Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:49

miss_kippie schreef:
ik denk als ze weer gaan vliegen dat het echt een gekke huis word. al die vluchten die ze weg moeten gaan werken . dat word file in de lucht . erg sneu voor je vriend .

Ze hoeven geen extra vluchten "weg te werken". De vluchten die niet zijn vertrokken zijn gewoon geannuleerd, die gaan dus niet. Vanaf het moment dat er weer gevlogen kan worden zal er gewoon volgens de dienstregeling gevlogen worden, met uiteraard wel wat vertragingen en uitval van vluchten.

miss_kippie

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:52

maar der werd net gezegt dat martinair extra vluchten gaan in zetten . dus dan word het denk wel drukker . vandaar ik dat zei.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:55

miss_kippie schreef:
maar der werd net gezegt dat martinair extra vluchten gaan in zetten . dus dan word het denk wel drukker . vandaar ik dat zei.

Wie zegt dat dan? Want volgens mij heeft martinair helemaal geen extra vliegtuigen. En drukker in het luchtruim zal het zo 1-2-3 niet worden hoor, plek zat :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:09

miss_kippie schreef:

Ik zei dat martinair GEEN extra vluchten in zet, maar als ze vliegen gewoon de normale dienstregeling vliegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:18

Het zal misschien in de vliegtuigen zelf drukker zijn de komende dagen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:19

Ja dat verwacht ik wel, tenzij er veel mensen niet meer weg gaan/willen nu hun vliegreis is gecanceled.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:23

Lovely schreef:
Het zal misschien in de vliegtuigen zelf drukker zijn de komende dagen.

Alle vliegtuigen zullen propvol zijn. Zo'n aantal annulering zoals we nu hebben is niet binnen een paar dagen op te lossen.

De KLM zal de meeste passagiers wel kunnen vervoeren, maar maatschappijen als Easyjet zullen daar moeite mee hebben, die zitten over het algemeen altijd al erg vol. Het ligt natuurlijk ook aan de bestemmingen.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:26

Wij hebben in huis een uitwisselingsstudente uit Spanje, zij zou samen met haar hele klas/school vanavond om 5 uur de bus pakken naar Schiphol en terug vliegen naar Spanje. Maar dat gaat er waarschijnlijk niet inzitten :P Mag ze nog een nachtje bij ons blijven :D
Tenzij ze met de bus gaan naar Spanje, wordt straks pas duidelijk

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:28

Het ziet er wel heel apart uit, een hemel zonder vliegtuigstrepen...

De ferry vanaf Duinkerken zit tot middernacht vol, kreeg ik net via sms door van een wachtende (die gisteren vanaf Schiphol naar Londen zou vliegen). Het leek even te gaan lukken, maar helaas. Ze gaan het nu in Calais proberen.

saroanda schreef:
Weet je wat pas erg is? De dame die huilend aan mijn balie staat omdat ze nu niet bij de begrafenis van haar zus kan zijn ;( . Ze begrijpt het allemaal wel en blijft heel begripvol. Zulk soort situaties zijn heel vervelend om "af te handelen"....

Verdrietig idd... :\

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:29

Ïk moet vannacht om 4.15 beginnen met werken, ik ga vanavond maar eens even bellen wat zij met mij willen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:30

Splash_ schreef:
Ïk moet vannacht om 4.15 beginnen met werken, ik ga vanavond maar eens even bellen wat zij met mij willen.

Security?

Mijn zusje is vanochtend om 11 uur naar huis gestuurd op kosten van de baas :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:30

Wat voor werk doe jij dan splash?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:32

saroanda schreef:
Weet je wat pas erg is? De dame die huilend aan mijn balie staat omdat ze nu niet bij de begrafenis van haar zus kan zijn ;( . Ze begrijpt het allemaal wel en blijft heel begripvol. Zulk soort situaties zijn heel vervelend om "af te handelen"....

Achhhh :(:) das sneu zeg! Hopelijk kon ze nog iets anders regelen.. Wel fijn dat ze begripvol blijft. Lijkt me ook moeilijk voor jullie (baliemedewerkster, als je het zo noemt) om in zulke situaties het beste te reageren. Jullie kunnen ook niet toveren helaas.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:33

Werk voor een afhandelaar, als flight controller.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:34

misschien ben ik weer even blond, maar wat is jou taak dan precies?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:39

Jeroennn schreef:
saroanda schreef:

Achhhh :(:) das sneu zeg! Hopelijk kon ze nog iets anders regelen.. Wel fijn dat ze begripvol blijft. Lijkt me ook moeilijk voor jullie (baliemedewerkster, als je het zo noemt) om in zulke situaties het beste te reageren. Jullie kunnen ook niet toveren helaas.

