Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:22

Wilders heeft ook hele goede andere dingen zoals al eerder werd gezecht over ziekenhuis tekort aan verplegers, hij heeft mooie ideen over dierenrechten..

het is alleen jammer dat hij zich op deze manier presenteert. Op deze manier shockeert hij mensen en probeert hij ophef te creeeren zodat er meer gepraat wordt over politiek, want geef toe Jp is nou niet echt een spraakmakend personage, een land heeft wel af en toe behoefte aan een spraakmakend personage. hiermee bedoel ik niet dat Wilders dat moet zijn maar ik bedoel hiermee dat hij heel goed inspeelt op wat er leeft in Nederland en dat hij het zo weet te draaien dat hij toch heel veel mensen voor hem heeft.

Ik vind het jammer omdat hij hele mooie ideen heeft die nu totaal niet worden gezien.. en misschien was hij als hij niet zo extreem was niet eens doorgedrongen tot de politieke linie maar het is jammer dat het hele antimoslim gedoe nu de overhand neemt van dingen die belangrijker zijn.

@Heino
volgens mij zegt hij dat niet, in mijn oren klinkt het heel anders. Hij houd van een 'traditoneel' nederland met onze cultuur en niet een mengelmoes van van alles en nog wat. Hij vraagt aanpassingen van een deel van de moslims maar draaft daar nogal in door.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:25

Heino schreef:
Pashon schreef:
Wilders niet die ziet overduidelijk een probleem en wil dat aanpakken.
ontkennen dat het probleem er niet is, maakt het uiteindelijk alleen maar erger.

Ik zie ook problemen rondom Moslims, maar ik zie ze niet zo groot als Wilders ze maakt.

omdat wij er anders tegenover staan, anders in de zin van wij zijn er niet zo intensief mee bezig als Wilders en het daardoor wellicht kleiner zien als dat het daadwerkelijk is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:26

Sorry, maar hoe kan je in vredesnaam onderstaande uitspraken níet opvatten als het verachten van álle Moslims???

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.
Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"De islam is Het Kwaad zelf."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.” Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:26

mvs schreef:
@Heino
volgens mij zegt hij dat niet, in mijn oren klinkt het heel anders. Hij houd van een 'traditoneel' nederland met onze cultuur en niet een mengelmoes van van alles en nog wat. Hij vraagt aanpassingen van een deel van de moslims maar draaft daar nogal in door.

Dan zou ik zijn verachtelijke uitspraken over een bepaalde groep Nederlanders eens even goed bestuderen. Overigens ik moet wel lachen om traditioneel Nederland. Zijn moeder is niet Nederlands en zijn vrouw ook niet, prima hoor. Maar van anderen pikt hij dat niet

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:27

Pashon schreef:
omdat wij er anders tegenover staan, anders in de zin van wij zijn er niet zo intensief mee bezig als Wilders en het daardoor wellicht kleiner zien als dat het daadwerkelijk is.

Nee, omdat ík wel kan relativeren, en Wilders niet. Dit soort onderwerpen trekt mij ontzettend aan en ik verdiep me er dan ook heel erg in. En echt, Wilders overdrijft en benadeelt een heeeele grote groep onschuldige mensen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:29

Heino schreef:
Pashon schreef:

Nee, omdat ík wel kan relativeren, en Wilders niet. Dit soort onderwerpen trekt mij ontzettend aan en ik verdiep me er dan ook heel erg in. En echt, Wilders overdrijft en benadeelt een heeeele grote groep onschuldige mensen.

Wilders ziet de zaak van een andere kant als dat wij het zien.
ongetwijfeld dat er onschuldige moslims zijn, zo zijn ze dat bij elk volk/ geloof, maar ben er toch ook stellig van overtuigd dat het merendeel van de moslims in NL niet zo onschuldig is als dat ze zich doen voorkomen.

Wat Wilders wel of niet kan relativeren is niet aan ons besteed om daarover te oordelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:31

Pashon schreef:
maar ben er toch ook stellig van overtuigd dat het merendeel van de moslims in NL niet zo onschuldig is als dat ze zich doen voorkomen.

Op basis waarvan dan? Je beweert nu serieus dat meer dan 50% van de Moslims iets illegaals oid op zn geweten heeft?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:33

En in het verleden is al gebleken dat het werkt om op die manier: maak een groep van de bevolking tot zondebok, en dat helpt je groot te worden als politieke partij.
Ook al wil hij verder dingen die best goed en opbouwend zijn, doordat hij groepen uit wil sluiten, vind ik dat je die goede dingen wel kunt vergeten, zoiets kun je niet compenseren, dan ben je gewoon heel verkeerd bezig.

