Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:00

janesmith schreef:
Wat vrij raar is daar 1 op de 2 van 23 jaar of jonger er een is!

Bron??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:01

Rebeccatjuh schreef:
Dus die vallen de gewone burger niet lastig?

Nee niet direct, maar die plegen zwaardere delicten

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:02

sarabande schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Dus die vallen de gewone burger niet lastig?

Nee niet direct, maar die plegen zwaardere delicten

Toch lees ik niet dagelijks in de krant over zware delicten met chinezen.
Zal de media discrimineren?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:03

Rebeccatjuh schreef:
Dus we zien dat de Marrokaanse groepen meer overlast veroorzaken dan andere buitenlanders?
Wat gaan we er aan doen om deze specifieke groep criminelen in te laten krimpen?

Nou er is kennelijk een partij die dit wil oplossen en die is van plan die leden van de groep die zich wel voorbeeldig gedragen, nl. de meisjes, te straffen met een hoofddoekjesbelasting. Als anderhalf miljoen Nederlanders dat een goed idee vinden dan moet ik me langzamerhand maar eens gaan aanpassen. Dus vanaf morgen kort ik mijn dochter op haar zakgeld als mijn zoon zich misdraagt. ;)

93% van alle misdrijven wordt door mannelijke daders gepleegd, wat gaan we er eigenlijk aan doen om deze specifieke groep criminelen te laten krimpen. Waarom praten we eigenlijk steeds over een klein subgroepje van het werkelijke probleem?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:03

Citaat:
Nogmaals.... Hoe komt het dan dat Indonesiers of Chinezen nooit in het nieuws zijn?
Voelen zij zich wel begrepen?

Chinezen zijn genoeg in het nieuws, met manipulatie van voetbal uitslagen voor het goksyndicaat, drugshandel en het het elkaar dood schieten. Maar daar heeft de burger op straat geen last van dus Wilders kan daar niks mee.[/quote]

Dus die vallen de gewone burger niet lastig?[/quote]

Ik vind van niet. Ze lossen zelf problemen binnen hun kringen op :D Ik had er ook totaal geen problemen mee toen de antillianen hier in het dorp hun eigen problemen gingen oplossen. Het nare was alleen dat straten weer afgezet werden voor onderzoeken..... wat uiteindelijk weer een afrekening was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:04

Rebeccatjuh schreef:
Toch lees ik niet dagelijks in de krant over zware delicten met chinezen.
Zal de media discrimineren?

Nee ze zijn wat slimmer

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:04

janesmith schreef:
NatasjavE schreef:
Ik ken geen criminele Marokanen dus daar kan ik je niet aan helpen

hmm
even rekenen.

hoeveel marokkanen ken ik?
hoeveel daarvan zijn er onder de 23?
en dat gedeeld door 2 is?...

zo damn it, dan ken ik meer criminelen dan ik dacht. wow :wow:

staan ze ook bekend om hun dubbelleven? (ik zoek nu een verklaring voor mijn onwetendheid, dat ik dat nooit door heb gehad dat de mensen waarmee ik leef eigenlijk criminelen zijn)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:05

janesmith schreef:
NatasjavE schreef:
Ik ken geen criminele Marokanen dus daar kan ik je niet aan helpen

Wat zeg je nu??
Dat 1 op de 2 Marokanen in Lombok crimineel is???
Alle jongens dus?

Je kent de wijk Lombok dus duidelijk niet.

Lombok is een wijk met heel veel studenten, yuppen, autochtone utrechters en Ja inderdaad heel veel Marokanen en Turken (en nog heel veel allochtonen... westers en niets westers.)

Ook daar is criminaliteit...tuurlijk (vooral van blanke junkies die van Hoog Catherijne komen := )

maar het is een zeer gemoedelijke wiijk die vaak als voorbeeld genoemd word voor hoe het zou moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 26-06-10 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Bron??

Geert Wilders.

flauw he :P

vibabu

Hermelientje schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Dus we zien dat de Marrokaanse groepen meer overlast veroorzaken dan andere buitenlanders?
Wat gaan we er aan doen om deze specifieke groep criminelen in te laten krimpen?

