Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:39

En ook bedankt trouwens dat je me links noemt, over generaliseren gesproken en discrimineren, want dat is dit voor mij!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:41

MamboBeach schreef:
En ook bedankt trouwens dat je me links noemt, over generaliseren gesproken en discrimineren, want dat is dit voor mij!

Eh huh????

En sorry, maar ik zie nergens staan waarom jij vindt dat mensen meer waarde moeten hechten aan eigen ervaringen dan aan statistiek. Maar ik heb hier helemaal geen zin in. Topics over politiek (die helaas steeds op Wilders uitdraaien) worden altijd verziekt door mensen die wel een mening hebben maar het niet onderbouwen. Mijn ervaring.

Ik heb er genoeg van, zoek het maar uit met dit topic. Dankjewel, MamboBeach.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:42

wat ik altijd jammer vind aan dit soort topics dat als mensen het niet met elkaar eens zijn ,en het discussie materiaal op raakt (om het maar even zo te zeggen)
dat mensen dat persoonlijk gaan worden.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:44

Heino schreef:
Eh huh????

En sorry, maar ik zie nergens staan waarom jij vindt dat mensen meer waarde moeten hechten aan eigen ervaringen dan aan statistiek. Maar ik heb hier helemaal geen zin in. Topics over politiek (die helaas steeds op Wilders uitdraaien) worden altijd verziekt door mensen die wel een mening hebben maar het niet onderbouwen. Mijn ervaring.

Ik heb er genoeg van, zoek het maar uit met dit topic. Dankjewel, MamboBeach.

sorry,maar dit topic had jij toch opgestart en begon toch ook over wilders en discriminatie?
of maakt bokt nou hele gekke fouten door jouw een TS balkje om je naam te geven? ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:44

ikdoemaarwat schreef:
Krips schreef:
@ Ikdoemaarwat: Gastarbeiders zijn hier in eerste instantie gekomen omdat wij veel ongeschoold werk hadden wat we zelf niet wilden of konden doen. We zijn er toch immers over uit dat op dit moment er geen economische immigratie meer kan plaatsvinden. Deze mensen werken gewoon voor hun geld. Wanneer bestaat er een soort politie die bepaald waar je je geld wel en niet aan uit mag geven?

en hoelang is dat geleden? inmiddels zijn die gastarbeiders al oud en hebben kinderen gekregen hier in nederland die dus nederlander zijn
maar er moet eens een stop komen op het binnenhalen van mensen uit andere landen....we hebben genoeg nederlanders hier om te werken
we hebben helemaal geen gastarbeiders nodig

Ziet u al die nederlanders al werken in de tuinbouw, bijvoorbeeld in deze tijd weer asperges steken?

Dames zullen we verder gaan met de discussie?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 18-05-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:45

ikdoemaarwat schreef:
wat ik altijd jammer vind aan dit soort topics dat als mensen het niet met elkaar eens zijn ,en het discussie materiaal op raakt (om het maar even zo te zeggen)

*Proest* En dat zeg jij? Lees je laatste paar posts eens even door. :+ Je geeft aardig les in "persoonlijk posten"
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 18-05-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:47

ikdoemaarwat schreef:
sorry,maar dit topic had jij toch opgestart en begon toch ook over wilders en discriminatie?
of maakt bokt nou hele gekke fouten door jouw een TS balkje om je naam te geven? ;)

Mja, met aan het begin van het topic al de mededeling dat de titel misschien misleidend is maar dat het over discriminatie gaat en niet zozeer Wilders....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:51

FaberSmid schreef:
Ziet u al die nederlanders al werken in de tuinbouw, bijvoorbeeld in deze tijd weer asperges steken?

ja waarom niet? ik schep ook elke werkdag stront :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:52

FlyAway schreef:
ikdoemaarwat schreef:

*Proest* En dat zeg jij? Lees je laatste paar posts eens even door. :+ Je geeft aardig les in "persoonlijk posten"

zoals deze post zonder nuttige toevoeging dus een persoonlijke aanval is en waar ik dus op getemd heb

gaarna zou ik graag zien waar ik persoonlijk word in mijn post door middel van een quote

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:53

Stoer!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:54

Heino schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Mja, met aan het begin van het topic al de mededeling dat de titel misschien misleidend is maar dat het over discriminatie gaat en niet zozeer Wilders....

misschien is het dan niet verstandiger om de topictitel door een mod aan te laten passen en wilders erin weg te laten?
want nu staat het er echt heel overduidelijk :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:55

FaberSmid schreef:

Yup, ik ken de nederlanders hoor die dat doen! :j

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:56

Heb de eerste paar pagina's van dit topic gelezen. Toen ging het nog leuk. Maar het is zoals altijd weer lekker gezellig worden aan het eind. Als we nou eens alleen inhoudelijk in gaan op wat iemand zegt en niet op de persoon. En daarnaast misschien een beetje respect tonen want dat is hier ook bar ver te zoeken. Alsjeblieft zeg, kunnen we ons een beetje volwassen gedragen?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:59

ikdoemaarwat schreef:
Brainless schreef:
@Ikdoemaarwat:

Je zegt eerst dat er geen mensen meer bij mogen en dat elke buitenlander die vertrekt er 1 is, maar dat er (helaas?) meer blijven.
Later zeg je dat immigranten alleen hier zijn om geld te verdienen en dan weer terug te gaan naar land van herkomst... want dat hebben hele groepen jou zelf verteld.
Wat is dan het probleem... ze vertrekken toch (althans volgens jou, want de meeste immigranten die terug gaan zijn de oudere, dus de niet meer werkende groep).

