Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:26

Maar dat is ook een keuze die je zelf maakt. Je blijft wel bij elkaar omdat het moet, maar niet omdat het MOET zeg maar :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:35

I get it, al denk ik dat het protestantse geloof een veel prominentere rol speelt in het "wilde Westen'dan we denken. ;) Kan normen en waarden enorm beinvloeden. Of de mens daar gevoelsmatig altijd achter staat, is maar de vraag...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:37

Lyonesse schreef:
Maar dat is ook een keuze die je zelf maakt. Je blijft wel bij elkaar omdat het moet, maar niet omdat het MOET zeg maar :D

Omdat je zelf vindt dat dat moet, omdat de maatschappij vindt dat dat moet of omdat je er financieel of qua rechten op achteruitgaat als je uit elkaar gaat.
De eerste reden is er een waar geen huwelijk voor nodig is, de tweede is er een die er niet toe zou moeten doen en de derde kan een prima reden zijn om allebei (met medeweten van de ander) 'buiten de deur' te gaan.
Je hebt een relatie met zijn tweeën, en behalve de eventuele kinderen die daaruit voortkomen, heeft niemand daar eigenlijk een mening over te hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:51

oomens schreef:
suleilitha schreef:
Kijk Anca, dat is inderdaad wat vrije liefde volgens nederlandse begrippen inhoudt, en komt er op neer dat mensen gaan leven als Bonobo's....

Ik dacht dat dat is wat 'vrije seks' inhoudt, seks zonder dat daarbij een relatie komt kijken.
Omdat liefde en seks niet hetzelfde zijn (maar wel met elkaar te maken kunnen hebben), betekent vrije liefde dus ook niet hetzelfde als vrije seks.

Dat heb je goed verwoord +:)+

Hoe dan ook is een huwelijk níet vrij, niet wat materiële zaken betreft, net wat liefde -en niet wat seks betreft.
Omdat het niet vrij is wat seks betreft is het daarom helemaal niet zo vreemd om daar net als aan de materiële kanten randvoorwaarden aan te stellen.
Dat kan onder de automatische standaardvoorwarden vallen of in huwelijkse voorwaarden overeengekomen worden (Jenifer Lopez had daar een pitttig lijsje over).
Voldoet het huwelijk daar niet aan, dan hebben beiden partners het recht het te ontbinden.

Ja maar de liefde dan??? Bij een op liefde gebaseerde relatie is geen huweljk nodig. Het huwelijk is namelijk een zákelijke verbintenis.
Met huwen voor de kerk moet je uitkijken want de al meermalen door mij genoemde katholiek kerk heeft
een heel ´apart´ setje rechten en plichten. Dat in het westen het huwen voor de kerk voor de meesten vrijwel geen inhoudelijk waarde heeft is een erosie van die religie.

Mbt het ts gaat het om een islamistisch staatshuwelijk: een pakket aan wettelijk vastgelegde religieuze rechten en plichten. Daar komt een strak setje reiligieuze rechten en plichten door mee. Het wetsvorstel betreft een ontbindende randvoorwaarde voor de seks die door het huwelijk niet meer vrij is. Zou voor beíde partners een grond voor echtscheiding moeten zijn ja.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:56

detour schreef:
Je leeft op deze aarde maar één keer, zoek dan iemand die beter bij je past. *D

Gelukkig heeft de mens een sexpretpakket van de natuur (of God) gekregen om van het leven te genieten :D

hc

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:00

Huertecilla schreef:
Dat heb je goed verwoord +:)+

Hoe dan ook is een huwelijk níet vrij, niet wat materiële zaken betreft, net wat liefde -en niet wat seks betreft.
Omdat het niet vrij is wat seks betreft is het daarom helemaal niet zo vreemd om daar net als aan de materiële kanten randvoorwaarden aan te stellen.
Dat kan onder de automatische standaardvoorwarden vallen of in huwelijkse voorwaarden overeengekomen worden (Jenifer Lopez had daar een pitttig lijsje over).
Voldoet het huwelijk daar niet aan, dan hebben beiden partners het recht het te ontbinden.

Ja maar de liefde dan??? Bij een op liefde gebaseerde relatie is geen huweljk nodig. Het huwelijk is namelijk een zákelijke verbintenis.
Met huwen voor de kerk moet je uitkijken want de al meermalen door mij genoemde katholiek kerk heeft
een heel ´apart´ setje rechten en plichten.
Dat in het westen het huwen voor de kerk voor de meesten vrijwel geen inhoudelijk waarde heeft is een erosie van die religie.

Mbt het ts gaat het om een islamistisch staatshuwelijk: een pakket aan wettelijk vastgelegde religieuze rechten en plichten. Daar komt een strak setje reiligieuze rechten en plichten door mee. Het wetsvorstel betreft een ontbindende randvoorwaarde voor de seks die door het huwelijk niet meer vrij is. Zou voor beíde partners een grond voor echtscheiding moeten zijn ja.

hc

Laat ik daar nou nooit iets van gemerkt hebben...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:50

Lyonesse schreef:
Laat ik daar nou nooit iets van gemerkt hebben...

´Dat in het westen het huwen voor de kerk voor de meesten vrijwel geen inhoudelijk waarde heeft is een erosie van die religie.´

hc

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:45

dat is echt te gek voor woorden..
wat is dat nou voor wet :S

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:20

Angg schreef:
dat is echt te gek voor woorden..
wat is dat nou voor wet :S

Blijkbaar te gek voor woorden lezen ook, ander wist je het antwoord :)*

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:13

Jou antwoord is niet het antwoord.
Slechts jou mening, die enkel en alleen 1 andere man op bokt ook heeft.
De rest kan zich er totaal niet in vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:41

Bedankt voor deze toelichting op het antwoord.

