Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:12

Teddy321 schreef:
Electra63 schreef:
Ik geloof zeker, dat het heel moeilijk objectief Modden is op dit soort topics.
Het beste is, denk ik, dan 1 lijn te trekken. Het is dan wel belangrijk, dat deze lijn bekend is bij de gebruikers.

Inderdaad, maar dan moet je niet de 1 bannen en de ander z'n ban verkorten??!! Of zie ik dat verkeerd?

Ligt er aan welke lijn je kiest ;)

Electra63

Re: Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:22

Dat maakt mij dan weer niet uit Waves.
Als er een bepaalde lijn is dan kan je besluiten om wel of niet mee te discussiëren.
Nu kan ik vaak de lijn niet ontdekken en/of begrijpen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:29

Electra63 schreef:
Dat maakt mij dan weer niet uit Waves.
Als er een bepaalde lijn is dan kan je besluiten om wel of niet mee te discussiëren.
Nu kan ik vaak de lijn niet ontdekken en/of begrijpen.

Is het wel een lijn??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:51

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:58

Nicolletje schreef:
Prrrr schreef:
Voorbeeld van een forum waar ze ook te maken hebben met vrijheid van meningsuiting versus andere rechten: http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... 762767.ece

"We verwijderen wekelijks 20.000 berichten" :wow:

Jaa, daar kan Bokt nog een puntje aan zuigen! Die grote fora, net als Fok! bijvoorbeeld, hebben ook veel meer topics over nieuws en politiek etc. Daar draait een groot deel van die fora op. Iedere jodokus kan daar natuurlijk ook posten zonder eerst 25 paardgerelateerde berichten te hebben gepost zoals hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 01:02

Dan mag Bokt ook wel subsidies gaan krijgen voor het aanstellen van nieuwe mods.
Of krijgt bokt al subsidie? ( :o? :o)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 01:11

Fok krijgt ook geen subsidies hoor??
Toch lukt het Fok bijvoorbeeld wel prima om een duidelijk beleid te voeren ondanks dat het daar ook regelmatig op de grens gaat. Het is geen geheim waar de forumadmins en moderators voor staan daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:05

Nou, ik heb liever niet dat Bokt de lijn van Fokt gaat volgen.
Daar wordt zeker met 2 maten gemeten. Sommigen maken elkaar daar figuurlijk af en anderen worden al verwijderd als je een vraag stelt. Dat lijkt me zeker niet de bedoeling.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:09

Maroc (van die 20.000 berichten) krijgt subsidie....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:15

Volgens mij hebben wij het hier over moslims e.d.?
Waarom haal je Maroc.nl erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:32

Electra63 schreef:
Nou, ik heb liever niet dat Bokt de lijn van Fokt gaat volgen.
Daar wordt zeker met 2 maten gemeten. Sommigen maken elkaar daar figuurlijk af en anderen worden al verwijderd als je een vraag stelt. Dat lijkt me zeker niet de bedoeling.

Waves bedoelt fok en niet fokt...fok is heel groot..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:36

Russel, sorry, ik dacht aan dat andere gezellige paardenforum.
Daar snap ik nl. ook niets van het beleid.
Al moet ik zeggen, dat het daar vele malen erger is, dan hier.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:39

Tegenwoordig hoef je maar iets te zeggen over een allochtoon en je bent meteen een racist en je discrimineert.

Ja joh laten we het omdraaien.... Volgensmij voel ik me als vrouw meer gediscrimineert dan de meeste allochtonen, want ik word aldoor lastig gevallen door allochtone mannen omdat dat doodnormaal is in hun cultuur:de vrouw is minderwaardig en de westerse vrouw al helemaal. En als ik daar wat van zeg ben ik een racist, kom op zeg.... Beetje de omgedraaide wereld dit..... Ik durf niet eens meer alleen over straat 's avonds door die rotlui, is toch belachelijk.

Tuurlijk, ze zijn er wel die normaal doen, maar het gros is echt strontvervelend. Van de 20 niet-westerse allochtone mannen die ik per dag tegen kom doen er (zonder overdrijven) 10 tot 15 vervelend. En dan loop ik er hartstikke chique en netjes bij, ja wel op hakken en ik draag taillerokken tot boven de knie, maar daar is niets ordinairs of seksueels aan. Het ligt dus absoluut niet aan mij. En dan word ik een racist genoemd omdat ik voor mijn rechten als vrouw op kom, waar gaat het heen met dit land.... :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:44

Angelita,
Je hebt helemaal gelijk, weg met die allochtonen.
En dat moet je gewoon kunnen zeggen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:49

Ik vraag me alleen af waarom je ongenuanceerde en generaliserende dingen zou willen zeggen...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:54

Omdat het nooit genuanceerd genoeg is, want hoe veel je het ook nuanceert: het is nooit goed want ''ze doen écht niks verkeerd'' etc. etc. En sowieso moet al dat extreme nuanceren niet nodig zijn, dat ik er altijd een complete alinea bij moet schrijven waarom ik niet racistisch ben is toch belachelijk.... Iedereen gaat daar meteen van uit als je het woord allochtoon in de mond neemt.
Op een gegeven moment word je er dan gewoon zat van en dan is het soms gewoon eens lekker om te zeggen wat je écht vind, zonder er doekjes om te wikkelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:55

Angelita schreef:
zonder er doekjes om te wikkelen.