Nou er is kennelijk een partij die dit wil oplossen en die is van plan die leden van de groep die zich wel voorbeeldig gedragen, nl. de meisjes, te straffen met een hoofddoekjesbelasting. Als anderhalf miljoen Nederlanders dat een goed idee vinden dan moet ik me langzamerhand maar eens gaan aanpassen. Dus vanaf morgen kort ik mijn dochter op haar zakgeld als mijn zoon zich misdraagt. ;)

93% van alle misdrijven wordt door mannelijke daders gepleegd, wat gaan we er eigenlijk aan doen om deze specifieke groep [b]criminelen te laten krimpen[/b]. Waarom praten we eigenlijk steeds over een klein subgroepje van het werkelijke probleem?

Alle mannen uitroeien :Y)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:06

jameyskatje schreef:
dan hebben we straks nóg een probleem. want uitzetten is onmogelijk aangezien ze een nederlands paspoort hebben, vele hier geboren zijn, hier leven. onmogelijk dus. als ze moeten kiezen tussen hun paspoort dan kiezen de meeste voor hun nederlandse paspoort (ook dit zijn onderwerpen die wij aansnijden onder de jeugd). enkel is het niet mogelijk om je marokkaanse paspoort op te geven. daar ligt dus eigenlijk een probleem.

nee het zal niets oplossen, alleen voor veel ellende zorgen.

Uitzetten is wel degelijk mogelijk. Die wet bestaat zelfs nu al. Heb ik zelfs nog gelinkt enkele dagen geleden. Die wet gaat per 1 augustus in en een rechter kan iemand zijn Nederlandse nationaliteit ontnemen en terugsturen naar land van herkomst. Ik ga het niet weer linken, maar google maar op ontneming Nederlandse nationaliteit en je zult je verbazen.
Dat ze een dubbel paspoort hebben komt alleen doordat de ouders ze aangegeven hebben bij de Marokkaanse staat. Als ze dat niet zouden doen krijgen ze ook geen Marokkaans paspoort, dus het is een keuze voor een dubbele nationaliteit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:07

vibabu schreef:

Nee ik zou een ander voorstel willen doen.

Een mannenkeuring naar model KWPN hengstenkeuring.

3 bezichtegingen en een verrichtingsonderzoek.
:D ;) :+ :Y)

De beste mogen kindertjes maken.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:08

NatasjavE schreef:
vibabu schreef:

Ben je verkiesbaar? :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:09

dat is zeker geen keuze. je bent als marokkaan verplicht. kom op. de marokkanen weten zelf echt wel hoe het in elkaar steekt, ze kunnen het me haarfijn uitleggen.

een jongeman die hier geboren is, hier werkt en/of studeerd, hier leeft, maar 2 paspoorten heeft een nederlandse en een marokkaanse kan niet worden terug gestuurd naar marokko. uberhaupt dat woordje 'terug' bestaat helemaal niet want ze zijn meer nederlands dan marokkaans. ze hebben nooit in marokko gewoond, dus kunnen ze ook niet 'terug gestuurd' worden.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:09

NatasjavE schreef:
vibabu schreef:

_O- wel een 100 dagen test he :) onder allerlei omstandigheden en afgesloten van de buitenwereld.... moeten we alleen wel van die ramen hebben die weerspiegelen... kan je je lol op ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:10

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Bron??

U vraagt, wij draaien.

Citaat:
Ruim de helft van alle Marokkaanse jongens heeft op zijn 22ste minstens één misdrijf gepleegd. Van Nederlandse mannen in dezelfde leeftijdsgroep pleegde zo'n 20% een misdrijf.

Bron:Ruim de helft Marokkanen crimineel

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:11

Rebeccatjuh schreef:
Ben je verkiesbaar? :+

Nee maar ik zou graag ik de keuringscommissie komen.

