Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:01

ik denk dat het meer een reactie is op dat moment

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:06

Dat heeft er meer mee te maken dat een kleine hond geen kans maakt tegenover een grote hond.
Als ik moet kiezen dan spring ik er zelf ook tussen. Heb ik trouwens ook gedaan, gelukkig want ik weet niet of hij anders nog had geleefd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:08

nou ho even dat klopt ook niet altijd.

een tijdje terug was er een knokpartij onder 2 honden hier,een kleinere en een grotere,en mooi dat dat kleintje die grote bij zn strot heeft gegrepen,en het scheelde niet veel.

maar nogmaals ik begrijp de reactie,en als er een hond woest op mijn (kleine) hondje af zou komen,zou ik m ook optillen als ik het idee had dat ze agressief zouden zijn

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:09

De pup is weer naar de dierenarts gemoeten. Hij bleef mank lopen.

Hij is nu een nagel armer en een gipsbeen rijker geweest.Gips is er inmiddels af.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:11

KiWiKo schreef:
Ik persoonlijk zou wel mijn honden af laten maken als ze dit zouden doen.

Ik zou er doodziek van zijn en enorm verdriet hebben......... maar ze gaan dan wel dood.

er zijn nou eenmaal hondagressieve honden.. dat is een ras eigenschap en die krijg je er niet (of heeeel moeilijk) uit
als je niet wilt dat dit gebeurt en/of je kan je hond niet aan, moet je een ander ras nemen

Lima is ook een hondagressieve hond.. die vreet alles op wat op 4 poten loopt.. ik weet da, dus ik hou daar rekening mee.. Lima zal dan ook nooit een andere hond aan kunnen vallen omdat ik daar mijn verantwoording voor neem

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:12

over welk ras gaat het nu dan?heb ik ff gemist

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:13

Snoevie schreef:
nou ho even dat klopt ook niet altijd.

een tijdje terug was er een knokpartij onder 2 honden hier,een kleinere en een grotere,en mooi dat dat kleintje die grote bij zn strot heeft gegrepen,en het scheelde niet veel.

maar nogmaals ik begrijp de reactie,en als er een hond woest op mijn (kleine) hondje af zou komen,zou ik m ook optillen als ik het idee had dat ze agressief zouden zijn

Dat klopt. Onze vorige JR kon met gemak een Herder aan, die was totaal niet onder de indruk. Zij heeft nooit een andere hond gebeten hoor, haar aanwezigheid en houding waren eigenlijk wel genoeg ;)
Maar onze huidige hond wel, daar zal ik dus wel tussen beide komen.
Maar goed onze huidige hond is, hoe zal ik het zeggen, bijna altijd de pineut bij andere honden. Hij heeft iets waardoor andere honden hem; of heel leuk vinden of helemaal niet leuk vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:17

Deze honden hebben ook de vrouw behoorlijk verwond.
Als het mijn honden waren, ging er zeker de spuit in. Zou me kapot schamen en je kunt je honden dan nooit meer vertrouwen.... simpel zat. Einde verhaal.

En je kleine hond niet op mogen tillen? Een beetje broodje-aap verhaal dat idd veel instructeurs roepen zonder het goed te kunnen onderbouwen. Als je van je hond(je) houdt, laat je hem gewoon niet opvreten....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:20

slimmerik schreef:
Als het mijn honden waren, ging er zeker de spuit in. Zou me kapot schamen en je kunt je honden dan nooit meer vertrouwen.... simpel zat. Einde verhaal.

En je kleine hond niet op mogen tillen? Een beetje broodje-aap verhaal dat idd veel instructeurs roepen zonder het goed te kunnen onderbouwen. Als je van je hond(je) houdt, laat je hem gewoon niet opvreten....

nou zo simpel vind ik dat niet hoor
wie zegt dat die honden bewust naar die vrouw hebben gebeten? ik bedoel, zij tilde (logisch) haar hondje op.. en een hond die naar een andere opgetilde hond bijt, is de kans groot dat er een hand tussen zit van de eigenaar

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:22

LimaMambo schreef:
slimmerik schreef:

nou zo simpel vind ik dat niet hoor
wie zegt dat die honden bewust naar die vrouw hebben gebeten? ik bedoel, zij tilde (logisch) haar hondje op.. en een hond die naar een andere opgetilde hond bijt, is de kans groot dat er een hand tussen zit van de eigenaar

