moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:26

jameyskatje schreef:
nicolletje is gepromoveerd tot boktimam. wat een verschrikkelijk topic. weer een ouderwets bokt-niveau is er bereikt.

JK, hoe is jouw persoonlijke mening hierin? Vind je het zelf dan niet vreselijk kwetsend naar de slachtoffers toe om zo te handelen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:26

Dankje Jameyskatje, volgens mij ben ik altijd op een eerlijke manier de discussie aangegaan en dat vind ik van jou nu niet.

jameyskatje

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:29

mijn mening heb ik gegeven.

nee nicolletje. jij probeerd islamitische jurispundentie uit te leggen en uit te oefenen terwijl je er duidelijk geen kaas van hebt gegeten. enkel propeganda weer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:30

CtjeLief schreef:
Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

Het is niet op de plek waar de Twintowers stonden, maar het is wel degelijk onderdeel van Groun Zero! Het gebouw dat nu plaats moet maken voor dat Islamitisch Centrum is een gebouw waar de bovenste verdiepingen door brand verwoest zijn als gevolg van een groot vliegtuigbrokstuk dat op het dak terecht kwam!

Met het centrum wordt er ‘in het gezicht gespuugd van iedereen die omgekomen is bij de aanslagen’, schrijft Blitz, een zelfverklaarde anti-jihadkrant.

Volgens de New York Post is de geplande openingsdatum 11 september 2011, exact tien jaar nadat moslimextremisten met twee gekaapte vliegtuigen het World Trade Center binnenvlogen. Bij de aanslagen kwamen bijna drieduizend mensen om het leven.
De plannen hebben de woede opgeroepen van New Yorkers en nabestaanden van de aanslagen. De tegenstanders vergelijken het project met de bouw van een Duits cultureel centrum in Auschwitz. Een actiegroep is een website gestart tegen de komst van de moskee, die naar verluidt ruim 120 miljoen dollar gaat kosten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:31

Prima als jij mijn mening propaganda noemt.
Mijn 'wens' is altijd geweest om normaal met elkaar om te gaan maar op deze manier valt er inderdaad niet te discussieren en ontstaat er alleen maar jij - en - wij wijzerij.

Ik persoonlijk vind het onnodig om de Islam zo pontificaal neer te zetten, telkens weer, met telkens dezelfde resultaten en dat is steeds minder begrip voor de Islam.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:38

Smidtje schreef:
Ik heb ook niet het hele topic gelezen. Eerlijk gezegt heb ik daar ook helemaal geen zin in. Maar ik ben het eens met Ctjelief.
Ik vind het plaatsen van een moskee IN DE BUURT VAN het WTC gebouw een dubbele zaak maar jullie vergeten dat die moskee daar allang stond. Deze moskee (die ze dus aan willen passen) stond daar ook op de dag van de ramp en is zelfs geraakt door de ramp. Hij is er zeker niet ongeschonden uit gekomen.

Dit is de pure fantasie!
Kun je een linkje plaatsen van de moskee die op de plaats stond waar nu dat nieuwe Islamitisch Centrum komt?
Het was namelijk een gebouw dat van monumentenzorg was en had met een moskee he-le-maal niets te maken!

Smidtje schreef:
Dat jullie alle moslims verantwoordelijk stellen voor wat er gebeurd is vind ik acceptabel.

Je vindt het acceptabel dat alles moslims verantwoordelijk gesteld worden, maar toch ben je voor de bouw van een moskee. %) :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:41

janesmith schreef:
De tegenstanders vergelijken het project met de bouw van een Duits cultureel centrum in Auschwitz. Een actiegroep is een website gestart tegen de komst van de moskee, die naar verluidt ruim 120 miljoen dollar gaat kosten.

Deze vergelijking maakte ik inderdaad ook al.

Die kosten.... echt niet normaal wat er van die 120 milj. beter gedaan kan worden...

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:43

En zo is de situatie nu in Manhatten:
Afbeelding

Daar waar het rode kringetjes is daar staat dat gebouw. het ligt 1600 meter ervanaf.
Jammer al die foute inlichtingen en quotes en propaganda, echt jammer van zo´n Liberaal land als Nederland.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:43

Als we het toch over de symboliek van cijfers met 9-11 gaan hebben, wel apart dat de vraag of het werkelijk een islamitische terroristenbende achter zat of niet toevallig iets of iemand anders. Dan nogmaals wordt dit project gepromoot door de eigen regering. Dat zegt mij genoeg. Voor de nabestaanden van de slachtoffers is het heel treurig, dat er zo'n spel met hen gespeeld wordt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:50

Ik heb al die reportages ook zitten kijken en ik kan tot op de dag van vandaag niet met zekerheid zeggen wat nou de waarheid is (wie wel?)

