zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:09

Nicolletje schreef:
Krips schreef:
Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld.

Ik denk dat je in bepaalde moslimlanden dan heel gauw het land uit bent gezet.

Ook vind ik dat niet echt netjes en draag je imo niet bij aan je eigen integratie, met zo'n houding.

Tja, dan zijn we nog aardig vriendelijk in nederland met uitzetten dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:14

PattyOosten schreef:
Er zijn criminelen en niet criminelen. De eerste groep moet je imo keihard aanpakken, ongeacht ras, geloof of afkomst. En ik weet niet waar jij naar kijkt, maar RTL KNUFFEL CRIMINELEN OP 9 heb ik hier niet :D in ieder geval. Ik zie nooit Marokanen "zeuren" over "hun" criminelen, of "hun"Jorannetjes vrijpleiten vanwege de Koran?. Waar ze imo terecht tegen ageren is het stigma dat oa Wilders ze opplakt. Geef ze eens ongelijk?

Zeg ik dat ergens?????
Ik zeg dat marokkanen komen klagen op televisie, en nee niet bij rtl 4 want die hebben behalve het nieuws geen actualiteitenprogramma, maar op ned 1, 2 en 3, dat de hele bevolking over een kam wordt geschoren. Niet over hun criminelen, ik zeg alleen dat de criminelen hen als bevolkingsgroep in een kwaad daglicht zetten en als ze dat vervelend vinden, dat ze hun eigen raddraaiers daar dan maar op aan moeten spreken als ze dat zo vervelend vinden.
Dat heeft niets met strafmaat te maken.
Dat stigma veroozaken de marokkanen helemaal zelf hoor.

Ik zou het fijn vinden als je mijn post gewoon goed leest, want dit is al de zoveelste keer, dat je me niet verkeerd begrijpt en erg onduidelijk ben ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:15

Sylke schreef:
Net alsof de Christenen allemaal zo lief en aardig zijn geweest... Ken je de Magdalena kloosters niet? En dat dan zogenaamd in naam van God... De laatste sloot in 1996 in Ierland.
Een tijd geleden waren het meer de Antillianen en Surinamers die in het nieuws kwamen, later werden dat de Moslims... Over een tijdje zullen het de Polen wel zijn die nu allemaal hier komen werken die zwartgemaakt worden.

Beweert iemand dat de christenen poeslief zijn dan?

Zwartmaken? Lees het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:30

phormicola schreef:
Een aantal punten waarmee ik hopelijk duidelijk kan maken hoe ik hier over denk:

- Ik vind alle vergelijkingen tussen Nederlanders en buitenlanders ernstige onzin. Daarmee wordt er altijd alleen maar met het vingertje naar 1 'groepering' gezwaait en vooral van: "Ja, maar kijk, hun doen dat!" Daar schiet niemand wat mee op, behalve dat iedereen wordt opgejut zonder goede reden.
- Wilders is alleen maar de laatste marionet in een lijn van meer marionetten tegen Moslims. Volgens mij begon het met Pim Fortuijn, maar die zijn we natuurlijk allang al vergeten. Volgens mij had de Nederlandse bevolking nog helemaal niet zoveel notitie genomen van de Moslimse groepen in Nederland voor de heer Fortuijn. Daarna zijn we ons allemaal er steeds meer op gaan focussen, met alle gevolgen van dien.
- Het is helemaal niet zeker dat 9/11 door Moslims is gepleegd. Het is veel waarschijnlijker dat het een inside job was.
- Wat er hier in Nederland leeft is maar 1 tak van wat er wereldwijd speelt op politiek en economisch gebied. Persoonlijk vind ik het nogal kabouterachtig geneuzel.
- Als je een bevolkingsgroep over 1 kam scheert omdat er wat rotte appels zijn ben je, in mijn ogen, ethisch gezien ontzettend onverantwoordlijk bezig, we kunnen wel aan de gang blijven. Er is altijd een zondebok nodig schijnbaar, wat wordt het hierna?
- We gaan langzamerhand naar een wereld economie toe. Het zal niet lang meer duren of iedereen woont verspreid over de hele wereld, een grote wereldbevolking ipv allemaal kleine landjes. Deal with it now, or suffer later.
- Verschillende culturen hebben verschillende manieren om met dingen om te gaan. Het zou beter zijn om te trachten elkaar te begrijpen en samen te werken dan om elkaar in de haren te vliegen. Er wonen heel veel mensen op deze aardbol en kunnen we elkaar aub een klein beetje licht in de ogen gunnen?
- Nu dat het 'Nederlandse volk' heeft 'gesproken' zullen we steeds meer radicale acties zien, van beide kanten. En natuurlijk gaat de reactie worden: "Zie je wel?! We hadden gelijk!" (OOK van beide kanten). Op een gegeven moment zal niemand meer echt weten wat oorzaak was en wat gevolg. Dat is een grondbeginsel dat dan helemaal verward raakt, wat erg kwalijk is en wat veel problemen gaat geven.

