Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jurjen

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:50

D66 en VVD in de coalitie lijkt mij ook een goed plan.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:50

@ shadow
daar zeg je precies waar het op staat. woorden hebben invloed. ook de woorden die hij er af en toe uitkraamt. groeperingen in nederland komen steeds meer lijnrecht tegenover elkaar te staan vooral door zijn woorden.

@ fitsh
Ik hoop ook op D66.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 11:55

Jurjen schreef:
Dat mag dan wel zijn dat het niet serieus is, maar dat brengt mij bij punt 2: Als het niet serieus is, waarom brengt hij 't dan naar voren in de 2e Kamer? Als er IETS serieus moet zijn is het wel de politiek, aangezien die voor meer dan 16 miljoen mensen regelen hoe het er in Nederland aan toe gaat. Als hij dus met allemaal grapjes en onserieuze dingen op tafel komt, hoe kun je hem dan ooit in de politiek willen? Vinden jullie het allemaal maar grappig en maakt het niks uit?

Doordat hij met zulke belachelijke (onserieuze) dingen komt, wekt hij alleen maar enorm veel commotie op en zorgt hij ervoor dat andere serieuze dingen niet aan bod komen.

Nou sorry, maar als dit zo doorgaat, dan breekt mij de klomp en weet ik wel dat ik Nederland snel uit ben.

Het antwoordt is niks nieuws hoor :n
Hij brengt zo discussies op gang.
Ook zorgt hij ervoor dat mensen wakker worden door zijn regelmatig "misplaatste humor". Al het "gelul" in de kamer kan soms best slaapverwekkend zijn. Men "banketstaaf" vaak om de brei heen.
Voor sommige is zijn manier wel lastig luisteren, slaan dicht bij een belediging of iets en mist hij dus ook vaak zijn doel.

Ik geloof niet dat hij daardoor belangrijke dingen niet aan bod laat komen. Imo heeft hij het juist vaak over belangrijke dingen.

Waar wil je heen? Waar vind je het dan zoveel beter, vraag ik me af :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:59

gohya schreef:
Dat kan wel zijn,maar of het nou uit noodzaak is of niet,ze gaan uiteindelijk wél met hem samen regeren.
We zullen zien tegen die tijd,denk dat we allemaal verrast zullen worden.

Alle linkse partijen en D66 gaan niet met de PVV regeren. Een belofte waar ze niet op terug zullen komen en die ze van te voren moeten maken. En wel omdat heel veel mensen juist van die partijen niet op hen zullen stemmen als ze aangeven met Wilders te gaan samenwerken.

Hoe zeer veel mensen hier Wilders ook bewonderen omdat hij het zo leuk brengt, voor nog veel meer mensen is hij een enge misselijkmakende racist die haat zaait en groepen uit de samenleving opzij zet.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:04

Van mij mag Geert het ook proberen. Mijn stem heeft ie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:10

gohya schreef:
Dat kan wel zijn,maar of het nou uit noodzaak is of niet,ze gaan uiteindelijk wél met hem samen regeren.
en hoe lang denk je dat een dergelijke coalitie goed blijft gaan?
dat is drie maanden en dan kunnen we weer naar de stembus

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:18

Misschien wel ja,dat het maar 3mnd. goed blijft gaan.
Maar het kan ook wél goed gaan.
Iedereen verwacht dat het fout afloopt,mensen kunnen van mening veranderen.Houd dat ook in je achterhoofd he.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:22

Zelfs Wilders kan de grondwet niet veranderen, dus ik snap niet waar zoveel mensen bang voor zijn als Wilders echt minister president zou worden, het is echt niet zo dat hij even alle moslims het land uit kan zetten of de Islam kan verbieden.
(niet dat hij dat zou willen, hij heeft het alleen over ciminele moslims, radicalen, terroristen, en criminelen in het algemeen strenger aanpakken)

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:23

sarabande schreef:
Hoe zeer veel mensen hier Wilders ook bewonderen omdat hij het zo leuk brengt, voor nog veel meer mensen is hij een enge misselijkmakende racist die haat zaait en groepen uit de samenleving opzij zet.

idd, één van de reden waar om ik op D66 stem is omdat zij tenminste de zekerheid geven dat ze niet met Wilders in een coalitie gaan. Ik heb ook wel (heel kort :P ) getwijfeld over de VVD maar die zie ik wel instaat om met Wilders in een kabinet te stappen samen met het CDA en dat is imo net zo erg als stemmen op Wilders.

