Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moggsy schreef:Ook de medische oorzaak moet extra betalen.
Dan krijg je weer de mensen met een gezellige huisarts die wel een briefje schrijft.
Extra service = extra betalen.
Heino schreef:Ik vind dit een heel goed initiatief. Maar dan wel de mogelijkheid om uitzondering te krijgen wanneer je aan kan tonen dat je zwaarlijvigheid een medische oorzaak heeft.
rommie schreef:Heino schreef:Ik vind dit een heel goed initiatief. Maar dan wel de mogelijkheid om uitzondering te krijgen wanneer je aan kan tonen dat je zwaarlijvigheid een medische oorzaak heeft.
Waarom? Mijn oma krijgt haar bril toch ook niet gratis omdat ze er niks aan kan doen dat ze -20 heeft?
Heino schreef:Moggsy schreef:Ook de medische oorzaak moet extra betalen.
Dan krijg je weer de mensen met een gezellige huisarts die wel een briefje schrijft.
Extra service = extra betalen.
Nee dat vind ik dan weer niet. Desnoods speciaal aangestelde artsen voor dit probleem die de briefjes uitschrijven. Maar ik vind het wél discriminatie wanneer je mensen aanpakt op zaken die ze niet kunnen veranderen. Veel mensen zijn zélf de oorzaak van hun zwaarlijvigheid, en die mogen best aangepakt worden want het overgewichtprobleem is al groot genoeg en kost al handen vol met geld!
rommie schreef:Ja dat kost geld, maar niet voor de KLM en niet voor reizigers met een (semi-)normaal postuur, alleen voor de mensen die de directe oorzaak zijn van het probleem.
Heino schreef:rommie schreef:Ja dat kost geld, maar niet voor de KLM en niet voor reizigers met een (semi-)normaal postuur, alleen voor de mensen die de directe oorzaak zijn van het probleem.
Maar dat is dus niet zo want je vraagt over het algemeen niet om een schildklierafwijking (bijvoorbeeld)
En met bvb een bril is veel minder geld gemoeid dus dat vind ik hier niet relevant
Urielle schreef:Nee hoor, voel me niet aangesproken, ik weeg 65 kilo (nu ik zwanger ben 70) dus ik zit niet in die categorie. Maar fair vind ik het niet. Probleem van de KLM dat er diversiteit in de klandisie bestaan, niet van de klant.
Bril vind ik ook niet vergelijkbaar, wel als je oma verplicht wordt tot een duurder montuur omdat ze een knobbelneus heeft () en niet meer een montuur in de normale prijsklasse mag kiezen, ook al zit dat minder fijn.