Voor mij is het echter gelijke monniken gelijke, kappen,...de nederlandse man moet er ook aan geloven en ook voor de keuringscommissie moeten verschijnen :D ;) :+

Edit...de autochtone Nederlandse man bedoel ik dan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 26-06-10 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:12

cijfers: http://www.criminologie.nl/tvc/TVC_2_2010_Summaries.pdf
Citaat:
Geenstijl Grafieken en staafdiagrammen. Komt ie dan: 14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. Turkse mannen plegen geweldsdelicten, Marokkanen vermogensdelicten, autochtone Nederlanders vernielingen, verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten. 4,5 procent van de autochtone Nederlandse meisjes komt in aanraking met justitie. Van de Marokkaanse meisjes is dat 16,6 procent (in de statistieken zijn dus zowel Marokkaanse jongens als Marokkaanse meisjes oververtegenwoordigd). Bij meisjes gaat het zelden om geweldsdelicten. Surinaamse en Antilliaanse meisjes plegen drie keer vaker een vermogensdelict met geweld dan Nederlandse meisjes. Van de veelplegers is 12,8 procent autochtoon Nederlands, maarliefst 32,3 procent is Marokkaans. Marokkaanse meisjes zijn twee keer zo vaak veelpleger ten opzichte van autochtone meisjes. Criminele allochtonen zijn gewelddadiger dan criminele autochtonen

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:18

Hermelientje schreef:
Nou er is kennelijk een partij die dit wil oplossen en die is van plan die leden van de groep die zich wel voorbeeldig gedragen, nl. de meisjes, te straffen met een hoofddoekjesbelasting.

Wel objectief blijven, Hermelientje.

14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. Turkse mannen plegen geweldsdelicten, Marokkanen vermogensdelicten, autochtone Nederlanders vernielingen, verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten. 4,5 procent van de autochtone Nederlandse meisjes komt in aanraking met justitie. Van de Marokkaanse meisjes is dat 16,6 procent (in de statistieken zijn dus zowel Marokkaanse jongens als Marokkaanse meisjes oververtegenwoordigd). Bij meisjes gaat het zelden om geweldsdelicten. Surinaamse en Antilliaanse meisjes plegen drie keer vaker een vermogensdelict met geweld dan Nederlandse meisjes. Van de veelplegers is 12,8 procent autochtoon Nederlands, maarliefst 32,3 procent is Marokkaans. Marokkaanse meisjes zijn twee keer zo vaak veelpleger ten opzichte van autochtone meisjes. Criminele allochtonen zijn gewelddadiger dan criminele autochtonen. Deze racistische en stigmatiserende feiten heb ik niet zelf verzonnen, maar staan netjes genoteerd in het gezaghebbende wetenschappelijke Tijdschrift voor Criminologie (samenvatting, PDF).

Bron:Tijdschrift voor Criminologie
Laatst bijgewerkt door janesmith op 26-06-10 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:20

jameyskatje schreef:
dat is zeker geen keuze. je bent als marokkaan verplicht. kom op. de marokkanen weten zelf echt wel hoe het in elkaar steekt, ze kunnen het me haarfijn uitleggen.
een jongeman die hier geboren is, hier werkt en/of studeerd, hier leeft, maar 2 paspoorten heeft een nederlandse en een marokkaanse kan niet worden terug gestuurd naar marokko. uberhaupt dat woordje 'terug' bestaat helemaal niet want ze zijn meer nederlands dan marokkaans. ze hebben nooit in marokko gewoond, dus kunnen ze ook niet 'terug gestuurd' worden.

Marokkanen krijgen sinds 14 augustus 2004 hun nationaliteit bij geboorte, ongeacht waar ze wonen. Consequentie van dit beginsel is dat een Marokkaan altijd een Marokkaan blijft, inclusief zijn nazaten die misschien wel tot in het derde, in het vierde en zelfs tot in het honderdste geslacht in Nederland of een ander land wonen.

http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossier ... e?all=true

Dat is dus pas sinds 5.5 jaar, dus niet geldend als men voor 14/8/04 geboren is.

