Wie doneert er aan giro555?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:20

Devaney2009 schreef:
superrizzo schreef:
Het is heel erg wat er gebeurd is maar wij hoeven ook niet van die landen te verwachten als er bij ons iets gebeurd.

Eerst ons eigen en dan de rest !

Wat een enge gedachtengang heb jij.

Ik respecteer normaal andermans mening maar ik moet nu toch wel zeggen dat ik het met Devaney eens ben :=

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:20

Citaat:
De overheid doneert overigens niet namens jou. De overheid doneert namens mij, want ik heb gedoneert aanr Giro 555, en dan wordt het verdubbeld

Het geld wat de overheid doneert is geld van IEDEREEN. Het zijn namelijk onze belastingcenten dus de overheid zal er geen nacht langer van wakker liggen of ze het verdubbelen, want hun voelen het niet in hun portemonnee. Dat voelen wij straks wel weer, als de kranen weer worden dichtgedraaid, omdat we moeten bezuinigen.

Ik stort niets aan 555 met de reden dat er teveel geld elders beland en niet aankomt bij de mensen die het juist nodig hebben. Ik steun dan liever een kleine stichting.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:23

Ik vind het argument dat hier al een paar x langs is gekomen dat er genoeg geld nodig is in Nederland nogal zwak.
Hoe kan je dat nou zeggen?
Hier in nl heeft iedereen een dak boven zn hoofd, voedsel, schoon water, medische zorg en onderwijs.
Daar staan mensen op straat, er moet geplunderd worden om aan eten te komen.
Dat is toch een situatie die niet te vergelijken is met de minima in Nederland?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:26

superrizzo schreef:
Het is heel erg wat er gebeurd is maar wij hoeven ook niet van die landen te verwachten als er bij ons iets gebeurd.

Eerst ons eigen en dan de rest !

(ik steun alleen dieren)

Eens even diep in mijn geheugen graven.... Wacht, was er niet eens iets in 40-45? Toen zijn we geholpen door Engelsen, Polen, Amerikanen, Fransen en nog een heleboel groepen die ik vergeet...

Je mag je mening hebben, maar "eerst wijzelf en dan de rest" vind ik, in deze situatie, geen gedachte om trots op te zijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:29

Ik geef niks. Heb destijds bij de tsunami zeer gul mijn portomonaie getrokken en heb daar nog steeds een zeer nare bijsmaak van hoe dat is verlopen. Heb er nu dan ook geen vertrouwen in hoe dat nu gaat lopen. Hoe harder men nu roept dat "het nu echt wel bij de mensen terecht komt" des te minder ik het ga geloven.

Daarnaast wordt er ook van mijn belastingcenten een deel gegeven (verdubbeling van het totaal opgehaalde bedrag). Feitelijk steunt iedereen dus dit doel.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:31

nou hier heeft niet iedereen een dak boven zijn hoofd !!
Hier zijn er ook kinderen zonder ouders die graag ouder willen.
Hier zijn ook mensen die geen geld hebben.
Mensen die geen medische zorg kunne betalen.
Hier ziin ook mensen die geen baan meer hebben door die credietcrisis,Pomp maar geld in die bedrijven dan hebben we het hier ook beter.

Een enge gedachten gang tja dat vinden jullie maar ik weet dat er in nederland ook tekorten zijn in de staatskas.

Het is inderdaad erg wat er gebeurd is.

Ik heb genoeg gesteund maar nee ik kan niet zeggen dat ze er wel degenlijk iets mee gedaan hebben.
Kleding willen ze niet eens aannemen voor haiti ze moeten geld.

wat willen ze nou ????

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:31

Watersnood van 1953 was een ramp in Nederland.

Toen kwam er ook van alle kanten hulp en niet alleen uit rijke landen.

Zelfs een land als Suriname wat zelf niet rijk was/is had toen een hulpactie voor Nederland op touw gezet.

