Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:59

heidiLOVER schreef:
Nou ik baal er wel van dat er weer een staking aankomt, mijn OV is defect en ik moet nu dus al die weken zelf geld betalen, via internet moet ik een aanvraagformulier aanvragen die ik daarna pas weer kan opsturen en ja.. het schiet eerlijk gezegd totaal niet op, baal er wel een beetje van nu moet ik zon 100 euro in de week betalen in plaats van niets :+

Dat geld krijg je heus wel terug hoor ;)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:03

Zo, vandaag gewoon weer gewerkt hier in Zoetermeer. Voor 2 wijken had ik 5 tassen post.. Opvallend weinig kerstpost. Die komen vannacht...... De zaterdagmedewerkers krijgen het zwaar morgen! Maandag ben ik weer de klos. De pakketdienst kwam ik tegen vandaag, hij had het iets minder druk dan normaal. Ik had redelijk wat brievenbuspakjes... Het ligt eraan waar de post vandaan komt. Ik had veel zakelijke post en tijdschriften vandaag.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:05

Focussed schreef:
Jodie_ schreef:
Groot gelijk dat ze gaan staken, inderdaad wel een beetje een lastige tijd met het oog op alle kerstpost etcetera. Vooral voor de mensen die vervolgens de achterstand mogen wegwerken, lijkt me geen pretje!

Baal er stiekem wel van dat ik al 2,5 week op 2 pakketjes wacht, maargoed ik hoop maar dat ze binnenkort een keertje langskomen!

Zijn het echt pakketten of is het brievenbus post? Als het pakketdienst is heeft het niets te maken met de stakingen want die staken namelijk niet :P .
Vannacht komt alle kerstpost vrij.... Morgenochtend is mijn dienst al vervroegd van 10.00 naar 07.30....

Wow serieus?? Ik begin altijd al om 6.30 met mijn wijk in te gooien en ben dan altijd pas rond 3 uur klaar (incl bezorgen natuurlijk) hoe erg moet het morgen dan wel niet zijn. Bij is er deze week trouwens wel gewoon doorgewerkt maar we hadden veelal grove post en maar een beetje fijne post. En inderdaad niet heel veel kerstkaarten maar toch wel wat.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:19

Focussed schreef:
Jodie_ schreef:
Groot gelijk dat ze gaan staken, inderdaad wel een beetje een lastige tijd met het oog op alle kerstpost etcetera. Vooral voor de mensen die vervolgens de achterstand mogen wegwerken, lijkt me geen pretje!

Baal er stiekem wel van dat ik al 2,5 week op 2 pakketjes wacht, maargoed ik hoop maar dat ze binnenkort een keertje langskomen!

Zijn het echt pakketten of is het brievenbus post? Als het pakketdienst is heeft het niets te maken met de stakingen want die staken namelijk niet :P .
Vannacht komt alle kerstpost vrij.... Morgenochtend is mijn dienst al vervroegd van 10.00 naar 07.30....

Ik had woensdag en vandaag er anders aardig wat kerstpost er tussen zitten. Ook veel machinepost. Vandaag had ik 3 tassen post en woensdag voor diezelfde wijk 2 tassen.
Ben benieuwd morgen. Hopelijk valt het een beetje mee.

Tancreda4

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:20

Ow jeetje, medelijden met mijn collegas. Ik ben morgen vrij en terwijl iedereen mogelijk gaat zwoegen, loop ik in de efteling :o

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:36

morgen moet ik ook wel om 8.15 uur werken maar gelukkig zijn mijn 2 wijken gewoon tijdens de staking bezorgt. gelukkig maar

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:39

wat begint iedereen toch laat allemaal als ik het zo hoor... Ben ik dan een van de weinige die al om 6.30 uur begint 's ochtends?

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 22:06

Ik start op zaterdag altijd om elf uur bij het depot (ik loop alleen op straat)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:09

Ik begin altijd om 8 uur, wijkje ingooien en meteen de straat op. Geloof dat 6,30 de vroegste dienst is, die moeten ook alles sorteren. Maar dat zijn de mensen die veel binnenwerken, de oudere garde.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:11

MiniMaxi schreef:
wat begint iedereen toch laat allemaal als ik het zo hoor... Ben ik dan een van de weinige die al om 6.30 uur begint 's ochtends?

Ik begin om 7.30 uur, maar dan worden de blauwe en rode bakken ook pas gebracht. Dus eerder beginnen gaat moeilijk. Sommige beginnen om 6.30 uur, maar die zijn dan tot 7.30 uur bezig met de postbussen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:14

capopjekop schreef:
Ik begin altijd om 8 uur, wijkje ingooien en meteen de straat op. Geloof dat 6,30 de vroegste dienst is, die moeten ook alles sorteren. Maar dat zijn de mensen die veel binnenwerken, de oudere garde.

