Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:48

Maureenn schreef:
die allochtonen zoeken elkaar toch allemaal op, en in die wijk zullen hun zich het meest thuis voelen.

inderdaad, doen ze nu ook al hoor! maar dan extremer

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:49

hahaha Gabrielle_ precies!
jezus dat ze nu zoenen moeten heten omdat hun zich gediscrimineerd voelen het wordt steeds gekker.
en Ninx het mag niet maar wordt wel geaccepteerd en moeten we het ons niet aan stellen, zeg neger tegen een neger en je staat meteen tegen over een groep allochtonen die je uitmaken voor ik weet niet wat en drijgen kunnen ze ook goed. nee dan voel je je fijn als nederlander in die multiculturele samen leving

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:50

Gabrielle_ schreef:
Klopt, negerzoen mag niet, en blanke vla is no problem.

Aha, maar van wie mag dat dan wel?
Van jou omdat je jezelf moedwillig laat uitschelden en dat niet erg vind? Dat is jouw keuze dan uiteraard....

Discriminatie is fout, altijd... wie het ook doet.

Wie bepaald dan wat wel of niet mag? Aangezien jij daar nu uitsluitsel over lijkt te geven...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:50

maar nuage.. hoe kunnen wij ons gedrag veranderen tov hun?
wij leven gewoon ons leventje zoals we dat altijd doen.. ik heb nooit problemen gehad met buitenlanders omdat die er (in zwolle iig) niet in grote getallen waren..

ik heb ze altijd het voordeel vd twijfel gegeven.. (heb het over de slechte he;) ) maar het houd gewoon een keer op..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:50

Maureenn schreef:
nou sorry hoor, maar ik voel me toch wel minder veilig met een allochtoon die naast me woont

Meen je dat nou serieus? Huilen van het lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:52

ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:52

Maureenn schreef:
jezus dat ze nu zoenen moeten heten omdat hun zich gediscrimineerd voelen het wordt steeds gekker.
en Ninx het mag niet maar wordt wel geaccepteerd en moeten we het ons niet aan stellen, zeg neger tegen een neger en je staat meteen tegen over een groep allochtonen die je uitmaken voor ik weet niet wat en drijgen kunnen ze ook goed. nee dan voel je je fijn als nederlander in die multiculturele samen leving

Dat hebben de fabrikanten zelf bedacht omdat ze dat correcter vinden... en misschien is dat ook zo, daar ben ik nog niet uit.

Misschien heb jij genoeg zelfvertrouwen om iedere opmerking langs je heen te laten glijden, en dat zou mooi zijn.
Evengoed blijft het van beide zijden incorrect te discrimineren.
Wanneer je als getinte persoon iemand uitmaakt voor kaaskop op Goerree Overflakkee (of hoe je het ook maar schrijft Bloos ), kun je ook je eigen hersenen van de straat schrapen....

Nederlanders zijn net zo verdraagzaam als alle andere mensen hoor, niet heel erg dus....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:53

LimaMambo schreef:
wij leven gewoon ons leventje zoals we dat altijd doen.. ik heb nooit problemen gehad met buitenlanders omdat die er (in zwolle iig) niet in grote getallen waren..

ik heb ze altijd het voordeel vd twijfel gegeven.. (heb het over de slechte he;) ) maar het houd gewoon een keer op..

Stoppen met generaliseren.
Ik denk ook weleens iets niet aardigs over een allochtoon. Maar dat denk ik dan over die allochtoon en niet over een andere. Laat staan allemaal. En als ik dat per ongeluk wel doe dan fluit ik mezelf terug.
Bij ieder contact met allochtonen wis ik alle vooroordelen uit mijn hoofd. Nieuw persoon, nieuwe kans.
Ik roep niet bij iedere kans die voor allochtonen wordt gecreëerd dat het slecht is. Sommige mensen in NL worden boos als er banen worden gecreëerd voor allochtonen maar zijn net zo boos als allochtonen werkloos zijn.

Natuurlijk is er een groep die het verpest. En die moeten aangepakt worden. Maar die moeten aangepakt worden om hun acties en daden, en niet om hun afkomst. Die 2 dingen moet je van elkaar scheiden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

MRIIIS schreef:
Maureenn schreef:
nou sorry hoor, maar ik voel me toch wel minder veilig met een allochtoon die naast me woont

Meen je dat nou serieus? Huilen van het lachen

Een GEVOEL is iets anders dan een FEIT....
Dat zij dit zo voelt zegt me dus niets............. dat is haar gevoel.

Het kan ook mijn gevoel zijn om bang te zijn in het donker of voor kabouters, dat zegt echter niets over het waarheidsgehalte van dat gevoel.

Gabrielle_

dat is gewoon ónzin gabrielle...

Je moet echt iets gaan doen met je talent in de toekomst te kunnen kijken...... hier op Bokt je tijd gaan zitten verdoen met zo'n grote gift levert geen cent op! Knipoog
[/quote] [/quote]
Ik ben geen kind van 12?
Ik geef alleen mijn mening, en die is in dit geval alles behalve positief.

