Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:43

mysa schreef:
Er schijnt vanuit fundamenteel christelijke organisaties, nogal wat geld deze kant op te komen. Zal nog zoeken naar bronnen.

Was laatst nog aflevering van Zembla over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 00:59

Verkeerde quote
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 26-03-25 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 01:00

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:08

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:14

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:23

juval schreef:
journee schreef:
Samenvatting van het wolvendebat:

https://nos.nl/l/2561133

nog niet veel opgeschoten dus.

Typisch de Nederlandse politiek van vooruitschuiven en niks doen.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 11:54

Ach, diegene die er last van heeft werken er volgens de geruchten zelf wel mee af, minimaal 22 wolven totaal spoorloos en welpen nesten worden vernietigd.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:57

BigOne schreef:
Ach, diegene die er last van heeft werken er volgens de geruchten zelf wel mee af, minimaal 22 wolven totaal spoorloos en welpen nesten worden vernietigd.

Schandalig vind ik dat. Stel dat die geruchten waar zijn dan de plegers schuldig en horen gestraft te worden. Het recht in eigen handen nemen leidt zelden tot een goede uitkomst.
Ik heb weinig empathie voor de plegers. Het zijn een stelletje losers.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:06

BigOne schreef:

Dat is een slechte ontwikkeling. Mogen mensen dan ook voortaan de vogeltjes vangende kat van de buren spoorloos laten verwijderen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:13

Lieser schreef:
BigOne schreef:

Dat is een slechte ontwikkeling. Mogen mensen dan ook voortaan de vogeltjes vangende kat van de buren spoorloos laten verwijderen?

Ben je nog z naïef dat je denkt dat dat niet gebeurd? Er lopen nogal wat katten haters rond.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:15

Ook dat gebeurt. In onze buurt was vroeger iemand die ze doodschoot.
En honden werden vergiftigd met strychnine. Door weer anderen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:16

Daarom wordt het ook de hoogste tijd dat de overheid eens met een degelijk en goed beleid komt. Dan zou je die ellende van wolvenstroperij ook niet hebben.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:25

BigOne schreef:
Ben je nog z naïef dat je denkt dat dat niet gebeurd? Er lopen nogal wat katten haters rond.

Ik vroeg of het voortaan mócht. Niet of het gebeurde (en er tegen opgetreden wordt).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:40

Libra76 schreef:
BigOne schreef:

Schandalig vind ik dat. Stel dat die geruchten waar zijn dan de plegers schuldig en horen gestraft te worden. Het recht in eigen handen nemen leidt zelden tot een goede uitkomst.
Ik heb weinig empathie voor de plegers. Het zijn een stelletje losers.

@Libra, volgens jouw profiel heb jij zelf een kleine hond, en paarden. Hoe zou jij je voelen als jouw eigen dieren door wolven vermoord zouden worden? Of kan dat bij jou niet omdat jij al je dieren voortdurend binnen houdt?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:42

Wat een flauwe vraag Anjali. Het is niet mutually exclusive, je kan het prima erg vinden als zoiets gebeurt maar daarnaast ook vinden dat de Wolf onderdeel is van de natuur en dus moet kunnen blijven.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 26-03-25 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:52

Ik vind ook dat de wolf kan blijven. Ik vind ook dat probleemwolven afgeschoten mogen worden.

Kan beide idd.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:56

L
@Libra, volgens jouw profiel heb jij zelf een kleine hond, en paarden. Hoe zou jij je voelen als jouw eigen dieren door wolven vermoord zouden worden? Of kan dat bij jou niet omdat jij al je dieren voortdurend binnen houdt?[/quote]

Ik woon in Putten waar er wolven leven en ook incidenten zijn geweest. Mijn overtuiging is dat je als eigenaar een verantwoordelijkheid hebt om er alles aan te doen om de dieren die jij houdt in captivity veiligheid te bieden. Dus omheining en de honden aan de lijn. Ook ga ik met de honden niet in alle vroegte de bossen in. Ik ben meer op mijn hoede nu voor de wilde zwijnen met jongen dan voor de wolf.
Statistisch gezien hebben mijn honden in het bos meer kans om dood gebeten of aangevallen te worden door een ander hond dan door de wolf.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:00

_San87_ schreef:
Ik vind ook dat de wolf kan blijven. Ik vind ook dat probleemwolven afgeschoten mogen worden.

Kan beide idd.

Ik sta er precies hetzelfde in. Het is niet zwart wit, je kunt ook voor de nuance kiezen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:05

Dat is wel heel gemakkelijk geredeneerd Libra. Wij hebben bijna 10 hectare waar onze koeien met hun kalveren binnenkort weer lopen. Aan die subsidie zit een maximum. Wij kunnen dat nooit betalen om een wolfwerende omheining te plaatsen. Heel iets anders dan niet te vroeg met de hond naar het bos gaan

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:38

Oei....ik ga nu een knuppel in het hoenderhok gooien ivm de wolf....
We hebben veel te veel vee. Niet teveel wolven. Dat lijkt mij de kern van het probleem. de intensieve veeteelt is maar wat aanlokkelijk. Daarnaast....de hypocrisie is enorm...mensen geven dan ineens wél om dd koetjes, kalfjes, schaapjes en varkentjes. (Terwijl ze lekker kauwen op hun biefstuk, hun glas melk opdrinkend, over de wolf klagen). Verder vind ik het zo grappig dat niemand zo verontwaardigd doet over de hondenbeten die die van de wolf ruim overstijgen. En als het je alleen om je eigen ponies gaat, ben je i.m.o. geen dierenvriend maar een hypocriet.
Zo....ik heb gezegd

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:53

En waarom ben je hypocriet wanneer je je oprecht zorgen om jouw pony's maakt?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:57

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:08

juval schreef:

Natuurlijk wel, kijk maar wat geëxporteerd wordt.

Ik woon in het westen en ik heb geen last van de wolf, maar ik vind Nederland wel te klein voor de wolf.
Ik kan mij voorstellen dat je zorgen hebt, als de wolf in jouw buurt rondloopt.

Maar ik volg wat anti-wolfgroepen op SM en ik vind het vooral anti-overheid-groepen en er wordt echt van alles bij gehaald en dat wordt wel gevoed door BBB en ook wel FvD.
Dat gaat geen oplossing brengen, alleen maar meer polarisatie en dat komt BBB en FvD wel goed uit, denk ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:13

Gezien de huidige peilingen weet ik nou niet of BBB op het juiste spoor zit.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:16

Electra63 schreef:
Natuurlijk wel, kijk maar wat geëxporteerd wordt.

Ik woon in het westen en ik heb geen last van de wolf, maar ik vind Nederland wel te klein voor de wolf.
Ik kan mij voorstellen dat je zorgen hebt, als de wolf in jouw buurt rondloopt.

Maar ik volg wat anti-wolfgroepen op SM en ik vind het vooral anti-overheid-groepen en er wordt echt van alles bij gehaald en dat wordt wel gevoed door BBB en ook wel FvD.
Dat gaat geen oplossing brengen, alleen maar meer polarisatie en dat komt BBB en FvD wel goed uit, denk ik.

Vooral alles wat er bij gehaald wordt en wat niet gefactchecked wordt. Alles wordt voor zoete koek aangenomen.

We hebben zeker teveel landbouw van wat dit land aankan. Laatst nog bij eenvandaag, hele bouwprojecten en industrie die zeker duurzaam werken liggen stil. Terminal bouw in de haven die al jaren stil ligt omdat de landbouw niet mee wil.