Ik ben ervan overtuigd dat veel Katholieken, protestanten en niet-gelovigen niet zo onschuldig zijn als ze zich doen voorkomen (zo ken ik er nog wel eentje Pashon ;( )

MamboBeach

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:41

Ik moet toch ook wel zeggen dat er dingen zijn die Wilders zegt waar ik hem gelijk in kan geven... Maar de manier waarop...
Maar dat vind ik toch tegenwoordig van de politiek, hoe ze elkaar aanspreken en dergelijke! Dat moet een voorbeeldfunctie zijn, nou, bij de kleuters in groep 1 zijn ze nog verstandiger...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:44

Pashon schreef:
Heino schreef:

Ik zie ook problemen rondom Moslims, maar ik zie ze niet zo groot als Wilders ze maakt.

Of is Wilders er teveel mee bezig waardoor hij het probleem veel te veel uitvergroot?

Pashon schreef:
Wilders ziet de zaak van een andere kant als dat wij het zien.
ongetwijfeld dat er onschuldige moslims zijn, zo zijn ze dat bij elk volk/ geloof, maar ben er toch ook stellig van overtuigd dat het merendeel van de moslims in NL niet zo onschuldig is als dat ze zich doen voorkomen.

Wat Wilders wel of niet kan relativeren is niet aan ons besteed om daarover te oordelen.

Meen je dat nou serieus? :=

MamboBeach schreef:
Ik moet toch ook wel zeggen dat er dingen zijn die Wilders zegt waar ik hem gelijk in kan geven... Maar de manier waarop...
Maar dat vind ik toch tegenwoordig van de politiek, hoe ze elkaar aanspreken en dergelijke! Dat moet een voorbeeldfunctie zijn, nou, bij de kleuters in groep 1 zijn ze nog verstandiger...

Tuurlijk zijn er dingen waarin hij gelijk heeft. Heeft niet ieder mens dat? Maar hij slaat helemaal door op het gebied van een bepaalde bevolkingsgroep en dat maakt hem tot een potentieel gevaar.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:47

ik zeg ook niet dat de katholieken endergelijke zo onschuldig zijn als dat ze zich doen voorkomen.
zoals ik al eerder zei elke geloof heeft zijn "slechte" en "goede" mensen.

Als ik kijk naar het aantal delicten dat er gepleegd word en het aantal wat daarvan allochtoon is toch wat groter is als het aantal autochtonen.

Bleu-eyes, ja dat meen ik serieus.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:50

BlueEyes, ik vind niet dat hij doorslaat, als je denkt dat hij onzin verkoopt dat je misschien eens onder de steen vandaan moet komen... Ligt er ook misschien aan waar je woont of hebt gewoond. Tuurlijk zegt Wilders dingen die wij als volk denken maar hij zegt het. Niet voor niets heeft hij zoveel medestanders...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:51

In dat geval spijt het me verschrikkelijk, maar dan daal je bij deze ontzettend in mijn achting. Hoe kun je nou geloven dat het merendeel van een bepaalde groep iets kwaads in de zin heeft als je er misschien een fractie van kent? Moslims zijn ook gewone mensen hoor, met een baan, een partner, kinderen, hobby's, dromen en wensen. Die dromen en wensen zijn ook voor een groot deel vergelijkbaar met de jouwe.

Als je gaat kijken naar de verdeling in het aantal delicten worden de allochtonen veroordeeld voor diefstallen en berovingen, de autochtonen voor zedendelicten en geweldpleging. Was laatst op Netwerk. Nee, dan zijn de Hollandse jongens lieverdjes...

@MB: IK ben niet degene die onder een steen leeft. IK ben niet degene met de tunnelvisie... ik ben bereid om verder te kijken dan mijn neus lang is, om onder die hoofddoek te kijken en te zien wat voor MENS daar onder zit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:52

Pashon, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, zo erg vind ik je uitspraken (en dat je daar nog serieus achter staat ook) ;(
Ik ga maar eens in bad, hier word ik echt verdrietig van, zoveel achterdocht.

MamboBeach: tuurlijk zijn er problemen rondom Moslims. Maar om op basis daarvan een hele grote groep onschuldige mensen zo veel pijn te doen gaat mij te ver.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:02

ik hoop ook niet dat wilders word vermoord.. vooral niet als het door een moslim is. want dan moet de rest van de 999 999 moslims in nederland er ook weer onder lijden

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:05

Dat is ook zeker niet eerlijk maar hij weet uiteindelijk mensen aan te spreken door te overdrijven.. en er zijn gewoon dingen die niet meer kunnen doordat er moslims zijn die NIET onschuldig zijn.

bijvoorbeeld, mijn homo vrienden kunnen niet meer ongegeneerd over het leidseplein lopen zonder minstens 10 haatdragende opmerkingen van een zekere bevolkinsggroep te krijgen, en dan is het nog maar te hopen dat het daar bij blijft.
Dat is toch al helemaal niet meer normaal.. ik hou van Nederland omdat het zo vrij is en iedereen kan doen wat hij of zij wil mits hij of zij beleefd en zorgzaam blijft voor de medemens..