Dit schetst wel zo'n beetje hoe ik het zie :)

Ik kan me hier echt totaal niet in vinden.

Nogmaals, wat doet de allochtone bevolking hier in nederland om beter begrepen te worden dan, hoe tonen zij aan samen te willen werken naast elkaar? Noem eens een voorbeeld?

Men doet hier of nederlanders maar stugge intolerante klootzakken zijn, terwijl nederland een van de landen is, waar men in verhouding nog redelijk makkelijk binnen komt. Waar duidelijk wordt geinvesteerd in integratie en in de aanpak van allochtone criminele jeugd.
Wat doen de nederlanders dan helemaal zo verkeerd?
Het lijkt voor de gemiddelde nederlander alsof de allochtoon rechten heeft die de autochtoon niet heeft, dat de autochtoon tradities in moet slikken om dat allochtoon er aanstoot aan neemt.
Pim Fortuyn zei wat vele nederlanders al dachten, Pim Fortuyn heeft mensen niet op bepaalde gedachten gebracht, maar de gedachten van een deel van de nederlandse bevolking benoemd in het openbaar even als Theo van Gogh, ze zijn er voor vermoord, omdat ze zich uitspraken tegen de allochtoon. Geert Wilders moet voor zijn leven vrezen, omdat hij zich uitspreekt tegen de allochtoon, dat in een land van vrijheid van meningsuiting. Artsen worden bedreigd als ze iemand niet meer kunnen helpen.

Noem me dan iets positiefs wat bijv. marokkanen hebben laten zien, als handreiking, om samen te leven en samen te werken.

Leg je theorie van 9/11 maar eens uit waarom het zo waarschijnlijk is dat het een inside job was, terwijl osama het heeft opgeeist, graag met bronvermelding.

Wat er hier in nederland leeft, daar hebben we mee te maken en verder snap ik totaal het nut van die stelling niet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:31

Nicolletje schreef:
Krips schreef:
Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld.

Ook vind ik dat niet echt netjes en draag je imo niet bij aan je eigen integratie, met zo'n houding.

\

Als ik ergens jaren woon dan kan ik wel respect hebben en me aanpassen aan de samenleving waarin ik dan woon (integreren) maar ik hoef toch niet te assimileren. Ik kan mijn eigen westerse tradities en geloof toch wel houden. Ik ben niet Islamitisch en zal dat ook niet worden en draag dus geen hoofddoek. Net als dat ik van een moslima verwacht dat ze zorgt dat ze mee kan draaien in onze maatschappij, maar haar geloof, haar tradities e.d. hoeft ze van mij niet op te geven.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:33

Mindim schreef:
phormicola schreef:
Een aantal punten waarmee ik hopelijk duidelijk kan maken hoe ik hier over denk:

