen?
Nicolletje schreef:Electra63 schreef:Het zou IMO hetzelde zijn als Femke met een Hummer naar haar werk zou komen.
Dat wil niet zeggen dat een Groen-links-lid geen auto mag hebben, maar een Hummer staat nou niet bekend als goed voor het milieu.
Ineke van Gent reed in een hummer. En Femke in een 25 jaar oude mercedes sedan.
Inmiddels, na veel kritiek, voorzien van een gastank.