We krijgen idd. de gekste situaties aan onze balie en idd. ook echt de "zielige" gevallen... Maar dit gaat bij ons 24/7 door en we zijn er op getraind. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Zulk soort dagen is voor ons ook meer phsygisch vermoeiend dan lichamelijk. Je toont zoveel begrip, neemt alles in je op, ondanks dat je het niet altijd met iemand eens bent. Dan zit je aan het einde van de dag "vol" met de emoties en problemen van een ander...

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:51

Wij zijn vanmorgen ook naar Schiphol gegaan dat werd ons aangeraden door Turkish Airlines. We waren er om 4.00 uur. Om 6.00 uur ging de balie open. Vlucht ging natuurlijk niet door maar we konden ons geld terug krijgen of om laten boeken naar zaterdagochtend 7.20 of zondagochtend 7.20. We hebben maar voor zondagochtend gekozen zodat we iets meer zekerheid hebben dat we niet weer voor niets op Schiphol staan.
Voor wat betreft de hotelovernachtingen hebben we Interpolis gebeld waar we een annuleringsverzekering hebben. Die gaven aan dat dit niet gedekt werd door de verzekering maar dat de hotels vaak wel coulant waren en de kosten niet in rekening zouden brengen. Maar mochten ze het wel doen moesten we daar een bevestigingsmail van mee nemen en toch proberen om bij Interpolis de kosten te verhalen omdat ze aan het kijken waren of ze hun beleid voor dit konden aanpassen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:01

He Marloes (wil met je onder de douche :+ )

Weeze is ook gesloten.. Staat op hun site dat alle vluchten geannuleerd zijn voor vrijdag 16 april.. Geen barca voor jullie dus :(:)

Trouwens: op rtl nieuws hadden ze nog een alternatief voor vervoer :+ had iemand van Oslo naar Brussel een taxi genomen, koste hem 3800 euro _O-

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:07

De vlucht vanuit Portugal naar Schiphol ( aankomst 18.20) die door onze Portugese clinicgever genomen had moeten worden is ook gecancelled, ongeveer een half uur voor vertrek wisten we het zeker. Ik heb net alle deelnemers/ toeschouwers aan de clinic op de hoogte gesteld per telefoon/ mail.
Leuk zo'n vulkaan, had dat rotding niet een ander moment kunnen uitzoeken! Behalve hoge kosten ( ik hoop dat het ticket omgeboekt / terugbetaald wordt, maar zo te lezen gaat dat lukken) ook hier veel teleurgestelde mensen.

Taxi; goed idee, wat zou dat kosten vanuit Lissabon? Jammer dat je dan toch wel erg lang onderweg bent!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:05

Ik heb het hier, Schiphol, nog nooit zo rustig in de lucht gezien.. De vrachtwagens daarintegen zijn niet aan te slepen..

Sommige klanten, uit landen die hier niet door getroffen worden, zijn erg onbegripvol en eisen dat wij hun zendingen toch van A naar B verplaatsen. Desnoods op de fiets.. :')

Baas stelde al voor om naar IJsland te gaan en een grote prop in die vulkaan te douwen.. _O-

Het is uiteraard wel een drama voor iedereen die moet vliegen. Mijn collega, die weekenddienst had, zit ook vast waardoor ik moet werken en mijn andere collega zou op vakantie gaan wat ook gecancelled is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:10

Tegen een collega zei ik al dat we best even de runway konden gebruiken om te testen hoe hard haar auto kan :D.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:15

Op de schipholsite staan ook al wat gecancelde vluchten voor morgenmiddag dus alles zal wel gecanceld worden :\

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:17

Even genieten van de rust.......

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:02

hazel schreef:
Op de schipholsite staan ook al wat gecancelde vluchten voor morgenmiddag dus alles zal wel gecanceld worden :\

Dat is niet waar hoor, zoals ik al eerder zei willen de maatschappijen weer volgens dienstregeling vliegen zodra het luchtruim weer word vrij gegeven. Echter er bevinden zich overal in Europa vliegtuigen die in Amsterdam zouden moeten zijn en andersom. De komende dagen zullen er nog veel vertragingen en annulering zijn om er voor te zorgen dat alles weer op tijd gaat vliegen.

Dat er voor morgen al vluchten zijn geannuleerd wil niet zeggen dat alles weer niet doorgaat.

Een voorbeeldje, de vlucht naar Mumbai voor morgen is geannuleerd, dat komt omdat het vliegtuig uit Atlanta moet komen, echter is het vliegtuig vandaag nooit naar Atlanta vertrokken omdat deze nog in Mumbai staat..... Deze vlucht word dus uit voorzorg al geannuleerd omdat er gewoonweg geen vliegtuig voor is....

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:03

Ik heb net een nieuwe vlucht geboekt naar bordeaux voor zondag 10.00 uur... Hopen dat die wel gaat...