Een aantal punten waarmee ik hopelijk duidelijk kan maken hoe ik hier over denk:
- Ik vind alle vergelijkingen tussen Nederlanders en buitenlanders ernstige onzin. Daarmee wordt er altijd alleen maar met het vingertje naar 1 'groepering' gezwaait en vooral van: "Ja, maar kijk, hun doen dat!" Daar schiet niemand wat mee op, behalve dat iedereen wordt opgejut zonder goede reden.
- Wilders is alleen maar de laatste marionet in een lijn van meer marionetten tegen Moslims. Volgens mij begon het met Pim Fortuijn, maar die zijn we natuurlijk allang al vergeten. Volgens mij had de Nederlandse bevolking nog helemaal niet zoveel notitie genomen van de Moslimse groepen in Nederland voor de heer Fortuijn. Daarna zijn we ons allemaal er steeds meer op gaan focussen, met alle gevolgen van dien.
- Het is helemaal niet zeker dat 9/11 door Moslims is gepleegd. Het is veel waarschijnlijker dat het een inside job was.
- Wat er hier in Nederland leeft is maar 1 tak van wat er wereldwijd speelt op politiek en economisch gebied. Persoonlijk vind ik het nogal kabouterachtig geneuzel.
- Als je een bevolkingsgroep over 1 kam scheert omdat er wat rotte appels zijn ben je, in mijn ogen, ethisch gezien ontzettend onverantwoordlijk bezig, we kunnen wel aan de gang blijven. Er is altijd een zondebok nodig schijnbaar, wat wordt het hierna?
- We gaan langzamerhand naar een wereld economie toe. Het zal niet lang meer duren of iedereen woont verspreid over de hele wereld, een grote wereldbevolking ipv allemaal kleine landjes. Deal with it now, or suffer later.
- Verschillende culturen hebben verschillende manieren om met dingen om te gaan. Het zou beter zijn om te trachten elkaar te begrijpen en samen te werken dan om elkaar in de haren te vliegen. Er wonen heel veel mensen op deze aardbol en kunnen we elkaar aub een klein beetje licht in de ogen gunnen?
- Nu dat het 'Nederlandse volk' heeft 'gesproken' zullen we steeds meer radicale acties zien, van beide kanten. En natuurlijk gaat de reactie worden: "Zie je wel?! We hadden gelijk!" (OOK van beide kanten). Op een gegeven moment zal niemand meer echt weten wat oorzaak was en wat gevolg. Dat is een grondbeginsel dat dan helemaal verward raakt, wat erg kwalijk is en wat veel problemen gaat geven.
Dit schetst wel zo'n beetje hoe ik het zie