Als men echter de Marokkaanse nationaliteit bezit kan hij deze niet meer afstaan. Maar je kreeg hem dus niet automatisch bij geboorte.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:29

jameyskatje schreef:

Het zou echt prettig zijn als je pas dingen beweert nadat je je op de hoogte hebt gesteld van hoe het echt in elkaar zit.
Deze wet gaat a.s. 1 augustus in.

Citaat:
De wet bevat een aantal wijzigingen van de Rijkswet op het
Nederlanderschap. De regels met betrekking tot het afstand doen van de
nationaliteit van het land van herkomst worden aangepast: de vreemde-
ling die het Nederlanderschap verkrijgt, dient in beginsel afstand te doen
van de nationaliteit die voor hem in het dagelijkse leven juridisch geen rol
meer speelt. De afstandsverplichting gaat hiermee ook gelden voor een
aantal migranten van de tweede generatie. Daarnaast worden de regels
met betrekking tot het verlies van de nationaliteit aangevuld. Verder
wordt het mogelijk om het Nederlanderschap te ontnemen na
een onherroepelijke veroordeling wegens een misdrijf

Even voor de duidelijkheid, ook de PVDA en D66 hebben voor gestemd. GroenLinks was tegen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 26-06-10 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:35

Rebeccatjuh schreef:
jameyskatje schreef:

Marokkanen krijgen sinds 14 augustus 2004 hun nationaliteit bij geboorte, ongeacht waar ze wonen. Consequentie van dit beginsel is dat een Marokkaan altijd een Marokkaan blijft, inclusief zijn nazaten die misschien wel tot in het derde, in het vierde en zelfs tot in het honderdste geslacht in Nederland of een ander land wonen.

http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossier ... e?all=true

Dat is dus pas sinds 5.5 jaar, dus niet geldend als men voor 14/8/04 geboren is.

Als men echter de Marokkaanse nationaliteit bezit kan hij deze niet meer afstaan. Maar je kreeg hem dus niet automatisch bij geboorte.

klopt. en nergens spreek ik dit tegen. de jongeren hebben vrijwel allen een marokkaans paspoort en kunnen er dus niet vanaf komen en de baby's die nu geboren worden krijgen automatisch een paspoort. mijn vriendinlief is zwanger, ben zelf ook bij het consulaat geweest en ben zeker op de hoogte janesmith ;)

jameyskatje

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:37

wat bedoel je nu eigenlijk duidelijk te maken met het citaat?
over dubbele paspoorten? denk je dat ik voor of tegen ben? want volgens mij heb je al een oordeel klaar zonder het mij zelf te vragen

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:38

NatasjavE schreef:
vibabu schreef:

_O- geweldig....ik ben voor

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:40

jameyskatje schreef:
klopt. en nergens spreek ik dit tegen. de jongeren hebben vrijwel allen een marokkaans paspoort en kunnen er dus niet vanaf komen en de baby's die nu geboren worden krijgen automatisch een paspoort. mijn vriendinlief is zwanger, ben zelf ook bij het consulaat geweest en ben zeker op de hoogte janesmith ;)

Dat op de hoogte zijn ging er over dat jij beweert dat er geen paspoort ingenomen kan worden omdat ze hier geboren zijn. Lees dan maar eens heel goed wat er mogelijk is per 1 augustus.

Citaat:
De wet bevat een aantal wijzigingen van de Rijkswet op het
Nederlanderschap. De regels met betrekking tot het afstand doen van de
nationaliteit van het land van herkomst worden aangepast: de vreemde-
ling die het Nederlanderschap verkrijgt, dient in beginsel afstand te doen
van de nationaliteit die voor hem in het dagelijkse leven juridisch geen rol
meer speelt. De afstandsverplichting gaat hiermee ook gelden voor een
aantal migranten van de tweede generatie. Daarnaast worden de regels
met betrekking tot het verlies van de nationaliteit aangevuld. Verder
wordt het mogelijk om het Nederlanderschap te ontnemen na
een onherroepelijke veroordeling wegens een misdrijf