kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:55

Daarnaast weet je idd alles van tevoren. Mijn ouders kregen mij. Na 3 jaar mijn broer, die zwaar gehandicapt is. Nou, dan veranderd er heel veel. Hij heeft geen sporten kunnen doen. Toen zijn speelgoed leeftijd over was, had ie weinig aan luxe. We kunnen nu zelfs niks meer verzinnen voor zijn verjaardag, omdat ie alles heeft wat ie kan en leuk vindt. Dat houdt echt op na 32 jaar om nog iets te verzinnen.

Ik heb daar tegenover wel veel mogen doen en veel gekregen. Misschien mede daardoor? Wie zal het zeggen, kan je nooit meer achter komen........

Je wet ook nooit wat je kind leuk vindt of waar je kind goed in is. Ik heb meerdere sporten gedaan en moest naast paardrijden een teamsport doen heel lang, maar dat werkte niet zo bij mij......OOk had ik het te druk met de pony's.

Mijn zoon zat op zwemles en je wete niet hoelanh ene kind erover doet, dat verschilt enorm!
Hij zat op karate va zijn 4e, amar wilde toen ie 6 was voetballen. Later besloot hij ook goed te worden en in de selectie te komen a 500 euro kledingpakket naast contributie. dat was zo daar en dat gun je je kind echt wel. Ze doen er 2 seizoenen mee, dus oke......Elk seizoen meerdere voetbalschoenen een zaaltoernooi, dus zaalschoenen etc. nee, dat wete je niet van tevoren, amar het is je kind.......

Nu zit ie bij een andere club en die hebben geen kledingpakket dat je moet kopen. Wat je huurt is goedkoop en simpel, maar het niveau is hoger. Hier zou niemand dat kledingpakket betalen zeggen ze.......Maar als je het gewend bent en om je hene ziet, tja.......het went ook.

Schoolzwemmen had ik in het westen als 1 van de laatsten op die school, omdat ik B niet had. Maar verder is het er amper nog en idd veel te oud.
Zwemles is duur, maar sommige mensen zijn gewoon heel makkelijk. In groep 6 gingen ze zwemmen al afscheid en 1 jongen had als enige geen diploma's, dus mocht niet mee, tenzij zijn ouders hem begeleiden. dat deden ze niet, zoals ze meer niet deden. dat had niks met inkomen te maken, maar met prioriteiten stellen wat belangrijk is en opvoeding.

superpony

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:58

Als je genoeg verdient krijg je echt geen kindgebonden budget of zorgtoeslag etc.......

Verzekeringen komen ook uit potjes en betaal je wel samen voor als verzekerden. De ene heeft het nooit nodi en de ander heel vroeg, dus die heeft dan minder premies betaald, maar krijgt wel hoor.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:06

faye schreef:
Zwemles is geen luxe maar een noodzakelijk kwaad. Als je niet kan zwemmen verdrink je namelijk! Ik neem aan dat jij ook zwemles gehad hebt? Een kind niet laten sporten betekent een grotere aanslag op het zorgstelsel later. Dus linksom of rechtsom, de maatschappij betaalt voor andere groepen in de samenleving. Ik heb nog wel een lijstje van zaken waar ik belasting voor betaal, waar ik geen gebruik van maak omdat ik me de pleuris werk en anderen uit de neus vretend, shaggies rokend voor de buis hangen de godganse dag!

Nee ik heb geen zwemles gehad en ben nooit verzopen. :D
Samen voetballen is ook sport, samen touwtje springen enz. Alles moet tegenwoordig ook maar geld kosten. Niets kan meer gewoon zo.
Ja dan begrijp ik wel dat KBS moet.
Nogmaals ik heb geen moeite om verzekering en belasting te betalen. Ook maar ik er (vaak gelukkig) geen gebruik van. Maar wel moeite met kinderbijslag. Een bijslag voor iets wat mensen zelf graag willen. Ziek zijn oid. wil niemand graag, daar betaal ik dan ook graag voor. En komt misschien ook wel een kind ten goede.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:10

tuurlijk kinderbijslag, tis tenslotte iets extras voor je kinderen.
heeft niets te maken dat je arm of rijk bent..

