Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:05

Blue_Eyes schreef:
Magnummm schreef:
Maar Blue_Eyes, alles wat jij typt in je quotes zijn ook maar veronderstellingen... Bovendien, God bestaat alleen als wij er in geloven, en God bestond al voor de mens. Geen mens die dus kon geloven, dus ook geen God ;) Dus misschien mijn kromme mening. Ik ben meer van de biologische/wetenschappelijke kant en die zijde bied meer verschillende theorie die allen mogelijk kunnen zijn.. De wereld is niet gebouwd op geloof, maar op keiharde feiten ;) Biologische, wetenschappelijke, technische feiten.. ;)

Ja, het zijn veronderstellingen, maar ze zijn wele rgens op gebaseerd. Jouw veronderstelling 'God bestaat niet' is ook niet meer dan een veronderstelling.
Tegelijk zeg je: God bestond al voor de mens en omdat geen mens kon geloven, was er ook geen God. Dat is volgens mij inderdaad krom - althans, dat snap ik niet.

Ik bedoelde daar eigk mee: ALS God bestond. Want God is iets waar je in moet geloven. Zonder geloof ==> geen God. Zonder mens, geen geloof, dus geen God. Aangezien God er eerder als de mens ZOU moeten zijn geweest, kan dat dus niet. In mijn ogen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:05

Magnummm schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik was ooit ongelovig, dus ik kan je argumenten best begrijpen, maar jij de mijne zo te zien niet.

De aarde is beschadigd. Dat zie je neem ik aan zelf ook wel om je heen. Er is megaveel milieuvervuiling, grote paniek om het klimaat en zo zijn er nog wel meer dingen te noemen, maar ik ben geen bioloog, geoloog of wat dan ook. Kanker kan inderdaad ontstaan door oorlog, als er bepaalde wapens worden gebruikt, maar ik bedoel meer dat kanker kan ontstaan door verkeerde voeding, vervuild water, bepaalde medicatie, uitlaatgassen, you name it. Ook onze genen zijn beschadigd geraakt, denk ik, waardoor kanker kan ontstaan.
Als jij natuurlijk al begint van 'god kan oorlog niet voorkomen omdat hij niet bestaat' dan zijn we uitgepraat, want jij staat duidelijk niet open voor mijn standpunt. Dan kan ik nog zo uitleggen hoe ik erover denk en erin sta, als jij dat al zo afdoet, zijn we nu klaar.

En wat je hier nu neertypt, zijn allemaal dingen die biologisch te verklaren zijn ;) Dus, dat is ook wel een beetje krom!

Waarom is dat krom? Ik zeg toch ook niet dat God daar iets mee te maken heeft? Juist niet.

Anyway. Ik heb hier eigenlijk nu geen tijd voor en geen zin in, dus ik taai af. Ligt nog een berg strijk voor mijn neus.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:06

alles is door God geschapen. het goede maar ook het kwade. mensen hebben een eigen wil gekregen en de mogelijkheid te kiezen tussen goed en slecht. ook geloven de meeste geloven in een leven hierna. een eeuwig leven. daar zal het leven perfect zijn. hier op aarde niet. alles heeft een reden en alle geloven geloven ook in het lot.

even heeeel kort samengevat.

dit topic is toch niet om ongelovigen te overtuigen van het geloof en andersom? of mis ik wat?

net zoals blue eyes weet ik ook hoe het is om niet te geloven. dus begrijp ik jullie punten, ik herken ze wel. maar een geloof is een geloof.
je gelooft het of je gelooft het niet. sommigen geloven eerst wel en dan niet meer, sommigen geloven niet en later wel. life's crazy

(oef en wat gaan jullie ontzettend snel!)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:07

Blue_Eyes schreef:
Waarom is dat krom? Ik zeg toch ook niet dat God daar iets mee te maken heeft? Juist niet.

Anyway. Ik heb hier eigenlijk nu geen tijd voor en geen zin in, dus ik taai af. Ligt nog een berg strijk voor mijn neus.

Eerst is het God en nu opeens weer de evolutie? :? En als de veranderingen van de wereld (klimaat, ziektes, etc) biologisch verklaarbare dingen zijn (feitelijk), waarom is het dan niet logisch dat de schepping van de wereld, ook een biologisch verklaarbaar iets is ;)

Blue_Eyes

Re: Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:08

Waar lees jij dan weer evolutie? :?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:08

Ik geloof in alle 2...

