Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:29

Ik vraag me af wat ze gaan doen eigenlijk, je kan toch niet iemand eeuwig aan de sondevoeding houden?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:34

katiavl schreef:
En natuurlijk weer vermassen :Z

Wat is er mis met Jef Vermassen? Deze man heeft er lang voor gestudeert, hij weet wat hij zegt en wat hij zegt is verduidelijkend voor mensen die er meer over willen weten en voor de ouders/familieleden ...
Ik vind het net goed dat ze iemand betrekken die meer uitleg kan geven!

katiavl: nee, maar ik hoop dat ze dat toch minstens doen/proberen totdat er meer duidelijkheid en antwoorden zijn voor de ouders/familie/werknemers/...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:36

katiavl schreef:
Ik vraag me af wat ze gaan doen eigenlijk, je kan toch niet iemand eeuwig aan de sondevoeding houden?

Tja, sowieso tot hij een proces gehad heeft? :=

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:39

Ah, hij zit ook nog maar 2 dagen vast, mssn verandert hij wel van gedachten en gaat hij eten en/of spreken... Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
En sondevoeding kan je gewoon blijven geven denk ik, ik heb onlangs een reportage gezien over een jong meisje dat al jaren sondevoeding kreeg omdat ze een fobie had van voedsel en drank, echt heel vreemd...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:46

Ja maar als hij zijn sonde uittrekt heb je dus wel een probleem.. Ik weet dat als je in ziekenhuis "neen" zegt tegen een sonde en ze steken hem toch, dat je de verpleger in kwestie kan aanklagen voor slagen en verwondingen (weet ik van mijn vriend, weet niet of je het dan ook wint maar het kan dus wel) Maar of dat ook nog geld als je terecht staat?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:15

Als de rechter dit beslist mag hij wel degelijk onder dwang aan de sonde, zonder dat die man ook maar iemand daarvoor kan aanklagen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:18

weet ik, maar dan is het een afdwingbare maatregel. Zolang die dat niet beslist heeft kan het dus wel. Maar in dit geval is het dus beslist door de rechter dat hij aan de sonde moet?

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:09

detour schreef:
Kazary probeer niet zo agressief en aanvallend te reageren, dit is Bokt. :+
Ik denk dat PG heel rustig blijft hier. ;)

Ontopic: Deze jongen wordt vast snel mager. Dwingen van sondevoeding is me ook wat.. :o

En naar het schijnt was hij al vel over been... Er stonden hier weer aan 6 tot 8 pagina's in de krant, niemand die dit van hem verwachtte, echt heel raar allemaal.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:10

Het blijft vaag he? MOet ineens denken aan de Pianoman, die in Engeland aankwam en niet sprak; was ook zonderling verhaal..

En als iemand zwijgt kun je je helemaal suf suggereren maar dat is natuurlijk nooit doorslaggevend materiaal mbt diagnostiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:43

misschien had ie al een eetstoornis.

je weet het niet is gissen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:43

Vind echt spijtig heel die sensatie eraan, zoals de reactie van de stagaire op netlog wat dat ook doet op het nieuws?
Uit respect voor de ouders, en gewoon heel de situatie doe je dat toch niet

Waarom ik jef vermassen niks vind kan ik beter uitleggen door een quote van bart herman.
Citaat:
“Het is jammer dat altijd dezelfde mensen aan het woord komen. En sommige van die mensen hebben dat blijkbaar ook nodig om hun eigen ego te strelen.”

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:18

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:16

Dat anagram waar halen ze het dit word toch the idioot voor woorden.
Heath ledger
kim de gelder

serieus :=

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:18

In de krant staat er vandaag ook dat hij in een goed gezin is opgegroeid, ze waren niet arm ed, hij kende geen miserie van thuis uit. Hij was de oudste van 3 kinderen.
Ocharme de ouders en de zusjes/broertjes! Sinds vorig jaar is hij alleen gaan wonen.
Zijn collega's en vroegere medeleerlingen beschrijven hem als een zeer stille jongen, die nooit iets misdeed & die altijd een lichte glimlach op zijn gezicht had...
Niemand weet wat er in hem omging? Hij had ook 18 km moeten fietsen naar de crèche, een weg die lang genoeg is om tot inkeer te komen... maar dat gebeurde niet.

Overigens vind ik het wellesnietes spelletje van kazary nogal ongepast. Handel dit via pb af, of zeg er niets over, maar doe dit niet in dit topic.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:37

Citaat:
In de krant staat er vandaag ook dat hij in een goed gezin is opgegroeid, ze waren niet arm ed, hij kende geen miserie van thuis uit. Hij was de oudste van 3 kinderen.
Ocharme de ouders en de zusjes/broertjes! Sinds vorig jaar is hij alleen gaan wonen.
Zijn collega's en vroegere medeleerlingen beschrijven hem als een zeer stille jongen, die nooit iets misdeed & die altijd een lichte glimlach op zijn gezicht had...