Ze niet alleen een bijtwond op haar hand helaas.
Maar ook op rug etc.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:24

Een hond hoort nooit een volwassenen (die hoger in rang behoort te worden gezien) bijten. Bij die honden zit iets goed fout,

Kan misschien aangetoond worden dat slechts 1 van de 3 geflipt is. Dan kun je nog proberen met de anderen door te gaan. Maar aangezien verteld wordt dat deze honden een instructeur als baas hebben..... dan zit er iets goed fout tussen de oren van die dieren. Dus is er imo maar één mogelijkheid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:24

Hilde_q schreef:
Maar ook op rug etc.

dan nog.. je kan er niet over oordelen hoe zo'n wond is ontstaan ;)
wie weet hapte de AB naar de hond en draaide de eigenaar net weg

je weet het niet.. want we waren er niet bij

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:27

LimaMambo schreef:
Hilde_q schreef:
Maar ook op rug etc.

dan nog.. je kan er niet over oordelen hoe zo'n wond is ontstaan ;)
wie weet hapte de AB naar de hond en draaide de eigenaar net weg

je weet het niet.. want we waren er niet bij

Neem je het nou serieus voor de hond op ?
Een hond hoor niet te bijten :n !

Nee we waren er niet bij maar ik heb het verhaal nu ondertussen goed zat begrepen ( van de persoon in kwestie zelf) dat de honden + eigenaar fout waren..

Bah }:0

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:30

Hilde_q schreef:

Nee we waren er niet bij maar ik heb het verhaal nu ondertussen goed zat begrepen ( van de persoon in kwestie zelf) dat de honden + eigenaar fout waren..

en de persoon in kwestie is natuurlijk volledig objectief en totaal niet in shock geweest op dat moment

en ja ik neem het voor de honden op ja.. diegene die je moet hebben is de eigenaar van die honden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:36

Snoevie schreef:
over welk ras gaat het nu dan?heb ik ff gemist

En weer wordt er geen antwoord op gegeven

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:37

ik reageerde idd op het berichtje van Limamambo over 'hondagressieve honden' en ik was erg benieuwd over welk ras dat nu weer ging

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:40

Snoevie schreef:
ik reageerde idd op het berichtje van Limamambo over 'hondagressieve honden' en ik was erg benieuwd over welk ras dat nu weer ging

ik had het over hondagressieve rassen in het algemeen ;)
bv een staff en een bullterrier zijn vaak hond agressief

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:05

LimaMambo schreef:
Hilde_q schreef:

en de persoon in kwestie is natuurlijk volledig objectief en totaal niet in shock geweest op dat moment

en ja ik neem het voor de honden op ja.. diegene die je moet hebben is de eigenaar van die honden ;)

Nou ze was te druk bezig om haar puppy van een paar maanden tussen drie andere honden uit te vissen en te zorgen dat ze zelf weg kon komen ....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:35

LimaMambo schreef:
Snoevie schreef:

ik had het over hondagressieve rassen in het algemeen ;)

Wat een oordeel zeg.. Andere honden kunnen net zo goed agressief zijn. Zit helemaal niet in hun eigenschap!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:53

xxMACYYY schreef:
Wat een oordeel zeg.. Andere honden kunnen net zo goed agressief zijn. Zit helemaal niet in hun eigenschap!

goh.. lees eens even goed zeg :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:56

LimaMambo schreef:

Ik lees toch goed?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:57

LimaMambo schreef:
er zijn nou eenmaal hondagressieve honden.. dat is een ras eigenschap en die krijg je er niet (of heeeel moeilijk) uit
als je niet wilt dat dit gebeurt en/of je kan je hond niet aan, moet je een ander ras nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:02

Snoevie schreef:
ik denk dat het meer een reactie is op dat moment

Knap stomme reactie als je toch meerdere malen mee heb gekregen dat optillen knap stom is.
Waarom zou je dwars tegen die theorie ingaan als die mensen dr voor gestudeerd hebben en jij nog lerende bent?
(Is niet tegen jou gericht overigens)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:07

xxMACYYY schreef:
LimaMambo schreef:

Ik lees toch goed?

ja en dat klopt.. dat is een raseigenschap.. maar dat wil niet zeggen dat elke staff of elke bull dat heeft.. maar het komt wel erg vaak voor..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:09

Ja, maarehm.. Hoe vaak zie jij kleine keffertjes hun lip optrekken en blaffen naar andere honden? :)ddd