rachel_j schreef:dat er minder begrip is voor de islam is iets wat men puur enkel en alleen te danken heeft aan de extremisten.
dat men de islam zo pontificaal neerzet is ook met dank aan de extremisten.de impact die 9-11 heeft veroorzaakt is gigantisch.
toen ik in het ziekenhuis lag, lag er een kamer naast mij een marokkaanse dame van ong. 55 jaar , moeder van 7 kinderen , zij lag daar omdat zij botbreuken kado had gekregen van haar (ex) man omdat zij zich wenste te bekeren en het niet meer eens was met de islam en hoe de geloofsovertuiging en boodschap werd/word overgedragen. zij vertelde mij hoe ongelukkig vele vrouwen zijn, mede door "regels" die in de islam staan beschreven.wat zij mij vertelde , was ronduit schokkend.
ik zal niet iedere islamiet veroordelen, maar ik veroordeel wel het islamitisch geloof , wat in mijn ogen niet gebaseerd is op liefde en respect voor je medemens.
en juist omdat de extremisten zo duidelijk hebben gemaakt te handelen uit naam van Allah (dus het islamitisch geloof) zou ik het persoonlijk wijzer vinden van de betrokken islamitische gemeenschap om de gebedsruimte elders te bouwen, en een andere openingsdatum te kiezen.
dat zij inmiddels al hebben aangegeven dit te weigeren , is ook in mijn ogen provocatie , en dat nu het islamitisch geloof negatief in de publiciteit komt, is naar mijn idee dan ook hun eigen verantwoording. zeg maar gerust schuld.
terughoudendheid en begrip had een stuk beter gepast , en dan had men zichzelf ook heel anders gepresenteerd dan men nu gedaan heeft.
voor mij blijft het dus een onsmakelijke misselijkmakende actie.
en wat geert wilders betrefd hoop ik dat hij zijn speech op een respectvolle manier zal brengen, en dan vooral respectvol tegenover degene die daar hun leven lieten , en alle aanwezige nabestaanden en vrienden.
het laatste wat er mag gebeuren is een rel op een dag die een mooie herdenking zou moeten zijn.
Helemaal met je eens Rachel.
ik denk zeker dat Wilders het respect voor ogen houdt, maar kan me ook goed voorstellen dat als dit onderwerp ter sprake komt dat hij zijn afkeuring niet onder stoelen of banken zal steken.