God schiep de apen, en wij komen weer voort uit de apen.
Oftelwe, ze hebben elkaar geholpen!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:09

jameyskatje schreef:
alles is door God geschapen. het goede maar ook het kwade. mensen hebben een eigen wil gekregen en de mogelijkheid te kiezen tussen goed en slecht. ook geloven de meeste geloven in een leven hierna. een eeuwig leven. daar zal het leven perfect zijn. hier op aarde niet. alles heeft een reden en alle geloven geloven ook in het lot.

even heeeel kort samengevat.

dit topic is toch niet om ongelovigen te overtuigen van het geloof en andersom? of mis ik wat?

net zoals blue eyes weet ik ook hoe het is om niet te geloven. dus begrijp ik jullie punten, ik herken ze wel. maar een geloof is een geloof.
je gelooft het of je gelooft het niet. sommigen geloven eerst wel en dan niet meer, sommigen geloven niet en later wel. life's crazy

(oef en wat gaan jullie ontzettend snel!)

Ja en ik geloof dit niet. Het eigenwijs zijn, keuzes maken, veranderen, etc. ligt op onze genen. Ons innerlijk en uiterlijk is vastgelegd op onze genen.. ;)
En we zijn niet 'gehersenspoelt' door God ofzo.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:10

JessAndHope schreef:
Ik geloof in alle 2...

God schiep de apen, en wij komen weer voort uit de apen.
Oftelwe, ze hebben elkaar geholpen!

Maar als God slimmer was geweest, had ie gelijk de mens geschapen?! Toch?

B_E: kortweg bedoel ik met de evolutie de dingen die jij net typte: klimaatveranderingen, ziektes, etc. Zijn officieel geen evoluties, maar wel veranderingen van de wereld. Excuses voor de onduidelijkheid. ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:11

Nay, we zijn een onhebbelijke bijkomendheid...
Een onverwacht iets...
Het kwade wat de wereld vernielt

(sorry hoor, maar af en toe mogen dit soort discussies best iets luchtiger en vrolijker!)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:12

En daar bedoel ik dus helemaal geen evolutie mee. Maar goed, wij begrijpen elkaar heel duidelijk niet en ik ging strijken :Y)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:17

oh en wat er nu ook nog op komt borrelen in mijn half slapende brein....

Als we nu écht uit de apen zouden komen heah? Hoe komt het dan dat de apen van tegenwoordig niet evolu-dingesen??

(even voor de duidelijkheid, ik geloof absoluut niet (meer), maar vroeg me dit even af)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:19

Blue_Eyes schreef:
En daar bedoel ik dus helemaal geen evolutie mee. Maar goed, wij begrijpen elkaar heel duidelijk niet en ik ging strijken :Y)

Blijkbaar begrijp jij mij niet, ik heb al sorry gezegd voor de onduidelijkheid. En zoals je ook kunt lezen staat er dat dit officieel geen evoluties zijn (= veranderingen van uiterlijk/gedrag/etc) maar wel veranderingen van de wereld. Was verkeerd beschreven, maar blijkbaar snap jij mijn 'correctie' niet :+ Ga jij maar strijken! ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:19

Wooo...dat vraag ik mij eigenlijk ook al mijn hele leven af ... inderdaad; hoe kan dat?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:20

millennium schreef:
Wooo...dat vraag ik mij eigenlijk ook al mijn hele leven af ... inderdaad; hoe kan dat?

Waarschijnlijk omdat de dieren zich niet meer aan hun omgeving aan hoeven te passen. Erg ingewikkeld en heb geen zin om het helemaal uit te leggen ;) :+

Edit; en nee dit klopt weer niet helemaal maar zoals ik zeg; geen zin om het goed uit te leggen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:22

Wat ik misschien nog wel kan geloven is dat God de 'zaadjes' (bacteriën dus) voor het leven heeft gepland en dan de evolutie heeft overgenomen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:22

hehe, ook een beetje moe Magnum?
Ikke wel iig! En al helemaal geen zin om uitgebreid en diep in te gaan op geloofsdiscussies....
Die worden toch nooit gewonnen, want mensen zijn van hun eigen gelijk overtuigd (jah, ik dus ook!)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:23

Lauratje_88 schreef:
Wat ik misschien nog wel kan geloven is dat God de 'zaadjes' (bacteriën dus) voor het leven heeft gepland en dan de evolutie heeft overgenomen.

