Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:32

Ik heb geen probleem met een hoofddoekje, alleen wel in publieke functies. Immigratiestop ben ik ook voor en dan niet aleen voor niet westerse immigranten.

We hoeven elkaar geen mietje te noemen, er is in Nederland sprake van grote overlast door met name marrokanen. Door je kop in het zand te blijven steken en de zijden handschoentjes aan te houden uit angst voor discriminatie wordt dit probleem alleen maar groter. Daarom is er zoveel weerstand en daarom willen zoveel mensen op Wilders stemmen. Al las ik op nu.nl dat de VVD nu als grootste in de peiling staat. Ik hoop dat dat zo blijft!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:35

citeer:Waarom kan je kankerpatiënten niet vergelijken met Moslims? Beiden dragen een hoofddoekje omdat ze zichzelf willen bedekken. En hoe wil je er achter komen waarom iemand de hoofddoek draagt?

Je kan beide niet vergelijken,een kanker patiente moet nood gedwongen haar hoofd bedekken omdat ze opeens kaal is.Een moslim hoeft haar hoofd niet te bedekken omdat ze kaal is,ze ziet er verder goed uit en hoeft nix te verbergen.Iemand die altijd met een bos haren heeft gelopen en opeens helemaal kaal is,ja die kan zich daarvoor schamen en daarom haar hoofd bedekken.Het verschil is dus een vorm schaamte.
Zoiets.Snap je het nog?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:37

Ik werk al 20 jaar in een winkel en de laatste 5 jaar in Amsterdam.
Ben al geregeld uitgescholden door marrokaanse jongeren ,maar ook oudere,die boos worden omdat je ze niet verstaat en vervolgens een grote bek krijgt.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:37

gohya schreef:
citeer:Waarom kan je kankerpatiënten niet vergelijken met Moslims? Beiden dragen een hoofddoekje omdat ze zichzelf willen bedekken. En hoe wil je er achter komen waarom iemand de hoofddoek draagt?

Je kan beide niet vergelijken,een kanker patiente moet nood gedwongen haar hoofd bedekken omdat ze opeens kaal is.Een moslim hoeft haar hoofd niet te bedekken omdat ze kaal is,ze ziet er verder goed uit en hoeft nix te verbergen.Iemand die altijd met een bos haren heeft gelopen en opeens helemaal kaal is,ja die kan zich daarvoor schamen en daarom haar hoofd bedekken.Het verschil is dus een vorm schaamte.
Zoiets.Snap je het nog?

Hier sluit ik me bij aan. Mijn tante heeft nooit een doek gedragen, maar heeft er niet voor gekozen om kaal te worden. das heel wat anders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:38

Volgens mij staat zelfs bij nu.nl de VVD als 2e in de peiling en blijft, god lof, de PVV zakken

citaat uit nu.nl

De VVD heeft de wind in de zeilen. Als er nu verkiezingen worden gehouden, zou de VVD met 25 zetels zelfs groter worden dan de PVV (22) en het CDA (24).

NU.nl/Jos van Zetten
De liberalen zouden de tweede partij worden achter de PvdA, die met 34 zetels nog steeds ruim bovenaan staat in de peiling woensdag van Maurice de Hond

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:39

Sandeman schreef:
Kanker daar vraag je niet om he lijkt me. En hoofddoekjes zijn niet verplicht voor het geloof. Heb veel marrokaanse collegaas gehad.

Ik zie bijv winkelpersoneel ook niet met een hoed of pet op inde winkel of achter de kassa.

En Nederland zit gewoon vol.

Maar waarom mag je alleen een hoofddoekje dragen als je geen keuze hebt? En hoe wil je kankerpatiënten gaan onderscheiden van Moslims?

Ok, Nederland is aardig vol. Maar waarom dan alleen niet-westerse allochtonen weren en niet álle buitenlanders?

Faye: wie steken dan de kop in het zand? En is het raad dat mensen niet willen discrimineren?

Goyha: ik snap je punt, maar waarom zijn hoofddoekjes zo'n probleem?

Sandeman

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:42

Het gaat over hoofddoekjes in publieke funkties he. Vind dan dat je uberhaupt niks op je hoofd mag zetten, dus ook geen pet etc.