en denk eens aan alleenstaande moeders.. als de vent weg is gegaan..
dan hebben ze het hard nodig..

dus ik stem voor..

ik wil jou later wel eens zien als je man je heeft verlaten en je er ineens alleen voor staat
eens kijken of je dan blij bent zonder kinderbijslag..
dan spreken we ons dan nog wel eens..
vind dit echt een onzinnig topic

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:14

Ik ben het ermee eens dat kinderbijslag een achterhaald iets is. Ben zelf moeder, vang ook nog kb, en val ook nog eens in de oude regeling. Ben ook zo hypocriet dat ik het niet terugstort. Oude regeling houdt trouwens in dat ik nog meer krijg dan de meeste mensen hier, omdat mijn kinderen van voor 1995 zijn. De oudste wordt over 2 weken 18, dus die krijgt dan de basisbeurs.

Wat mij betreft zou kb best per situatie bekeken en uitgekeerd mogen worden. Net als alle andere subsidies. Laatst vertelde een vader op tv dat zijn bedrijf door de crisis failliet was gegaan en zij nu in de schuldsanering zaten. Noodgedwongen. Hele verhaal erachter laat ik even achterwege, maar het geval is echt schrijnend. En dan vind ik zeker dat die mensen wel een extraatje per kwartaal mogen hebben om een jas en schoenen voor hun kinderen te kunnen kopen.

Daarnaast vind ik kb niet verglijkbaar met alle andere vormen van subsidie. Die zijn immers allemaal inkomensafhaneklijk en kb krijgt iedereen. Denk ook niet dat iemand besluit geen kind te krijgen als de kb wordt stop gezet. Lijkt me niet dat je dat meeneemt in je besluit om aan de kinderen te beginnen.

Met andere woorden; ik kan me wel voorstellen dat mensen niet blij zijn mee te betalen aan iets, waarvan 100% zeker is dat ze er zelf nooit een beroep op kunnen doen. Anders dan in bijna alle andere vormen van subiside. Niemand weet of ie ooit arbeidsongeschikt wordt (voor zover je dit subsidie kunt noemen), werkloos, bijstand, huursubsidie hard kan gebruiken. En of je straks misschien tot je 70e moet doorwerken met een pensioengat van hier tot Tokio.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:16

Van kinderbijslag kan dat niet hoor, dus dat is onzin.
Ik wete niet of je kinderen hebt? Maar je gaat ze dus op straat gooien? Ten eerste kan dat echt allang niet meer overal, echt niet!!
Ten tweede is sporten op ene club heel goed voor ze. Hangjongeren die niks te doen hebben en op straat hangen kosten de maatschappij ook genoeg geld, want daar komt veel rottigheid vandaan.

En als een kind graag op een sport wil, wil je hem/haar dat ontnemen? Wij gelukkig niet en hebben er dan veel voor over.

En ja, we doen ook dingen die niks kosten samen. Spelletje op tafel, balletje trappen voor de deur, badmintonnen met mooi weer of overgooien, stuk fietsen, met de honden naar bos etc etc..........
Maar ik zou het echt zielig vinden dat ie nergens aan mee mag doen wat geld kost, dat betekend ook veel uitstapjes idd met school en vriendjes.......Het is een paar euro hier en een paar euro daar en dat gaat hard hoor. Ik maak hem echt bewust van wat dingen kosten en hij rekent ook uit wat een goedkopere hagelslag is bv door inhoud en prijs te berekenen, maar alles weigeren.....nee, dat zou ik nooit willen. Dan weet ik nog wel een beroep waar altijd geld mee te verdienen is, ( En dat mag als grap opgevat worden )

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:17

bello2005 schreef:

dus ik stem voor..

ik wil jou later wel eens zien als je man je heeft verlaten en je er ineens alleen voor staat

Alsof per definitie de man weg gaat. Er zijn ook echt vrouwen die weggaan hoor.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:18

_sparta_ schreef:
Een bijslag voor iets wat mensen zelf graag willen. Ziek zijn oid. wil niemand graag, daar betaal ik dan ook graag voor. En komt misschien ook wel een kind ten goede.