Alle respect, maar ik snap (of wil gewoon niet snappen) waar dan die zaadjes/mensjes/weet ik het wat, vandaan komen? :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:23

Magnummm schreef:
millennium schreef:

Waarschijnlijk omdat de dieren zich niet meer aan hun omgeving aan hoeven te passen. Erg ingewikkeld en heb geen zin om het helemaal uit te leggen ;) :+

Edit; en nee dit klopt weer niet helemaal maar zoals ik zeg; geen zin om het goed uit te leggen.

Maar hadden ze zich vroeger wel moeten aanpassen dan? Als ze nu overleven hadden ze dat weet ik veel hoelang geleden ook wel gekund. Vandaar dat ze er nog gewoon zijn.

Vanuit daar kom ik weer op de volgende vraag: hoe kan het dat er nog mensenapen zijn? Stammen die dan af van een groep welke niet aan veranderingen ondergaan is? En waarom die groep dan niet?

Mwuahaha, jaja :P op de zaterdagavond kan er nog best wat interesants naar boven borrelen haha :P :Y)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:24

JessAndHope schreef:
hehe, ook een beetje moe Magnum?
Ikke wel iig! En al helemaal geen zin om uitgebreid en diep in te gaan op geloofsdiscussies....
Die worden toch nooit gewonnen, want mensen zijn van hun eigen gelijk overtuigd (jah, ik dus ook!)

Ja ik ken wel alles uit gaan leggen maar ik zeg toch weer dingen die mensen verkeerd opvatten ;)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:24

JessAndHope schreef:
oh en wat er nu ook nog op komt borrelen in mijn half slapende brein....

Als we nu écht uit de apen zouden komen heah? Hoe komt het dan dat de apen van tegenwoordig niet evolu-dingesen??

(even voor de duidelijkheid, ik geloof absoluut niet (meer), maar vroeg me dit even af)

Ze zijn toch nog aan het evolueren wij ook trouwens alleen zie je dat niet direct. Evolutie gaat over miljoenen jaren. Dus pak binnen een miljoen jaar kunnen de dieren en mensen er weer compleet anders uitzien.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:25

nay, ben te moe om me op te laten fokken door virtuele tekst...
Eigenlijk zouden ze bokt moeten begeleiden met webcam, dan worden dingen niet verkeerd geinterper-dingest

millennium

Nouja, weet jij dat dan? Want wat dat betreft: leg maar uit! Ben erg nieuwsgierig!

Jess1989

@Lauratje.... volgens mij zien de huidige apen er al een tijdje zo uit??

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:28

Millenium; Miljoenen jaren geleden was het veranderen van de wereld een veel belangrijker en beweeglijker aspect. De wereld was als het ware nog bezig het 'ideale klimaat' te vinden en ondervond daarbij allerlei veranderingen. Niet altijd goede, vooral ook verkeerde/negatieve. Maargoed, vroegaaaah waren er dus veel meer factoren waaraan dieren/planten zich 'opeens' moesten aanpassen. Die veranderingen waren dus veel waarneembaarder dan nu.. Bovendien was ht vroeger ook nog belangrijk dat er zoveel mogelijk nieuwe soorten/eigenschappen ontstonden. Was erg belangrijk met die steeds veranderende wereld. Reden? Zodat er altijd dieren waren die zich konden aanpassen/aangepast waren aan de omgeving (survival of the fittest)..

En wat betreft die mensapen; mensapen is een groep/vertakking die is blijven steken. Evolutie is niet geheel doorgezet.. (niet 100% zeker, dat is wat ik er van weet)..

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:28

Magnummm schreef:
Lauratje_88 schreef:

Alle respect, maar ik snap (of wil gewoon niet snappen) waar dan die zaadjes/mensjes/weet ik het wat, vandaan komen? :D

Er zijn toch bepaalde elementen bij elkaar gekomen om bacteriën te vormen die door omstandigheden zijn beginnen evolutie door te gaan? Misschien was het geen toeval en heeft God gewoon een handje geholpen door toevallig die elementen elkaar te laten ontmoeten en daarna om evolutie op gang te brengen en heeft die dan gezegt nu ga ik gewoon eens kijken wat er gebeurt en zich in zijn zetel gezet met een zakje chips ofzo?
Ik ben een niet-gelover trouwens maar vind het interessant om erover na te denken.