1830 doden t.o.v. tienduizenden nu in Haïti.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:33

superrizzo schreef:
nou hier heeft niet iedereen een dak boven zijn hoofd !!
Hier zijn er ook kinderen zonder ouders die graag ouder willen.
Hier zijn ook mensen die geen geld hebben.
Mensen die geen medische zorg kunne betalen.
Hier ziin ook mensen die geen baan meer hebben door die credietcrisis,Pomp maar geld in die bedrijven dan hebben we het hier ook beter.

Een enge gedachten gang tja dat vinden jullie maar ik weet dat er in nederland ook tekorten zijn in de staatskas.

Ik heb genoeg gesteund maar nee ik kan niet zeggen dat ze er wel degenlijk iets mee gedaan hebben.

wat willen ze nou ????

En moeten we daarvoor alleen maar naar de overheid kijken?
Ik denk dat we ook naar onszelf moeten kijken, want geven wij geld aan de mensen die hier arm zijn? :)

Maar goed, dit vind ik niet echt relevant nu voor het topic..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:33

Ik heb net geld overgemaakt. Die mensen hebben echt helemaal niks meer, die kunnen alle hulp gebruiken die ze kunnen krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:34

Chevax hoewel ik het met je eens ben dat je 'eerst wij en dan de rest' niet echt een goede opmerking is en hoewel het ook echt niks te maken heeft met het idee en gedachtegang van dit topic wil ik toch wel even subtiel opmerken dat de geallieerden deels toch ook uit eigen belang hebben gehandeld. Blij dat ze het hebben gedaan, toch! En velen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid (wat we nooit mogen vergeten!). Maar het was vanuit politiekoogpunt toch echt niet enkel een 'nobel' streven. Ze hadden er echt hun politieke belangen en redenen voor :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 21-01-10 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:35

Mijn punt is dat ze niets anders aan willen nemen dan geld.....
Er zijn ook andere dingen nodig maar die worden geweigerd.

dat snap ik niet !

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:35

Hihi vriendlief wilde geld overmaken was de ING overbelast! Gelukkig is het uiteindelijk gelukt!

Ben trots dat we mensen kunnen helpen!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:36

Ik had ook bedacht om wat geld over te maken, maar toen kwamen ze bij ons op school met een leuk idee. Alle kinderen van de scholen uit onze stichting (zo'n 1500) gaan tekeningen maken op ongedrukte ansichtkaarten. Deze kaarten worden dan voor 1 euro per stuk verkocht, de opbrengst is voor Haïti.
Mijn plan was om van elk kind uit mijn klas een kaart te kopen, heb ik toch op een leuke manier 27 euro gedoneerd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:36

superrizzo over welke 'ze' heb je het nu? Want er zijn verschillende voedselpakketten en medicijnen e.d. richting Haiti gegaan :j

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:37

VOLGENS MIJ HAD IK GEERT WILDERS AAN DE TELEFOON :=

anyway, heb netjes 10 euro gedoneerd :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:37

ik heb ook gedoneerd

bij ons op school hebben kinderen een leuke actie bedacht dat alle kinderen die dat willen deze week hun zakgeld beschikbaar stellen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:38

nati schreef:
nog steeds niet terug gebeld :(

wij worden hier ook niet terug gebeld, hebben het nu maar gewoon overgemaakt..

Lady_Tamzz

Wij hebben net met ons gezin 50 euro overgemaakt! Het geeft toch een goed gevoel dat je iets geeft.
Maar ik zit er ook aan te denken om als vrijwilliger heen te gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

superrizzo schreef:
nou hier heeft niet iedereen een dak boven zijn hoofd !! er is een vangnet en mensen die geholpen willen worden komt ook een oplossing voor
Hier zijn er ook kinderen zonder ouders die graag ouder willen.heb je je weleens in de adoptieprocedure verdiept?
Hier zijn ook mensen die geen geld hebben.je gaat hier niet dood van de honger
Mensen die geen medische zorg kunne betalen.iedereen is verplicht verzekerd voor de basisverzekering
Hier ziin ook mensen die geen baan meer hebben door die credietcrisis,Pomp maar geld in die bedrijven dan hebben we het hier ook beter.hoog en laagconjunctuur is een natuurlijk gegeven. Het proces was op hol en is nu tot staan gebracht. Er komt vanzelf weer vaart in dankzij creatief en inventief ondernemerschap

wat willen ze nou ????