Nuage

Als je boos kijkt naar iemand verwacht dan geen lach terug

MRIIIS

Maureenn schreef:
ja

Dus als er een Surinaams meisje dat volledig Nederlands is opgevoed naast je komt wonen, voel je je minder veilig? Huilen van het lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:55

Nuage schreef:
LimaMambo schreef:

Ik denk ook weleens iets niet aardigs over een allochtoon. Maar dat denk ik dan over die allochtoon en niet over een andere. Laat staan allemaal. En als ik dat per ongeluk wel doe dan fluit ik mezelf terug.
Bij ieder contact met allochtonen wis ik alle vooroordelen uit mijn hoofd. Nieuw persoon, nieuwe kans.
Ik roep niet bij iedere kans die voor allochtonen wordt gecreëerd dat het slecht is. Sommige mensen in NL worden boos als er banen worden gecreëerd voor allochtonen maar zijn net zo boos als allochtonen werkloos zijn.

Natuurlijk is er een groep die het verpest. En die moeten aangepakt worden. Maar die moeten aangepakt worden om hun acties en daden, en niet om hun afkomst. Die 2 dingen moet je van elkaar scheiden.

Toch erg fijn dat je nog even bent blijven hangen... je posts zijn echt waardevol.

Aan de anderen, zien jullie nu echt niet dat hetgeen Nuage hier zegt echt hout snijdt? En dat je daar dus je voordeel mee kunt doen???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:56

Nuage schreef:
LimaMambo schreef:

maar als het elke keer dezelfde soort groep is die dat soort dingen doet, dan is het toch niet raar dat mensen er zo over gaan denken?
want schijnbaar is er iets goed mis bij die groep.. anders steken ze er niet met kop en schouders bovenuit..

ik weet best dat er goeie zijn en dat heb ik hier al meerdere malen gezegd.. maar als het hier in rotterdam waar ik woon aan de orde vd dag is, dan is het niet zo raar dat mensen zo gaan denken..

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:56

Ninx schreef:
Maureenn schreef:

Dat hebben de fabrikanten zelf bedacht omdat ze dat correcter vinden... en misschien is dat ook zo, daar ben ik nog niet uit.

Misschien heb jij genoeg zelfvertrouwen om iedere opmerking langs je heen te laten glijden, en dat zou mooi zijn.
Evengoed blijft het van beide zijden incorrect te discrimineren.
Wanneer je als getinte persoon iemand uitmaakt voor kaaskop op Goerree Overflakkee (of hoe je het ook maar schrijft Bloos ), kun je ook je eigen hersenen van de straat schrapen....

Nederlanders zijn net zo verdraagzaam als alle andere mensen hoor, niet heel erg dus....

Wij blanken maken toch ook geen probleem van blanke vla?
Ik vind dat echt mierenneuken.
Laatst bijgewerkt door Gabrielle_ op 17-12-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:56

MRIIIS schreef:
Maureenn schreef:
ja

Dus als er een Surinaams meisje dat volledig Nederlands is opgevoed naast je komt wonen, voel je je minder veilig? Huilen van het lachen

ik denk eerder dat ze een turkse/marokaanse man bedoelt ipv een surinaams meisje

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:57

ik noem ze ook nog gewoon NEGERzoenen Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:57

MRIIIS dat zegt me niks of ze nederlands is opgevoed
ik vind ookal ben je in nederland geboren maar toch van buitenlands afkomst (ouders) dat je dan nog geen nederlander bent hoor
Ja idd Lot, die wil ik 's avonds niet tegen komen.

Maar ik heb net ook weer een heerlijke NEGERzoen gehad Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 17-12-08 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:58

Ze gebruikte het woord 'allochtoon' en dat zijn volgens mij niet alleen Marrokaanse mensen Vork

MRIIIS

_Lott schreef:
ik noem ze ook nog gewoon NEGERzoenen Clown

Ik ook Haha!

Anoeska

Maar al is het elke keer dezelfde groep marokaanse jongeren in rotterdam (bij wijze van spreken), dan kunnen de marokanen in zwolle daar toch niets aan doen. Ik snap niet dat je dat onderscheid niet kan maken.

Nuage

@LimaMambo: ik snap je frustratie. Maar richt deze dan ook alleen op die groep. Niet letterlijk natuurlijk Knipoog
En zoek naar een oplossing. Je kunt het niet zelf maar stem op partijen die met constructieve oplossingen komen. Mensen deporteren is geen oplossing.

En, ja ik durf het hardop te zeggen, ga eens een dagje meelopen bij Stichting Vluchtelingenwerk. Dat zal je horizon enorm verbreden en je helpen dingen in perspectief te plaatsen.

Ninx

Gabrielle_ schreef:
Wij blanken maken toch ook geen probleem van blanke vla?
Ik vind dat echt mierenneuken.

Ik heb daar geen problemen mee nee.
Misschien heeft 99% van de gekleurde Nederlanders ook geen problemen met de negerzoen....

Discrimineren blijft echter altijd fout, wie het ook doet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:59

Anoeska schreef:
Maar al is het elke keer dezelfde groep marokaanse jongeren in rotterdam (bij wijze van spreken), dan kunnen de marokanen in zwolle daar toch niets aan doen. Ik snap niet dat je dat onderscheid niet kan maken.

ik weet niet of je het tegen mij hebt.. maar mij heb je daar niks over horen zeggen.. ik heb het over de groep die het verpest voor de rest Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:59

Ik heb als gekleurde Nederlander ook geen problemen met negerzoen Haha!