- Ik vind alle vergelijkingen tussen Nederlanders en buitenlanders ernstige onzin. Daarmee wordt er altijd alleen maar met het vingertje naar 1 'groepering' gezwaait en vooral van: "Ja, maar kijk, hun doen dat!" Daar schiet niemand wat mee op, behalve dat iedereen wordt opgejut zonder goede reden.
- Wilders is alleen maar de laatste marionet in een lijn van meer marionetten tegen Moslims. Volgens mij begon het met Pim Fortuijn, maar die zijn we natuurlijk allang al vergeten. Volgens mij had de Nederlandse bevolking nog helemaal niet zoveel notitie genomen van de Moslimse groepen in Nederland voor de heer Fortuijn. Daarna zijn we ons allemaal er steeds meer op gaan focussen, met alle gevolgen van dien.
- Het is helemaal niet zeker dat 9/11 door Moslims is gepleegd. Het is veel waarschijnlijker dat het een inside job was.
- Wat er hier in Nederland leeft is maar 1 tak van wat er wereldwijd speelt op politiek en economisch gebied. Persoonlijk vind ik het nogal kabouterachtig geneuzel.
- Als je een bevolkingsgroep over 1 kam scheert omdat er wat rotte appels zijn ben je, in mijn ogen, ethisch gezien ontzettend onverantwoordlijk bezig, we kunnen wel aan de gang blijven. Er is altijd een zondebok nodig schijnbaar, wat wordt het hierna?
- We gaan langzamerhand naar een wereld economie toe. Het zal niet lang meer duren of iedereen woont verspreid over de hele wereld, een grote wereldbevolking ipv allemaal kleine landjes. Deal with it now, or suffer later.
- Verschillende culturen hebben verschillende manieren om met dingen om te gaan. Het zou beter zijn om te trachten elkaar te begrijpen en samen te werken dan om elkaar in de haren te vliegen. Er wonen heel veel mensen op deze aardbol en kunnen we elkaar aub een klein beetje licht in de ogen gunnen?
- Nu dat het 'Nederlandse volk' heeft 'gesproken' zullen we steeds meer radicale acties zien, van beide kanten. En natuurlijk gaat de reactie worden: "Zie je wel?! We hadden gelijk!" (OOK van beide kanten). Op een gegeven moment zal niemand meer echt weten wat oorzaak was en wat gevolg. Dat is een grondbeginsel dat dan helemaal verward raakt, wat erg kwalijk is en wat veel problemen gaat geven.

Dit schetst wel zo'n beetje hoe ik het zie :)

Ik kan me hier echt totaal niet in vinden.

Nogmaals, wat doet de allochtone bevolking hier in nederland om beter begrepen te worden dan, hoe tonen zij aan samen te willen werken naast elkaar? Noem eens een voorbeeld?

Men doet hier of nederlanders maar stugge intolerante klootzakken zijn, terwijl nederland een van de landen is, waar men in verhouding nog redelijk makkelijk binnen komt. Waar duidelijk wordt geinvesteerd in integratie en in de aanpak van allochtone criminele jeugd.
Wat doen de nederlanders dan helemaal zo verkeerd?
Het lijkt voor de gemiddelde nederlander alsof de allochtoon rechten heeft die de autochtoon niet heeft, dat de autochtoon tradities in moet slikken om dat allochtoon er aanstoot aan neemt.
Pim Fortuyn zei wat vele nederlanders al dachten, Pim Fortuyn heeft mensen niet op bepaalde gedachten gebracht, maar de gedachten van een deel van de nederlandse bevolking benoemd in het openbaar even als Theo van Gogh, ze zijn er voor vermoord, omdat ze zich uitspraken tegen de allochtoon. Geert Wilders moet voor zijn leven vrezen, omdat hij zich uitspreekt tegen de allochtoon, dat in een land van vrijheid van meningsuiting. Artsen worden bedreigd als ze iemand niet meer kunnen helpen.

Noem me dan iets positiefs wat bijv. marokkanen hebben laten zien, als handreiking, om samen te leven en samen te werken.

Leg je theorie van 9/11 maar eens uit waarom het zo waarschijnlijk is dat het een inside job was, terwijl osama het heeft opgeeist, graag met bronvermelding.

Wat er hier in nederland leeft, daar hebben we mee te maken en verder snap ik totaal het nut van die stelling niet.

Pim Fortuyn is vermoord door een milieuactivist, niet door een moslim.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:12

Nicolletje schreef:
Krips schreef:

Onzin, in heel veel voornamelijk moslim landen heb je net zo goed christenen wonen en kerken. Tuurlijk, niet als je het over dergelijk onderdrukte landen als Afghanistan en Irak hebt, maar we gaan ons toch zeker niet vergelijken met dat soort dictorale situaties. Of willen sommige nou echt dat we ons tot dat niveau gaan verlagen.

Dus omdat zij het doen mogen wij het ook?
Daar het land uit omdat je hem niet op zet,
hier het land uit omdat je hem wel op zet....

Als jantje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:17

Mindim schreef:
Noem me dan iets positiefs wat bijv. marokkanen hebben laten zien, als handreiking, om samen te leven en samen te werken..

De doodgereden tasjesdief - die al een groot strafblad had, waar de marrokaanse gemeenschap een stille tocht voor gaat houden... is een mooi voorbeeld wat mijn vertrouwen in de marrokaanse gemeenschap en hun moskee behoorlijk heeft beschadigd!

Het slachtoffer van wie haar tas werd gestolen en daarbij onbedoeld de jongen had doodgereden, is verhuist omdat zij werd bedreigd......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:30

Adil18 schreef:
TS, als je oprecht een goede discussie wilt zou ik je aanraden in je omschrijving benamingen als "zieltjes" (PVV-stemmers) en "figuren" (Geert) weg te laten, want dat zet meteen een verkeerde toon...

