Maar ze is niet mogen gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:4. Verlof in geval van ‘Andere gewichtige omstandigheden’
Onder ‘andere gewichtige omstandigheden’ vallen situaties die buiten de wil van de ouders en/of
de leerling liggen. Voor bepaalde omstandigheden kan vrij worden gevraagd. Hierbij moet
gedacht worden aan:
- een verhuizing van het gezin
- het bijwonen van een huwelijk van bloed- of aanverwanten
- ernstige ziekte van bloed- of aanverwanten (het aantal verlofdagen wordt bepaald in
overleg met de directeur en/of de leerplichtambtenaar)
- overlijden van bloed- of aanverwanten
- viering van een 25-, 40- of 50-jarig ambtsjubileum en het 12½-, 25-, 40-, 50- of 60-jarig
(huwelijks)jubileum van bloed- of aanverwanten
Marije_jiplover schreef:Ik zei ook niet dat we meteen álle feestdagen maar op moeten doeken. Maar een iets meer verdeling zou ik niet zo gek vinden. Moslims nemen nu eenmaal deel aan onze samenleving.
Nathalie schreef:Snap ik best. Als ik later kinderen heb hoeven die van mij ook geen verhalen uit de bijbel te horen. (want dat wordt 9 vd 10x voorgelezen met paasontbijt) Maar met sinterklaas wordt er niets voorgelezen, bij ons niet iig.
Maarja, jullie kunnen weer ademen, want de Ramadan is weer voorbij!
Nathalie schreef:Snap ik best. Als ik later kinderen heb hoeven die van mij ook geen verhalen uit de bijbel te horen. (want dat wordt 9 vd 10x voorgelezen met paasontbijt) Maar met sinterklaas wordt er niets voorgelezen, bij ons niet iig.
Maarja, jullie kunnen weer ademen, want de Ramadan is weer voorbij!
Blue_Eyes schreef:Op de meeste scholen met een RK of Protestants signatuur is dat anders tamelijk standaard hoor
Blue_Eyes schreef:Oh, da's toch lief van vriendje
Sinterklaas is inderdaad in oorsprong christelijk. Sint Nicolaas was namelijk een bisschop die veel om kinderen gaf. In Mira, Turkije, dat dan weer wel![]()
Hoe het hele verhaal precies ook alweer zat zou ik op moeten zoeken.
Blue_Eyes schreef:Dat komt omdat Pasen de belangrijkste christelijke feestdag is, Nathalie, en Sinterklaas niet, dat is een uit zijn verband gerukte heilige