@gohya: Nee het kan niet goed gaan, Wilders handelsmerk is het schreeuwen en aandacht trekken van problemen zonder daarbij fatsoenlijke oplossingen te bieden. In de oppositie gaat dit nog wel, eenmaal in het kabinet zal hij dan toch van strategie moeten veranderen en ik acht hem daar niet toe instaat. Helemaal niet omdat ze dan in een kabinet met de CDA moeten, die worden het nooit eens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:36

gohya schreef:
Iedereen verwacht dat het fout afloopt,mensen kunnen van mening veranderen.Houd dat ook in je achterhoofd he.
dan ben je een draaikont volgens verhagen....
en dat is volgens de meeste mensen ook weer niet goed :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:36

hahaha en zo is het kringetje weer rond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:39

nou ja, dat is dus wel het probleem..de politiek zal het nooit goed doen , er zullen altijd hele groepen zijn die het er niet mee eens zijn. Of dat nu rechts, links of welke stroming dan ook ...
mensen zullen van mening veranderen door omstandigheden...een deel van de mensen ziet dat als goed...een deel als draaikonterij ...
en uiteindelijk zal het altijd schipperen blijven

wat betreft draaikonterij, CDA kan alle kanten opdraaien zonder ooit beticht te worden van draaikonterij , waarom?
CDA zit zo mooi in het midden wat betreft standpunten etc , dat ze met elke windje meekunnen waaien zonder al te ver af te dwalen van hun eigen standpunt ....
geen enkele partij zit er zo warm bij als zij, de kans dat een volgend kabinet weer rond het CDA moet worden gefabriekt ...is zeer, zeer groot
probeer gewoon voor de gein maar eens een leuke coalitie te brouwen van het CDA en andere partijen...is een leuke puzzel ...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:52

Tja, ik kijk trouwens net op de polls. Erg onbetrouwbare info natuurlijk, maar op dit moment komt er maar 1 partij boven de 25 zetels (CDA). Er zijn minimaal 4 partijen nodig om een coalitie met een steun van 76 zetels of meer te krijgen.

Op 21.2:

CDA 26
PVV 24
VVD 23
D66 20
PvdA 19
GL 13
SP 11
CU 7
PvdD 3
TON 2
SGP 2

Een "linkse" coalitie van D66, PvdA, GL, SP, CU + PvdD heeft dus een steun van 73 zetels, dat zou niet eens kunnen lukken..

In de verschuivingen wordt het wel interessant, want er zijn dus wel theoretisch 5 partijen die in de top 2 kunnen belanden, omdat ze zo dicht bij elkaar zitten. Coalitie CDA + VVD + D66 + PvdA ligt wat mij betreft het meest voor de hand. De grootste partij van die 4 zou dan de premier moeten leveren. En dan zal het moeten gaan over verantwoordelijkheid nemen en niet zoveel over politiek gekonkel. Er is in dit land ontzettend veel werk aan de winkel.

Maar goed, laten we hopen dat de uitslag wat beter wordt, zodat een regering gevormd kan worden die wat kan doen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:55

pvda en cda gaan ook niet meer samen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:55

Joost, jij schreef dat je Balkenende nog niet zo slecht vond, ik ben wel benieuwd naar jouw visie op de vragen die ik stelde?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:40

Shadow0 schreef:
Hoe zie jij de handelswijze van Balkenende aangaande Afghanistan (en dan bedoel ik niet de crisis, maar het wel of niet laten blijven van onze troepen)?

Niet bepaald handig mee omgegaan. Qua het blijven van de troepen kan ik hooguit kijken wat de militairen er zelf van vinden. Blijkbaar hadden die er minder problemen mee dan het Nederlandse volk om te blijven. In termen van imago kosten voor de Nederlandse samenleving kost het geblaat van de PVV ons veel meer dan de oorlog in Afghanistan. Daarnaast heeft Nederland wel punten gescoord door niet alleen aan domweg vechten te doen, maar meer de nadruk te leggen op opbouw.

Shadow0 schreef:
Vind je dat Balkenende goed is omgegaan met de oorlog in Irak (van de beslissing om daaraan mee te doen totaan het rapport)?

