Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:35

Tsja, Toekie, daar heb je gelijk in. Dit soort foto`s is ook absoluut nodig. Neemt echter niet weg dat ik het niet zou kunnen/willen. Maar die site zegt wel een hoop......

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:38

Annemijn schreef:
Marjoow schreef:
Ik vind het respectloos om mensen in zo'n situatie op de foto te zetten.

Misschien is het erg kort door de bocht, maar zolang die directie's erg dure en mooie auto's rijden, help ik daar niet aan mee.

Die baan is waarschijnlijk niet weggelegd voor elke simpele ziel op deze aardkloot, dus als zij hard hun best doen vind ik dat ze dat geld verdient hebben. Als zij 2 ton per jaar naar binnen slepen, zullen ze dat ook wel verdiend hebben. Ik denk echt dat dat geen simpele baan is...

Dus dan is het eerlijk dat die mensen 2 ton verdienen, terwijl het geld van de donaties bedoeld is om huizen te bouwen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:42

FlyAway: Dat is wat anders dan de journalist respectloos en lui noemen zoals Marjoow doet. Als je zulke uitspraken doet heb je echt geen idee waar het vak fotojournalist voor staat.

Shadow0: Je hebt toch nieuws nodig om te weten wat er elders speelt? Dat bedoel ik met erbij betrokken worden. Wat je ermee doet moet ieder voor zich weten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:42

Marjoow schreef:
Dus dan is het eerlijk dat die mensen 2 ton verdienen, terwijl het geld van de donaties bedoeld is om huizen te bouwen.

Maar als dat je uitgangspunt is, zou je zelf toch ook haast alles in moeten leveren? We hebben allemaal veel rijkdom die gebruikt zou kunnen worden voor mensen die helemaal niks hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:44

Toekie schreef:
Shadow0: Je hebt toch nieuws nodig om te weten wat er elders speelt?

Als je het belangrijk vindt om te weten wat er aan het andere eind van de wereld gebeurt heb je inderdaad een informatiebron nodig, bijvoorbeeld het nieuws. Maar als jij liever betrokken bent bij de lokale gemeenschap hoeft dat niet, en dat is niet per definitie beter of slechter, of minder betrokken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:47

Kikka schreef:
Vraagje aan de mensen die het nieuws niet volgen: Stemmen jullie wel? En denken jullie daar dan ook over na, of wordt het CDA (of VVD, of SP) omdat paps en mams dat ook stemmen?

Ik ben nog geen 18, maar heb wel een duidelijke politieke mening, ja.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:49

Marjoow schreef:
Dit is de natuur, niets aan te doen. En als mensen er wel iets aan willen doen, moeten ze niet in een risicovol gebied wonen.

:r

Alsof ze een KEUZE hebben?? Alsof arme mensen ervoor kiezen? Alsof mensen die in de 3e wereld wonen, ervoor kiezen? Alsof ze een keuze hebben hoe rijk ze zijn, en waar ze wonen. Er IS geen keuze! Dan woonde iedereen wel in het 'rijke, veilige, gezonde' westen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:50

sorrell schreef:
Citaat:
Dit is de natuur, niets aan te doen. En als mensen er wel iets aan willen doen, moeten ze niet in een risicovol gebied wonen.

:? Tuurlijk die mensen zijn vrijwillig in Haiti gaan wonen, alle mensen die in Haiti wonen zijn afstammelingen van slaven.. Die hebben nooit de mogelijkheden gehad om daar NIET te wonen..

Jeetje hoe kortzichtig kun je denken |o

Beetje mosterd na de maaltijd, mss even teruglezen? Zie je heel mooi dat ze er een toevoeging op geeft,
over kortzichtigheid gesproken of wil je alleen maar lezen wat je lezen wilt?

Toekie aparte site zeg staan bijzondere foto's op.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:51

Dat zeg ik ook niet Shadow0. Ik oordeel helemaal niet over wat goed of slecht is. Voor de zoveelste keer: Ik zeg dat nieuws nodig is om mensen betrokken te maken/op de hoogte te brengen en dat het daardoor mogelijk is dat er zoveel hulp die kanten op gaat. Omdat veel mensen en instanties wél ervoor kiezen financieel en/of materieel te steunen. En nee, dat is idd niet per definitie beter of slechter. Maar ik zeg het nu nog één keer: nieuws = bekendheid/betrokkenheid = hulp!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:59

Chiqa schreef:
Toekie aparte site zeg staan bijzondere foto's op.

Mijn waardering voor het bekijken ervan. :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:04

*Off topic* Vertel eens, wat "heb" je met deze site of fotograaf?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:10

Ik heb erover geleerd op school en daarna heb ik giga veel respect voor 'm gekregen. :)
En sowieso, waardeer (dat is nog een understatement) ik het enorm dat journalisten hun leven op het spel zetten om het nieuws de wereld in te brengen. Er zijn er al heel wat gestorven! Het is hun levensovertuiging, vaak kunnen ze niet eens rustig even thuis zijn omdat ze van zichzelf dit werk móeten doen. Ook daar heb ik veel over geleerd tijdens mijn opleiding.

