De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:42

Je moet geen appels met peren gaan vergelijken, Kanniet.
En de term 'eervol ontslagen', daar hecht ik niet aan. Als je wordt ontslagen met een gebeurtenis als deze in je dossier, tja, dat is toch niet iets waarmee je veel respect afdwingt...
Ik weet ook niet of je er van uit moet gaan dat het kabinet valt, als Wilders Lucassen uit de fractie zou gooien. Misschien valt dat wel mee.
In mijn ogen zou Wilders wel een goede zet doen wanneer hij hem eruit zou gooien, dan laat hij zien dat hij staat voor wat hij zegt. Nu maakt hij zich er te gemakkelijk vanaf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:42

kanniet schreef:
Dan neem ik aan dat als je als vrouw tegen je zin uitgehuwelijkt wordt aan een vreemde man in een ver vreemd land met een vreemde cultuur en een totaal andere taal dat het ook onder verkrachting valt als deze man zijn huwelijk consumeert? Per saldo is de vrouw in dat geval totaal afhankelijk (economisch en sociaal) en daardor in de macht van haar man. Je kan van alles onder de noemer verkrachting zetten, of het dat is, is maar de vraag. Feit is dat Lucassen eervol ontslagen is.

Het blijft een wikken en wegen of het het waard is om het kabinet hiervoor te laten vallen. Ik vind van niet, dus ben ik het er mee eens dat Lucassen blijft zitten. Bovendien is de PVV niet aan de macht. Zijn partij gedoogd, en dat is iets heel anders.

Wat heeft jouw 1e alinea nu weer te maken met dit topic?

Je kan er allerlei dingen bij gaan halen, maar van jou mag Lucassen toch blijven zitten? Haal er dan geen andere zaken bij.
En natuurlijk zit de PVV niet in de regering, maar Geert trekt wel aan de touwtjes.
Ik denk trouwens dat Rutte het helemaal niet erg vindt, wat er nu gebeurt bij de PVV. Dan kan Geert niet zo hoog van de toren blazen en de VVD wint zetels.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:02

Net zoveel als jouw opmerking over de marokkanen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:04

Hermelientje schreef:
Er zijn een aantal partijen ik dacht D66, SP, CU en GL die een "wetenschappelijke aanpak" van misdaad willen. Hierin spelen niet alleen de pakkans en straffen een rol maar ook en juist het aanpakken van onderliggende risicofactoren voor crimineel gedrag: verslaving, psychosociale problemen, gebrekkige opleiding, te weinig ondersteuning tijdens de detentie en tijdens de periode van terugkeer in de maatschappij.

Ik begrijp echt niet waarom er niet voor deze aanpak gekozen wordt. Iemand die het me uit kan leggen? Dit is in mijn ogen de enige manier waarop je criminaliteit werkelijk aanpakt en niet alleen aan symptoombestrijding doet :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:08

kanniet schreef:

Dat lijkt me niet. Er wordt terecht een vergelijking gemaakt over de manier waarop Wilders zich al 6 jaar in het openbaar uit over de criminaliteit onder jeugd van Marokkaanse afkomst, en daar heeft hij nogal uitgesproken meningen over + oplossingen voor terwijl hij aan de andere kant zich niet uitlaat over de criminaliteit onder zijn eigen fractiegenoten, dat ook niet afwijst maar integendeel goedpraat.
Dat is niet erg consequent en daar zal hij in de toekomst nog erg veel last van gaan krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:16

kanniet schreef:

Ik wil het nog wel een keer uitleggen hoor ;):

Hoe kan je als partij commentaar leveren op Marokkaanse poedersuiker-jochies die wijken/bewoners terroriseren, als je zelf een partijlid hebt, die ook buurtleden heeft geterroriseerd?

Het zou IMO hetzelde zijn als Femke met een Hummer naar haar werk zou komen.
Dat wil niet zeggen dat een Groen-links-lid geen auto mag hebben, maar een Hummer staat nou niet bekend als goed voor het milieu.
Dat spreekt elkaar tegen. Net zoals dus de PVV hoog in het vaandel heeft staan: veiligheid in de wijk.

RoodZonnetje

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:46

Die heeft ze gehad Electra :P Maar na een hoop (terecht) commentaar ook weer weggedaan ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:10

Heino schreef:
Hermelientje schreef:
Er zijn een aantal partijen ik dacht D66, SP, CU en GL die een "wetenschappelijke aanpak" van misdaad willen. Hierin spelen niet alleen de pakkans en straffen een rol maar ook en juist het aanpakken van onderliggende risicofactoren voor crimineel gedrag: verslaving, psychosociale problemen, gebrekkige opleiding, te weinig ondersteuning tijdens de detentie en tijdens de periode van terugkeer in de maatschappij.

