Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:03

- "Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet." (de Volkskrant [36]).

dit is 1 van de meerdere merkwaardige opmerkingen van Geert Wilders.. Alleen dat soort dingen krijg ik dus al rillingen van.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:06

milo schreef:
westerse:
Directe confrontatie
Feiten belangrijker dan aanzien
Snelle beëindiging conflicten
Emoties worden onderdrukt
Agressiviteit is onbeschaafd (vermijding)

Deze wilde ik er toch even uitvissen, want dat zijn toch eigenschappen die ik bepaald niet met Wilders associeer...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:08

Shadow0 schreef:
milo schreef:
westerse:
Directe confrontatie
Feiten belangrijker dan aanzien
Snelle beëindiging conflicten
Emoties worden onderdrukt
Agressiviteit is onbeschaafd (vermijding)

Deze wilde ik er toch even uitvissen, want dat zijn toch eigenschappen die ik bepaald niet met Wilders associeer...

Wie zegt dat Nederlanders überhaupt over deze eigenschappen/instelling beschikken? Pinto praat over algemene zaken uit de westerse groeperingen en geeft hierbij heel erg duidelijk aan dat het om extremen gaat en dat de meeste groeperingen tussen de f- en g-cultuur hangen, nogmaals....

Ik ken maar verdomd weinig mensen die over al deze eingenschappen/inzichten beschikt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:10

Adil18 schreef:
Pinto praat over algemene zaken uit de westerse groeperingen en geeft hierbij heel erg duidelijk aan dat het om extremen gaat en dat de meeste groeperingen tussen de f- en g-cultuur hangen, nogmaals....

Maar als dat zo is, hoeft de kloof dus niet zo onoverbrugbaar te zijn als 'ie wordt voorgesteld?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:16

Shadow0 schreef:
Adil18 schreef:
Pinto praat over algemene zaken uit de westerse groeperingen en geeft hierbij heel erg duidelijk aan dat het om extremen gaat en dat de meeste groeperingen tussen de f- en g-cultuur hangen, nogmaals....

Maar als dat zo is, hoeft de kloof dus niet zo onoverbrugbaar te zijn als 'ie wordt voorgesteld?

Absoluut! Ik denk dat wij de kloof veel groter maken dan hij is, zowel Nederlanders als allochtonen, dit omdat we onze vooroordelen een kans geven terwiijl we eigenlijk veel te weinig weten van elkaar en toch willen oordelen, vaak gebaseerd op "kennis" en ervaringen van anderen!