70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Re: 70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:55

Ik las het vanochtend op m'n werk ook in de krant dat ze het arme kind hebben gebeld. Ik werd kwaad :=.. Ik heb die krant meteen weggesmeten. Het arme ding, die zit toch helemaal niet te wachten op een wildvreemde van de Telegraaf aan de telefoon.. Helemaal van het zinnetje "hij reageerde erg emotioneel toen hij erachter kwam dat het geen familie was" draaide mijn maag om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:28

Pff...die verrekte Telegraaf ook altijd.
Ik hoop dat ze hier flink wat leden mee verliezen...Mogen wel wat Kamervragen over gesteld worden, vind ik...

Echt zo hypocriet van deze dame, een aantal jaar geleden stond er een zielig verhaal over haar omdat de AIVD een inval in haar huis had gedaan..Citaatje: 'Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt Telegraaf-journaliste Jolande van der Graaf ervan dat zij een actieve rol heeft gespeeld bij het verkrijgen van staatsgeheime informatie van een medewerker van de veiligheidsdienst AIVD. Daarom is ze waarschijnlijk afgeluisterd door de dienst.`

Telegraaf stond destijds op zijn achterste poten wegens gebrek aan privacy en bescherming van bronnen. Stelletje huilies/jankies.

Echt raar, aangezien ze nu een negenjarig jongetje die net zijn familie heeft verloren zijn privacy niet gunnen. Wie heeft hier een beetje verstand van recht? Ik dacht dat bij het interviewen van een minderjarige er een volwassene toestemming moet geven? Dat heeft de Telegraaf dus niet gedaan...Ze hebben mijn zegen om het de Telegraaf straks lekker moeilijk te gaan maken...

En de verklaring van de Telegraaf...Redactie had ook kunnen kiezen om het 'onverwachte' gesprek niet te publiceren. Symbool van leven, my ass...

Trouwens, ik baal van de berichtgeving rondom het jochie. Sommige dingen wil ik niet weten. Ik wil ook geen foto's zien van een zwaargewonde Ruben. Ben ik nou de enige??

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:34

Ik hoef ook geen foto's van een zwaargewonde stad te zien hoor ;)

En ik hoop echt dat de telegraaf nu leden verliest!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:39

KeeK schreef:
Elliebelle schreef:
Belachelijk, vooral het laatste bericht over de vrouw die op het laatste moment maar met KLM is gaan vliegen, het had net zo goed met een nederlands vliegtuig kunnen gebeuren.
Wat is er gebeurd dan?

Het vliegtuig is neergestort en er zijn veel mensen omgekomen.
Dat had ook met een ander vliegtuig kunnen gebeuren of zeg ik nu iets heel raars?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:42

Nee, dit gaat over een vrouw die met een vriendin reisde. Zij ging met de KLM omdat ze Afriquyah *of hoe je het ook spelt :=.. kan het niet eens uitspreken* niet vertrouwde. De vriendin vond dat onzin en is gewoon aan boord van het neergestorte toestel gestapt. Zij leeft nog, haar vriendin is overleden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:39

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:39

ik vind het wel apart dat de piloot blijkbaar niks heeft laten merken, tot het laatste moment was het contact normaal.
al eerder hoorde ik een expert over de mogelijkheid van een explosie, die bijna niet door mankementen veroorzaakt kan zijn,
en de regering van Libië sloot metteen, voordat er ook maar enig onderzoek gedaan is een aanslag uit.
maar als een vliegtuig zo uit elkaar ligt en de piloot schijnbaar tot het laatste moment niks heeft gemerkt, dan is een bomaanslag toch niet persé een rare gedachte?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:53

Zou een bomaanslag niet al opgeëist zijn als dat het geval zou zijn? :\ *verder geen idee van wat er gebeurd rond een mogelijke terroristische aanslag hoor, maar ik weet ook dat er zat aanslagen zijn die nooit worden opgeëist*
Laatst bijgewerkt door Inujojo op 14-05-10 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:53

geen idee..

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:56

Inujojo schreef:
Ik las het vanochtend op m'n werk ook in de krant dat ze het arme kind hebben gebeld. Ik werd kwaad :=.. Ik heb die krant meteen weggesmeten. Het arme ding, die zit toch helemaal niet te wachten op een wildvreemde van de Telegraaf aan de telefoon.. Helemaal van het zinnetje "hij reageerde erg emotioneel toen hij erachter kwam dat het geen familie was" draaide mijn maag om.

Misschien moet je het stuk eens beter lezen en geen stukken gaan citeren die er niet zo staan!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:59

Mijn excuus, ik heb het zo opgeschreven zoals ik het me herinnerde. De zin in de telegraaf is iets anders qua lading inderdaad.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:01

Begrijp ik nou uit het bericht van de familie dan Ruben weer terug in Nederland is? Dat is ook wat, moet hij weer met het vliegtuig terug.
Dit is een gloednieuwe airbus, dezelfde waar klm ook mee vliegt. Het hangt wel van het onderhoud af natuurlijk, maar ik geloof dat deze A330 nog geen jaar oud was.
Nou ja goed, wel fijn dat Ruben zo goed opgevangen kan worden door zijn naaste familie. Ik wens zij en andere betrokkenen van familieleden die zijn omgekomen, alle sterkte toe.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:02

Nee, Ruben komt morgen terug las ik ergens. Op nos.nl geloof ik :\

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:02

morgen komt hij terug volgens de berichtgeving, en ik hoop dat de heren en dames van de pers daar goed mee omgaan.
dat jochie heeft heel wat te verwerken, en zijn familie ook.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:03

Daarom komt ie ook aan op een legervliegbasis en niet op Schiphol, om ervoor te zorgen dat er niet meteen een boel pers omheen staat te darren :j.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:14

Het is toch altijd het zelfde met die kranten

Het is al zo naar voor dit jochie en dan maakt de media het nog zieliger voor dit kind ik kan hier echt flink pissed over woorden ik leg vanmorgen de krant open op mijn balie heb hem gelijk terug gelegd ik hoef z'n walgelijke krant niet te lezen

Eventjes tegen een 9 jarig kind vertellen dat zijn ouders zijn overleden terwijl hij zelf ernstig gewond is

Te belachelijk voor woorden waar is de media mee bezig!?!?!!?

