Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nelis schreef:pel:
ik werd er op gewezen dat er uitlatingen werden gedaan in het ghvj topic,
mens is vrij om daar even op te reageren neem ik aan?
was dus niet op jouw bedoeld.
ik denk dat het juist kinderachtig is van degene die uitingen doet daar over iemand die ze helemaal niet kent en ook haar misschien andere mening niet respecteert.
EeCee schreef:Djeez... Lees even wat er na gistermiddag gebeurt is... Hahahahaha! (Oeps, mag je nog wel lachen?) Er werdt een paar keer de kerstgedachte aangehaald... Zwaar achterhaalde gebeurtenis mijnsinziens. De kerk heeft toen wel verzonnen dat wij maar geld moesten geven voor de arme mensen in arme landen (en om de kerk op te knappen).
Nog steeds is religie gebaseerd op angst en mensen in een 'zondaars' gevoel te laten leven. Dit is helaas geconditioneerd in onze maatschappij.
Ik lees hier dus bij sommige een ondertoon van: Geef jij niet? Slecht!!! Durf jij te spreken wat de grote massa niet uit durft te spreken? Wat erg!! Brandstapel!!!!Overdreven misschien, maar sommige zullen het snappen
katiavl schreef:Ik denk niet dat de cultuur zo omvangrijk is in het probleem, want de situatie hebben we door de geschiedenis ook in andere culturen gezien. Het zit gewoon in de mens zelf.
Of kun je verduidelijke vanuit je culturele visie wat voor hulp je bedoeld.
Colorado schreef:Jaa. Want wij hebben het zóoo slecht
Met onze tv's, computers, paarden, werk en school.
Snoevie schreef:en ik wil nog even zeggen dat er hier ook mensen zijn die het slecht hebben.
wat niet betekend dat het even erg is als de situatie in de derde wereld landen
nelis schreef:Colorado schreef:Jaa. Want wij hebben het zóoo slecht
Met onze tv's, computers, paarden, werk en school.
ik zou zeggen bezoek wat achterstands wijken in een paar grote steden, of wat bejaarden tehuizen...
dat wij een paard hebben betekent nog niet dat andere mensen in derland ook die luxe hebben.
Colorado schreef:Snoevie schreef:en ik wil nog even zeggen dat er hier ook mensen zijn die het slecht hebben.
wat niet betekend dat het even erg is als de situatie in de derde wereld landen
Is daar niet al een voedselbank voor dan? En wat dacht je van uitkeringen? Die mensen zouden daar 3 moorden voor doen.
Snoevie schreef:ja dat weet ik wel,maar dat betekend nog niet dat het een goede situatie is.
er mag toch ook aan de mensen in nederland gedacht worden?aan de ouderen die eenzaam zijn en 3x per week gewassen worden?
ik bedoel ook helemaal niet dat het daar in afrika niet erg is!
echt niet!
ik bedoel alleen maar dat het hier niet alleen rozengeur en maneschijn is.
natuurlijk weet ik dat het in afrika heel erg anders is dan hier.
echt heel erg
maar dat betekend voor mij niet dat het hier in nederland naar achter geschoven mag worden
Snoevie schreef:dat vind ik een gemene uitspraak,je eerste,het spijt me.
waarom vind je dat,of denk je dat,als ik mag vragen?
oke,ik heb het verkeerd gezegd,het komt over alsof je er makkelijk over denkt,dat betekend niet dat het idd zo is.
over bakken met geld gesproken,er gaat ook een hele hoop geld naar het buitenland.
Colorado schreef:Snoevie schreef:dat vind ik een gemene uitspraak,je eerste,het spijt me.
waarom vind je dat,of denk je dat,als ik mag vragen?
oke,ik heb het verkeerd gezegd,het komt over alsof je er makkelijk over denkt,dat betekend niet dat het idd zo is.
over bakken met geld gesproken,er gaat ook een hele hoop geld naar het buitenland.
Vragen mag altijd! Misschien is het wel gemeen, maar ik meen het wel. Ik bedoel, hier is genoeg werk te vinden, ook voor mensen die geen opleiding hebben. Hoe komt het dat je zo arm bent dat je het werkelijk slecht hebt in een land als nederland? Ik kan me dat niet voorstellen, zal dan toch iets aan vast zitten als een verslaving(aan uitgaan/reizen/alcohol/kopen/wat anders) of een andere grote fout van jezelf. Tuurlijk zijn er ook mensen die in een slechte situatie geboren worden, maar ook die gaan naar school en kunnen zich er later uit redden door te gaan werken, al is het dus achter de kassa omdat je ouders geen vervolgopleiding kunnen betalen. En er zijn ook nog mensen die van alles beroofd zijn, behalve hun leven. Maar over het algemeen krijgen die dus nog hulp om er weer bovenop te komen. In een 3e wereldland wordt er nieteens naar omgekeken.
Ja klopt, maar die mensen hebben het gewoon 10.000x slechter, dus die kunnen nog wat extra hulp goed gebruiken. En ik moet nu echt weg, sorry, maar morgen maak ik het even af(nadat ik terugkom van mijn stage bij de voedselbank)
Blue_Eyes schreef:Dat is wel wat gemakkelijk gezegd. Ook hier kun je buiten je schuld volledig geruineerd raken, en niet voor iedereen is er werk. Ik geef les aan een bevolkingsgroep die daar heel erg mee te kampen heeft - alleen hun naam zorgt al dat ze nergens aangenomen worden, dus die zitten voor een groot deel in de bijstand.
Maar ik ben het met je eens - beter hier in de bijstand dan daar achterna gelopen worden met geweren...