christel1857 schreef:Kan me alleen niet voorstellen dat dit om dierenwelzijn gaat. Dit is misschien wel de meest trieste poging van mensen om zich af te zetten tegen moslims. Terwijl die kinderen in het kdv van hun ouders gewoon geen anders vlees mogen eten van hun ouders. Moeten we ze daarvoor straffen door ze geen plakje worst op hun boterham te geven? De meeste mensen hier zijn behoorlijk paranoide wanneer ze denken dat dit de eerste stap is van de islamisering van de samenleving. Ik ben tegen hoofddoekjes, tegen meer moskeeen en nog veel meer dingen. Maar anti-halal, nee dat ben ik niet. Of in ieder geval net zo anti als tegen bio industrie vlees. Ik eet uitsluitend biologisch vlees (wanneer ik dat zelf kook) En ik vind mensen hypocriet wanneer ze dit een kwestie van dierenwelzijn maken. Daar gaat het niet om, er is gewoon een aversie tegen die moslims.
Eisten we maar van het dagverblijf om alleen maar biologisch vlees te serveren, dan doe je nog eens actief iets aan dierenwelzijn. In plaats van te ontkennen waar deze kwestie om gaat en een beetje op internet te gaan zitten zeuren over vlees.
Wanneer er 3 kinderen in de klas hadden gezeten die joods waren, dan kan ik me ergens wel voorstellen dat de creche ook koosjer eten is gaan serveren. Dat ze alleen nog maar koosjer vlees zouden serveren, dát gaat misschien wel weer te ver. maar aan de andere kant, je merkt er geen drol van of iemand nou heeft lopen allahu akbar-en boven een koe of niet. Dus ja, doe maar lekker moeilijk. Ik maak me weer druk om andere dingen, zoals dierenwelzijn. Ik ben ook student diergeneeskunde, dus dierenwelzijn is dagelijkse kost voor mij.
Voor mij is het verschil tussen een geit die doodbloed, een geit die eerst wordt geschoten en vervolgens doodbloed, een hert die alleen wordt geschoten (en dus 9 van de 10 keer doodbloed), een zebra die door een leeuw van de verstikkingsdood mag genieten, of een hyena die eerst begint aan het eten van de pens nóg voordat het dier sterft (dier geraakt in shock waardoor pijngevoel wordt uitgeschakeld).... DAT verschil is IMO niet zo groot. Ik hecht veel meer waarde aan het leven vóór de slacht.
Wat een onzin dat het niet om dierenwelzijn gaat. Natuurlijk gaat het wel om dierenwelzijn. De dieren die op deze manier geslacht worden verliezen pas na seconden tot soms wel een minuut het bewustzijn. En in die tijd hebben ze echt wel pijn. De FVE concludeert dat ritueel slachten een belediging voor de waardigheid van het dier is.
En wat maakt het uit of dieren in de natuur dood bloeden? Dat hoeft toch niet te betekenen dat een ander dier, die dood moet voor de mens, wel een pijnlijke dood moet hebben.