heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:50

yep gedaan toch pvv geworden
waarom : gewoon veel dingen waar ik me in kan vinden.....
en zit er een moslim naast mij...en hij is lekker ingeburgerd heb ik er geen problemen mee.
Laatst bijgewerkt door frangelica op 09-06-10 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:51

Ayasha schreef:
Lees eens even verder Leeuwnie? :)

Nee man, ik ga het hele verhaal niet neerpennen. Waar het om draait is de nuance. Wat ik in ieder geval niet wilde is een gesprek letterlijk neerpennen zodat bokt kan beslissen wie van de twee 'als eerste in de fout is gegaan' volgens de wondere wetten van bokt.
Het punt dat ik wilde maken heb ik gemaakt. De nuance is weergegeven. Mijn vriendin is nog steeds mijn vriendin. Met of zonder PVV. Maar ik blijf er bij: fatsoen hoort er bij. Dat maakt het voor iedereen leuker!

Zo, en nu ga ik een leuker topic opzoeken. Weet iemand nog een ander reltopic?? ;) :D Kijken of ik daar nog een robbertje kan vechten. Grapje. :+

Air

CtjeLief schreef:
Als je op de hoogte bent van de uitspraken van Wilders (en actie Fitna, kopvoddentax, en Koran etc) En je moet zo nodig hardop vermelden dat je PVV stemmer bent, terwijl je weet dat er bijv. een moslim naast je zit dan vind ik dat toch wel een beetje respectloos ja (of misschien beter gezegd: onnodig) .. Want Wilders heeft deze groep in een (onterecht) kwaad daglicht gezet en heeft daar ontzettend veel mensen mee gekwetst, dus ja ik sta achter mijn opmerking...

Hmmm... apart..... je bent helemaal voor een multiculturele samenleving maar dan moeten wij maar wel even bij ieder woord wat we zeggen op gaan passen? Sterker nog wij mogen nieteens vertellen op welke partij wij stemmen?

m1992

Taj_Mahal schreef:
marlinH schreef:
Wie weet er iets over het programma op NOS en RTL4. Komen de lijsttrekkers voor die tijd nog..?

van NOS weet ik dat om 23.00 een slotgesprek met paul en witteman is met de lijsttrekkers ;)

Thanks! :)
Laatst bijgewerkt door m1992 op 09-06-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

waarom in een onterecht kwaad daglicht? Zie oa Fitna....
Dat heet discrimineren en generaliseren.. Als het alleen om de criminele groep zou gaan a la.. maar meneer Wilders betrok de gehele Moslimse gemeenschap in zijn moddergooien...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:52

maare, ik zie net dat veel bokkers op de pvv hebben gestemd. Dus eigenlijk is iedereen hier dan slecht bezig?

...

Ik zat ernstig te twijfelen.. maar SP gedaan. Hoewel ik wel vind dat we veeeeeel zwaardere straffen mogen komen én mensen aan het werk moeten (kunnen)!!
Daarnaast behoud van AWBZ, hypotheenrente aftrek, basispakket ziektekostenverzekering, níet bezuinigen op onderwijs&zorg!!!

o ja, en veel geld aan de mensen in de jeugdzorg, ons beroep is al zwaar genoeg :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:53

CtjeLief schreef:
Citaat:
Dus omdat je PVV stemmer bent moet je je bek houden want er moest maar eens een buitenlander (again: wat nou buitenlander, meestal hebben ze gewoon Nederlandse nationaliteit hoor) het opvangen?

Nee hoor dat moet niet, maar voor mij persoonlijk staat dat met een stukje respect.. maar zoals ik al zei, wat voor de een respect is, is het voor de ander niet...

Het is net zozeer een stukje respect dat ze het wel gewoon mogen uiten. :) Da's misschien inderdaad gewoon een verschil in visie..