Nee, scoort hij ook geen punten mee. Balkenende heeft zich mee laten slepen door de trein van G.W. Bush, die als agenda had om Saddam Hussein uit het zadel te wippen en een stok zocht. Die dacht hij ook gevonden te hebben. De Nederlandse regering valt te verwijten dat ze de stok niet goed op echtheid hebben gecontroleerd. Vervolgens zit er een hoofdstuk Srebenica voor dat zeker in het achterhoofd heeft meegespeeld als motivatie voor het oppoetsen van het Nederlandse imago. Maar blijkbaar was Irak zelfs geen reden voor de PvdA om uit te stappen, dus nu zoeken we spijkers op laag water.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:41

sarabande schreef:
[

Jij vraagt zeker om een rechtzaak aan je broek. :(:)
Weet je dat je niet alles mag zeggen, tenzij je op Verdonk of Wilders stemt. :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:44

sarabande schreef:
[

Dit slaat werkelijk nergens op!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:45

pff ik heb een beetje het idee dat men de gevestigde orde van politieke partijen een beetje beu is. Niets nieuws niets verfrissend. Veel gekonkel weinig oprecht.

En dan komt wilders als vernieuwing>? wat een mafketel.

Uit armoe stem ik op rutte

Maar liever wil ik weer eens wat anders geen gedraaikonterij.
Woorden En daden!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:47

Mm, de stelling van sarabande praat over veel mensen, daarmee heeft ze niet gezegd dat dat per se haar eigen mening is.

Verder is de persoon Wilders zo onthutsend doorzichtig, dat we dat niet te vaak hoeven te herhalen, dat weten we onderhand wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:48

joostvangestel schreef:
Maar blijkbaar was Irak zelfs geen reden voor de PvdA om uit te stappen, dus nu zoeken we spijkers op laag water.

Je bedoelt: het is niet goed of het deugt niet? Wat het PvdA ook had gedaan, wanneer dan ook, het was nooit goed geweest? En Balkenende pakte het (keer op keer op keer, tenslotte was hij bij al die acties betrokken) 'niet handig' aan, maar dat vind je geen probleem?

Ik persoonlijk vind het trouwens best te verantwoorden dat je het kabinet niet zomaar laat vallen over iets dat niet meer actief rechtgezet kan worden, en wel over iets waar nog een besluit over genomen moet worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:50

gohya schreef:
sarabande schreef:
[

Dit slaat werkelijk nergens op!

vind jij , wat Srabande post, is wel realiteit, er zijn voldoende mensen die zo over Wilders denken ... of dat nu wel of niet juist is
en dan bedoel ik e bewondering en de minachting.... dat is nu eenmaal het risico wat een man als Wilders met zijn standpunten en uitspraken loopt...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-02-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:53

Ja vind ik en meer mensen.Er zijn ook voldoende mensen die niet zo over Wilders denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:56

Leuke, maar moeilijke vraag.
Balkenende heeft wat mij betreft zijn kans gehad, als alle 4 je kabinetten gevallen zijn dan ligt dat niet alleen aan de omstandigheden maar ook aan je leiderschap.
Als het CDA weer de grootste partij zou worden is Leers (ex-burgemeester van Maastricht) misschien wel een goeie. CDA maar wel een progressieve CDA-er, ruime ervaring, goed in de media.

En hoewel ik het totaal niet met hem eens ben qua standpunten is Bas van der Vlies denk ik ook een prima Minister-President. Die houd de touwtjes wel in handen, en waait niet met elke wind mee. Jammer dat hij standpunten heeft waardoor hij wat mij betreft mooi met 2 (3?) zetels in de kamer mag blijven...

Wie het dan wel moet worden, daar ben ik nog niet echt uit...
Lodewijk Ascher en Peter Rehwinkel zijn nog te onervaren, maar vind ik wel heel sympathiek. En eigenlijk ben ik ook wel voor een vrouwelijke MP.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:57

seren schreef:
Uit armoe stem ik op rutte

Ik weet niet waar ik op moet stemmen..
Te eerste wil ik zo snel mogelijk af van al die christelijke betuttelingen en meningen met wetjes wat goed zou zijn voor onze gezondheid, normen en waarde...
Hebben we in de 60 tiger jaren voor gevochten om daar vanaf te komen) ;)
Ten tweede heb ik een hekel aan zakkenvullers, die op dit moment hun kans weer zien.
En ten derde zie ik niks in een SP die de capaciteiten niet zal hebben om een inventieve economie op te starte.
D66...een beetje dictoriaal... Dus ik blijf maar eens 1 keer thuis.