Op zaterdag "vos" ik niet dat doe ik door de weeks alleen afhankelijk op wel depot ik werk (ik werk er op 2). Maar ik werk toch echt niet veel binnen hoor. Mijn wijk is 5 uur lang buiten bezorgen. Maar bij ons op het depot beginnen ze bijna allemaal rond die tijd. Maar uiterlijk om 7.00 uur. Maar als ik kom is het ook wijk(je) ingooien en naar buiten. En niet nog andere wijken ingooien of sorteren.

Wel intressant om te lezen dat het op andere kantoren weer anders gaat :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:16

Ohja dat woord zocht ik :D

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:16

Flosje446 schreef:
MiniMaxi schreef:

Ik begin om 7.30 uur, maar dan worden de blauwe en rode bakken ook pas gebracht. Dus eerder beginnen gaat moeilijk. Sommige beginnen om 6.30 uur, maar die zijn dan tot 7.30 uur bezig met de postbussen.

Ok, ja dat scheelt ook wel idd hoe laat de vrachtwagen komt. Bij ons komt de eerste lading (dus het "vos" werk om 6.00 uur ofzo en de 2e vrachtwagen met de blauwe en rode bakken is er uiterlijk om 7 uur. Maar vanuit de eerste vrachtwagen heb ik meestal al 6 volle blauwe bakken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:38

MiniMaxi schreef:
Ok, ja dat scheelt ook wel idd hoe laat de vrachtwagen komt. Bij ons komt de eerste lading (dus het "vos" werk om 6.00 uur ofzo en de 2e vrachtwagen met de blauwe en rode bakken is er uiterlijk om 7 uur. Maar vanuit de eerste vrachtwagen heb ik meestal al 6 volle blauwe bakken.

Jeetje 6 blauwe bakken! En dan komt er nog meer bij door de 2e lading.
Voswerk is bij ons echt niet zoveel. In de 'vos-kast' ligt meestal een grote stapel en dan misschien nog wat extra in één blauwe bak.

De binnenwerkers krijgen meestal een kast 's ochtends aangewezen en per kast zit er 3 of 4 wijken in (ongeveer rond de 3 uur sorteren per kast). Daarna gaan degene die moeten lopen de straat op. Ik loop bijna iedere week een andere wijk. Meestal 2 wijken, maar soms ook maar 1 wijk.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:39

hier staken ze helemaal niet :Y) :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:43

En volgende week gaan ze weer een dag staken. Vind het nu wel een beetje vervelend worden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:43

Ik hoorde daarnet dat dinsdag weer gestaakt word?

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:45

Heb er wel begrip voor maar vind het niet netjes dat rouwpost en medische post niet bezorgt wordt

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:46

Wij hebben geen 'vos-kast' bij ons staat het allemaal op karren. Dezelfde als van de rode en blauwe bakken en dan per kar 4 wijken en dan staan er dus zo'n 15 tot 20 karren ofzo, weet niet precies hoeveel. Maar het scheelt misschien ook wel dat ik een buitenwijk heb (polder met de auto, ben dus chauffeur) en boeren willen misschien altijd wel veel te lezen hebben haha

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:46

ik moet zeggen dat ik hier ook nog nauwelijks iets heb gemerkt van de staking.
kan me voorstellen dat het voor sommige onhandig of vervelend is, maar ik steun ze wel en geef ze groot gelijk.
(mag toch hopen dat rouwpost wel doorgaat??? )

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:47

jetla schreef:
Heb er wel begrip voor maar vind het niet netjes dat rouwpost en medische post niet bezorgt wordt

Tot op heden wordt deze wel bezorgd voor zover ik weet. Vandaag is er zelfs een collega speciaal voor 1 rouwkaart met de auto naar het desbetrefende adres (en dat was dus 2 dorpen verder) gereden omdat die verkeerd in een bak terrecht was gekomen

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:48

nou hier niet hoor

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 22:49

Ik merk het morgen wel.. Heb maar een wijk, wel een grote maar toch wel fijn, want dan ben ik sowieso voor het donker thuis :+

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:50

jetla schreef:
nou hier niet hoor

:oo Dat meen je niet :oo

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:16

jetla schreef:

Dat wordt wel gewoon rond gebracht hoor! Heb bij de vorige staking dit ook moeten rondbrengen ;)

Zal zo maar eens naar het depot, ben benieuwd hoeveel tassen we hebben!