Leeuwnie: Ik probeerde enkel te begrijpen vanwaar zo'n reactie kon komen. Niet meer of minder. :) Heb me wat ongelukkig uitgedrukt, excuus daarvoor, was niet de bedoeling om jouw het gevoel te geven dat jij de schuld had oid maar ik snap dat dat wel zo is overgekomen. :) Het ging mij meer om het punt dat ik hierboven ook al uitleg :)

X_Marr: Waarom krijg jij het zoveel beter uitgelegd :')

CtjeLief

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:53

nog 7 minuten...... *tromgeroffel*

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:55

amondi schreef:
@Rosaa, zo ken ik dus ook de "buitenlander" Ligt dat aan ons, plattelanders?

Het moet haast wel.... Wij kunnen ook al jaren leven met de Zwarte Kousen van de SGP, geen probleem mee.

Dat hebben ze in de randstad ook nog nooit geprobeerd!

SGP is hier niet echt aan de orde, CU en CDA staan hier vrij hoog.
Ik denk zeker dat het er aan ligt, platteland of grote stad.
Platteland is meer een ons kent ons verhaal. Rustiger, gemoedelijker.. Grote stad is zo imens dat je automatisch ergernissen krijgt, zoveel mensen bij elkaar. En dan heb ik het over alleen nederlanders of iets anders. Over iedereen die er leeft en woont. Daarom zullen bepaalde partijen groter zijn in grote steden, en in de dorpjes zoals de onze zal de SGP het goed doen. Tja. Welke is dan goed ?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:55

Nee, ik heb niet gestemd! Echt balen, wilde zo graag voor het eerst stemmen, maar kon vandaag m'n stempas echt NERGENS meer vinden!! 8)7 Echt irritant! Anders was het Partij voor de Dieren geworden!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:56

Ayasha schreef:
X_Marr: Waarom krijg jij het zoveel beter uitgelegd :')

Oefening baart kunst waarschijnlijk :')

Anoniem

Jeetje, en allochtonen die Wilders stemmen, mogen die het wel hardop zeggen?

milo

Wat is de piratenpartij trouwens? lag helemaal dubbel in het stemhokje, zelfs de mensen van het stembureau lachtten mee :D

(mijn hond mocht trouwens mee in het hokje, mits hij me niks influisterde ;) )

EllyC

Taj_Mahal schreef:
CtjeLief schreef:
Als je op de hoogte bent van de uitspraken van Wilders (en actie Fitna, kopvoddentax, en Koran etc) En je moet zo nodig hardop vermelden dat je PVV stemmer bent, terwijl je weet dat er bijv. een moslim naast je zit dan vind ik dat toch wel een beetje respectloos ja (of misschien beter gezegd: onnodig) .. Want Wilders heeft deze groep in een (onterecht) kwaad daglicht gezet en heeft daar ontzettend veel mensen mee gekwetst, dus ja ik sta achter mijn opmerking...

waarom onterecht kwaad daglicht? de meeste allochtonen hebben dat zelf gedaan hoor. hoeveel berichten waren er niet op opsporing verzocht, dat ze weer zo'n gek zochten met 'getint' uiterlijk?? ;)

Er is een risico bij napraten zonder de feiten na te gaan of zelf te denken.
Hierbij de feiten op een presenteerblaadje
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... %29-l&VW=T
met de volgende conclusies
- Antilliaanse Nederlanders waren in de periode 2004-2008 steeds 13 keer of meer oververtegenwoordigd in de penitentiaire inrichtingen. In 2004 lag deze ratio zelfs op 19.
- Marokkaanse Nederlanders waren tussen 2004 en 2008 ter vergelijking ‘slechts’ vijf tot zes keer oververtegenwoordigd.
Ook het percentage van de Surinaamse Nederlanders lag ruim boven die van de Marokkaanse Nederlanders.
Turkse Nederlanders zijn in de periode 2000-2004 steeds minder dan vier keer oververtegenwoordigd geweest.

Wat nou moslim criminaliteit?

CtjeLief

x_marr, je leest mn post niet goed :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:57

Heino schreef:
x_Marr schreef:
Waar halen mensen het vandaan dat PVV stemmers buitenlanders niet mogen.....

De stemmers, geen idee wat die precies vinden. Maar dat de PVV het niet zo op buitenlanders heeft kan je toch moeilijk ontkennen?
Tenminste, als we het nog steeds over Moslims hebben wanneer we het over buitenlanders hebben. Wordt beetje verwarrend met al die verschillende termen zo :+

Wat moet je dan zeggen? Ik heb een hekel aan moslims en mensen die zich niet willen aanpassen aan taal en cultuur?
Ik zie gewoon geen correctie benaming in de hele kwestie!