Wij hadden eens een collega en die ging achter de kassa staan met haar muts op. Ik riep haar mee naar achter en vroeg waar ze mee bezig was. Ik heb het koud zei ze ,haha.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:00

Goyha: ik snap je punt, maar waarom zijn hoofddoekjes zo'n probleem?[/quote]

Ze vinden hoofddoekjes een probleem in het bedrijfsleven zoals achter de kassa,in het restaurant als kelnerin,enz.Zoals "sandeman" al zegt: in het publieke leven.
Mij stoort het verder weinig,ik ga het gewoon uit de weg als ik me eraan ga storen.
Maar kan wel begrijpen dat er mensen zijn die zich er wél aan storen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:21

Heino schreef:
Ok, Nederland is aardig vol. Maar waarom dan alleen niet-westerse allochtonen weren en niet álle buitenlanders

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:22

Gohya: ik kan me wel voorstellen dat mensen zich storen aan hoofdbedekkingen in het algemeen. Maar waarom dan weer specifiek die hoofddoekjes, en dan specifiek wanneer Moslims hoofddoekjes dragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:27

Ik vind het overigens ook apart 'alleen publiekelijk mogen ze geen hoofddoekjes dragen!'

Tja... thuis zullen de meeste moslimvrouwen juist geen hoofddoekje dragen :+ Dan is er tenslotte niemand om je voor te moeten bedekken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:33

Heino schreef:
Gohya: ik kan me wel voorstellen dat mensen zich storen aan hoofdbedekkingen in het algemeen. Maar waarom dan weer specifiek die hoofddoekjes, en dan specifiek wanneer Moslims hoofddoekjes dragen?

Omdat alleen moslims hoofddoekjes dragen?
Niet moslims dragen toch geen hoofddoekjes?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:35

gohya schreef:

Ook mensen met kanker kunnen hoofddoekjes dragen :)
Maar ik bedoel meer, waarom enkel probleem met het hoofddoekje en niet met petten? Zijn allebei hoofdbedekkingen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:39

gohya schreef:

Sinds wanneer maak je Roodkapje uit voor een moslima? :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:49

sarabande schreef:
Nee je kan beter als groep een eenling proberen weg te pesten, dat is flink +:)+

Ach jee...ben jij nu de gebeten hond???
Je hebt me twee keer de grond in getrapt en niet alleen mij.
Je bent de enige die steeds persoonlijke sneren en rot opmerkingen maakt.

Maar ik heb je nog niet gehoord over de vraag waarin ik mijn quote en die van jou neer heb gezet.
Ik zou dan als je alles toch tot in de puntjes uitgelegt wilt hebben ook graag van jou willen weten waar jij gelezen hebt dat ik gezegd zou hebben dat alle moslim onze boeren en natuur gebieden zouden willen inpikken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:58

Onassa schreef:
sarabande schreef:
Nee je kan beter als groep een eenling proberen weg te pesten, dat is flink +:)+

Ach jee...ben jij nu de gebeten hond???
Je hebt me twee keer de grond in getrapt en niet alleen mij.
Je bent de enige die steeds persoonlijke sneren en rot opmerkingen maakt.

Maar ik heb je nog niet gehoord over de vraag waarin ik mijn quote en die van jou neer heb gezet.
Ik zou dan als je alles toch tot in de puntjes uitgelegt wilt hebben ook graag van jou willen weten waar jij gelezen hebt dat ik gezegd zou hebben dat alle moslim onze boeren en natuur gebieden zouden willen inpikken?

Sorry hoor ik ga jou niet leren te lezen, ik geef het zelden op om iemand iets uit te leggen, maar bij jou is dat totaal verspilde energie.
Daar laat ik het bij voor ik echt onvriendelijk ga worden over al die totaal ongegronde beschuldigingen die je naar mijn hoofd gooit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:00

joostvangestel schreef:
gohya schreef:

Sinds wanneer maak je Roodkapje uit voor een moslima? :(:)

Roodkapje is niet moslim??
Sorry Roodkapje.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:01

Cohen, zonder twijfel. Wilders wil Nederland nog verder het slop in trekken, en dan heb ik het dus ook over zijn andere standpunten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:04

Heino schreef:
gohya schreef:

Maar ik bedoel meer, waarom enkel probleem met het hoofddoekje en niet met petten? Zijn allebei hoofdbedekkingen

Misschien omdat petjes en hoeden typisch nederlands is?
Ik weet eigenlijk niet waarom alleen de hoofdoekjes verboden moeten worden.
Ik zou het ook geen gezicht vinden als een medewerker v.d. bank achter de balie staat met een petje of hoed op.Maar nergens zie je dit bij een bank of bibliotheek,winkels,enz.Dus vandaar alleen het woord hoofddoekjes?Ik weet wel dat je op school in de klas je petje af moet doen,dat mag je niet ophouden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:04

sarabande schreef:
Sorry hoor ik ga jou niet leren te lezen, ik geef het zelden op om iemand iets uit te leggen, maar bij jou is dat totaal verspilde energie.
Daar laat ik het bij voor ik echt onvriendelijk ga worden over al die totaal ongegronde beschuldigingen die je naar mijn hoofd gooit.