Ik begrijp echt niet waarom er niet voor deze aanpak gekozen wordt. Iemand die het me uit kan leggen? Dit is in mijn ogen de enige manier waarop je criminaliteit werkelijk aanpakt en niet alleen aan symptoombestrijding doet :)

Dat is ook heel onbegrijpelijk. Vooral dat de VVD dit niet oppikt snap ik niet. Zij willen toch minder geld uitgeven. Mensen alleen maar opsluiten is een hele dure en weinig effectieve oplossing. In Engeland zijn ze een stapje verder, een conservatieve regering die toegeeft dat ze het in het verleden fout hebben gezien, dat alleen maar streng straffen helemaal niet helpt.

Weet je wat grappig is als een land een willekeurige groep jonge mannen (bijvoorbeeld 25%) uit de groep kansarmen opsluit - zonder dat ze daders zijn - vanaf hun 18e tot hun 30ste dan zou de misdaadcijfers een daling laten zien, als je 100% van deze groep opsluit zou je zelfs een spectaculaire daling zien. Dus als het enige doel is om de misdaadcijfers omlaag te krijgen dan moet je gewoon alle jonge mannen opsluiten. :+

Ik ben zelf helemaal niet zo van die knieschoten en zo. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen niet inzien dat roepen om een kopvoddentax voor alle vrouwen met hoofdoek precies hetzelfde is als bijvoorbeeld roepen om een kopstotentax voor PVV'ers. Allebei volslagen onzinnig en nodeloos kwetsend. Waarom zeg ik zoiets dan toch zeg, nou gewoon om te laten zien hoe gemakkelijk het is om zulke dingen te roepen en mensen op stang te jagen. Het verbaast me dat iedereen zo lang zo beleefd met een type als Wilders is omgegaan. Die journalisten en interviewers van ons mogen van mij wel eens wat tegengas geven. Bij de BBC zou je er niet mee wegkomen met die onzin van hem.

Ik zie net de stand van de enquete 85% zegt dat hij weg moet. Verbazingwekkend want eerdere polls op Bokt gaven altijd 75% goedkeuring voor alles wat Wilders deed. Wat is er gebeurd?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:19

Hermelientje schreef:
Weet je wat grappig is als een land een willekeurige groep jonge mannen (bijvoorbeeld 25%) uit de groep kansarmen opsluit - zonder dat ze daders zijn - vanaf hun 18e tot hun 30ste dan zou de misdaadcijfers een daling laten zien, als je 100% van deze groep opsluit zou je zelfs een spectaculaire daling zien. Dus als het enige doel is om de misdaadcijfers omlaag te krijgen dan moet je gewoon alle jonge mannen opsluiten. :+

Maar dat is het nu juist net, een lage sociaal economische status (dus veel werkloosheid, lage opleiding, slechte woonomstandigheden, armoede en weinig kansen) is dé gemeenschappelijke deler bij vrijwel alle criminelen. En door mensen enkel op te sluiten/hogere straffen te geven vererger je die lage SES alleen maar.. Waarom ziet men dat bij de PVV en VVD nu niet? Misschien kan iemand die op een van deze partijen stemt me daar wat over uitleggen??

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:22

Iemand de Volkskrant Magazine van zaterdag gelezen. Artikel over Lodewijk Asscher. Die had weer zo'n mooi genuanceerd verhaal over Amsterdam. Dat hoor je nog maar weinig in de politiek in Den Haag. Standpunten die onderbouwd zijn, voors- en tegens afgewogen, met oog voor de context. Maar nee, dat mag tegenwoordig niet meer, genuanceerd zijn, dan ben je meteen aan het meebewegen en kopjes thee aan het drinken....

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:31

Anoeska schreef:
Iemand de Volkskrant Magazine van zaterdag gelezen. Artikel over Lodewijk Asscher. Die had weer zo'n mooi genuanceerd verhaal over Amsterdam. Dat hoor je nog maar weinig in de politiek in Den Haag. Standpunten die onderbouwd zijn, voors- en tegens afgewogen, met oog voor de context. Maar nee, dat mag tegenwoordig niet meer, genuanceerd zijn, dan ben je meteen aan het meebewegen en kopjes thee aan het drinken....