Hier ben ik het volledig mee eens. Bijslag voor iets betalen waar mensen geen keus in hebben: arbeidsongeschikt raken etc., daar kies je ook niet voor. Kinderen in de meeste gevallen wel (en dan heb ik het ook over alle mensen die onverwachts zwanger raken en de keus maken het te houden). Hoe hoog is de kinderbijslag eigenlijk per kind? Ik vraag me ook wel af hoeveel we per person betalen aan belasting voor deze bijslag (eigenlijk vraag ik me in het algemeen af hoeveel we aan wat precies betalen)

bello2005 schreef:

dus ik stem voor..

Mocht de kinderbijslag stopgezet worden, zal er voor dit soort gevallen vast wel een oplossing gezcht worden. Het is dan naar mijn mening wel een ander geval (past bij mij in het straatje van daar-kies-je-niet-voor). Maar dan wel alleen als je ook echt niet uitkomt. Hoe vaak hoor je wel niet dat kinderen ik-weet-niet-wat krijgen voor verjaardagen of iets heel groots 'moeten' tracteren op school. Zo was het bij mij 'vroeger' nog niet (en ik ben pas 22, dus dat is niet eens zo lang geleden). Het kan allemaal wel wat minder. Of zoals ik laatst ergens heb gelezen: consuminderen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:19

bello2005 schreef:

dus ik stem voor..

Maar dat gebeurt niet iedereen en voor die gevallen is echt wle begrip hoor. Ik wete echt hoe dat is, geloof me. Maar......er zijn ook mensen die het echt niet nodig hebben. Zou je het niet oke vinden als daardoor een alleenstaande iets extra kan krijgen of kan doen?

Ik zou alleen graag willen dat het echt bij kinderen terecht komt en dat gebeurt vaak niet. Ook alleenstaande moeders die wel kunnen roken, drinken enz......Haal maar patat...... Maar daar kan je niks tegen doen dus. En die zijn er veel!!!
Net als data veel alleenstaande moeders allang ene vriendje hebben en graag in een uitkering blijven etc. Je komt wat tegen hoor als moeder en vrijwilligster bij ene grote voetbalclub. Af en toe te erg gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:03

KiWiKo schreef:
hmzzz huisvrouwentoeslag............. klinkt aardig :D die ben ik ook nog niet tegen gekomen :D

Bestaat ook niet, het wordt in de volksmond zo genoemd, er is een tijdje geleden een topic over geweest, een man kan het ook krijgen. Het heet algemene heffingskorting en heeft met het inkomen van je fiscaal partner te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:07

Vjestagirl schreef:
Paardrijden doe ik sinds mijn 10de (dus bijna 12 jaar), pianospelen ook (en k ben er nogsteeds slecht in, das wel erg).

Ik probeer aan te geven dat sporten niets hoeft te kosten. Klinkt niet zo leuk als kunnen zeggen dat kleine Zofietje op turnen zit, maar t effect is t zelfde... Zelfde voor mensen die af willen vallen maar de sportschool niet kunnen betalen: buiten hardlopen is gratis.

Zwemles van school uit gehad (en ik heb t ff opgezocht op de website van mijn basisschool: dat gaat het nogsteeds).

Enne KiWiKo... Sinds wanneer is piano spelen een sport :D

Maar voor die zwemles moet wel worden betaald en dat doet de school niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:10

Adil18 schreef:
dipstaartje schreef:
nu is er een discussie over kinderbijslag
maar je hebt ook "huisvrouwen toeslag".

dat mag dan wel hoef je als vrouw niet te werken en je krijgt nog geld ook.

Afschaffen die handel.....Wanneer je kleine kids hebt is het wat anders...Maar toeslag omdat je te lui bent voor je geld te werken? Welja, laten we luiheid stimuleren.... :+

Edit: Heb het an uiteraard over vrouwen die in staat zijn om te gaan werken, niet vrouwen die chronisch ziek en mogelijk afgekeurd zijn...