Hoofddoekjes? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:56

Nee, kopvodden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:57

Als je googled komt bokt er vaak als eerste uit...dat betekent ook dat je een gezicht hebt op internet...als dat van grove en kwetsende woorden is, is niet leuk.

Maar bokt heeft al jaren het imago van penny en zeurmutsen...dus ik denk dat dat imago niet zo snel zal worden verstoten door een paar opmerkingen in discussietopics.

Kijk eens op tv, daar worden alle vleeswaren en andere boven de 18 woorden met name genoemd en gewoon uitgezonden......

Het beste idee van Nederland, in de slappe lach gelegen toen een jurylid riep, "maar als je de stron*t aan je kont hebt hangen, hoe veeg je dan je kont af????? :D Maar al zou hij reet hebben gezegd, was het nog normaal....

Dat hele banketstaaf gedoe is toch ook van de zotte? Een soort Kabouter Plop taal..........en dan ben je bijna 50.....dat is toch niet te filmen???? :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:57

En zo gaat dit toppic weer over hoeveel last we hebben van de allochtonen. :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:58

Nee hoor, het is maar waar je op door wil gaan......

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:00

Angelita schreef:
Tegenwoordig hoef je maar iets te zeggen over een allochtoon en je bent meteen een racist en je discrimineert.

Ja joh laten we het omdraaien.... Volgensmij voel ik me als vrouw meer gediscrimineert dan de meeste allochtonen, want ik word aldoor lastig gevallen door allochtone mannen omdat dat doodnormaal is in hun cultuur:de vrouw is minderwaardig en de westerse vrouw al helemaal. En als ik daar wat van zeg ben ik een racist, kom op zeg.... Beetje de omgedraaide wereld dit..... Ik durf niet eens meer alleen over straat 's avonds door die rotlui, is toch belachelijk.

Tuurlijk, ze zijn er wel die normaal doen, maar het gros is echt strontvervelend. Van de 20 niet-westerse allochtone mannen die ik per dag tegen kom doen er (zonder overdrijven) 10 tot 15 vervelend. En dan loop ik er hartstikke chique en netjes bij, ja wel op hakken en ik draag taillerokken tot boven de knie, maar daar is niets ordinairs of seksueels aan. Het ligt dus absoluut niet aan mij. En dan word ik een racist genoemd omdat ik voor mijn rechten als vrouw op kom, waar gaat het heen met dit land.... :n

Met de onderstreepte stukken van je post, daar gaat het volgens mij mis. Je had je boodschap best duidelijk kunnen maken zonder deze uitspraken. Ik snap dat niemand het leuk vind om lastig gevallen te worden. Maar dat maakt niet het gros van de niet westerse allochtonen stontvervelend. En het is ook niet zo dat bij alle niet-westerse allochtonen in de cultuur zit dat de vrouw minderwaardig is. Al zou je dat nou weglaten en gewoon zeggen dat je het vervelend vind dat in jou buurt er veel overlast is, dat je vaak wordt lastig gevallen en dat je wil dat daar wat aan gebeurd. De boodschap blijft toch hetzelfde?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:01

Electra63 schreef:
En zo gaat dit toppic weer over hoeveel last we hebben van de allochtonen. :Z

Je hebt gelijk ik zou er niet op in moeten gaan.... Moeilijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:01

Ach als er weer berichten komen hoeveel last mensen hebben van allochtonen, dan word ik een beetje moe en vervelend.
Als men mag zeggen hier hoe vervelend al die buitenlanders wel niet zijn, waarom mag ik dan niet zeggen, dat ik diegene een rascist vind.
Ik snap echt het verschil niet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:02

Het gaat over vrijheid van meningsuiting en staat op Nieuws en Maatschappij, dan past het allochtonen probleem toch heel goed in de context?

De boodschap blijft helemaal niet hetzelfde, want ik ervaar dat het grootste deel vervelend is en omdat niet-westerse allochtonen vrijwel altijd islamitisch zijn is het echt geen onzin wat ik in de 1e onderstreepte zin verkoop: bij het islamische geloof is het nou eenmaal zo dat (vooral westerse) vrouwen minderwaardig zijn. Nee mijn bericht is prima zo, allochtonen zijn geen mietjes hoor, die kunnen zoiets prima hebben. De enige die er niet tegen kunnen zijn de beschermende Nederlanders (waarvan ik betwijfel of ze ooit in een probleemwijk hebben geleefd).