Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:hoe kan ANky in hemelsnaam vergeleken worden met dorpsfeesten waar paarden bij gebruikt worden?
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:hoe kan ANky in hemelsnaam vergeleken worden met dorpsfeesten waar paarden bij gebruikt worden?
Hier is het gebruik om bij merries de manen te knippen om ´mooi verzorgd´ voor de dag te komen.
De meesten zijn opgevoed om zich daar niet druk over te maken.
Sóms wordt een praam gebruikt en men is daar zelf nóóít trots op, want iedereen weet dat het geen goede actie is maar een zwaktebod.
Anky scheert haar paard vanwege dressuurgebruik, voedt haar paard niet op en vindt dat het als zijnde normaal toegestaan moet worden.
Wat betreft het gewicht van wat het publiek vindt lijkt me de situatie overduidelijk direct vergelijkbaar.
hc
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:hoe kan ANky in hemelsnaam vergeleken worden met dorpsfeesten waar paarden bij gebruikt worden?
Hier is het gebruik om bij merries de manen te knippen om ´mooi verzorgd´ voor de dag te komen.
De meesten zijn opgevoed om zich daar niet druk over te maken.
Sóms wordt een praam gebruikt en men is daar zelf nóóít trots op, want iedereen weet dat het geen goede actie is maar een zwaktebod.
Anky scheert haar paard vanwege dressuurgebruik, voedt haar paard niet op en vindt dat het als zijnde normaal toegestaan moet worden.
Wat betreft het gewicht van wat het publiek vindt lijkt me de situatie overduidelijk direct vergelijkbaar.
hc
De meesten zijn opgevoed om zich daar niet druk over te maken.Sóms wordt een praam gebruikt en men is daar zelf nóóít trots op, want iedereen weet dat het geen goede actie is maar een zwaktebod.
hc
Paardentango schreef:Kijk zelf maar eens naar een fokmerrie in Zuid Spanje die gemiddeld een jaar lang een veulen bij zich houdt. Ze leeft tussen de andere fokmerries en daarbij in semi vrijheid. Op zulke terreinen waar jij en ik van dromen om overheen te mogen rijden.
Bedenk je dan nog eens wat veulens nu eenmaal graag doen met manen en hoe gezond dat is, maar ook wat er zou gebeuren als de merrie ergens gaat liggen, er zijn nogal wat stekeligheden daar op el campo. Ofwel het platteland.
Rani007 schreef:Daar gaat het hier niet om. Terecht is eerder opgemerkt dat onder dwang van een praam de manen van een paard wel geknipt mag worden en scheren onder sedatie niet. Volgens de logica van HC is het eerste wel toegestaan maar het tweede niet,
Huertecilla schreef:Wanneer hier iemand dat zou sponsoren zou ik daar op af stappen en het punt ervan uitleggen.
Idem het overleg met de gemeente en regionaal toeristenbureau welke subsidiëren. Daar leg ik ook uit wat het punt is en men reageert héél positief. In plaats van dat ze minder subsidieëren kunnen ze ánders en voorwaardelijk budget ter beschikking stellen.
Dat is ook het onderwerp![]()
hc