Een antwoord op je vraag: Nee, Geert Wilders heeft niet dit negatieve beeld veroorzaakt, hij heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat mensen hun negatieve beeld prijs durfden te geven. Het beeld is niet veranderd, maar er is iets veranderd aan bereikbaarheid van de doelen om dit negatieve beeld aan te pakken en te veranderen, volg je me?

Verder snap ik niet goed wat je met je hele lijst met opsommingen en kranntartikelen wil bereiken...? Je wilt mensen laten zien dat jij vind dat het fout is waar we mee bezig zijn, ik denk echter dat je het tegenovergestelde bewerkt: Door de Nederlanders de rol van de gemenerik toe te schrijven creeer je alleen nog maar meer haat en verachting. Veel Nederlanders zijn het zat in hun eigen land gediscrimineerd te worden.

Ikzelf ben ook zeer benieuwd naar wat er in de komende tijd in de politiek gaat gebeuren :j

Wat heb je dit goed omschreven! Dit geeft volledig mijn gevoel weer als zieltje :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:31

Krips schreef:

Ik kijk er niet vreemd van op als het in opdracht is geweest :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:32

MISTRAL94 schreef:
Krips schreef:

Ik kijk er niet vreemd van op als het in opdracht is geweest :o

Als je je verdiept in wie Volkert van der Graaf was/is, kom je vast tot een andere conclusie.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:36

Nee dat denk ik niet, dit is ook geen conclussie van vandaag. Dit is al sinds Pim vermoord is ;)
Dat je het niet hard kan maken is een ander verhaal. Maar mijn vermoeden blijft en met mij meer mensen schijnbaar.

8nnemiek

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:40

Ik heb dat ook wel eens gehoord, dat mensen denken dat het een samenzwering was vanuit de overheid, zoals bij Kennedy. Maar dat blijft altijd gissen..

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:53

8nnemiek schreef:
Ik heb dat ook wel eens gehoord, dat mensen denken dat het een samenzwering was vanuit de overheid, zoals bij Kennedy. Maar dat blijft altijd gissen..

Hier is pas een documentaire over geweest op televisie van Peter R. de Vries waaruit bleek dat die kans heel groot is. Blijft feit dat linkse politici geen beveiliging nodig hebben en iemand die kritisch is op de Islam deze wel nodig heeft. Ik geloof heilig dat Pim Fortuyn een te groot risico was in de politiek. Te veel mensen hadden baat bij zijn overlijden. Ik geloof dan ook dat Volkert van de G deze moord niet in zijn eentje heeft gepleegd. Daar zijn inmiddels ook steekhoudende bewijzen voor. Ik denk dat dit nog een staartje krijgt.

Overigens om on-topic te blijven denk ik dus niet dat Wilders zo zeer haat zaait, ik denk dat Wilders gebruikt maakt van de gevoelens die leven onder de mensen. Mensen durven deze gevoelens nu meer onder woorden te brengen dankzij de figuren als Pim Fortuyn, Ayaan Hirshi dinges, Rita Verdonk en Wilders maakt hier handig gebruik van.

Edit, laatste alinea toegevoegd.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 11:00

ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik niet 17 pagina's ga doornemen en hier inhoudelijk op ga reageren. maar wilde wel even reageren op bovenstaande.

misschien vinden jullie het interessant op de docu 'loose change'. te bekijken (te zien bij google video's) en google eens op de nwo, new world order of illuminatie. ik ben er ook van overtuigd dat het opzet was, 9/11 en geen 'verassingsaanval'. dat wordt heeel uitgebreid uitgelegd in die docu, met harde bewijzen. en wat te denken van de moord op diana, net zoals de moord op kennedy, martin luther king, net zoals de moord op bob marly.. allemaal mensen die men niet meer nodig had of beter gezegd in de weg liepen en roet in het eten dreigde te gooien. en zo zijn er wel meer vreemde onverklaarbare gebeurtenissen die voor altijd de doofpot in zijn gegaan als 'ongeluk' of 'natuurramp'.
http://denieuwewereldorde.come2me.nl/852173/11-09-2001

eventueel mogen jullie ook wel via de pb hierop reageren zodat we niet tever afdwalen (alhoewel ik eigenlijk een andere discussie wilde, maar kwam er niet meer tussen haha)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:12

