Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Daar heb je gelijk in Waves. Maar ik kan begrijpen dat je als PVV-stemmer het niet leuk vindt als anderen jouw partij vergelijken met Hitler en consorten. Waarschijnlijk valt het niet eens uit te leggen waarom ze het schandalig vinden, is het meer een gevoel? Of omdat het wel erg pijnlijk is als mensen dit van de PVV vinden en het associëren met Hitler? Want iedereen weet wat er toen gebeurd is en ik neem aan dat niemand wil dat zoiets weer gaat gebeuren.
Jaime_ schreef:Ik geloof dan niet, maar begrijp me niet verkeerd van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil.. maar naar mijn mening hoef je dit niet te uiten? Ik loop toch ook niet de hele dag rond met een bepaald teken waarmee ik aantoon dat ik atheist ben?
Shadow0 schreef:Jaime_ schreef:Ik geloof dan niet, maar begrijp me niet verkeerd van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil.. maar naar mijn mening hoef je dit niet te uiten? Ik loop toch ook niet de hele dag rond met een bepaald teken waarmee ik aantoon dat ik atheist ben?
Jij vindt de vrijheid (van meningsuiting, van religie, van vereniging) dus niet heel essentieel? Want daar draait het toch om. Wij hebben in Nederland een aantal fundamentele vrijheden, en de kern daarvan is dat mensen *zelf* de keuze mogen maken. Ook als die keuze jou niet bevalt, als jij zelf een andere keuze maken etc. Dat is de basis van vrijheid.
Dan is de grote vraag: willen we die vrijheid dan opgeven?
Adil18 schreef:NHevaVD schreef:belachelijk, ik vind de PVV sowieso een soort Hitlerachtige partij (sorry, maar ik zie Wilders zo zo'n persoon worden.............)
ik vind dat je ook deze mensen in hun waarde moet laten, niet alles gaan verbieden, belachelijk!
Je weet niet wat je zegt
Schande, deze vergelijking, echt een schande! Des te meer een reden voor mij Wilders mijn stem te geven!
Jaime_ schreef:Op die hele Hitler discussie weiger ik in te gaan, want dat is gewoon te zielig voor woorden.. iemand daar mee vergelijken gaat wel heel ver, niet?
En nog even over de tietel.. keppeltje van mij mag dan ook gelijk verboden worden evenals kruisje etc.
Ik geloof dan niet, maar begrijp me niet verkeerd van mij mag iedereen geloven wat hij/zij wil.. maar naar mijn mening hoef je dit niet te uiten? Ik loop toch ook niet de hele dag rond met een bepaald teken waarmee ik aantoon dat ik atheist ben?
Equimotion schreef:Het gevaar van Partijen als voorheen de LPF en nu de PVV is dat de Partij feitelijk uit 1 persoon bestaat (je zag wat er van de LPF overbleef toen Fortuyn eenmaal dood was). Op het moment dat zo'n partij dus democratisch gekozen komt er veel invloed bij 1 persoon te liggen, en die persoon kan dan dus teveel invloed naar zich toe trekken en een dictatuur starten. Onder omstandigheden weliswaar, maar de geschiedenis leert ons dat het wel vaker is gebeurd en dus weer zal gebeuren.
Nog los van wat Wilders inhoudelijk verkondigt is dat al een reden om niet op hem te stemmen. Als je geschiedenis hebt gehad op school dan weet je dat Hitler ook democratisch aan de macht gekomen is.
Alet74 schreef:En Lovely, denk je echt dat Wilders niet doorheeft dat hij met zijn beweringen juist onderdrukking in de hand werkt? ik help het je hopen, dat maakt hem in mijn ogen iets minder kwaadaardig (tegenover Moslims), maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo naïef is niet te weten wat voor invloed zijn statements hebben.
Alet74 schreef:Gedachte die ik vanmiddag had: stel nu dat 'wij' niet PVV-stemmers het helemaal verkeerd zien en de PVV het bij het juiste eind heeft? Wat dan? (terwijl ik het opschrijf, vind ik het er vrij bizar uitzien, maar goed, ik laat het toch staan)