Je legt de vinger op de zere plek.

:)*

hc

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:45

kazary schreef:
Jou antwoord is niet het antwoord.
Slechts jou mening, die enkel en alleen 1 andere man op bokt ook heeft.
De rest kan zich er totaal niet in vinden.

Ik kan me er prima in vinden, maar ben toch ècht een vrouw.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:27

Om eerlijk te zijn zijn jou berichten me totaal niet opgevallen in dit topic. En zelfs niet nu ik je berichten heb doorgekeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:46

Jammer maar helaas Macusa, wat jij vindt telt niet; had je maar ´belachelijk´moeten boeren 8)7

Heel amusant dit: de Afghaanse president reageert keurig met ´we gaan het onderzoeken´. Bokt lijkt op dit topic wel erger dan een vrouwen-taliban _O-

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:33

Klopt HC,
Jou berichten vielen heel veel meer op. En dat viel zeker onder de noemer belachelijk boeren. Heb je toch nog iets zelf-reflexie. _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:43

kazary schreef:
Klopt HC,

Wel, dat is dan helder +:)+
De heren weten bij de betreffende vrouwen-Taliban waar ze aan toe zijn: sex helder in huwelijkse voorwaarden kwantificeren of niet trouwen.
Let wel; dat kan ook inhouden dat je als man vastlegt dat het er NIET in zit en dat je wél recht op een minnares hebt die graag wíl :)*

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:48

Hm, is de wens de vader van de gedachte, HC? Speel jij soms met de gedachte om er een minnares op na te houden op de dagen dat vrouwlief misschien even niet zo gewillig is? :)*

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:17

Zoiets moet het zijn.
Ik zou van sommige de vrouw wel eens willen spreken, kijken wat er dan nog over is van de praatjes.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:10

suleilitha schreef:
Hm, is de wens de vader van de gedachte, HC? Speel jij soms met de gedachte om er een minnares op na te houden op de dagen dat vrouwlief misschien even niet zo gewillig is? :)*

Jullie lopen achter! We zijn al met minstens 3 vrouwen hier op Bokt die een harem met hen zouden willen vormen. We zien bovendien allemaal de voordelen daarvan, inclusief de vrouw van HC, die al aan het bedenken is hoe ze iedereen zal gaan verwennen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:21

Ik moet er niet aan denken, sorry... ;)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:40

Tja, ik ben nog net van de ´60s. Flower Power hè *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:25

In de (theoretisch) vrije westerse wereld is liefde vrij én gratis, hoort vrij en gratis te zijn en daar heb je dus geen zakelijke overeenkomst (huwelijk) voor nodig, is een zakelijke overeenkomst een beperking van de vrijheid van liefde.

In de van geen kánt (voor niemand en nergens voor, dus ook niet voor de liefde) vrije wereld van de ts is het huwelijk nódig om de vrouw een beschermde status te geven. Die religieus/zakelijke overeenkomst kent rechten en plichten. Het gewraakte wetvoorstel geeft een grens daaraan op sexueel gebied. Een gebied dat een integraal aspect is van het huwelijk (ook in het westen).

Je kan deze twee werelden van verschil niet met elkaar vergelijken en geen waardeoordelen vanuit de ene op de andere loslaten; dat oordeel is dan namelijk per definitie wereldvreemd.
Omdat ook in het westen en huwelijk impliciet liefde en sex randvoorwaarden stelt, stap je door het gewraakte wetsvoorstel te hekelen zonder deze randvoorwaarden eveneens te bekritiseren in een mijnenveld van hypocrisie. Zet dán de deur open voor de vrijheid van de liefde.

hc

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:02

Jeetje, en dit iseen wet? :=
ik vind dit niet normaal. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:53

kazary schreef:
Zoiets moet het zijn.
Ik zou van sommige de vrouw wel eens willen spreken, kijken wat er dan nog over is van de praatjes.

Even voor je uit een eerder topic geplukt, geeft een redelijk helder antwoord:

Dulcinea schreef:
Hola meiden, hier Richelle van Huertecilla.... jemig wat een narigheid allemaal, ik ga me bijna schuldig voelen over ons heerlijke leventje hier... maarreh, moeie lijven maar toch niet kunnen slapen zonder pillen - ik weet uit ervaring dat een lekkere lieve man niet voor het oprapen ligt (als je die al zou willen), maar al eens gedacht over de aanschaf van een goede vibrator??? Als je de verzekering uitlegt wat je aan pillen bespaart, krijg je hem misschien nog wel vergoed ook... ~~}>

@ Arabesk: ik zou het voor HC heerlijk vinden als zijn droom van een B-meisje waarheid werd, hij blij - ik ook blij...

De voorspelling voor morgen is alweer mooi weer en we hebben een ritje op Sancha en Arabella op stapel staan en we gaan allebei op een Malibaud zadel. Benieuwd hoe me dat gaat bevallen en hoe mijn staartbeentje zich houdt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:02

Pfffft, dus als je man blij is met een B meisje moet je dat zelf ook maar zijn? Lekker zelfbeeld heb je dan, zo van hij blij, ik ook maar blij.....
en wát een ego als je in de waan bent dat je ega daar wérkelijk gelukkig mee zou zijn, iedere weldenkende vrouw zou gillend wegrennen, dunkt me.