ja ze moeten stoppen met het naar binnen halen van mensen......
en het toestaan van mensen van buitenaf om hier te komen werken moeten ze ook stoppen
we hebben zelf genoeg nederlanders werkloos om banen te vervullen
wat is daar nou moeilijk aan om te begrijpen?

dus wat het probleem is? dat er dus nog steeds mensen van buiten af naar binnen komen

Heb je het nou over alle immigranten of alleen hen die hier om andere dan politieke redenen hier naar toe komen?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-05-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:00

Eefske schreef:
Heb de eerste paar pagina's van dit topic gelezen. Toen ging het nog leuk. Maar het is zoals altijd weer lekker gezellig worden aan het eind. Als we nou eens alleen inhoudelijk in gaan op wat iemand zegt en niet op de persoon. En daarnaast misschien een beetje respect tonen want dat is hier ook bar ver te zoeken. Alsjeblieft zeg, kunnen we ons een beetje volwassen gedragen?

Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor, maar wat voegt deze post toe? Ga er dan inhoudelijk op in... Je bent geen moderator dus je hoeft het niet te sussen, toch? :)
Waarom heb je alleen de eerste paar pagina's gelezen dan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:01

Gaby schreef:
Heb je het nou over alle immigranten of alleen hen die hier om andere dan politieke redenen hier naar toe komen?

ik praat over alle immigranten :j

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:03

ikdoemaarwat schreef:
FaberSmid schreef:

ja waarom niet? ik schep ook elke werkdag stront :D

Raar dat het buitenlanders zijn die dat werk betrouwbaar verrichten en de nederlanders daar over het algemeen niet werken.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 18-05-10 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:04

MamboBeach schreef:
FaberSmid schreef:

Zijn er ook wel, maar meer buitenlanders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:06

ikdoemaarwat schreef:
Brainless schreef:
@Ikdoemaarwat:

Je zegt eerst dat er geen mensen meer bij mogen en dat elke buitenlander die vertrekt er 1 is, maar dat er (helaas?) meer blijven.
Later zeg je dat immigranten alleen hier zijn om geld te verdienen en dan weer terug te gaan naar land van herkomst... want dat hebben hele groepen jou zelf verteld.
Wat is dan het probleem... ze vertrekken toch (althans volgens jou, want de meeste immigranten die terug gaan zijn de oudere, dus de niet meer werkende groep).

ja ze moeten stoppen met het naar binnen halen van mensen......
en het toestaan van mensen van buitenaf om hier te komen werken moeten ze ook stoppen
we hebben zelf genoeg nederlanders werkloos om banen te vervullen
wat is daar nou moeilijk aan om te begrijpen?

dus wat het probleem is? dat er dus nog steeds mensen van buiten af naar binnen komen

Nee, het probleem is wat jezelf al genoemd hebt.
Nederlanders zijn steeds hoger opgeleid en die willen (meestal) geen baan onder hun opleidingsniveau hebben.
Ik weet zeker dat als alle/veel immigranten weg zouden gaan er alsnog veel vacatures open blijven staan.
Hoe komt het dat ondanks de redelijke werkeloosheid er toch veel "lagere" vacatures niet vervuld worden?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:07

MamboBeach schreef:
Eefske schreef:

Ik bedoel het echt niet verkeerd hoor, maar wat voegt deze post toe? Ga er dan inhoudelijk op in... Je bent geen moderator dus je hoeft het niet te sussen, toch? :)
Waarom heb je alleen de eerste paar pagina's gelezen dan?

Ondertussen viel er weinig inhoudelijk meer op in te gaan omdat er voornamelijk van persoon op persoon werd gereageerd. Ik wil ook wel inhoudelijk reageren maar dan moet er wel een opening of een interessante opmerking zijn om op te reageren.
Daarnaast hoeft het toch niet altijd een mod te zijn die vind dat iets uit de hand loopt? Dat mag ik toch zeker ook wel noemen?
En ik heb de eerste paar en laatste paar pagina's gelezen om een beeld te krijgen van hoe deze discussie ging verlopen..

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:07

ikdoemaarwat schreef:
Gaby schreef:

ik praat over alle immigranten :j

Waar moeten mensen die vluchten voor een oorlog of het risico vermoord te worden in eigen land omdat zij het niet eens zijn met het huidige regime dan heen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:09

Zijn mensen die hier tijdelijk komen werken (en ook wonen) ook immigranten of vallen die onder een andere noemer?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:10

FaberSmid schreef:
Raar dat het buitenlanders zijn die dat werk betrouwbaar verrichten en de nederlanders daar over het algemeen niet werken.

sorry nou ga ik (met een grap) even in de trend van het topic blijven .....
je zegt dat de buitenlanders het werk betrouwbaarder verrichten...heb je daar ook cijfers van? :')

ja sorry ,sarcastisch grapje, kon het echt niet laten!

maar nu serieus.....
ik zou niet weten waarom een buitenlander betrouwbaarder zou zijn dan een nederlander?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:10

FaberSmid schreef:
MamboBeach schreef:

Zijn er ook wel, maar meer buitenlanders.

omdat de buitenlanders het voor minder geld doen ;)
en voor dat geld kan een nederlander het niet doen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:11

Het was toch vorig jaar (of het jaar daarvoor?) dat de telers weer toestemming kregen om extra polen in te zetten, omdat ze niet genoeg werknemers konden krijgen voor oa de asperge-oogst?!