wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:38

KiWiKo schreef:
ben laatst in Parijs geweest........ en vorig jaar in shanghai.......... wil je weten wat vol is???????? daar wonen evenveel mensen in een stad wat wij hier in het land hebben wonen.................

ok boerderijen zijn er niet nee, groen ook niet........... maar vol............ naah das ook weer anders :)

Heb ook wel wat gezien, NY, Bangkok.. maar, wil je dat ook hier dan?
Ik vond het afschuwelijk, vooral Bangkok, en hoop zeker dat het hier niet zover komt!
Woon in de randstad en 't is hier al vol genoeg naar mijn idee ;)

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:40

Dat bedoel ik, je wilt toch ook nog wat groen kunnen zien?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:42

Loiz schreef:
KiWiKo schreef:
ben laatst in Parijs geweest........ en vorig jaar in shanghai.......... wil je weten wat vol is???????? daar wonen evenveel mensen in een stad wat wij hier in het land hebben wonen.................

ok boerderijen zijn er niet nee, groen ook niet........... maar vol............ naah das ook weer anders :)

Heb ook wel wat gezien, NY, Bangkok.. maar, wil je dat ook hier dan?
Ik vond het afschuwelijk, vooral Bangkok, en hoop zeker dat het hier niet zover komt!
Woon in de randstad en 't is hier al vol genoeg naar mijn idee ;)

niemand wil dat................... maar laten we eerlijik zijn........... vol is toch echt iets anders dan een grote stad waar je in een half uur doorheen rijd :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:43

toot schreef:
helemaal mee eens, dit land is vol , zowel economisch als topografisch.
Nederland zou er een stuk op vooruit gaan als de rotte appels er tussen weg zijn.
Denk aan meer banen, minder criminalteit , meer huizen en ga zo maar door.
Ik heb dus pvv gestemd en mijn vriend ook:)

Ik geloof dat de meeste mensen (hier) er juist problemen mee hebben dat er mensen zijn die profiteren van de sociale voorzieningen en niet met de hardwerkende mensen die hier hun steentje bijdragen aan een opkrabbelende economie >;)

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:44

17 miljoen mensen voor zo'n klein landje vind ik toch echt vol..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:47

vol? Er zijn in Nederland dorpen die dreigen te verworden tot spookstadjes omdat er niemand woont. Kijk, dat het druk is in de randstad zal best, maar daar hoef je niet te wonen! Er is meer dan genoeg ruimte in nederland om elders je plaats te vinden....

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:51

Moeten de inwoners die normaal gesproken in de randstad redelijk de ruimte hadden dan opeens verhuizen naar een ander deel van NL omdat in de randstad alles maar wordt volgebouwd?

Geloof me, ik wil zielsgraag naar een ander deel van NL --> alleen al om de steden te kunnen ontlopen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Laatst bijgewerkt door _ED_ op 09-06-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:51

M_i_R schreef:
vol? Er zijn in Nederland dorpen die dreigen te verworden tot spookstadjes omdat er niemand woont. Kijk, dat het druk is in de randstad zal best, maar daar hoef je niet te wonen! Er is meer dan genoeg ruimte in nederland om elders je plaats te vinden....

Als je daar gaat wonen, zeker als allochtoon, weet je zeker dat je de komende 10 jaar geen baan krijgt, en geen nederland leerd :+
Oke beetje overdreven, maar allochtonen komen naar NL voor een 'betere toekomst' en waar kunnen ze die het makkelijkste vinden?
In de randstad, en om nou alle allochtonen daar te laten komen en alle autochtonen naar t noorden te sturen lijkt me ook niet zo'n strak plan.. of andersom

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:54

M_i_R schreef:

Je moet dan alleen kilometers maken om op je werk te komen, en contact met anderen is daar ook nauwelijks, dus om daar dan een paar mensen heen te sturen? :+

Tivoli

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:59

Om nog maar niet te spreken van de huizenprijzen (lekker vrijaf) en het gebrek aan (betaalbare) huurwoningen.
Dus omdat de randstad volkomt,moeten mensen die hun roots daar hebben liggen maar verkassen,omdat we nog niet vol genoeg zitten? :?
Vreemde redenatie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:23

laverite schreef:
En wat zijn de consequenties als dat niet gebeurt?

Als wat precies niet gebeurt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:41

russel schreef:
De randstad, de grote steden, de buurten die geterroriseerd worden stemmen PVV. Maar dat is bij elkaar een grote groep mensen. Op het platte land leeft hij niet zo.

Nou kijk dan maar eens vanavond naar de uitslagen van Urk en Volendam, om maar wat te noemen, bijna geen allochtoon te bekennen maar de 1/2 stemt PVV, althans dat was de peiling.

