janesmith schreef:Wat vrij raar is daar 1 op de 2 van 23 jaar of jonger er een is!
Bron??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebeccatjuh schreef:Dus we zien dat de Marrokaanse groepen meer overlast veroorzaken dan andere buitenlanders?
Wat gaan we er aan doen om deze specifieke groep criminelen in te laten krimpen?
Citaat:Nogmaals.... Hoe komt het dan dat Indonesiers of Chinezen nooit in het nieuws zijn?
Voelen zij zich wel begrepen?
janesmith schreef:NatasjavE schreef:Ik ken geen criminele Marokanen dus daar kan ik je niet aan helpen
Wat vrij raar is daar 1 op de 2 van 23 jaar of jonger er een is!
janesmith schreef:NatasjavE schreef:Ik ken geen criminele Marokanen dus daar kan ik je niet aan helpen
Wat vrij raar is daar 1 op de 2 van 23 jaar of jonger er een is!
Hermelientje schreef:Rebeccatjuh schreef:Dus we zien dat de Marrokaanse groepen meer overlast veroorzaken dan andere buitenlanders?
Wat gaan we er aan doen om deze specifieke groep criminelen in te laten krimpen?
Nou er is kennelijk een partij die dit wil oplossen en die is van plan die leden van de groep die zich wel voorbeeldig gedragen, nl. de meisjes, te straffen met een hoofddoekjesbelasting. Als anderhalf miljoen Nederlanders dat een goed idee vinden dan moet ik me langzamerhand maar eens gaan aanpassen. Dus vanaf morgen kort ik mijn dochter op haar zakgeld als mijn zoon zich misdraagt.![]()
93% van alle misdrijven wordt door mannelijke daders gepleegd, wat gaan we er eigenlijk aan doen om deze specifieke groep [b]criminelen te laten krimpen[/b]. Waarom praten we eigenlijk steeds over een klein subgroepje van het werkelijke probleem?
jameyskatje schreef:dan hebben we straks nóg een probleem. want uitzetten is onmogelijk aangezien ze een nederlands paspoort hebben, vele hier geboren zijn, hier leven. onmogelijk dus. als ze moeten kiezen tussen hun paspoort dan kiezen de meeste voor hun nederlandse paspoort (ook dit zijn onderwerpen die wij aansnijden onder de jeugd). enkel is het niet mogelijk om je marokkaanse paspoort op te geven. daar ligt dus eigenlijk een probleem.
nee het zal niets oplossen, alleen voor veel ellende zorgen.
NatasjavE schreef:vibabu schreef:Alle mannen uitroeien
Nee ik zou een ander voorstel willen doen.
Een mannenkeuring naar model KWPN hengstenkeuring.
3 bezichtegingen en een verrichtingsonderzoek.
![]()
![]()
![]()
De beste mogen kindertjes maken.
sarabande schreef:janesmith schreef:Wat vrij raar is daar 1 op de 2 van 23 jaar of jonger er een is!
Bron??
Citaat:Ruim de helft van alle Marokkaanse jongens heeft op zijn 22ste minstens één misdrijf gepleegd. Van Nederlandse mannen in dezelfde leeftijdsgroep pleegde zo'n 20% een misdrijf.
Rebeccatjuh schreef:Ben je verkiesbaar?
Citaat:Geenstijl Grafieken en staafdiagrammen. Komt ie dan: 14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. Turkse mannen plegen geweldsdelicten, Marokkanen vermogensdelicten, autochtone Nederlanders vernielingen, verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten. 4,5 procent van de autochtone Nederlandse meisjes komt in aanraking met justitie. Van de Marokkaanse meisjes is dat 16,6 procent (in de statistieken zijn dus zowel Marokkaanse jongens als Marokkaanse meisjes oververtegenwoordigd). Bij meisjes gaat het zelden om geweldsdelicten. Surinaamse en Antilliaanse meisjes plegen drie keer vaker een vermogensdelict met geweld dan Nederlandse meisjes. Van de veelplegers is 12,8 procent autochtoon Nederlands, maarliefst 32,3 procent is Marokkaans. Marokkaanse meisjes zijn twee keer zo vaak veelpleger ten opzichte van autochtone meisjes. Criminele allochtonen zijn gewelddadiger dan criminele autochtonen
Hermelientje schreef:Nou er is kennelijk een partij die dit wil oplossen en die is van plan die leden van de groep die zich wel voorbeeldig gedragen, nl. de meisjes, te straffen met een hoofddoekjesbelasting.