En ik ben het met je eens dat er schijnbaar een spelletje gespeeld wordt en dat verafschuw ik.
MAAR Cordoba House in deze vorm en opzet is wat mij betreft net zo goed onderdeel van dat spelletje.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:51

janesmith schreef:
Je vindt het acceptabel dat alles moslims verantwoordelijk gesteld worden, maar toch ben je voor de bouw van een moskee. %) :?

Daar verbaasde ik me idd ook al heel erg over.Afbeelding

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 15:52

dat er minder begrip is voor de islam is iets wat men puur enkel en alleen te danken heeft aan de extremisten.
dat men de islam zo pontificaal neerzet is ook met dank aan de extremisten.de impact die 9-11 heeft veroorzaakt is gigantisch.

toen ik in het ziekenhuis lag, lag er een kamer naast mij een marokkaanse dame van ong. 55 jaar , moeder van 7 kinderen , zij lag daar omdat zij botbreuken kado had gekregen van haar (ex) man omdat zij zich wenste te bekeren en het niet meer eens was met de islam en hoe de geloofsovertuiging en boodschap werd/word overgedragen. zij vertelde mij hoe ongelukkig vele vrouwen zijn, mede door "regels" die in de islam staan beschreven.wat zij mij vertelde , was ronduit schokkend.

ik zal niet iedere islamiet veroordelen, maar ik veroordeel wel het islamitisch geloof , wat in mijn ogen niet gebaseerd is op liefde en respect voor je medemens.

en juist omdat de extremisten zo duidelijk hebben gemaakt te handelen uit naam van Allah (dus het islamitisch geloof) zou ik het persoonlijk wijzer vinden van de betrokken islamitische gemeenschap om de gebedsruimte elders te bouwen, en een andere openingsdatum te kiezen.
dat zij inmiddels al hebben aangegeven dit te weigeren , is ook in mijn ogen provocatie , en dat nu het islamitisch geloof negatief in de publiciteit komt, is naar mijn idee dan ook hun eigen verantwoording. zeg maar gerust schuld.
terughoudendheid en begrip had een stuk beter gepast , en dan had men zichzelf ook heel anders gepresenteerd dan men nu gedaan heeft.

voor mij blijft het dus een onsmakelijke misselijkmakende actie.

en wat geert wilders betrefd hoop ik dat hij zijn speech op een respectvolle manier zal brengen, en dan vooral respectvol tegenover degene die daar hun leven lieten , en alle aanwezige nabestaanden en vrienden.
het laatste wat er mag gebeuren is een rel op een dag die een mooie herdenking zou moeten zijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:55

Ik twijfel hier niet over hoor.
Wie zouden anders zoiets doen?
Zulke grootschalige en wereldschokkende aanslagen zijn 9 van de 10 keer toch echt door extreme moslim organisaties opgeeisd.
Ik zie dit bijv. niet snel gebeuren door Joden, Christenen en Hindoestanen om maar wat te noemen.
Is het niet een beetje je kop in het zand steken om hierover te twijfelen?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:58

rachel_j schreef:
dat er minder begrip is voor de islam is iets wat men puur enkel en alleen te danken heeft aan de extremisten.
dat men de islam zo pontificaal neerzet is ook met dank aan de extremisten.de impact die 9-11 heeft veroorzaakt is gigantisch.

toen ik in het ziekenhuis lag, lag er een kamer naast mij een marokkaanse dame van ong. 55 jaar , moeder van 7 kinderen , zij lag daar omdat zij botbreuken kado had gekregen van haar (ex) man omdat zij zich wenste te bekeren en het niet meer eens was met de islam en hoe de geloofsovertuiging en boodschap werd/word overgedragen. zij vertelde mij hoe ongelukkig vele vrouwen zijn, mede door "regels" die in de islam staan beschreven.wat zij mij vertelde , was ronduit schokkend.

ik zal niet iedere islamiet veroordelen, maar ik veroordeel wel het islamitisch geloof , wat in mijn ogen niet gebaseerd is op liefde en respect voor je medemens.