Ik ben helemaal niet tegen het geloof de islam op zich en er zijn een hoop moslims die het geloof op een moderne manier interpreteren maar er zijn ook een hoop mensen die vasthouden aan de oude waarden en normen ervan die gewoon niet meer acceptabel zijn anno 2009, dat alles even buiten Wilders om. Wilders zegt het veel te extreem en jaagt daarmee mensen over de kast maar interesseert ook een hoop mensen, uiteindelijk weet ik niet wat hem het meest op zou hebben gelverd.. zijn mooie ideen netjes en eervol hebben uitgewerkt of er zo'n mediacircus van maken zoals hij nu doet

Ik hoop dat hij over zo'n 30 jaar sterft aan een hartstilstan oid en niet wordt vermoord door een moslim want dan dnek ik dat hij zn gelijk nog wel eens gaat halen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:07

@BE, ik heb gelukkig ook geen last van tunnelvisie, ik ga uit van wat ik zie en meemaak!
Ik wil ze echt niet allemaal over 1 kam scheren maar wat ik heb meegemaakt, vrolijk word ik er niet van...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:10

Ik heb nooit gezegt dat er geen goede moslims zijn, die hard werken voor hun geld en dromen hebben net als ieder ander mens. ik heb het ook niet over moslims in het algemeen, ik heb het over allochtonen in het algemeen!

Ook heb ik nooit gezegt dat onze Nederlandse rakkers van die lieverdjes zijn.

ik zeg hoe ik erover denk en dat die afwijkt van wat anderen denken doet er niet toe, ieder heeft imo een eigen mening, maar ga mijn geen woorden in de mond leggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:11

MamboBeach schreef:
@BE, ik heb gelukkig ook geen last van tunnelvisie, ik ga uit van wat ik zie en meemaak!
Ik wil ze echt niet allemaal over 1 kam scheren maar wat ik heb meegemaakt, vrolijk word ik er niet van...

Dat is begrijpelijk, net zo als het voorbeeld van de homo's. Maar dat los je niet op door de hele bevolkingsgroep over een kam te scheren, integendeel.
Het zou beter zijn de handen in elkaar te slaan en de raddraaiers consequent aan te pakken, door iedereen. Niet allen politie, maar ook de familie en buurt. Zulke ettertjes gewoon uitbannen dat lijkt me meer effect hebben dan het domme gekakel van Geert.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:12

Oh, jongens, ik word hier zo verdrietig van.... ik ga er dus ook mee stoppen. Vind het echt heel erg hoe een volledige bevolkingsgroep van een miljoen mensen wordt afgerekend op die paar raddraaiers die er tussen zitten... Echt - heel - erg.

Het maakt degenen die het doen zeker net zo slecht als die raddraaiers...

:evaw:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:16

Daarom sarabande wil ik ze niet over 1 kam scheren maar ze vallen wel op en dat moet toch ook wat zeggen...
Maar wat je zegt, zulke ettertjes uitbannen, veel succes! Nee, ik heb nu al zoveel meegemaakt en gezien, ook op tv, radio enz. Ik raak er laat maar zeggen niet van overtuigd dat het beter gaat of iets dergelijks... Helaas...

BE, ik vind het ook raar dat je zegt dat iemand daalt in jouw achting, iedereen mag toch een mening hebben en er op een bepaalde manier een kijk op hebben...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:20

jullie kennen het verschil niet tussen een moslim en crimineel/afgedwaalde.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:22

Tuurlijk jameyskatje, laten we het daar lekker op houden...
Dat zal het zijn...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:22

jameyskatje schreef:

Leg het dan eens uit, je zegt steeds dingen maar onderbouwd het niet noch dat je het uitlegt.
ik noch iemand anders kan niet raden wat jij hiermee bedoeld.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:24

Misschien heb je zelf geen ervaring ermee, met het 'probleem' wat wilders aankaart..

ik WEL! het is gewoon niet normaal hoe er op sommige dingen wordt gereageerd en dat er te veel veranderd doordat er moslims met bepaalde-in mijn ogen kortzichtige-visie's zijn

@Sarabande
ik ben ook voor het aanpakken hoor, veelal wordt er her en der wel wat aangemodderd maar echt lukt het niet. Al denk ik voor jongens en meisjes die uit een traditioneel gezin komen het moeilijk is hun nieuwe iedeeen uit te spreken thuis en zo toch weer terugrollen in het 'oude' leven, althans dat kan ik me goed indenken

@Blue_eyes
dat vind ik nog meer over een kan scheren dan dat ik doe, hoe durf jij te beoordelen wat ik heb gezien. Het zijn niet een paar raddraaiers want dan hadden e het niet over 'moslims' het is een groep die bepaalde ideeen heeft die gewoonweg niet met de ideeen van menig Nederlander overeenkomen, willen we goed met elkaar om kunnen gaan dan moet er van beide kanten wat naar het midden worden gegaan, weliswaar meer van de 'moslim' kant. het blijft uiteindelijk toch Nederland.

jameyskatje schreef:

het gaat niet om diefstal etc maar om normen en waarden :+

in mijn ogen is aanpassen echt het sleutelwoord...