jameyskatje schreef:dat is zeker geen keuze. je bent als marokkaan verplicht. kom op. de marokkanen weten zelf echt wel hoe het in elkaar steekt, ze kunnen het me haarfijn uitleggen.
een jongeman die hier geboren is, hier werkt en/of studeerd, hier leeft, maar 2 paspoorten heeft een nederlandse en een marokkaanse kan niet worden terug gestuurd naar marokko. uberhaupt dat woordje 'terug' bestaat helemaal niet want ze zijn meer nederlands dan marokkaans. ze hebben nooit in marokko gewoond, dus kunnen ze ook niet 'terug gestuurd' worden.
jameyskatje schreef:dat is zeker geen keuze. je bent als marokkaan verplicht. kom op. de marokkanen weten zelf echt wel hoe het in elkaar steekt, ze kunnen het me haarfijn uitleggen.
een jongeman die hier geboren is, hier werkt en/of studeerd, hier leeft, maar 2 paspoorten heeft een nederlandse en een marokkaanse kan niet worden terug gestuurd naar marokko. uberhaupt dat woordje 'terug' bestaat helemaal niet want ze zijn meer nederlands dan marokkaans. ze hebben nooit in marokko gewoond, dus kunnen ze ook niet 'terug gestuurd' worden.
Citaat:De wet bevat een aantal wijzigingen van de Rijkswet op het
Nederlanderschap. De regels met betrekking tot het afstand doen van de
nationaliteit van het land van herkomst worden aangepast: de vreemde-
ling die het Nederlanderschap verkrijgt, dient in beginsel afstand te doen
van de nationaliteit die voor hem in het dagelijkse leven juridisch geen rol
meer speelt. De afstandsverplichting gaat hiermee ook gelden voor een
aantal migranten van de tweede generatie. Daarnaast worden de regels
met betrekking tot het verlies van de nationaliteit aangevuld. Verder
wordt het mogelijk om het Nederlanderschap te ontnemen na
een onherroepelijke veroordeling wegens een misdrijf
Rebeccatjuh schreef:jameyskatje schreef:dat is zeker geen keuze. je bent als marokkaan verplicht. kom op. de marokkanen weten zelf echt wel hoe het in elkaar steekt, ze kunnen het me haarfijn uitleggen.
Marokkanen krijgen sinds 14 augustus 2004 hun nationaliteit bij geboorte, ongeacht waar ze wonen. Consequentie van dit beginsel is dat een Marokkaan altijd een Marokkaan blijft, inclusief zijn nazaten die misschien wel tot in het derde, in het vierde en zelfs tot in het honderdste geslacht in Nederland of een ander land wonen.
http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossier ... e?all=true
Dat is dus pas sinds 5.5 jaar, dus niet geldend als men voor 14/8/04 geboren is.
Als men echter de Marokkaanse nationaliteit bezit kan hij deze niet meer afstaan. Maar je kreeg hem dus niet automatisch bij geboorte.
jameyskatje schreef:klopt. en nergens spreek ik dit tegen. de jongeren hebben vrijwel allen een marokkaans paspoort en kunnen er dus niet vanaf komen en de baby's die nu geboren worden krijgen automatisch een paspoort. mijn vriendinlief is zwanger, ben zelf ook bij het consulaat geweest en ben zeker op de hoogte janesmith
Citaat:De wet bevat een aantal wijzigingen van de Rijkswet op het
Nederlanderschap. De regels met betrekking tot het afstand doen van de
nationaliteit van het land van herkomst worden aangepast: de vreemde-
ling die het Nederlanderschap verkrijgt, dient in beginsel afstand te doen
van de nationaliteit die voor hem in het dagelijkse leven juridisch geen rol
meer speelt. De afstandsverplichting gaat hiermee ook gelden voor een
aantal migranten van de tweede generatie. Daarnaast worden de regels
met betrekking tot het verlies van de nationaliteit aangevuld. Verder
wordt het mogelijk om het Nederlanderschap te ontnemen na
een onherroepelijke veroordeling wegens een misdrijf