Dus als iemand dan roept, dat het respectloos is. En dat ze te lui zijn om te helpen. Dan raakt dat enorm.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:20

Het is juist heel goed dat er foto's gemaakt worden, zo blijft het voortleven en kunnen wij er niet alleen van leren, maar ook onze kinderen, kleinkinderen enzovoorts.
Zouden er bijvoorbeeld geen foto's of filmmateriaal gemaakt zijn van alle mensonterende zaken tijdens de Tweede Wereldoorlog, hoe hadden wij hierover (hiervan) dan kunnen leren. Hoe erg en confronterend soms ook, beelden maken zaken inzichtelijk, dan kun je je er nu eenmaal beter iets bij voorstellen.
Hoe raar het soms ook kan lijken dat mensen een foto maken van iemand die gewond is en hulp nodig is, de foto is ook nodig. Respectloos zou ik dat dan ook beslist niet willen noemen, ik heb juist respect voor hen die de moed hebben om deze foto's te maken. Ik denk ook dat de mensen die in een rampgebied wonen, willen dat de wereld weet dat er hulp nodig is. Zulk nieuws moet verspreid worden.

Maar nogmaals, ik vind niet dat iemand die niet meevoelt met de ellende in Haitie of het nieuws in het algemeen, minder is dan zij die dat wel doen. Je iets niet voor kunnen stellen is 1 ding, maar hang hier geen waardeoordeel aan, dat is niet respectvol, dat verdient niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:25

Citaat:
En natuurlijk word dat erg gevonden, ik zeg ook helemaal niet "laat ze maar lekker sterven joh, hoe pijnlijker hoe beter". Tuurlijk is dat erg. En ik heb mezelf niet goed uitgedrukt, geef ik toe nu ik mijn post teruglees. Maar ik bedoel dat die miljoenen euro's voor de wederopbouw van dat gebied, is dat niet een beetje overdone? En dan heb ik het niet over de geneesmiddelen, hulphonden en mensen die nu anderen onder het puin vandaan proberen te halen. Dat moet gebeuren.

Sja....Over lezen gesproken.

Toekie vind dat idd een hele bijzondere site, niet dat mijn gevoel hierover veranderd, kijk dit puur beroepsmatig. Vind het best wel interessant dat iemand zoiets vast kan legen, een koude kille foto met zoveel emotie's die zijn dan ook beiden uitstralen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:29

@ Chiqa; Idd over lezen gesproken ;) Je haalt mensen door de war.

Annemijn is de gene die toegeeft niet helemaal goed te hebben verwoord. Maar die laatste reactie op de uitspraak van Marjoow.

Marjoow schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:34

Ik haal geen mensen door de war ik sprak in zijn algemeenheid, mss moeten jullie je eens beter inlezen voordat je je gal spuwt.
Maar nu begrijp ik meteen het och en wee gehalte....Meteen een bevestiging van de oprechtheid in zijn algemeenheid.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:37

Marjoow schreef:

Dan wil ik je dit toch even vragen, want dan weet jij vast het antwoord op deze vraag en dat zou heel veel mensen ontzettend helpen!

Stel je wordt geboren op een eiland en je verdient misschien net een euro per dag. Op dat eiland kunnen soms erge aardbevingen voorkomen. Het dichtsbijzijnde eiland ligt enkele tientallen kilometers bij jou vandaan.

Hoe ga jij hier wegkomen?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:41

Chiqa schreef:
Ik haal geen mensen door de war ik sprak in zijn algemeenheid, mss moeten jullie je eens beter inlezen voordat je je gal spuwt.
Maar nu begrijp ik meteen het och en wee gehalte....Meteen een bevestiging van de oprechtheid in zijn algemeenheid.

Kom kom Chiqa, je maakt jezelf een beetje belachelijk door deze bewering. Dit is wat je schreef;
Citaat:
Beetje mosterd na de maaltijd, mss even teruglezen? Zie je heel mooi dat ze er een toevoeging op geeft,
over kortzichtigheid gesproken of wil je alleen maar lezen wat je lezen wilt?

Geeft niks hoor, we maken allemaal wel eens een foutje ;) Maar niet zo gaan zitten draaien om iets wat krom is recht te praten, dat gaat ten koste van je geloofwaardigheid.

Tancreda4

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:45

Wat heeft dat er nu weer mee te maken :?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:46

:D :D :D :D :D

Jildau

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:48

Dat slaat echt nergens op Vjestagirl, sjongejonge.. Het aantal posts heeft daar toch niks mee te maken? :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:48

Dat er hier mensen zijn die al gigantisch lang meedraaien, en gigantisch veel posts hebben, ongeveer heel bokt kent ze wel, en dat zijn over het algemeen ook de mensen die hun mening goed onderbouwen zoals Chiqa. En dan komt er een of andere wijsneus met nog geen 50 posts, die vervolgens zo half zalvend 'aaaaahw je doet nu wel een beetje afbreuk aan je geloofwaardigheid hoor'... Kan daar heel slecht tegen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:50

Grappig, je kunt jouw post ook precies andersom uitleggen en dan is hij heel grappig en lijkt hij zelfs nog logisch. Maar als je gewoon even terugleest, dan zie je dat Chiqua er een beetje naast zit. En inderdaad, de hoeveelheid posts heeft geen relatie met de kwaliteit van die posts. Dat zie je aan de jouwe maar al te goed. :D ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:52

Zullen we eventjes weer back on-topic gaan? En proberen een beetje aardig tegen elkaar te doen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:53

Wat belachelijk zeg!! Dus als je al heeeeel lang mee draait en veel posts hebt ben je altijd geloofwaardig en is alles wat je zegt goed, maar als je net nieuw bent praat je alleen maar troep? Waar slaat dat nu weer op?? Chiqa kan haar posts prima onderbouwen, maar dit was niet te volgen. En dat "groentje" heeft anders ook een prima nette onderbouwde mening en heeft meer bijdrage de afgelopen paginas gehad met betere onderbouwing dan chiqa en jou bij elkaar.

Dus ik ben beter dan jij, want ik zit hier langer en heb meer posts? Belachelijk toch?