Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:42

BrankaZ schreef:
Ophelia schreef:
Oja en die "vent" aan tafel heet Bart Veldkamp...

Klopt en die was een stuk heetgebakender dan Sven Kramer. Geloof dat zijn schaatsen een keer na een mislukte race tijdens de olympische spelen door de kleedkamer zijn gevlogen.

Ja, dat zei ie al :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:42

Citaat:
De beste stuurlui zitten voor de tv. ;)

:') hahaha....

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:43

BrankaZ schreef:
Ophelia schreef:
Oja en die "vent" aan tafel heet Bart Veldkamp...

Klopt en die was een stuk heetgebakender dan Sven Kramer. Geloof dat zijn schaatsen een keer na een mislukte race tijdens de olympische spelen door de kleedkamer zijn gevlogen.

Zelfs over het middenveld hoor. Meneer liep zo met zijn dure schaatsen het beton op, trok ze van zijn voeten en pleurde ze zo over zijn schouder de lucht in. Dit allemaal onder toeziend oog van zijn vader, die hem coachte...Joh, die was pas heetgebakerd, schitterend ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:44

Toch het middenveld? Twijfelde al. Kan mij wel herinneren dat die schaatsen gevlogen hebben :D

Anna

Ik vond het ook zo knap dat Sven zich kalm wist te houden.
Echt veel respect voor hem :j
Ik zat echt vol spanning te kijken toen zijn coach het hem ging vertellen, en hij gooide z'n bril weg, maar verder vond ik zijn reactie echt fantastisch kalm.

xMarianne

Roxxiejj schreef:
Sorry dat ik mijn mening verkondigde.. Zal het nooit meer doen }:0

rustig maar hoor!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:46

Roxxiejj schreef:

Trek het je niet aan. Wisselen hoort ook automatisch te gaan. Vooral op dat niveau (behalve als je Hedrick heet :P).

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:47

Roxxiejj schreef:

Zou ik ook niet doen als je niet de moeite neemt om verder te denken dan dat je neus lang is ;) En je even te verdiepen in de feiten en het hoe en wààrom deze fout ontstaan is...

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:48

Dom dom dom van die coach! Ik zou zelf er niet eens naar luisten, je weet echt wel naar welke baan je moet := Maarja, wel jammer!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:49

Rachel_ schreef:
Ik zou zelf er niet eens naar luisten, je weet echt wel naar welke baan je moet :=

Cool, jij schaatst ook op Olympisch niveau?

xMarianne

Shadow0 schreef:
Rachel_ schreef:
Ik zou zelf er niet eens naar luisten, je weet echt wel naar welke baan je moet :=

whaha

monica08

Rachel_ schreef:
Dom dom dom van die coach! Ik zou zelf er niet eens naar luisten, je weet echt wel naar welke baan je moet := Maarja, wel jammer!

Dat is makkelijk praten zo, op dat moment begint Sven natuurlijk ook te twijfelen en dan ga je er vanuit dat je coach goed zit toch?

Karin

Ophelia schreef:
Zou ik ook niet doen als je niet de moeite neemt om verder te denken dan dat je neus lang is ;) En je even te verdiepen in de feiten en het hoe en wààrom deze fout ontstaan is...

Idd. In het wilde weg je mening verkondingen zonder je even te verplaatsen in de situatie is natuurlijk wel de makkelijkste weg. Maar we leven in een vrij land. ;)

blauw00gje

Rachel_ schreef:

Het brengt je wel aan het twijfelen. Ik zou hetzelfde gehandeld hebben als Sven.

Wat een ramp zeg.. Dit verdient hij echt niet! Ik heb het met hem te doen..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:50

Rachel_ schreef:

weer een *zucht*.... ? :\

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:51

ilse86 schreef:
Roxxiejj schreef:

Trek het je niet aan. Wisselen hoort ook automatisch te gaan. Vooral op dat niveau (behalve als je Hedrick heet :P).

En op dat niveau dien je alle middelen tot je beschikking te hebben om je pupil de race van zijn leven te laten rijden en moet je niet met andere zaken bezig te hoeven zijn. Gerard miste zijn 2e man op het ijs, moest zelf de borden invullen, waardoor concentratie verlies. Juist dat zoiets kan bestaan vind ik knulligheid ten top en is geheel de organisatie te verwijten! Neemt niet weg dat het nog steeds een rotfout is, maar er spelen meerdere factoren mee die dit mogelijk hebben gemaakt, denk daar maar eens over na..