Fijn dat hij in alle rust naar Nederland kan komen zonder die klote media!

Andere woorden heb ik er niet meer voor

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:23

Gentlegiant schreef:
Eventjes tegen een 9 jarig kind vertellen dat zijn ouders zijn overleden terwijl hij zelf ernstig gewond is

Te belachelijk voor woorden waar is de media mee bezig!?!?!!?

Volgens mij hebben ze dat niet gezegd hoor:

Citaat:
De hoofdredactie van De Telegraaf hecht eraan te benadrukken dat verslaggeefster Van der Graaf in het onverwacht ontstane telefoongesprek met Ruben niets heeft gezegd over het ongeval en de ernstige familieomstandigheden van het slachtoffer.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:38

Ik dacht dit te horen op de radio

Mijn excuse dan :o

Nou goed dan hebben ze dat niet gezegd maar waar ze het lef vandaan halen om hem überhaupt te bellen
Wat ze nu wel of niet gezegd hebben doet er niet toe

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:57

Ik zou het de moeite waard vinden om de telegraaf hier een brief over te schrijven. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat er iemand is die de deze gang van zaken normaal vindt en dat zou ze eens heel duidelijk gemaakt moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:11

Op het Viva-forum worden er al brieven geschreven naar de raad van Journalistiek (geloof ik), naar diverse politieke partijen, de Telegraaf zelf etc.

Zal eens een berichtje droppen om te vragen of ik het hier ook op bokt mag zetten wat daar allemaal verstuurd wordt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:43

Tjonge, al die verwijten naar de Telegraaf..... de meeste posters in dit topic zijn imo geen haar beter. Geeft ook niks, heel menselijk maar doe je dan niet Roomser dan de Paus voor....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:55

Ja ik heb het artikel gelezen en ik vond het nog best respectvol geschreven, publiceren was misschien niet nodig maar bedenk wel dat als dit jongetje zou overlijden dat dit artikel dan ineens een hele andere waarde zou krijgen.
Journalisten zijn journalisten ze doen hun werk en nog verdomd goed ook ik bedoel dat je dat voor elkaar krijgt.
Maar goed iedereen heeft z'n mening hierover. en dat maakt ook niet uit, die arts was ook niet slim bezig.
mijn vliegtuig is op een latere vlucht ook naar beneden gekomen van fly air iedereen was dood. maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer instap ja wel een veiliger maatschappij transavia of zo.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:50

slimmerik schreef:
Tjonge, al die verwijten naar de Telegraaf..... de meeste posters in dit topic zijn imo geen haar beter. Geeft ook niks, heel menselijk maar doe je dan niet Roomser dan de Paus voor....

Nouja zeg.
Verklaar je nader?

Je als mens interesseren en meeleven in iemands toestand is heel wat anders dan voor je werk zoiets groots openbaar maken op een riooljournalistieke manier, om kranten te verkopen.

Er is een andere journalist vrij snel bij Ruben gevraagd, om als tolk te fungeren. Deze meneer heeft dat vandaag pas bekend gemaakt (en puur en alleen vanwege het gedoe rondom de Telegraaf). Zo (bescheiden) kan het dus ook. Hij had er ook een scoop uit kunnen halen maar deze journalist heeft wel fatsoen getoond. Berichtgeving over Ruben kun (en hoef) je niet verbieden, maar de manier waarop zegt een hoop over de kwaliteit en het respect van een krant. Typisch Telegraaf weer. Een schande voor de journalistiek. :r

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:26

Marigold schreef:
ik vind het wel apart dat de piloot blijkbaar niks heeft laten merken, tot het laatste moment was het contact normaal.
al eerder hoorde ik een expert over de mogelijkheid van een explosie, die bijna niet door mankementen veroorzaakt kan zijn,
en de regering van Libië sloot metteen, voordat er ook maar enig onderzoek gedaan is een aanslag uit.
maar als een vliegtuig zo uit elkaar ligt en de piloot schijnbaar tot het laatste moment niks heeft gemerkt, dan is een bomaanslag toch niet persé een rare gedachte?

Dat de piloten nix hebben gemerkt is mogelijk,er was een keer een vliegtuig waarvan de staart finaal was afgebroken.De mensen in het vliegtuig werden zowat eruit gezogen,veel paniek uiteraard,zuurstofmaskers moesten op.Het vliegtuig vloog gewoon door en de piloten hadden nix in de gaten.Pas toen een stewardes ze kwam vertellen wat er aan de hand was,wisten ze het pas.Dat vliegtuig is alsnog redelijk goed geland en vielen er geen doden.Alleen bij een ontploffing in het vliegtuig ligt het vlietuig in duizenden stukjes uit elkaar op grote afstand verspreid.
Ik denk dat Ruben helemaal achterin heeft gezeten?bij het staartstuk,want dat stuk was nog een vrij groot stuk dat heel was.
Ik geloof niet dat het een aanslag is geweest,er zijn vele mogelijkheden voor de crash.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:43