Verbaas me trouwens toch altijd hier op bokt dat zoveel mensen uit kleine dorpen waar men nergens last van heeft op de PVV stemmen, hij heeft de angst er goed in

Maar ik zie hem niet aan een kabinet deel gaan nemen, dat strookt helemaal niet met zijn ondemocratische opvattingen, dan moet hij samenwerken en overleggen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:53

ik moet zeggen dat het vooroordeel over het noorden (en waarschijnlijk ook ten aanzien van andere delen van nederland die 'niet-randstad' zijn) wel weer duidelijk is. Ik kan jullie geruststellen... er zijn hier mensen! contact is dus mogelijk, ook spreken de mensen hier gewoon nederlands (jaja heus waar!) en is ook dat geen reden om te zeggen dat hier niks zinnigs te vinden zou zijn voor wie dan ook (randstedelingen of mensen die hier een nieuwe toekomst willen opbouwen). Ook hier kennen we sociale huurwoningen en woont niet iedereen op een landgoed met 10 ha...
het is natuurlijk makkelijk om te roepen dat het door de migranten komt dat het druk is in de randstad, maar ook zonder migranten is de randstad een drukbezet gebied.

edit:
Idd Sarabande, dat viel mij ook op. er wordt door een behoorlijk groep mensen op wilders gestemd met als motto "nederland is/wordt te vol". en waar wonen die dan? Tussen niks en nergens waar de eerste migrant zijn voet nog over de drempel moet zetten. Waar komt die angst dan vandaan vraag ik me af....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:57

juist die kleine dorpen hebben het te verduren gehad........ want daar moesten de asielzoekers centra komen toch???

handig bedacht hoor een asielzoekers centrum met een capaciteit van 1000 in een dorpje van 5000 inwoners................. heel, heel handig bedacht....... NOT

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:58

Als die man aan de macht komt, ga ik emigreren. Zoal anderen vóór mij al zeiden: ik zou mij mijn ogen uit mijn kop schamen voor mijn eigen land.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:58

Heino schreef:
laverite schreef:
En wat zijn de consequenties als dat niet gebeurt?

Als wat precies niet gebeurt?

Je had het over groenslinks, die ook vindt dat allochtonen werk moeten zoeken ed. Ik vroeg; oke, klinkt mooi, waar wat zijn de consequenties als ze het niet doen? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:02

laverite schreef:
Je had het over groenslinks, die ook vindt dat allochtonen werk moeten zoeken ed. Ik vroeg; oke, klinkt mooi, waar wat zijn de consequenties als ze het niet doen? :)

Ohzo :)
Wanneer ze na een jaar nog geen (nieuw) werk gevonden hebben moeten ze verplicht tegen minstens minimumloon aan het werk bij de overheid of het bedrijfsleven. Nadruk ligt dus op meedoen ipv niets doen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

KiWiKo schreef:
juist die kleine dorpen hebben het te verduren gehad........ want daar moesten de asielzoekers centra komen toch???

handig bedacht hoor een asielzoekers centrum met een capaciteit van 1000 in een dorpje van 5000 inwoners................. heel, heel handig bedacht....... NOT

Bij mijn ouders in het dorp is inderdaad zo'n AZC opgezet. Van te voren was er van een paar dorpsbewoners met een boel bombarie aangekondigd dat dat mooi niet ging gebeuren en dat zij dan zouden vertrekken enzenzenz.
Puntje bij het paaltje kwam het AZC er natuurlijk wel en waren zelfs de grootste branieschoppers om.
Juist in een dorp is er namelijk veel onderling contact. Eén van de mannen uit het azc heeft lessen zelfverdediging gegeven en veel mensen uit het AZC hebben de handen (vrijwillig!, want werken mag je natuurlijk eerst niet... 8)7 ) uit de mouwen gestoken. K kan niet zeggen dat het dorp er slechter van geworden is. De mensen uit het AZC hebben daarentegen in een relatief korte tijd best goed nederlands leren spreken en kennisgemaakt met nederland.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:05

Dan komen er grote veranderingen :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:07

Ik hoop dat Wilders wint, hoop dat er veel verandert.
Want dit kan zo niet langer verder, ik vind zijn standpunten heel goed, jammer dat hij soms zo kort door de bocht komt! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:16

Helemaal mee eens :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:17

LADPR schreef:
Heb gisteren nog weer even alle punten bekeken en ik ga zeker op de PVV stemmen.

Ik kan sommige opmerkingen niet plaatsen. Wilders wordt soms toch afgeschilderd als een of andere discriminerende vent die verder niks goeds te zeggen heeft. Terwijl dat helemaal niet zo is, hij heeft zelfs een buitenlandse vrouw.

Ik vind dat Wilders vernieuwende ideeen heeft en op de goede plekken geld wil besparen.

helemaal mee eens, ik heb ook PVV gestemt.
het word tijd voor wat nieuws!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:20

Tja.. Wilders aan de macht.. daar denk ik oook vaak aan.

Ik heb me behoorlijk verdiept in de Tweede Wereldoorlog. En dit is misschien niet netjes, maar Hitler begon ook zo. Met precies dezelde haat, opjutten, schuld geven aan een bepaald volk, zeggen dat dat geloof een onzin was. Propaganda. En langzaam alle voorzieningen voor ze afsluiten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:20

inderdaad! toppie meiden

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:21

Je weet toch niet wat er gaat gebeuren, ongeacht het geen hij van te voren heeft aan gegeven, het is altijd afwachten wat er wel of niet door gezet word.