Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Wat heeft de SP afgelopen jaren laten zien? Toendertijd trok deze partij mijn aandacht dat ik dacht nou daar kan ik me wel in vinden. Helaas blijkt niets van dat alles werkelijkheid te worden en dat vind ik ook van alle andere partijen tot nu toe
Nessah schreef:En nog steeds niemand die op mijn bericht, met bronvermelding, is in gegaan.. Jammer.
@Toekie: Ik kwam met feiten, met bronnen.. Dus dat is toch inhoudelijk en niet iets om aan te vallen. Ik heb even opgezocht waar PVV voor staat, dingen die niet over buitenlanders,dieren of de zorg gaan.. Want de politiek is zoveel groter dan dat.
Gitta1977 schreef:Zoals ik net in mijn mailbox als PS'je onder een mail las: Kies op 3 maart voor een partij waar je 4 maart nog wat aan hebt. En zo is het maar net! Dat geldt natuurlijk net zo hard voor de verkiezingen in juni.
_sparta_ schreef:Dat zijn ook geen onbelangrijke punten en dat kan zeker genoeg zijn om een keuze te maken. Een wel overwogen keuze. Wat mij erg opvalt, is dat de links stemmende mensen steeds kritiek hebben op de rechts stemmende. Ze zijn dom, denken niet over hun keuze na en moeten het tot in detail beargumenteren. Een andere mening hebben is niet dom, ik als redelijk rechts stemmende (VVD) ga ook niet zeggen dat links stemmende dom zijn, want het is al jaren een puinzooi in Nederland en dan ben je dom en denk je niet na als je daar alweer op stemt. Hoe zouden de links stemmende dat vinden als dat steeds werd aangehaald als argument om hun eigen standpunt te verdedigen en de ander de mond te snoeren. Niet leuk vermoed ik zo, terwijl het nu wel steeds gebeurd richting de rechtse stemmers. Het is ieders vrije keuze en soms kunnen een paar punten erg hard opwegen voor een goede doordachte keuze.
Onassa schreef:Toekie schreef:Maar dat is wel wat de PVV van plan is. Daarom had ik het over prioriteiten (waar ik dus anders over denk).
Ik ben er vanuit gegaan dat je voor die partij kiest. Excuses als ik dat verkeerd heb gezien.
Een partij die zich overigens ook erg actief inzet voor gezondheidszorg, is de SP.
Oohhhh, moet ik nou weer helemaal terug gaan zoeken in dit topic.....Citaat:Zorg / Sociale Zaken
Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
En zo kan ik heel veel quote's plaatsen waar ik het mee eens ben, maar om deze ging het effe in mijn reaktie.
En nee, ik ben niet echt dom, verdiep me echt wel ergens in, maar ben me ook zeer bewust dat geen enkele partij al zijn standpunten kan waarmaken want zeker de PVV zal vanuit principe gezien al tegen veel tegenwerking aan gaan lopen, ook al zijn de andere het er stiekem wel mee eens.
Zo kinderachtig gaat het er ook in Den Haag wel aan toe en dan vergeet met het belang van de burger.
_sparta_ schreef:Van mij mag het milieu inderdaad wel een stapje terug doen op het programma.
Kilometerheffing als voorbeeld vind ik belachelijk. Er zullen maar erg weinig mensen minder door gaan rijden, simpelweg omdat hun dat nodig hebben om te gaan werken. En openbaar vervoer is niet overal een haalbare optie als je niet in de (rand) stad woont.
En aan de uitgelekte milieu rapporten is ook duidelijk te zien dat we flink aan het lijntje gehouden worden om maar veel te kunnen betalen.
Hiermee zeg ik niet dat er niet naar milieu gekeken hoeft te worden, maar het allemaal wel wat minder overdreven kan. Ik vind de prioriteit nu inderdaad ergens anders liggen in Nederland, dit omdat we hier al een hoop doen aan milieu.
Citaat:Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie
Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren
Bouw nieuwe kerncentrales
_sparta_ schreef:Andere dingen dan kun je denken aan grondwater, lucht, afval, gevaarlijke stoffen en ga zo maar door. Niet alles met milieu heeft te maken met duurzame energie. Al is dat zeker een belangrijk stukje.
Citaat:Ik bedoel met we leven in de wereld , dat jij met Europese links komt.
Onassa schreef:Laten we wel wezen, de grootste vervuilers bevinden zich niet in Europa.
MirjamN schreef:Duh, wie vraagt hier nou om een reactie? Ik vind het wel jammer als we hier allemaal op de inhoud bezig zijn, dat jij met van die dooddoeners komt. Als psychologiestudent verwacht ik wat meer inzicht in de gedachtengang van mensen