Het is geen toeslag voor luie vrouwen, ik krijg het ook. Ik werk niet, het fiscale voordeel wat de werkende partner heeft (man of vrouw) krijgt de fiscaal partner (man/ vrouw) uitbetaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:22

Stybba schreef:
Ik vraag me ook wel af hoeveel we per person betalen aan belasting voor deze bijslag (eigenlijk vraag ik me in het algemeen af hoeveel we aan wat precies betalen)

Dit zijn de kwartaalbedragen met leeftijden.
Citaat:
0-5 €194.99
6-11 €236.77
12-18 €278.55

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:29

Stybba schreef:
Ik vraag me ook wel af hoeveel we per person betalen aan belasting voor deze bijslag (eigenlijk vraag ik me in het algemeen af hoeveel we aan wat precies betalen)

Valt in de miljoenennota terug te lezen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:30

Only_Hellen schreef:
Stybba schreef:

Valt in de miljoenennota terug te lezen.

Sorry, maar dat soort dingen zoek ik nou niet ff snel op. Misschien dat iemand die zich daar wel mee bezig houd dat wist. ;)

Mindim schreef:
Dit zijn de kwartaalbedragen met leeftijden.
Citaat:
0-5 €194.99
6-11 €236.77
12-18 €278.55

Vanaf een bepaalde leeftijd (12 jaar is toch niet gek?) kunnen kinderen gaan werken, een bijbaantje zoals een krantenwijkje is heel normaal op die leeftijd. Heb ik ook gedaan (gedeelde krantenwijk). Hiermee kunnen ze makkelijk wat dingetjes voor zichzelf betalen (leuke dingen, kleding etc.) Ik verdiende toen (als ik het me goed herinner) zo'n €80,- per maand. In een kwartaal is dat dus €240,-. Lost mooi het bedrag op wat we aan kinderbijslag uitgegeven moet worden. Als ouder zal je niet op 12jarige leeftijd kunnen zeggen: zo nu mag je kost en inwoning betalen, maar kleding en uitstapje kunnen ze mooi zelf betalen en zakgeld kan worden stopgezet (in het geval van arme huishoudens bijvoorbeeld). Had ik de hele wijk gedaan had ik ruim het dubbele verdiend, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de grootte van de wijk. Ik heb het 1 jaar gedaan, maar met het ouder worden, wordt ook het minimum loon hoger.
Vind het verder toch wel behoorlijk wat. Maar het zal wel ergens op vastgesteld zijn.
Nogmaals: mocht een gezin het echt niet kunnen betalen kan ik zo'n subsidie wel begrijpen, maar wanneer men toch rond kan komen zonder deze bijslag is het toch niet vreemd dat het word stopgezet? Er moet gekeken worden naar de normale (gemiddelde) uitgave van een gezin met een X aantal gezinsleden (wat dus per huishouden verschilt) en daarop kan, afhankelijk van het gezinsinkomen per maand/jaar, worden vastgesteld of en zo ja hoeveel KBS ze krijgen. Zo gaat het toch vaak ook met andere dingen? Dus waarom niet hierbij?
Niet dat ik verwacht dat het veel gaat doen als de KBS zou worden stopgezet (als word het geheel zonder uitzondering stopgezet). De overheid verzint vast wel een ander iets om ons geld naartoe te sluizen... Zinnig of onzinnig.
Laatst bijgewerkt door Stybba op 22-03-10 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:33

Stybba schreef:
Sorry, maar dat soort dingen zoek ik nou niet ff snel op. Misschien dat iemand die zich daar wel mee bezig houd dat wist. ;)

Naar jeugd en gezin gaat 6,7 miljard (waarva 3 miljard naar kb). Naar sociale zaken en werkgelegenheid 67,1 miljard; grootse deel naar de AOW.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:01

Stybba schreef:
Vanaf een bepaalde leeftijd (12 jaar is toch niet gek?) kunnen kinderen gaan werken, een bijbaantje zoals een krantenwijkje is heel normaal op die leeftijd.

Euh....nee dus ;)

Vanaf welke leeftijd mag je werken?