Geld is goed om in de regio gericht goederen in te kopen. Die zijn voor handen. Bij verschepen van goederen van deze afstand duurt het minimaal een week voor het er is en het is onnodig kostbaar. Daarnaast is het maar de vraag of de goederen die je inzameld bruikbaar zijn.

chevax

Sammie schreef:
Chevax hoewel ik het met je eens ben dat je 'eerst wij en dan de rest niet' echt een goede opmerking is en hoewel het ook echt niks te maken heeft met het idee en gedachtegang van dit topic wil ik toch wel even subtiel opmerken dat de geallieerden deels toch ook uit eigen belang hebben gehandeld. Blij dat ze het hebben gedaan, toch! En velen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid (wat we nooit mogen vergeten!). Maar het was vanuit politiekoogpunt toch echt niet enkel een 'nobel' streven. Ze hadden er echt hun politieke belangen en redenen voor :)

Heb je gelijk in Sammie, maar feit blijft wel dat we zonder die steun toch met een gigantisch probleem hadden gezeten. Nogmaals, ik respecteer ieders mening, maar het zou wel fijn zijn als sommigen iets genuanceerder een mening zouden vormen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:40

Heb wel gedoneerd. Dat land was al zó arm, en dan dit. :n
De gezichten van die mensen, zoveel familie en vrienden verloren in zo'n korte tijd. Geen regering die kan zorgen dat direct slachtoffers geholpen konden worden, alleen arme mensen die met hun handen in het puin aan het zoeken waren naar enig teken van leven....ongelooflijk wat een ellende en verdriet!
Ik hoop dat de noodhulp en de wederopbouw het leed wat kan verzachten voor deze mensen. Deze ellende vergeten doen ze nooit meer....

Devaney2009

Re: Wie doneert er aan giro555?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:41

Toch leuk zo'n Haitische jongen met een twents accent. Ned 2 nu!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:41

leeneliefje schreef:
VOLGENS MIJ HAD IK GEERT WILDERS AAN DE TELEFOON :=

anyway, heb netjes 10 euro gedoneerd :o

:o? Hihihi, ben ik blij dat ik niet meer hoefde te bellen. Ik heb een dag of 5 geleden al wat overgemaakt en vandaag nog een duit in het zakje gedaan op het werk.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:47

Hier thuis storten wij met z'n alle zo'n €90,-. Wij vinden het verschrikkelijk wat er gebeurd is. En zeker bij het zien van de beelden vind ik het goed dat we geld storten.

En de armoede in Nederland kan nooit, nooit vergeleken worden met de armoede die ze daar nu kennen. Er zijn zoveel jonge kinderen wees geworden, ze hebben nog een heel leven voor zich en alles wat ze ooit hebben gehad word nu van ze afgenomen. Het breekt mijn hart bij het zien van de beelden.
En het land is veelste arm om het zelf weer op te bouwen, ze hebben dit geld gewoon écht heel hard nodig.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:53

Ik heb ook gedoneerd! Ik ben ook maar een arm studentje maar zij hebben het harder nodig dan ik. Ik kan tenminste nog naar mijn ouders als ik geen geld heb om te eten of om mijn kleding te wassen. Zij hebben niks, niks, niks en soms geen eens familie meer. Ik heb maar tien euro gestort maar dan heb ik toch het idee dat ik iets voor ze heb betekend. Ik heb er vertrouwen in dat het geld naar de goede plek gaat en anders jammer dan.. ik ben dan toch blij dat ik het gedaan heb!!