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:52

kissmeB schreef:
wanneer is het ploegenestafette?En zal sven dan nog meedoen?

Ik denk dat Sven wel gewoon mee gaat doen er mee, en dan weer alles geeft wattie heeft, want denk dattie toch een gouden plak nog wil winnen, en eerlijk gezegd.. Ik gun het hem en de ploeg ook!!! :)

Anna

blauw00gje schreef:
Rachel_ schreef:

Het brengt je wel aan het twijfelen. Ik zou hetzelfde gehandeld hebben als Sven.

Wat een ramp zeg.. Dit verdient hij echt niet! Ik heb het met hem te doen..

Sven zei ook inderdaad zelf al dat hij echt in een seconde moet beslissen.
Je gaat zo hard, en je denkt zelf dat je goed zit, maar je coach zegt iets anders.
Wat doe je dan, als je maar een seconde hebt om te beslissen.
Voor hetzelfde geld volgde Sven zijn intuitie en bleef hij in de buitenbaan, wie weet had zijn coach het toch goed gezien en zat Sven fout...
Het lijkt mij ook heel moeilijk, je weet gewoon niet wat je moet kiezen op zo'm moment, en dus luister je naar je coach.
Dat dat toevallig fout is, is gewoon onwijs jammer :j

BrankaZ

Rachel_ schreef:

Die 'domme' coach waar niet naar geluisterd moet worden heeft Sven Kramer anders wel aan die gouden plak op de 5 km geholpen. En Ireen Wüst aan haar goud op de 3km in Turijn en de 1500m in Vancouver. En Jochem Uytenhage aan zijn goud in Salt Lake City. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.

Cassidy

Als domheid zeer zou doen, zouden er mensen gillend van pijn rondlopen...(en daar bedoel ik nu echt Sven Kramer of de coach niet mee)

Ik vind het heel sneu voor hem, dat hij door een dergelijke fout zijn titel en het record kwijt is. Hoop dat hij zich kan troosten met het feit dat hij de rit van zijn leven heeft gereden, en dat kan niemand hem meer afpakken. Al was die gouden plak wel heel fijn geweest....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-02-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Ik zit op geen stukken na ook maar in de buurt van het niveau van Sven (alleen al zo'n vergelijking maken is al belachelijk, ik hobby maar gewoon wat aan), maar ik weet wel dat ik in een training ook blindelings reageer op een aanwijzing van mijn trainer en pas in 2e instantie ga denken of dat wel klopt. Op een andere manier wil ik ook niet werken, ik wil blind vertrouwen op zijn aanwijzingen.

Ophelia, idd. Ik kan nergens vinden waarom die regels zo zijn, mss dat een journalist zich daar nog eens in verdiept.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-02-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:53

_zwikkie_ schreef:
kissmeB schreef:
wanneer is het ploegenestafette?En zal sven dan nog meedoen?

Ik denk dat Sven wel gewoon mee gaat doen er mee, en dan weer alles geeft wattie heeft, want denk dattie toch een gouden plak nog wil winnen, en eerlijk gezegd.. Ik gun het hem en de ploeg ook!!! :)

Ik gun het hem nu dubbel. Die moet hij gewoon winnen :)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:53

Heb het gister ook gekeken. Wat zuur voor Sven...Dat is wel duidelijk. Maar dit hoort ook bij topsport. Die coach doet het heus niet met opzet. Domme pech als is het wel een hele dure fout! Wat ik wel goed vond is dat gerard kemkers hem heeft laten uitschaatsen en door is blijven coachen, terwijl hij wist dat het fout zat.
En de reactie van Sven nadien, grote klasse! Heel knap van hem.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:54

Shadow0 schreef:
Rachel_ schreef:

Zulke opmerkingen slaan echt nergens op :\ Als je goed in de ritme bent, dan weet je dat heus wel hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:54

Op dat niveau moet je wel vertrouwen hebben in je coach. En ja, die coach is ook maar een mens, dus die kan het ook wel eens bij het verkeerde eind hebben. Hoeveel bedenktijd heb je in zo'n situatie.

Verder ben ik het met Ophelia eens. Zeker op zo'n belangrijke wedstrijd moet de coach bezig kunnen zijn met het allerbelangrijkste: zijn pupil geen milliseconde uit het oog verliezen, en niet ook nog 'administratieve werkzaamheden' moeten doen.