Welk soort werk je wel en niet mag doen als jongere is aan regels gebonden: 13 of 14 jaar: Je mag klusjes rond het huis doen en er moet iemand bij je in de buurt zijn die op jou let. Je mag niet in een fabriek werken. - werken in de tuin of in de tuin van buren, vrienden en familie. - oppassen bij familie en vrienden - wassen van de de auto of de auto van de buren - helpen met het rondbrengen van folders, dus niet je eigen krantenwijk. -etc. etc.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:03

En ik ben absoluut een voorstander er van dat de jeugd aan het werk wordt gezet zeg maar. Heb ik ook altijd gedaan, maar het moet wettelijk natuurlijk wel toegestaan zijn en 12 jaar is inderdaad nog wel erg jong.

Al zie ik hier wel kinderen van die leeftijd met een krantenwijkje en dan zijn het de ouders er mee aan het lopen zijn :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:06

Hier lopen ze vanaf een jaar of vijftien. Ik heb zelf vanaf mijn vijftiende altijd bijbaantjes gehad, de slagerij, een krantenwijk en later een weekend baantje bij de Hema.
Ik vind het alleen maar goed dat jeugd wat voor zich zelf verdiend, dan leren ze de waarde van geld kennen. Maar schoolreisjes hoeven ze van mij daar niet van te betalen.
En 12 is echt nog te jong.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:16

Tja, je kan nog lang genoeg werken. Mijn kind heeft het druk. Hij moet 18km naar school fietsen, weer terug, huiswerk maken en hij traint 3x pw. We haasten ons al als gekken voor hem, dus baantje gaat ie voorlopig niet nemen. Wij betalen voor hem wat nodig is en daarvoor zijn we ouders. Niet omdat ie luxe moet, maar omdat ie zo kansen krijgt en dingen meemaakt. Later kan ie hard genoeg werken als leren zijn vruchten heeft afgeworpen.
verantwoordelijkheidsgvoel en plichtsbesef krijgt ie nu ook mee door huiswerk te maken, op tijd naar school te gaan, trainingen op tijd te zijn, spullen in orde te hebben etc etc........kwestie van opvoeden.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:00

al met al is het over een week al weer zo ver en krijg ik het weer op mijn bankrekening gestort :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:23

Only_Hellen schreef:
Ik ben het ermee eens dat kinderbijslag een achterhaald iets is. Ben zelf moeder, vang ook nog kb, en val ook nog eens in de oude regeling. Ben ook zo hypocriet dat ik het niet terugstort. Oude regeling houdt trouwens in dat ik nog meer krijg dan de meeste mensen hier, omdat mijn kinderen van voor 1995 zijn. De oudste wordt over 2 weken 18, dus die krijgt dan de basisbeurs.

Wat mij betreft zou kb best per situatie bekeken en uitgekeerd mogen worden. Net als alle andere subsidies. Laatst vertelde een vader op tv dat zijn bedrijf door de crisis failliet was gegaan en zij nu in de schuldsanering zaten. Noodgedwongen. Hele verhaal erachter laat ik even achterwege, maar het geval is echt schrijnend. En dan vind ik zeker dat die mensen wel een extraatje per kwartaal mogen hebben om een jas en schoenen voor hun kinderen te kunnen kopen.

Daarnaast vind ik kb niet verglijkbaar met alle andere vormen van subsidie. Die zijn immers allemaal inkomensafhaneklijk en kb krijgt iedereen. Denk ook niet dat iemand besluit geen kind te krijgen als de kb wordt stop gezet. Lijkt me niet dat je dat meeneemt in je besluit om aan de kinderen te beginnen.

Met andere woorden; ik kan me wel voorstellen dat mensen niet blij zijn mee te betalen aan iets, waarvan 100% zeker is dat ze er zelf nooit een beroep op kunnen doen. Anders dan in bijna alle andere vormen van subiside. Niemand weet of ie ooit arbeidsongeschikt wordt (voor zover je dit subsidie kunt noemen), werkloos, bijstand, huursubsidie hard kan gebruiken. En of je straks misschien tot je 70e moet doorwerken met een pensioengat van hier tot Tokio.

Van mij mag er meer hulp komen voor mensen die jij aanhaalt. Buiten je schuld om in de problemen komen. Met eigen huis, met huurhuis, met kinderen of zonder kinderen. Die mensen verdienen gewoon hulp. En dat is er nu nauwelijks of zelfs niet.
Terwijl KBS iedereen krijgt, nodig of niet. En dat klopt gewoon niet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:19

Only_Hellen schreef:
bello2005 schreef:

dus ik stem voor..