Blijkbaar kan je zelf niet lezen....nee, dat kan je wel, wat je niet kunt is een keer je foute conclusies toegeven en je sneren, sorry komt niet in je woorden boek voor zeker?
Terwijl er genoeg waren die open en bloot in het topic jou vertelden dat wat je deed bij mij absoluut fout was.
Je weet wel he....dat over mijn overleden moeder en mantelzorg!
je bent altijd zo gebekt en overal als de kippen bij, maar op de qoutes van jou en mij , jou reaktie en sneer die daar dus kant nog wal sloegen, daar ga je voor het gemak aan voorbij.....
Ach...net wat ik al veel hoor hier, zegt meer over jou dan over mij.
Gelukkig weet ik van velen hier in het topic dat ik het zo verkeerd niet zie alos het over jou gaat!
En ook dat ik niet de enige ben die een tem op jou gegeven heb.
Bedankt ook daarvoor de mensen die me hiervoor een pb gestuurd hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:07

gohya schreef:
Ik zou het ook geen gezicht vinden als een medewerker v.d. bank achter de balie staat met een petje of hoed op.Maar nergens zie je dit bij een bank of bibliotheek,winkels,enz.Dus vandaar alleen het woord hoofddoekjes?Ik weet wel dat je op school in de klas je petje af moet doen,dat mag je niet ophouden.

Maar sommige oma's dragen ook hoofddoekjes, dus hoe niet-Nederlands is dat dan? En buiten schooltijd zie ik ook genoeg petten en mutsen.
Ik vind het niet erg als álle hoofddeksels verboden worden in het openbaar, maar alleen de hoofddoekjes er uit pikken vind ik stom.

Onassa: lekker laten gaan joh, druk maken is zonde van je tijd ;)

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:14

En wat denken de Wilders-stemmers hoe NL over zal gaan komen op internationaal gebied? Zeker als je kijkt naar de reactie van bijvoorbeeld Engeland mbt Wilders en zijn ideeen..

( :+ gewoon interesse, niks aanvallends)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:23

Heino schreef:
gohya schreef:

Maar sommige oma's dragen ook hoofddoekjes, dus hoe niet-Nederlands is dat dan? En buiten schooltijd zie ik ook genoeg petten en mutsen.
Ik vind het niet erg als álle hoofddeksels verboden worden in het openbaar, maar alleen de hoofddoekjes er uit pikken vind ik stom.

Ze verbieden niet alle hoofddeksels omdat niemand [wat ik net al zei] zijn of haar pet of hoed ophoud in bedrijven,achter de kassa,enz.Iedereen doet dat af omdat het zo hoort in nederland.
Oma's dragen hoofddoekjes om hun kapsel goed te houden buiten,zodat dat niet door elkaar waait.Verder zie je oma's nergens binnen hoofddoekjes dragen op een enkeling na.
Dus onze hoofddeksels dragen we alleen buiten in het openbaar,niet binnen.
Hoofddoekjes van moslims worden niet verboden in het openbaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:29

Heino schreef:
gohya schreef:

Ik weet wel dat toen ik op school zat je nooit een pet op mocht hebben in de klas.

De vergelijking dat mensen ook een hoofddoekje kunnen dragen als ze kanker hebben vind ik nergens op slaan als ik eerlijk ben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:33

Saskia_Omar schreef:
En wat denken de Wilders-stemmers hoe NL over zal gaan komen op internationaal gebied? Zeker als je kijkt naar de reactie van bijvoorbeeld Engeland mbt Wilders en zijn ideeen..

( :+ gewoon interesse, niks aanvallends)

wilders gaat het nooit alleen voor het zeggen krijgen in de regering hoor...het zal schipperen worden..
dus ik denk dat het wel goed komt.