Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoos schreef:Gracy schreef:
Er zijn ook situaties waarbij een agent zich gedraagt als een GOG.. houdt in dat er vanuit een functionele positie macht wordt misbruikt om minder-machtigen die in een lagere functionele positie zitten doelbewust te overheersen.
Het gaat dan om personen die functies uitoefenen als hulpverlener, pastor, arts, agent, leerkracht, chef, enzovoort.
GOG Profiel: http://www.machtsmisbruik.mysites.nl/mypages/machtsmisbruik/444795.html
Tuurlijk, maar rotte appels heb je overal tussen zitten toch, in elk beroep.
phormicola schreef:Als een politieagent zo tekeer tegen mij gaat zonder dat ik wat fout doe, dan zou ik ze echt niet met U gaan aanspreken, ben je belazerd?! Ze was jong en heeft nog hele grote fantasieen over wat het is om agent te zijn. Lijkt mij dat ze haar machtspositie heeft misbruikt. Ze komt nog weleens de verkeerde tegen.
maikeltje schreef:phormicola schreef:Als een politieagent zo tekeer tegen mij gaat zonder dat ik wat fout doe, dan zou ik ze echt niet met U gaan aanspreken, ben je belazerd?! Ze was jong en heeft nog hele grote fantasieen over wat het is om agent te zijn. Lijkt mij dat ze haar machtspositie heeft misbruikt. Ze komt nog weleens de verkeerde tegen.
Ik heb geleerd altijd correct te blijven in mijn gedrag, dan kan de ander mij nooit verwijten dat ik respectloos ben geweest. Ik pas ervoor om erin mee te gaan wanneer iemand als een viswijf tegen mij tekeer gaat. Dan bedank ik voor het gesprek, draai me om en loop weg. Ik ga me niet verlagen tot dat niveau.
phormicola schreef:Overigens horen politieagenten dienaren te zijn van de bevolking, beschermers.
phormicola schreef:Tegenwoordig gaan ze snel dictatortje lopen spelen, vind ik echt niet kunnen.
phormicola schreef:Overigens horen politieagenten dienaren te zijn van de bevolking, beschermers. Tegenwoordig gaan ze snel dictatortje lopen spelen, vind ik echt niet kunnen.
De tramconducteurs hier doen overigens alsof ze politieagenten zijn, daar kan ik me ook mateloos aan irriteren en soms ook echt boos over maken. Wat is er in godsnaam gebeurd met het heerlijke land waar in ik ben opgegroeit? Van mij mag die zogenaamde veiligheid een stuk minder.
nate schreef:Mijn vriend zegt altijd:
Sommige Politie mensen, zijn mensen die vroeger veel gepest zijn, en als ze politie worden kunnen ze de maatschappij lekker terugpesten.
Gracy schreef:Deze GOG's zou ik nooit als 'u' aanspreken..
MamboBeach schreef:phormicola schreef:Overigens horen politieagenten dienaren te zijn van de bevolking, beschermers. Tegenwoordig gaan ze snel dictatortje lopen spelen, vind ik echt niet kunnen.
De tramconducteurs hier doen overigens alsof ze politieagenten zijn, daar kan ik me ook mateloos aan irriteren en soms ook echt boos over maken. Wat is er in godsnaam gebeurd met het heerlijke land waar in ik ben opgegroeit? Van mij mag die zogenaamde veiligheid een stuk minder.
Je klinkt alsof je 70 bent! Niet om vervelend te doen maar zou het dan de laatste paar jaar 'opeens' anders geworden zijn... Natuurlijk niet! Mijn moeder, die tegen de 70 loopt, zei dat de mensen vroeger respect hadden voor de politie en dat je zulke scheldwoorden als tegenwoordig er echt niet werden gezegd... Het is toch ook te gek voor woorden. Tegenwoordig willen we voor alles de politie de schuld geven en hebben 'zij' het weer gedaan.Ze zouden van mij wel eens wat harder op mogen treden!
phormicola schreef:Ik klink alsof ik 70 ben? Nou goed hoor, maakt mij echt geen ene zier uit. Feit is dat we de laatste jaren de politie in onze nek hebben hijgen. Ook als je niks hebt gedaan voel je je soms net een crimineel. Ik weet dat het mode is om voor extra 'veiligheid' te zijn, maar ik vind het drie keer niks. En dan mag je me van de oude stempel vinden, misschien ben ik dat dan ook wel.
En tja, ik heb ook respect voor de politie, ouderen etc. Maar dan mag ik toch zeker wel een bepaalde vriendelijkheid verwachten? Wat is er gebeurd met 'onschuldig totdat schuld is bewezen'?
Het probleem is dat wanneer de tendens is om steeds harder te gaan optreden, dat er dan al snel geen grens meer aan zit. Voor je het weet mag je bwv spreken geen scheet meer laten zonder een boete te krijgen. En DAT is erg belangrijk.
Net zoals met dat rookverbod, let maar op, er gaan nog meer vrijheden worden weggenomen. Zegt je moeder dat ook? Dat datgene waarvoor is gevochten na de oorlog nu weer wordt afgepakt?
Altijd naar de toekomst kijken, niet alleen het hier en nu. Ik voel me soms ook niet veilig. Nou, jammer dan, ik leef liever met een beetje angst en een hoop vrijheid dan dat ik in een veilig kooitje word gestopt waarin ik niks kan. Leven is nou eenmaal niet veilig. Wordt slim, zou ik zo zeggen.
slimmerik schreef:Jnien schreef:, ik ben nog nergens in Nederland, buitenland of waar dan ook onredelijk aangesproken door politie, buschauffeur, conducteur of wie dan ook. Tis ook een beetje je eigen instelling en mentaliteit.
En je opvoeding en je uitstraling.
slimmerik schreef:Nee hoor, als jij je naar behoren gedraagt zal het zelden of nooit voorkomen dat een agent de fout in gaat. Enkele bokkers hier hebben regelmatig "problemen" met het gedrag van de politie.
Dan heeft het imo wel degelijk te maken met je eigen uitstraling en opvoeding. Dus je eigen gedrag.