Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:jantergouw heeft het misschien wat ongenuanceerd neergezet. Ik stel voor dat we een beetje ontopic blijven.
\
jantergouw schreef:Voor jezelf opkomen betekent o.a. direct de dader verlaten en aangifte doen. Dat jij mij kortzichtig noemt is een kortzichtige constatering.
Heino schreef:jantergouw schreef:Voor jezelf opkomen betekent o.a. direct de dader verlaten en aangifte doen. Dat jij mij kortzichtig noemt is een kortzichtige constatering.
Nee hoor, dat betekent dat ik wel kennis heb van mishandelingsproblematiek en jij niet
Maar da's verder in dit topic geen issue, ik wil er wel een nieuw topic over openen? En dan eens zien hoe anderen er over denken? Mag je daar je uit gaan leggen waarom je vindt dat vrouwen die stelselmatig verkracht worden het zichzelf aandoen.
jantergouw schreef:Of ik daar wel of geen kennis van heb, daar weet jij niks van. Je neemt dingen aan zonder daadwerkelijk genoeg wetenschap te hebben.
Misschien runt mijn zus wel al jaren een blijf van mijn lijf huis in Amsterdam, en hoor ik zodoende heel veel omtrent die materie!
Bovendien heb jij het over verkrachting en ik kan me niet herinneren dat het daarover ging.
Voor zover ik weet hebben we het nog steeds over vrouwen die gedwongen worden om boerka's te dragen dus hoe het onderwerp nu ineens bij verkrachting is gekomen is mij een compleet raadsel.
Nicolletje schreef:On-topic: ik zou het juist wel fijn vinden als vrouwen aangifte kunnen doen van gedwongen boerka-gebruik.
Dan hebben ze tenminste het recht aan hun zijde.
Nu is het maar een beetje vaag.
jantergouw schreef:We hebben in Nederland allerlei instanties waar je terecht kunt indien je onrecht wordt aangedaan. Politie, blijf van mijn lijf huis en noem verder maar op. Als je daar niet heen gaat, dan was het blijkbaar niet ernstig genoeg.
Als iemand mij slaat of aanrandt, dan stap ik naar de politie en doe aangifte. Zo simpel is het in mijn belevingswereld.
rainbow8 schreef:Moeten ze wel je aangifte serieus nemen en het niet lacherig wegwuiven.... zo van maak je je daar druk om?? Dus heel erg dom gezwets wat je nu doet!!
Lynn_Nikita schreef:sporter schreef:
Op het feit dat ze een hele bevolkings groep de deur uit stampen.
dan moeten ze zich maar aanpassen
moeten ze hier ook doen
dejavu schreef:Het plaatsen van een kritische kanttekening bij een geloofsuiting staat vrij.
jantergouw schreef:We hebben in Nederland allerlei instanties waar je terecht kunt indien je onrecht wordt aangedaan. Politie, blijf van mijn lijf huis en noem verder maar op. Als je daar niet heen gaat, dan was het blijkbaar niet ernstig genoeg.
Als iemand mij slaat of aanrandt, dan stap ik naar de politie en doe aangifte. Zo simpel is het in mijn belevingswereld.
Jesser schreef:Alane, en dan... dan blijft geweld en onderdrukking maar doorgaan.. want dan zou dat een reden zijn om dat te accepteren???
Dit zijn rotte eieren zulke families.. en dat stinkt om het aan te pakken, maar het zou wel moeten gebeuren.. of kijken we dan met z'n allen de andere kant op..
En diegene die zo'n vrouw blijft achtervolgen en bedreigen.. OPSLUITEN...Verplicht 6tot 12 maanden desensibiliseren, zodat men andere normen en waarden krijgt.. Meer vrouw-vriendelijk bijvoorbeeld..
Maar dat geldt in mijn ogen voor iedereen die vrouwen mishandeld..
Jesser schreef:Nou Alane, ik woon nu in een buitengebied, heb echter ook in een stadswijk gewoond in een flat wat zeer multicultureel was..
Als ik zou opmerken dat zo'n iemand nooit meer buiten zou komen, zou ik daar zeker melding van gaan maken..
Naar wat voor instanties ook...
We hoeven onze ogen namelijk niet te sluiten..