Ja heb het gelezen, ben het helemaal met je eens. Dat is ook de weg voorwaarts. Helaas verkoopt het op dit moment niet zo goed als al die spierballentaal. Ik hoop steeds maar dat het een voorbijgaand modeverschijnsel is in de politiek.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:35

Van mij mag Asscher Cohen weer vervangen, maar dat is natuurlijk helemaal off topic :o

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:39

sarabande schreef:
Van mij mag Asscher Cohen weer vervangen, maar dat is natuurlijk helemaal off topic :o

Of gewoon ruilen van baan. :D
We dwalen inderdaad af, maar ik denk dat alles wel gezegd is over de zaak Lucassen, om maar eens een mod kreet te gebruiken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:18

Electra63 schreef:
Dat wil niet zeggen dat een Groen-links-lid geen auto mag hebben, maar een Hummer staat nou niet bekend als goed voor het milieu.

Ineke van Gent reed in een hummer. En Femke in een 25 jaar oude mercedes sedan.
Inmiddels, na veel kritiek, voorzien van een gastank.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:14

Ja, dat vind ik ook niet kunnen, heb ik volgens mij ook al gezegd.
Al vind ik wel dat er een verschil is in het milieu belasten of buren terroriseren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:22

Ik denk nog steeds dat geen enkele PVV'er, of althans weinig, op een Lucassen zit te wachten.
Maar om te zeggen dat Wilders Lucassen aanhoudt om het pluche en de macht, ik denk niet dat dat waar is.
Het alternatief is dat de regering valt door hem.

Iemand zegt er iets over op de radio, dat hij net zo min ontslagen kan worden:
http://www.radio1.nl/contents/21969-wil ... ten-gooien
(ik heb geen geluid dus ik weet niet wat hij precies zegt)

Nog een opiniestukje over dat hij wel moet blijven:
http://www.fd.nl/artikel/20746244/tweed ... c-lucassen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:28

De regering valt niet door Lucassen, immers de PVV maakt geen deel uit van de regering. Alleen de meerderheid is in gevaar. Maar dan hebben ze nog altijd de SGP ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:29

SGP?
Die wil niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:30

Die heeft toch toegezegd op bepaalde punten de regering aan een meerderheid te helpen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:37

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:43

Dan is de SGP van mening veranderd.
Er was eerder sprake van dat de SGP bij bepaalde zaken, gedoogsteun zou geven.
Wel slim, als SGP wil je natuurlijk niet gelinkt worden aan geweldadigheden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:44

Electra63 schreef:
Die heeft toch toegezegd op bepaalde punten de regering aan een meerderheid te helpen?

Dat was voor de "incidenten" binnen de PVV.
Ik denk dat het CDA congres ook een andere uitslag gehad had wanneer dit allemaal bekend geweest was.
Juist gelovigen kunnen het er moeilijk openlijk mee eens zijn dat mensen die hun probleempjes met geweld of oplichting oplossen in de kamer zitten.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:23

Moderatoropmerking:
Even een opmerking tussen door. Dit topic loopt op veel pagina's prima, op een paar pagina's tussen door gaat het af en toe wat minder. Dit komt voornamelijk door de toon waarop berichten worden geplaatst. Ook kom ik berichten tegen die verwoord worden als feiten, terwijl het slechts aannames of meningen zijn. Hierbij het verzoek aan iedereen om je bericht voor plaatsen nog eens over te lezen. Dan is er ook geen aanleiding tot botsing, zo blijft de discussie voor iedereen prettig.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:47

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:

Ineke van Gent reed in een hummer. En Femke in een 25 jaar oude mercedes sedan.
Inmiddels, na veel kritiek, voorzien van een gastank.

Ik weet niet of Mireille dit bericht bedoelt maar het is feitelijk onjuist. Femke reist altijd met de trein naar haar werk. De Mercedes was meteen voorzien van een gastank en is van haar partner. Femke vindt een auto geen breekpunt in haar relatie. ;)

Maar dank je wel dat je ervoor gezorgd hebt dat ik het weer helemaal helder op mijn netvlies heb. Bij Groen Links ben je een stoute meid als je partner een Mercedes rijdt en bij de PVV ben je een stoute jongen als je zelf ontucht hebt gepleegd en je buren hebt geterroriseerd. *D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:54

Dat zijn jouw interpretaties Hermelientje.
Ik reageer alleen maar op dat mensen toch iets minder achter GL zouden staan als Femke of iemand van GL in een Hummer ofzo reed.
Nou... en dat deed ze :+ min of meer.
Mij persoonlijk maakt het echt geen bal uit waar ze in rijdt, maar haar auto was toen ook een hele commotie.