en juist omdat de extremisten zo duidelijk hebben gemaakt te handelen uit naam van Allah (dus het islamitisch geloof) zou ik het persoonlijk wijzer vinden van de betrokken islamitische gemeenschap om de gebedsruimte elders te bouwen, en een andere openingsdatum te kiezen.
dat zij inmiddels al hebben aangegeven dit te weigeren , is ook in mijn ogen provocatie , en dat nu het islamitisch geloof negatief in de publiciteit komt, is naar mijn idee dan ook hun eigen verantwoording. zeg maar gerust schuld.
terughoudendheid en begrip had een stuk beter gepast , en dan had men zichzelf ook heel anders gepresenteerd dan men nu gedaan heeft.

voor mij blijft het dus een onsmakelijke misselijkmakende actie.

en wat geert wilders betrefd hoop ik dat hij zijn speech op een respectvolle manier zal brengen, en dan vooral respectvol tegenover degene die daar hun leven lieten , en alle aanwezige nabestaanden en vrienden.
het laatste wat er mag gebeuren is een rel op een dag die een mooie herdenking zou moeten zijn.

Helemaal met je eens Rachel.
ik denk zeker dat Wilders het respect voor ogen houdt, maar kan me ook goed voorstellen dat als dit onderwerp ter sprake komt dat hij zijn afkeuring niet onder stoelen of banken zal steken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:58

Ik twijfel wel wie er werkelijk allemaal achter heeft gezeten
Onassa schreef:
Ik zie dit bijv. niet snel gebeuren door Joden, Christenen en Hindoestanen om maar wat te noemen.

Ja nouja, hier heb je je punt, het komt geloofwaardiger over om een stel moslimterroristen in dat vliegtuig te zetten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:02

Hoe zeer ik ook mijn best (zou) doe(n), ik kan en wil niet zo denken. Ik wil niet een hele groep aanspreken op het gedrag van een kleine groep.
Daarom wil ik eigenlijk ook niet met de aanslagen op het WTC in mijn achterhoofd naar het bouwen van een Moskee of wat het ook zal worden, kijken. Ik wil dat los zien. En als ik dat los zie, denk ik 'waar gaat het nu eigenlijk over?' Moeten we er van alles bijhalen, is dat wel relevant?
Maar ik kan best begrijpen dat niet iedereen zo kan en wil denken. Daar valt ook heel veel voor te zeggen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 16:05

Ja nouja, hier heb je je punt, het komt geloofwaardiger over om een stel moslimterroristen in dat vliegtuig te zetten."

met dank aan de extremisten die volgens hun uit naam van Allah al zoveel aanslagen gepleegd en opgeeist hebben waarbij vele onschuldige mensen het leven hebben gelaten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:07

Niet alleen uit de naam van Allah lijkt me. Maar daar gaat het hier niet over...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:09

Today, a massive crowd of 8,000 to 10,000 people protested in New York against the planned construction of a mosque near Ground Zero, which was approved by NYC’s Community Board1. But you would never know this if you relied on the regular media.

Afbeelding

Bron

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:16

Onassa schreef:
Ik twijfel hier niet over hoor.
Wie zouden anders zoiets doen?
Zulke grootschalige en wereldschokkende aanslagen zijn 9 van de 10 keer toch echt door extreme moslim organisaties opgeeisd.
Is het niet een beetje je kop in het zand steken om hierover te twijfelen?

Ik ook niet. Het is 1000% zeker dat die aanslagen door moslims gepleegd zijn. Ze kennen alle namen van iedereen die er bij betrokken waren. Als het een opgezet spel was dan zouden daar veel te veel mensen bij betrokken zijn. Dat houd je nooit geheim, onmogelijk!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:16

Dat zijn best veel mensen bij elkaar die protesteren.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:17

Nicolletje schreef:
Ja nouja, hier heb je je punt, het komt geloofwaardiger over om een stel moslimterroristen in dat vliegtuig te zetten.

Twijfel jij er dan wel aan of het al dan niet moslim extremisten geweest zijn?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:18

Mensen jutten elkaar op - groepsproces. Misschien als je doorvraagt, dat de helft van die 8000 mensen er niet eens echt iets op tegen heeft.

@janesmith: ik denk dat er ontelbaar veel dingen zijn waar wij geen idee van hebben. Zo zou het me niet verbazen als dat ook in dit geval zo zijn: heb al zeer overtuigende documentaires gezien. Zeg nooit nooit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:21

Onassa schreef:
Twijfel jij er dan wel aan of het al dan niet moslim extremisten geweest zijn?

Nee, ik twijfel aan de opzet >> wie er dus uiteindelijk precies achter heeft gezeten op de 15 (?) moslimextremisten in de vliegtuigen na.
Het is bepaalde mensen namelijk 'toevallig' niet verkeerd uitgekomen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:22

Oh okee, op die fiets, ja dan snap ik je en deel je mening.