Ik ben ook zeker heel erg rechts, zeker geen racist. Ik heb een vriendin die uit Roemenie komt, 1 die uit een Portugal komt en een vriendin uit India. Ikzelf ben hier in Belgie ook een buitenlander. Waarom dan mijn keuze? Omdat ik in grote steden alleen maar donkere koppies zie die één of ander gebrabbel praten, vaak nog met alles bedekt, allemaal lelijke Efteling-achtige torens zie en onze eigen cultuur (kerken) afgebroken zie worden.
Oke best buitenlanders, maar niet ten koste van onze eigen cultuur, geloof en taal!
Pas je gewoon aan. Probeer vriendschappen met Nederlanders te sluiten en blijf niet alleen maar in je eigen wereldje en denkwijze en geloof!
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 09-06-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeuwnie

Ayasha schreef:
Leeuwnie: Ik probeerde enkel te begrijpen vanwaar zo'n reactie kon komen. Niet meer of minder. :) Heb me wat ongelukkig uitgedrukt, excuus daarvoor, was niet de bedoeling om jouw het gevoel te geven dat jij de schuld had oid maar ik snap dat dat wel zo is overgekomen. :) Het ging mij meer om het punt dat ik hierboven ook al uitleg :))

Zand erover! Zullen we nu gewoon met spanning gaan kijken wat de uitslag gaat worden?? Ben namelijk heeeeeeel erg benieuwd :# :#

Air

CtjeLief schreef:
x_marr, je leest mn post niet goed :)

Wat lees ik er niet goed aan dan :?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:58

faye schreef:

Persoonlijk denk ik dat het er vrij weinig zijn. Vanochtend in een overwegend zwarte klas lesgegeven en die kinderen zijn zo bang van meneer Wilders, verdrietig werd ik ervan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:58

Leeuwnie schreef:
Ayasha schreef:
Leeuwnie: Ik probeerde enkel te begrijpen vanwaar zo'n reactie kon komen. Niet meer of minder. :) Heb me wat ongelukkig uitgedrukt, excuus daarvoor, was niet de bedoeling om jouw het gevoel te geven dat jij de schuld had oid maar ik snap dat dat wel zo is overgekomen. :) Het ging mij meer om het punt dat ik hierboven ook al uitleg :))

Zand erover! Zullen we nu gewoon met spanning gaan kijken wat de uitslag gaat worden?? Ben namelijk heeeeeeel erg benieuwd :# :#

Fijn! Ga jullie uitslag via bokt moeten mee krijgen want als buitenlander kan ik de zenders waar het op komt niet krijgen. O:) :))

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:59

ik had het ook niet over moslims, maar allochtonen die zich misdragen in het algemeen ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:59

Mareska schreef:
faye schreef:

Persoonlijk denk ik dat het er vrij weinig zijn. Vanochtend in een overwegend zwarte klas lesgegeven en die kinderen zijn zo bang van meneer Wilders, verdrietig werd ik ervan.

Kinderen worden vaak gigantisch beinvloed door hun ouders..... idem met zwaar christelijke mensen die hun kinderen vertellen dat mensen die niet in god geloven naar de hel gaan..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:00

X_marr.. omdat ik aangeef dat ze dat best mogen zeggen als ze dat willen, maar IK vind het dus niet erg getuigen van respect.. Als je enigszins inlevingsvermogen hebt en weet hoeveel mensen erdoor zijn gekwetst zie ik niet het nut in dat hardop te verkondigen wetende dat je er iemand mogelijk mee kwetst.. Ik zou dat dan op zo'n moment voor me houden ;) Maar goed, de een is de ander niet.. ik geef alleen aan hoe IK het zie

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:01

in de voorlopige prognose: VVD en PVdA allebei 31 zetels... (!!) en PVV 23 en CDA 21..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:02

De PVDA doet het goed! Ik heb de PVDA gestemd dus ik heb er alle vertrouwen in :D