Alsof per definitie de man weg gaat. Er zijn ook echt vrouwen die weggaan hoor.

ja maar meestal neemt de moeder het kind mee..

Stybba schreef:
_sparta_ schreef:
Een bijslag voor iets wat mensen zelf graag willen. Ziek zijn oid. wil niemand graag, daar betaal ik dan ook graag voor. En komt misschien ook wel een kind ten goede.

Hier ben ik het volledig mee eens. Bijslag voor iets betalen waar mensen geen keus in hebben: arbeidsongeschikt raken etc., daar kies je ook niet voor. Kinderen in de meeste gevallen wel (en dan heb ik het ook over alle mensen die onverwachts zwanger raken en de keus maken het te houden). Hoe hoog is de kinderbijslag eigenlijk per kind? Ik vraag me ook wel af hoeveel we per person betalen aan belasting voor deze bijslag (eigenlijk vraag ik me in het algemeen af hoeveel we aan wat precies betalen)

bello2005 schreef:

dus ik stem voor..

Mocht de kinderbijslag stopgezet worden, zal er voor dit soort gevallen vast wel een oplossing gezcht worden. Het is dan naar mijn mening wel een ander geval (past bij mij in het straatje van daar-kies-je-niet-voor). Maar dan wel alleen als je ook echt niet uitkomt. Hoe vaak hoor je wel niet dat kinderen ik-weet-niet-wat krijgen voor verjaardagen of iets heel groots 'moeten' tracteren op school. Zo was het bij mij 'vroeger' nog niet (en ik ben pas 22, dus dat is niet eens zo lang geleden). Het kan allemaal wel wat minder. Of zoals ik laatst ergens heb gelezen: consuminderen.

maar van de kb koop je kleding en schoenen normaal gesproken.

superpony schreef:
bello2005 schreef:

dus ik stem voor..

Maar dat gebeurt niet iedereen en voor die gevallen is echt wle begrip hoor. Ik wete echt hoe dat is, geloof me. Maar......er zijn ook mensen die het echt niet nodig hebben. Zou je het niet oke vinden als daardoor een alleenstaande iets extra kan krijgen of kan doen?

Ik zou alleen graag willen dat het echt bij kinderen terecht komt en dat gebeurt vaak niet. Ook alleenstaande moeders die wel kunnen roken, drinken enz......Haal maar patat...... Maar daar kan je niks tegen doen dus. En die zijn er veel!!!
Net als data veel alleenstaande moeders allang ene vriendje hebben en graag in een uitkering blijven etc. Je komt wat tegen hoor als moeder en vrijwilligster bij ene grote voetbalclub. Af en toe te erg gewoon!

daa geef ik je wel gelijk in, maar hoe wil je nou zeker weten dat het geld uitgegeven word aan het kind ??
dat kun je niet controleren..
maar om het af te schaffen.. sorry maar daar ben ik tegen.
en zeg zelf.. wie is tegenwoordig wel nog ECHT eerlijk ???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:22

Je kunt zeker weten dat het uitgegeven wordt aan het kind (of iig aan het maatschappelijk 'nuttigs') door het niet meer rechtstreeks naar de gezinnen te storten maar het te steken in onderwijs, in zorg etc. Op die manier weet je zeker dat het gestoken wordt in iets wat een nut dient, wat het kind dient en niet in friet of sigaretten.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:25

Vjestagirl schreef:
Je kunt zeker weten dat het uitgegeven wordt aan het kind (of iig aan het maatschappelijk 'nuttigs') door het niet meer rechtstreeks naar de gezinnen te storten maar het te steken in onderwijs, in zorg etc. Op die manier weet je zeker dat het gestoken wordt in iets wat een nut dient, wat het kind dient en niet in friet of sigaretten.

Of in kortingspassen bij schoenenwinkels, pampers en dergelijke? Zou dat werken. Dat ze tegoedbonnen uitdelen aan ouders, die alleen besteedbaar zijn bij nuttige winkels en geen snackbars?