Ten eerste, wie weet wat achter sommige deuren schuilgaat?
In de meest succesvolle, aangepaste gezinnen in villwijken gebeuren soms in het donker vreselijke dingen...
Dus ik vind dat soort typeringen totaal nietszeggend. Hulpverlening wordt doorgaans ingeroepen omdat volwassen het niet meer aankunnen met het kind, niet omdat het kind het niet meer aankan met de volwassenen.

En soms weten ouders van niets, maar is er ergens ander een persoon die zon man als kind onder zware druk heeft gezet en er dingen mee gedaan heeft... Misschien ook is deze man zo getreiterd door schoolgenootjes dat hij er zo een sterk complex aan heeft overgehouden dat hij daarom tot wraak kwam... (maar dat gaan die klasgenoten en collegas je natuurlijk niet vertellen op tv)

Aan de andere kant hoeft dat ook helemaal niet het geval te zijn. Deze jongen kan ook een psychiatrische ziekte hebben die zijn beleving zover verwrongen heeft, dat hij totaal geen binding met de realiteit meer heeft.

Je weet het gewoonweg niet.

Ik word enkel altijd een beetje simpel van dat soort typeringen in de pers.
NIemand weet op dit moment wat er met deze man aan de hand is, waarom hij deed wat hij deed. Maar ja, om de sensatie te voeren moet je wel ergens meer komen....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:43

Citaat:
Ik word enkel altijd een beetje simpel van dat soort typeringen in de pers.
NIemand weet op dit moment wat er met deze man aan de hand is, waarom hij deed wat hij deed. Maar ja, om de sensatie te voeren moet je wel ergens meer komen....

Daar lijkt het inderdaad wel op. Maar dat komt ook omdat we allemaal maar wat graag willen weten waarom hij dit heeft gedaan. Dus volop speculatie.
Ik geef toe dat ik het ook echt wel wil weten en hopelijk gaat hij snel praten. Zeker omdat het om zulke kleine kindjes is. Die kunnen hem niet gepest hebben of wat zijn reden ook zou kunnen zijn. Zo onschuldig en klein.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:59

Blijkt dit niet zn enige moord te zien. vorige week ook op vrijdag is een bejaarde vrouw op precies dezelfde manier om het leven gebracht, ook door messteken dus. Onderzoekers zijn zo goed als zeker dat ook dit zijn werk is.
Toch ongelooflijk! Geen idee wat die jongen bezield heeft.
Idd het feit dat hij goed is opgegroeid. Geen mens die zoiets weet, je weet idd niet wat achter sommige deuren gebeurt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:01

Wat jij nu schrijft zitake is nog niet bevestigd. Of ondertussen wel? (zie de link van mij boven aan deze pagina)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:04

Ik dacht van wel. Stond in het artikel dat men bewijs genoeg heeft om er zo goed als zeker van te zijn dat dit ook zijn werk is. zie hln.be / nieuwsblad.be. Heb het ook maar zo gelezen. Maar als ze zoiets in de pers brengen zal er wel iets van waar zijn zeker?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:05

Citaat:
Er zijn sterke aanwiizingen dat De Gelder verantwoordelijk is voor de moord, zegt de Dendermondse procureur des Konings Christian Du Four.
uit artikel van het nieuwsblad.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:06

Misschien zijn ze nu verder in het onderzoek. En is het nu inderdaad wel bevestigd.
Raar hoor, kleine kinderen een oude vrouw.Daar zie je ook niet direct verband in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:07

Tsja, ik vraag me af hoe de moord op de bejaarde vrouw bewezen kan worden. Ik bedoel; het lijkt me toch dat je met meerdere bewijzen dan alleen messteken mee moet aankomen in de rechtbank. Zal het bericht zo wel even lezen.

Maar goed, ik vind het vreselijk wat er gebeurd is. Allemachtig, wat heb ik een medelijden van met de nabestaanden van de kindjes en de begeleidster. Wat zullen die ouders door een hel gaan nu..

Als ik zulk soort berichten lees, wordt mijn keuze om later geen kinderen op de wereld te zetten alleen maar groter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-09 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:08

mss ze weten wel nog niet wat voor bewijs gevonden is, maar lijkt me logisch dat dat niet vrijgegeven wordt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:54

kazary schreef:
Misschien zijn ze nu verder in het onderzoek. En is het nu inderdaad wel bevestigd.
Raar hoor, kleine kinderen een oude vrouw.Daar zie je ook niet direct verband in.

Beiden zijn weerloos.. :( Een oude vrouw van een jaar of 75 is ook gewoon niet sterk genoeg om zich te verweren..

Als het bewezen kan worden dat hij ook dit op zijn geweten heeft, moet deze jongen wel heel erg verknipt zijn..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:58

Weerloos, dat is wel een verband ja. Niet aan gedacht.
Ik ben gewoon aan het denken waarom doet iemand zo iets, dan kom ik uit bij mensen die hem iets aangedaan zouden hebben en hij zich daar nu tegen verzet. (ook speculatie van mij) en daar zouden baby's die al helemaal onschuldig zijn niet onder vallen. En ouderen ook niet zo snel, of hij moet een rot oma hebben e.d.
Ik hoop dat hij snel gaat praten en dat we tenminste weten wat er in hem omging.