Geldt dat ook voor de Holocaust, Jameyskatje? Is dat ook een complot geweest en heeft deze nooit plaatsgevonden maar alleen in het leven geroepen als propaganda voor de Joden?
Het zou mij verbazen als je hierop zou reageren en meer nog als je de Holocaust niet zou ontkennen, want ik weet wat de gemiddelde gedachtegang is in de moslimwereld. Time will tell. ;-)

Het gerucht gaat dat Elvis ook nog leeft. _O-
Laatst bijgewerkt door janesmith op 17-06-10 11:26, in het totaal 4 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:17

Ach, overal worden wel complottheorieën bedacht, mensen hebben gewoon soms een reden nodig om te accepteren waarom het gebeurd is.
Er werd van Michael Jackson ook gezegd dat Sony niet dacht dat hij de concerten allemaal kon geven en daarom die dokter hebben omgekocht..
Maarja soms kunnen ze ook te ver doordraven. Ik weet niet wat ik van de meeste complotten moet denken.. Beetje ver gezocht.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:32

Mindim schreef:
Tja, dan zijn we nog aardig vriendelijk in nederland met uitzetten dan :D

Ja nogal ja. ;) Maarja ik weet ook niet of je echt vrijwillig in bijv. Iran wil gaan zitten.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:37

Electra63 schreef:
Ik geloof niet dat wij als Bokkers het probleem van de Nederlandse samenleving kunnen oplossen.

pff hoezo wij nederlanders steken dus onze kop in t zand en laten alles maar over ons heen lopen en even goed maar zeuren....

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:39

janesmith schreef:
Het gerucht gaat dat Elvis ook nog leeft. _O-

jaja samen met MJ en Andre hazes op een onbewoond eiland :P

edit: 2Pac vergeten :P
Laatst bijgewerkt door HindaFree op 17-06-10 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:40

Vergeet 2pac niet :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:41

En Joran vd Sloot is er ook ingeluisd, die is natuurlijk niet echt een moordenaar.
Ik walg van die filmpjes en die link, sorry, met een goede fantasie kun je overal wel een conspiracy-theorie van maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:45

Mindim schreef:

Net gelezen bij dit blog: http://www.vkblog.nl/blog/3219/HARDE_WOORDEN (op zich wel een interessante blogger)

Identiteit. Wat was dat ook al weer? “Dat is iets wat allochtonen mogen behouden en Nederlanders niet schijnen te (mogen) hebben"

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:53

@Nicolletje
Nederlanders hebben de neiging om andere continu op hun te kort komingen te wijzen en die mensen te provoceren.

Weleens in Staphorst ed. geweest?
Daar hebben ze ook een eigen identiteit (vooral in bepaalde gebieden), waar andere (mede)Nederlanders, die daar zelf naar toe verhuizen, zonodig tegenaan moeten schoppen (want de oorspronkelijke bewoners zijn kortzichtig, niet tolerant enz...)

Het in heel Nederlands om andere mensen (die in onze ogen kortzichtig zijn, in hun eigen wereldje willen leven enz), negatief te benaderen en overal tegen aan moeten schoppen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:58

MISTRAL94 schreef:
Adil18 schreef:
TS, als je oprecht een goede discussie wilt zou ik je aanraden in je omschrijving benamingen als "zieltjes" (PVV-stemmers) en "figuren" (Geert) weg te laten, want dat zet meteen een verkeerde toon...

Een antwoord op je vraag: Nee, Geert Wilders heeft niet dit negatieve beeld veroorzaakt, hij heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat mensen hun negatieve beeld prijs durfden te geven. Het beeld is niet veranderd, maar er is iets veranderd aan bereikbaarheid van de doelen om dit negatieve beeld aan te pakken en te veranderen, volg je me?

Verder snap ik niet goed wat je met je hele lijst met opsommingen en kranntartikelen wil bereiken...? Je wilt mensen laten zien dat jij vind dat het fout is waar we mee bezig zijn, ik denk echter dat je het tegenovergestelde bewerkt: Door de Nederlanders de rol van de gemenerik toe te schrijven creeer je alleen nog maar meer haat en verachting. Veel Nederlanders zijn het zat in hun eigen land gediscrimineerd te worden.

Ikzelf ben ook zeer benieuwd naar wat er in de komende tijd in de politiek gaat gebeuren :j

Wat heb je dit goed omschreven! Dit geeft volledig mijn gevoel weer als zieltje :D

Ik ben het hier ook volledig mee eens, had het niet beter kunnen verwoorden.